Brak wstecznego biegu w automatycznej skrzyni AF-17 (4 biegowa)

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

Brak wstecznego biegu w automatycznej skrzyni AF-17 (4 biegowa)

#41

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Do braku hamowania silnikiem też można się doczepić bo jakby nie było to auto hamuje jak gaz puścimy. W przeciwnym wypadku automaty nie miałyby odcięcia wtrysku po puszczeniu gazu bo by silnik "zgasł" jakby go skrzynia nie ciągnęła.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#42

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

wiem ze u szwagra w audi sa rozne nastawy skrzyni
i on moze sobie tam nastawic zeby mu zawsze hamowalo
ale u mnie tego nie ma jak jade na D to mam wolne kolo
dokladnie nie wiem jak jest z tym gasnieciem cos tam nieznacznie ciagnie
ale hamowaniem silnikiem tego bym nie nazwal raczej
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4511
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#43

Nieprzeczytany post autor: Automat »

JEMI pisze:QR_BBPOST sprawdzanie oleju na wylaczonym silniku daje tyle co niesprawdzanie go wogole
Ani logiczne,ani prawdziwe :D .Oleju brakowało,a teraz jest +0,7 litra.Szczegóły jutro.Zacznę od zimnego silnika i sprawdzę poziom sposobami mi znanymi,łącznie z tym zalecanym. Będzie ciekawe,na ile będą różniły się wskazania pomiędzy pomiarem na nagrzanym silniku w pozycji P, a pracującym na pozycji N.Obstawiaj na różnice w mm(a może powyżej 1 cm ?) na bagnecie.Może zrobię fotki do każdego sposobu(dowód rzeczowy :) )

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#44

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

to nie jest pole do sprawdzanek i eksperymentow
jest jeden prawidlowy sposob i tylko on daje miarodajny wynik
jesli niewierzysz w to co pisze to zguglaj sobie temat i poczytaj
jest duzo fajnych artykulow na temat zmian i sprawdzania oleju w asb
mozna sie wiele ciekawych rzeczy dowiedziec sa naszczescie u nas ludzie ktorzy sie dobrze znaja na tym
i pisza fajne i madre czytadla o tym
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4511
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#45

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Odpowiem,jak dokończę temat na Aśce.Każda procedura ma coś na celu.Czy jesteś teraz w stanie odpowiedzieć,jaki ubytek oleju(w ml),lub jaki poniżej zalecanej normy na bagnecie,powoduje ucieczkę biegu wstecznego ? W przypadku AF-17,przy odrobinie szczęścia, mniej więcej będę znał odpowiedź.Pisałem, zbliżyłem się w pobliże optymalnego poziomu. Dalsze dolewanie oleju bazujące na pomiarze w sposób ogólnie zalecany(pracujący silnik na N).
Poczekajmy aż skończę,a podzielę się wnioskami.

Awatar użytkownika
dawid75

Astro-maniak
Posty: 1283
Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
Imię: Dawid
Auto: Meriva
Silnik: Z18XE LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy
Kontakt:

#46

Nieprzeczytany post autor: dawid75 »

To jeszcze nie skończyłeś :roll: :?: ,Janek to co Ty robiłeś przez całą noc :?: :lol: :D
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4511
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#47

Nieprzeczytany post autor: Automat »

OPCR pisze:QR_BBPOST A filtr wymieniales???
Nie wymieniany.Filtr "normalnie" nie jest dostępny,podobno trzeba rozłupać pół skrzyni,aby do niego się dostać.
Dzisiaj rano dalszy ciąg uciech ze skrzynią :) .Sprawdzam na zimno poziom(wczoraj dolałem 0,7 litra oleju).Był ok. 4 mm powyżej max progu dla temperatury 20 stopni(czytajmy: za wysoki).Odpaliłem auto,wsteczny jest,nie uciekł.No to delikatna przejażdżka na trasie tam i powrotnie ok. 20 km.Na parkingu silnika nie wyłączam.Wrzucam park P,zaciągam ręczny hamulec i przesuwam dźwignie zmiany biegów na pozycje N.Idę sprawdzić poziom oleju.No i tutaj zdziwienie : jakoś tego oleju tam ,gdzie powinien być nie widzę...nie ma oleju ?.Coś tam ciemniało na końcu bagneta. Akurat w tym momencie załączył się wentylator,wiec silnik był trochę więcej jak ciepły.Napisałem to co powyżej i wracam,aby ponownie zbadać poziom oleju w skrzyni.
dawid75 pisze:QR_BBPOST Janek to co Ty robiłeś przez całą noc
Zadręczałem się :cry: .
Rzeczywiście(oczka nie kłamały),poziom oleju na ciepłym silniku w pozycji N z ledwością przykrywa dolny koniec bagneta, będąc ok. 4 mm poniżej minimalnego poziomu dla temp. 20 stopni.Natomiast na zimnym silniku,ale w pozycji P jest 4 mm powyżej maksymalnego poziomu minimum(górna kreska dla 20 stopni).Tutaj mam pytanie: oznakowanie poziomów oleju na bagnecie automatycznej skrzyni przy temperaturach 20 i 80 stopni dotyczy pracującego silnika i pozycji lewarka N ?.... bo jeśli tak,to chyba jeszcze muszę lać olej.Teraz wsteczny już nie ucieka.
Umawiam się z mechanikiem na podnośnik,aby obejrzeć skrzynię i półosie od spodu(sprawdzić ew. wycieki).

Zrobiłem dwie wycieczki do :
- jegomościa,który pracował w Oplu i ma samochód z automatem
- zakładu naprawiającego automatyczne skrzynie
Ten z Opla wycofał się i nie dał żadnej odpowiedzi(u niego w automacie oleju nie dolewa się,brak miarki).
Z kolei mechanik z zakładu naprawczego rzekł,że pomiar należy robić na chodzącym silniku i pozycji dźwigni biegów w P. Jeśli są takie różnice w tak banalnej sprawie,to kto umie naprawdę naprawiać owe skrzynie ????
Jest ciekawie,zadzwoniłem do autoryzowanego serwisu Opla w Człuchowie...poprosili o czas dla zespołu :lol: .
Na teraz,bez sprawdzenia procedury,obstawiają chodzący ciepły silnik w pozycji P. Niezła ruletka.
Odpowiedź serwisu OPLA: poziom oleju na bagnecie badać w pozycji P
Zarówno serwis skrzyń automatycznych,jak i serwis Opla podali identyczną procedurę pomiaru poziomu oleju.
JEMI pisze:QR_BBPOST to nie jest pole do sprawdzanek i eksperymentow jest jeden prawidlowy sposob i tylko on daje miarodajny wynik jesli niewierzysz w to co pisze to zguglaj sobie temat i poczytaj
Marcinie,teraz Twój ruch . Komu zaufać ? Zadzwonię jeszcze do serwisu Opla w Niemczech.
Jeszcze jedna metoda z zaufanego serwisu(nigdy mi nie podpadli :lol: ) :
Stosownie,czy auto "zimne" czy zagrzane na chodzącym silniku i wciśniętym hamulcu pomanewrować wszystkimi biegami,np. dwie kolejki... i ustawić dźwignię w pozycji P. Dokonać oględzin poziomu oleju na bagnecie.
No to Koledzy wybierajcie !(zostały jeszcze Niemcy :) ). W tym temacie warto obejrzeć filmik:
[External Link Removed for Guests]
Dolałem jeszcze 100 ml i okazało się , że pojemnik 1 litrowy jest pusty.Tak więc w sumie wlałem do skrzyni 1 litr oleju. W sklepie motoryzacyjnym spotkałem klienta co w swojej firmie ma parę automatów. Zapytałem go o sprawdzanie oleju w skrzyni.Rzekł,że na chodzącym silniku w pozycji P..... i tak to trzeba będzie ostatecznie przyjąć. Według tej procedury jeszcze nieco mi brakuje oleju,aby osiągnąć stan zalecany.Przykre jednak,że sporadycznie,ale bieg wsteczny ucieka(auto stoi).Obawiam się,że może to być agonia skrzyni.

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#48

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

ja tu wyraznie wydze ze panikujesz i dramatyzujesz
i teraz jasno widac jak polacy potrafia cokolwiek zrobic przy asb
i dlaczego biora sie te wszystkie opowiesci dziwnej tresci
nawet aso nie potrafi dac pewnej i jednoznacznej odpowiedzi !!
to juz jest dramat
ja dalej obstaje przy swoim i tego bede sie trzymal
odpalony silnik lewarek na N
wiadomo ze na P jest latwiej bo nietrzeba chocby recznego zaciagac
a to juz dla niektorych wyczyn nielada
na podzialce sa 2 pozycje kreska dla 20 stopni i kreska dla 80 stopni
a wynika to z tego ze nagrzany olej zwieksza nieco objetosc
w obecnie panujacych warunkach atmosferycznych stan 20 stopni jest adekwatny odrazu po odpaleniu samochodu
ale skad wiedziec zima kiedy jest 20 stopni jak wskaznik temp na desce (o ile jest)
zaczyna sie od 80 ?
i po to wlasnie jest kreska 80 stopni
w momencie kiedy silnik jest nagrzany termostat jest otwarty i wskazowka ustali sie na amen na 90 stopniach
(oczywiscie sytuacja dla sprawnego termostatu)
wtedy wiadomo ze temp oleju w skrzyni ma kolo 80 stopni
oczywiscie jak kazda konstrukcja dla ludu takze auto musi byc idiotoodporne
i miec dosc duzy zakres tolerancji (standardowo przyjmuje sie 10%)
wiec mierzenie suwmiarka kresek na bagnecie lub tego typu dziwne ruchy
nie sa uzasadnione w zaden sposob i predestynuja zawodnika do wizyty w poradni zdrowia psychicznego
ma byc kreska wiec czy to bedzie milimetr nad czy milimetr pod nie ma zadnego znaczenia

powiem ci szczeze automat ze tak dlugo przeprowadzanej kontroli stanu oleju w skrzyni jeszcze nie widzialem
i byc moze nie zobacze nawet w skrzyniach gdzie nie ma bagnetu i stan sprawdza sie za pomoca otworu rewizyjnego
gdzie trzeba to robic z kanalu zajelo mi to 45 minut i to tylko i wylacznie z powodu urwania sie sruby zatykajacej w/w otwor
rewizyjny i koniecznosci przyspawania tam czegos co umozliwilo wykrecenie jej
ja osobiscie tyle sie jeszcze na ten temat nie naprodukowalem nigdy w zyciu
jesli jeszcze raz napiszesz ze masz jakiekolwiek watpliwosci to chyba nakrece film o tym
i wiecej ani slowa nie napisze bo mimo tego ze jestem w miare wylewny to zamkne sie w sobie

sprawdz stan dolej ile trzeba i bedzie git
nawet jak przelejesz nic sie nie stanie ja mialem raz nalane prawie litr za duzo poniewaz podczas kontroli
wystapila moja niewielka niesprawnosc co spowodowalo oczoplas i pomrocznosc jasną i blad w odczycie
jezdzilem tak przez pol roku co spowodowalo nic czyli nic
po nastepnej kontroli przydala sie strzykawka i wezyk gumowy ktore to narzedzia posluzyly do odessania nadmiaru oleju
ot i wszystko
wiec niepanikuj nadmiernie nie przykladaj sie zabardzo do czynnosci ktore tego nie wymagaja
wiecej szkody wyrzadzisz skrzyni robiac ciagle rundki na niedoborze niz na nadwyzce
zrob to raz i dobrze potem poszukaj wycieku bo widze ze brakuje ci tam od cholery oleju
i trzeba sie dowiedziec czemu
im dluzej bedziesz ten stan przeciagal i szukal dziury w calym tym gorzej
niewiem co mam jeszcze napisac
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4511
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#49

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Dobrze napisałeś,nawet się uśmiałem :D . Mam nowy 1 litrowy baniak oleju i za chwilę idę dokończyć dzieła - czekałem za Tobą. Działam ostrożnie,bo to moje auto :) .Przejażdżki nie zaszkodzą,bo oleju jest zdecydowanie więcej niż było, a teraz chodzi o ten dokładny poziom.Metoda sprawdzanie oleju na P daje właściwy kierunek działania: jeszcze lać olej.Następnie będę mierzył poziom metodą,o jakiej mówiła większość i kontrolnie Twoją.W razie co ,to już już mogę działać na kanale.W trosce o Aśkę jestem gotów przyjechać do Ciebie na pomiar.W najgorszym przypadku wspólnymi siłami nawrócimy Aśkę dziobem do przodu i odjadę,jadąc tylko do przodu.
Bydgoszcz,to takie miasto co nie lubi Torunia ? - dobrze kojarzę ?
Jak wszystko będzie dobrze,to na koniec sobie wleję 100-tę :lol:.Dawid pewnie skomentuje,że nie warto ręki podnosić z tak małym ciężarem :lol: .Rzekłeś Marcinie ważną rzecz: że drobne przelanie oleju nie jest groźne .Idę do boju.

Maxiu

Astro-maniak
Posty: 2406
Rejestracja: 02 wrz 2008, 16:35
Auto: Astra
Województwo: Zagranica - Azja

#50

Nieprzeczytany post autor: Maxiu »

Janek w jednym z odcinkow "Samochdu marzen kup i zrob" sezon 8 odcinek 1 cadillachttp://player.pl/programy-online/samochod-marzen-kup-i-zrob-odcinki,918/odcinek-1,cadillac-deville,S08E01,54493.html?atpl#play" onclick="window.open(this.href);return false;

Jest naprawiana skrzynia automatyczne biegow,robi to firam Samko.pl ,ich warsztat robi ogromne wrazenie.Moze zobacz ten odcinek a jutro zadzwon,moze cos Ci wyjasnia.

ODPOWIEDZ