Hamulec ręczny

Usunięty użytkownik 3235

Re: Hamulec ręczny

#11

Nieprzeczytany post autor: Usunięty użytkownik 3235 »

Z dobrych zamienników mogę polecić firmę Linex.

greco

Astro-maniak
Posty: 81
Rejestracja: 02 sie 2009, 20:01
Województwo: Zagranica - Inne
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

#12

Nieprzeczytany post autor: greco »

Mam problem z hamulcem ręcznym.
Praktycznie nie trzyma, dźwignia chodzi dość ciężko.

Sama linka wymieniona w zeszłym roku chodzi lekko.
Klocki i tarcze w bardzo dobrym stanie.
Hamulec nożny na przeglądzie (tył) bierze równo.

Jak zmieniałem linkę zauważyłem, że prawa strona ciężko chodzi element do którego zapina się linkę.
Czy w zacisku coś się rozbiera, smaruje, jakieś pomysły?
Astra H 1.7DTH
[External Link Removed for Guests]

logan_x

Astro-maniak
Posty: 183
Rejestracja: 27 cze 2011, 18:23
Imię: Zbyszek
Auto: brak
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Wejherowo

#13

Nieprzeczytany post autor: logan_x »

Pewnie, że się da. W Astrze G hamulce z tyłu są tego samego typ, kolega jaco z naszego forum ładnie opisał jak to zrobił.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

gugasia

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 15 lip 2012, 11:17
Imię: Dagmara
Auto: Astra H
Silnik: 1.9 150 KM
Województwo: śląskie

#14

Nieprzeczytany post autor: gugasia »

U mnie jest to samo, po zaciągnięciu ręcznego dźwignia w kabinie opuszcza się normalnie do końca, a hamulce z tyłu trzymają, ten taki mechanizm od ręcznego. Dużo jest zabawy z wymianą linki ? Jaką konkretnie linke moglibyście polecic do gtc ?

jakub1000

Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 22 mar 2011, 9:48
Imię: piotr
Auto: astra h
Silnik: 1,4 ben.
Lokalizacja: pruszków

#15

Nieprzeczytany post autor: jakub1000 »

Pod rąazką hamulca

Awatar użytkownika
makos

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 18 maja 2014, 0:18
Auto: Astra H GTC 1.9 CDTi 150 PS
Województwo: lubuskie

#16

Nieprzeczytany post autor: makos »

Witam.
W Astrze H GTC 1.9 CDTi 150 PS nie działał mi lewy ręczny. Po oględzinach winowajcą okazała się zatarta linka. Niestety to nie załatwiło problemu ponieważ na lewym zacisku dźwigienka od linki hamulca ręcznego jest zupełnie luźna. Po zdjęciu sprężyny odciągającej mogę swobodnie poruszać dźwignią co jak wiadomo nie jest normalne, ponieważ powinna odbijać nawet z tytułu wywieranego ciśnienia na tłoczek (tak jest w sprawnym prawym zacisku). Regenerowałem już zaciski w innych autach jednak nigdy w Oplu. Chciałbym się przygotować do naprawy lub ewentualnie w ostateczności do zmiany całego zacisku stąd moje pytanie czy po przedstawionych faktach jesteście w stanie stwierdzić czy może to byc usterka do usunięcia czy niestety sam muszę dokonać oględzin przez rozebranie zacisku? Być może jakiś z elementów mechanicznych odpowiedzialnych za przeniesienie siły z dźwigienki na tłoczek uległ uszkodzeniu, chyba że wiecie coś o takich problemach?

Może orientuje się ktoś czy tylny zacik do Astry H GTC 1.9 CDTi 150 PS '06 był również montowany w innych autach?
! Przeniosłem do istniejącego tematu.
Na przyszłość zanim założysz temat użyj wyszukiwarki na forum żeby wyszukać podobny i podepnij się pod niego.
// Wiadomość z:Dido2@

zibi03

Użytkownik
Posty: 48
Rejestracja: 29 cze 2014, 14:58
Auto: Astra H 2005r
Silnik: Z16XEP
Województwo: małopolskie

#17

Nieprzeczytany post autor: zibi03 »

Panowie jak krok po kroku podciągnąć ręczny?Wiem że robi się to przy lewarku tylko teraz czy przy zaciągniętym? Czy trzeba podnosić tył samochodu? A może po wymianie tarcz i klocków sam po jakimś przebiegu wyreguluje się?

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#18

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Czy trzeba podnosić tył - to zależy czy masz wyczucie w takich regulacjach czy nie.
Ogólnie jest to zalecane ale przy odrobinie wyczucia robisz to na opuszczonym aucie.
A jak to zrobić, najpierw kilka razy naciskasz pedał hamulca, kilka razy zaciągasz i puszczasz ręczny i po tym popuszczasz nakrętkę regulacyjną na opuszczonym ręcznym. Wóczas podnosisz ręczny na drugi ząbek i dokręcasz nakrętkę- przy takim położeniu powinno koło jeszcze obrócić się. Zaciągasz na trzeci ząbek i wówczas koła powinny być zahamowane
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
GanjaFighter

Astro-maniak
Posty: 191
Rejestracja: 18 sty 2011, 7:16
Imię: RaDeK
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z19DTH
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: Rzepin FSL

#19

Nieprzeczytany post autor: GanjaFighter »

Dźwignia hamulca z prawej strony chodzi ciężko i naciąga się na około 5 mm, dźwignia z lewej chodzi lekko (bez problemu da się ją nacisnąć ręką) i naciąga się dużo bardziej. Ten prawy hamuje dwa razy bardziej niż lewy (sprawdzone na stacji diagnostycznej, siła hamowania z prawej około 1000 z lewej około 500).
Przez tą rozbieżność w sile hamowania nie mogę wyregulować hamulca ręcznego
Która strona działa nieprawidłowo? Da się to naprawić, czy czeka mnie wymiana zacisku?
Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI
[External Link Removed for Guests]

zomb

Użytkownik
Posty: 30
Rejestracja: 21 lut 2016, 16:45
Imię: Maciek
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTL
Województwo: podkarpackie

#20

Nieprzeczytany post autor: zomb »

GanjaFighter pisze:QR_BBPOST Dźwignia hamulca z prawej strony chodzi ciężko i naciąga się na około 5 mm, dźwignia z lewej chodzi lekko (bez problemu da się ją nacisnąć ręką) i naciąga się dużo bardziej. Ten prawy hamuje dwa razy bardziej niż lewy (sprawdzone na stacji diagnostycznej, siła hamowania z prawej około 1000 z lewej około 500).
Przez tą rozbieżność w sile hamowania nie mogę wyregulować hamulca ręcznego
Która strona działa nieprawidłowo? Da się to naprawić, czy czeka mnie wymiana zacisku?
zapieczone zaciski/tłoczki? przeczyścić i nasmarować?

ODPOWIEDZ