Stuka na dziurach i nie tylko. Przednia os.
- matpl
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 mar 2016, 23:22
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 17DTH
- Województwo: małopolskie
Stuka na dziurach i nie tylko. Przednia os.
Od dłuższego czasu cos stuka mi w poprzednim zawieszeniu niewiem dokladnie ale bardziej wydaje mi się ze w okolicach lewego kola.
Wymieniałem juz wachacz dolny i sworzen bo stukalo na zakrętach i przy kręceniu na postoju.
Po wymianie wszystko bylo w porządku zero stukania.
Po 3 tygodniach stuki są ale juz na dziurach.
I wydaje mię się ze bardziej stuka gdy jest wigotno i mokro(rano) po poludniu po pracy juz mniej słychać stuki (są stuki ale rzadziej wyczuwalne)
Co to może być?
Dodam ze drga mi kierownica na postoju i przy 120km/h wzwyż.
Mam przegląd za kilka dni ,czy na przeglądzie mi to sprawdza? Może cos z amorami?
Wymieniałem juz wachacz dolny i sworzen bo stukalo na zakrętach i przy kręceniu na postoju.
Po wymianie wszystko bylo w porządku zero stukania.
Po 3 tygodniach stuki są ale juz na dziurach.
I wydaje mię się ze bardziej stuka gdy jest wigotno i mokro(rano) po poludniu po pracy juz mniej słychać stuki (są stuki ale rzadziej wyczuwalne)
Co to może być?
Dodam ze drga mi kierownica na postoju i przy 120km/h wzwyż.
Mam przegląd za kilka dni ,czy na przeglądzie mi to sprawdza? Może cos z amorami?
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Na przeglądzie ci na pewno sprawdza ale to nie jest pora na sprawdzanie co tlucze, bo jak będzie gdzieś duży luz to diagnosta ci nie podbije przegladu.
Jedź przed przeglądem na szarpaki to będziesz wiedział co tłucze... bo my tego na odległość nie okreslimy
Jedź przed przeglądem na szarpaki to będziesz wiedział co tłucze... bo my tego na odległość nie okreslimy
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 8:15
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H Kombi 1.9 120 DPF
- Silnik: Z19DT
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: KR
Dokładnie - szarpaki najlepsze w tym momencie. Zwróć też uwagę czy nie wali Ci łożysko amortyzatora. Zerknij pod maskę i zobacz co tam masz pod plastikowymi kapturkami.
- matpl
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 mar 2016, 23:22
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 17DTH
- Województwo: małopolskie
Szarpaki czyli tam gdzie przegląd robią?
EDIT:
Sprawdzalem pare dni temu i pelno rdzy.
Wyczyszcilem i prysnąłem podkladem.
Chodzi mi o te mocowaanie amorów przykryte plastikowymi zaslepkami.
EDIT:
Sprawdzalem pare dni temu i pelno rdzy.
Wyczyszcilem i prysnąłem podkladem.
Chodzi mi o te mocowaanie amorów przykryte plastikowymi zaslepkami.
- matpl
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 mar 2016, 23:22
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 17DTH
- Województwo: małopolskie
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Trzeba to wymienić bo kiedyś na dziurze jak mocno dobije, może ci amortyzator " wyskoczyć przez maskę"
[External Link Removed for Guests]
- matpl
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 mar 2016, 23:22
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 17DTH
- Województwo: małopolskie
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Ogólnie całość z tymi zatrzaskami plastikowymi jest to poduszka amortyzatora.
Wewnątrz ten gwintowany trzpień (o ile wogóle go widać) to jest końcówka amortyzatora i na niej jest nakrętka.
Tak to mniej więcej wygląda gdy nie ma rdzy - poszukaj na forum jest temat dotyczący tego problemu z podanymi jakie cześci kupić, jakie ceny itd.
Źródło: autokacik.pl
EDIT:
Tu masz wspomniany temat http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=807165
Wewnątrz ten gwintowany trzpień (o ile wogóle go widać) to jest końcówka amortyzatora i na niej jest nakrętka.
Tak to mniej więcej wygląda gdy nie ma rdzy - poszukaj na forum jest temat dotyczący tego problemu z podanymi jakie cześci kupić, jakie ceny itd.
Źródło: autokacik.pl
EDIT:
Tu masz wspomniany temat http://astraklub.pl/viewtopic.php?t=807165
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 191
- Rejestracja: 17 kwie 2014, 8:15
- Imię: Przemek
- Auto: Astra H Kombi 1.9 120 DPF
- Silnik: Z19DT
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: KR
U mnie też była rdza, a do tego dochodziły mi stuki z tej części zawieszenia. Mechanik przy pierwszym podejściu niestety nie dał rady odkręcić śruby mocującej amortyzator i niestety jeżdżę do dziś z "duszą na ramieniu". Właściwie to już jest ponad rok od wykrycia tego bubla. Zalewam te poduszki co jakiś czas WD40 i wszelkie stuki cichną i ruda może już się nie rozwija. Spróbuję przy najbliższej okazji po raz drugi dobrać się do tego g... ale wpierw muszę zapodać tam dobry odrdzewiacz, który być może popuści śrubę.matpl pisze:QR_BBPOST Szarpaki czyli tam gdzie przegląd robią?
EDIT:
Sprawdzalem pare dni temu i pelno rdzy.
Wyczyszcilem i prysnąłem podkladem.
Chodzi mi o te mocowaanie amorów przykryte plastikowymi zaslepkami.