Dragnie kierownicy powyżej 110km/h

adamoxx1

Astro-maniak
Posty: 185
Rejestracja: 22 paź 2014, 23:32
Auto: Astra H GTC
Silnik: Z19DT
Województwo: lubelskie

Dragnie kierownicy powyżej 110km/h

#41

Nieprzeczytany post autor: adamoxx1 »

Jest coś jeszcze co się czasem pojawia - kiedy z bardzo dużej prędkości zaczynam hamować samym hamulcem, to po chwili - mam wrażenie że to ma związek z rozgrzaniem tarcz i piasty - słychać coś w rodzaju głośnego ocierania, szumienia, czuć to w podłodze samochodu i tylko w momencie naciskania hamulca, brzmi jak padnięte łożysko w kole. I też nie za każdym razem da się to wywołać.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4826
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#42

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Krzywa tarcza, koniec klockow lub lozyska. Ewentualnie tarcza ma spory prog I czasem sie ujawnia.
Piotrek

JJKILLER

Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 29 cze 2016, 0:03
Imię: Jacek
Auto: Astra F 1.6 California
Silnik: X16SZ
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#43

Nieprzeczytany post autor: JJKILLER »

Byłem w Ursusie, po sprawdzeniu wyszło że prawa, przednia felga była od środka minimalnie uderzona i wyłaziło dopiero przy 110. Poprawili i kiera się uspokoiła, a u innych gumiarzy nic nie wychodziło.

xyz1

Astro-maniak
Posty: 66
Rejestracja: 19 lip 2015, 13:58
Auto: Astra GTC
Silnik: Z19DTH
Województwo: świętokrzyskie

#44

Nieprzeczytany post autor: xyz1 »

Napisałem parę postów w tym temacie wcześniej, dlatego zaktualizuje sytuacje. Myślałem, że już kierownica nie przestanie się trząść. W zeszłym roku po założeniu zimówek było jeszcze gorzej niż na letnich przy 120-130. W tym roku postanowiłem sam zmienić koła, mocno dokręcić i dokładnie oczyścić szczotką drucianą piasty. Nie wyważałem zimówek drugi raz. Problem zniknął. Cud :D Wnioskuje z tego, że jedna z letnich felg musi być minimalnie krzywa, bo na sprawdzeniu w wulkanizacji "fachowiec" powiedział, że są proste. Drugi wniosek jest taki, że oczyszczenie piasty ma wpływ na drgania kierownicy, chociaż sam nie wiem co o tym myśleć :)
Lewy pas jest od wyprzedzania!

Awatar użytkownika
Thomas87

Przyjaciel forum
Posty: 1987
Rejestracja: 12 mar 2008, 23:15
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Kraków
Wdzięczny: 3 razy

#45

Nieprzeczytany post autor: Thomas87 »

Fakt, że na kierownicy odczuwasz bicie, nie zawsze oznacza krzywą felgę, czasami sama opona ma "bicie".
Przyczyn może być wiele, źle ułożona na feldze, nie przepompowana poprawnie przy zakładaniu, defekt fabryczny opony.

ODPOWIEDZ