Ja wymontowałem całą kolumnę i po solidnym podgrzaniu nakrętki opalarką, puściła bez większego problemuprzemekb22 pisze:QR_BBPOST U mnie też była rdza, a do tego dochodziły mi stuki z tej części zawieszenia. Mechanik przy pierwszym podejściu niestety nie dał rady odkręcić śruby mocującej amortyzator i niestety jeżdżę do dziś z "duszą na ramieniu". Właściwie to już jest ponad rok od wykrycia tego bubla. Zalewam te poduszki co jakiś czas WD40 i wszelkie stuki cichną i ruda może już się nie rozwija. Spróbuję przy najbliższej okazji po raz drugi dobrać się do tego g... ale wpierw muszę zapodać tam dobry odrdzewiacz, który być może popuści śrubę
Stuka na dziurach i nie tylko. Przednia os.
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 maja 2011, 19:43
- Imię: Artur
- Auto: Astra GTC
- Silnik: 1.9 DTH
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Kutno
Stuka na dziurach i nie tylko. Przednia os.
- matpl
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 mar 2016, 23:22
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 17DTH
- Województwo: małopolskie
Szarpaki stwierdzili ze to problem z kolumną mcphersona wydaje mi się ze jakiś grubszy problem zobaczę co powie mechanik.
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Co dokładnie powiedzieli bo wątpię aby ci powiedział - to problem z kolumna McPersona i tyle...?
[External Link Removed for Guests]
- matpl
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 mar 2016, 23:22
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 17DTH
- Województwo: małopolskie
Tak tylko tyle.
Mówili ze cos z kolumna jest nie tak.
Mechanik rozbierze to zobaczymy.
Dodam ze regulacja kierownicy jest niedokladna porostu gdy ustawiam kiero to pod ustawieniu opadnie okolo centymetra.
Pewno jakas śrubka jest nie dokręcona.
Dodam ze pare lat temu wymieniana byla uszczelka pod glowica i byl rozkrecany caly przod przy szukaniu przyczyny wycieku oleju do plynu i padlo na to ze to uszczellka.
Mówili ze cos z kolumna jest nie tak.
Mechanik rozbierze to zobaczymy.
Dodam ze regulacja kierownicy jest niedokladna porostu gdy ustawiam kiero to pod ustawieniu opadnie okolo centymetra.
Pewno jakas śrubka jest nie dokręcona.
Dodam ze pare lat temu wymieniana byla uszczelka pod glowica i byl rozkrecany caly przod przy szukaniu przyczyny wycieku oleju do plynu i padlo na to ze to uszczellka.
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
To niech mechanik to sprawdzi.
Ale fachowiec z tego diagnosty to po zboju.
Klient przyjeżdża, sprawdza mu co stuka i orzeka: Panie to coś z kolumna McPersona. Jedź Pan do mechanika.
Po to się jedzie na stację aby dokładnie okreslic miejsce stuków bo w skład kolumny wchodzi kilka elementów i teraz mechanik będzie szukał, który z nich stuka...
Ale fachowiec z tego diagnosty to po zboju.
Klient przyjeżdża, sprawdza mu co stuka i orzeka: Panie to coś z kolumna McPersona. Jedź Pan do mechanika.
Po to się jedzie na stację aby dokładnie okreslic miejsce stuków bo w skład kolumny wchodzi kilka elementów i teraz mechanik będzie szukał, który z nich stuka...
[External Link Removed for Guests]
- matpl
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 mar 2016, 23:22
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 17DTH
- Województwo: małopolskie
Na postoju przy gwałtownym szarpaniu kierownicy słychać stuki z okolic kolumny
- matpl
- Posty: 52
- Rejestracja: 29 mar 2016, 23:22
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra H GTC
- Silnik: 17DTH
- Województwo: małopolskie
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 18 lut 2011, 22:00
- Imię: Michal
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.7 CDTI
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Sorry, że odgrzewam staroć ale stawiam na górne mocowanie McPhersona, u mnie pomogła wymiana tego właśnie elementu, wszystko ucichło i nie ma ani stuków w czasie jazdy ani w czasie kręcenia na postoju. Problemem może być jak już ktoś tu wspomniał rdza na gwincie. Druga opcja, choć raczej mniej prawdopodobna to pęknięta sprężyna - ale to można zobaczyć w dolnej misce na kolumnie, w której siedzi ta sprężyna, czy przypadkiem nie leży ułamany kawałek.
-
- Posty: 251
- Rejestracja: 08 paź 2011, 19:58
- Imię: Seba
- Auto: opel astra H 1,9 kombi
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Polska
cześć Panowie jakiej firmy polecacie łącznik stabilizatora. Dwa lata temu wymieniłem na lemforder przejechane ok 20 tyś i już się posypał. Dodam , że mam zawieszenie z ids+ koła 18 cali.