Jest coś jeszcze co się czasem pojawia - kiedy z bardzo dużej prędkości zaczynam hamować samym hamulcem, to po chwili - mam wrażenie że to ma związek z rozgrzaniem tarcz i piasty - słychać coś w rodzaju głośnego ocierania, szumienia, czuć to w podłodze samochodu i tylko w momencie naciskania hamulca, brzmi jak padnięte łożysko w kole. I też nie za każdym razem da się to wywołać.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Dragnie kierownicy powyżej 110km/h
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 22 paź 2014, 23:32
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: Z19DT
- Województwo: lubelskie
-
- Posty: 4826
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Krzywa tarcza, koniec klockow lub lozyska. Ewentualnie tarcza ma spory prog I czasem sie ujawnia.
Piotrek
Piotrek
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 29 cze 2016, 0:03
- Imię: Jacek
- Auto: Astra F 1.6 California
- Silnik: X16SZ
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Byłem w Ursusie, po sprawdzeniu wyszło że prawa, przednia felga była od środka minimalnie uderzona i wyłaziło dopiero przy 110. Poprawili i kiera się uspokoiła, a u innych gumiarzy nic nie wychodziło.
-
- Posty: 66
- Rejestracja: 19 lip 2015, 13:58
- Auto: Astra GTC
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: świętokrzyskie
Napisałem parę postów w tym temacie wcześniej, dlatego zaktualizuje sytuacje. Myślałem, że już kierownica nie przestanie się trząść. W zeszłym roku po założeniu zimówek było jeszcze gorzej niż na letnich przy 120-130. W tym roku postanowiłem sam zmienić koła, mocno dokręcić i dokładnie oczyścić szczotką drucianą piasty. Nie wyważałem zimówek drugi raz. Problem zniknął. Cud Wnioskuje z tego, że jedna z letnich felg musi być minimalnie krzywa, bo na sprawdzeniu w wulkanizacji "fachowiec" powiedział, że są proste. Drugi wniosek jest taki, że oczyszczenie piasty ma wpływ na drgania kierownicy, chociaż sam nie wiem co o tym myśleć
Lewy pas jest od wyprzedzania!
- Thomas87
- Posty: 1987
- Rejestracja: 12 mar 2008, 23:15
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra J
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Kraków
- Wdzięczny: 3 razy
Fakt, że na kierownicy odczuwasz bicie, nie zawsze oznacza krzywą felgę, czasami sama opona ma "bicie".
Przyczyn może być wiele, źle ułożona na feldze, nie przepompowana poprawnie przy zakładaniu, defekt fabryczny opony.
Przyczyn może być wiele, źle ułożona na feldze, nie przepompowana poprawnie przy zakładaniu, defekt fabryczny opony.