Brak wstecznego biegu w automatycznej skrzyni AF-17 (4 biegowa)

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

Brak wstecznego biegu w automatycznej skrzyni AF-17 (4 biegowa)

#1

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Dzisiaj z przykrością stwierdziłem,że auto nie chce jechać do tyłu,obroty rosną,a auto stoi w miejscu. Automatycznej skrzyni 4-biegowej AF-17 krzywdy nie robiłem. Po prostu dzisiaj,po powrocie z 20 km podróży auto przestało kulać do tyłu. Na teraz nie widzę żadnej ikonki sygnalizującej jakiś błąd. Auto było kupione w grudniu 2015 r. Silnik 1,8 l 125 KM. Aktualny przebieg 189 500 km. Przejechałem ok. 7200 km. Czy ktoś może ma wiedzę na temat takiego przypadku?
Następnego dnia przed południem wsiadłem do auta i odpaliłem silnik. Grzeje ok 2-3 minuty. Nie wyskakują żadne błędy. No to przestawiam dźwignię na wsteczny-auto stoi identycznie jak wczoraj. No to próbuję ruszyć do przodu - kolejne zdziwienie - auto stoi. Przelatuję wszystkie biegi - auto upierdliwie stoi. Po paru takich próbach wyskakują dwa błędy: żółta ikona auta z kluczykiem oraz żółta ikona układ stabilizacji toru jazdy. Nadmienię, że parę dni wcześniej podczas powrotu z podróży ok. 100 km, na 2 światłach miejskich, bez powodu (normalna jazda, bez ekstremalnych przypadków po drodze) zapaliły mi się dwie ikonki: auto z kluczykiem i układu stabilizacji toru jazdy. Ze świateł z trudem, ale ruszyłem, auto było bez przyśpieszenia i mocy. Chwilę później byłem w domu. Zadzwoniłem do Dawida a on rzekł, żeby się nie przejmować i poczekać, bo może błąd jest przypadkowy. Tak też i było. Po odbyciu kolejnej podróży było jak wyżej. Teraz czekam na kolegę z laptopem, aby dokładnie przepatrzeć ewentualne błędy.
Czy Ktoś miał jakieś problemy związane sygnalizacją błędu w układzie stabilizacji toru jazdy... i co to powoduje?
Jeśli faktycznie to są przypadkowe błędy (nie zauważyłem, aby auto było jakkolwiek niestabilne co do toru jazdy) to może odłączenie klemy od akumulatora pomoże?
2016-08-06 godz.12:45
Znowu wyszedłem do Aśki. Wcześniej naczytałem się o ESP. Włączyłem zapłon i przeprowadziłem kalibrację ESP (kierownicą do maxa w lewo a potem do maxa w prawo) i wyłączyłem silnik. Chwilę zaczekałem i znowu uruchomiłem silnik. Brak reakcji na biegi. Ponownie wyłączam silnik i znowu czekam chwilkę. Odpalam silnik po kalibracji ESP już drugi raz.O dziwo samochód na biegu "D" ruszył do przodu. Ruszenie raczej nieklarowne. Czułem wyraźnie najpierw brak reakcji, a następnie jakby pokonanie jakiegoś małego delikatnego oporu. Pokręciłem na placu: wszystkie biegi jakoś funkcjonują,błędy nie wyskakują. Za chwile przejadę się parę kilometrów.Jak wkrótce nie będzie kolejnego meldunku, tzn., że gdzieś auto "zdechło".
2016-08-06 godz.12:45
Przejechałem się jakieś 20 km.Auto ruszyło,jakoś leniwie,nawet myślałem , że nie ruszy.Najpierw kółeczka blisko domu,a następnie w trasę jakieś 10 km.Niestabilności toru jazdy nie odczuwałem.Auto pracowało na każdym biegu,na wstecznym także.Przyjechałem na parking pod domem.Zatrzymałem się i wrzuciłem P-park.Następnie daję wsteczny i guzik-auto stoi.Przerzucam na D -auto leniwie rusza.Znowu na wsteczny i auto stoi.Zrobiłem po kilka metrów na każdym biegu do przodu -działało jak należy. Spróbowałem wstecznego - zadziałał.W trakcie owej przejażdżki i prób z biegami nie zaświeciła żadna kontrolka z błędami.Problemy jakie opisuję wystąpiły po 140 km od momentu jak pierwszy raz zaświeciła ikonka stabilności toru jazdy. Kto powie co to za cyrk ?Takim czymś jechać za granicę,to szukanie kłopotów :( . A myślałem,że mam auto europejskie,a tymczasem nie mogę mu zaufać.

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

to ze auto leniwie rusza na D wskazuje ze skrzynia weszla w tryb awaryjny i rusza z 3 biegu
sprobuj ruszyc z cyferki tak jakbys jezdzil manualem
i normalnie zmieniac biegi 1-2-3-D
niewiem jak wyglada w astrze H kontrolka asb ale u mnie jak tylko cos sie dzieje odrazu mruga
byc moze u ciebie jest to jakos zintegrowane z kontrolka esp tego niewiem
jedno wiem napewno zaczolbym od zczytania bledow
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Taki też i plan.Zanim dostąpię tego zaszczytu morduję tę Aśkę na różne sposoby.Wolałbym,aby to nie skrzynka była powodem.Dobrze,że mam jeszcze starą Jettę, bo marnie bym wyglądał(dla mnie nogi to samochód=wolność :D ) .
Marcinie - dzięki za słowo .Od południa łażę z kąta w kąt :) , a to nie to samo co jazda Aśką.
JEMI pisze:QR_BBPOST wskazuje ze skrzynia weszla w tryb awaryjny i rusza z 3 biegu
Na tablicy rozdzielczej podczas ruszania świeci D1 i żaden wskaźnik świadczący o jakimkolwiek błędzie.Jeszcze raz to sprawdzę.Sprawdziłem.Na pozycji D dźwigni biegów podczas dodawania gazu stopniowo obroty wzrastają,auto stoi,a na tablicy bieg przechodzi na D2,i z kolei D3 i tutaj auto powolutku rusza,a nawet może wskoczyć D4. Ruszanie z pozycji 1 wygląda podobnie,aż przy pewnych obrotach <2000 zaświeci ikonka błędu ESP i tradycyjnie kluczyk. Być może tak wygląda tryb awaryjny skrzyni automatycznej w AH. Nadal pozostaje pytanie,co taki stan powoduje.Jak ikonka błędu ESP świeci,to wstecznego nie ma,ale idzie skromnie jechać a nawet manewrować biegami,tyle , że bez ikry.
Jak na świeżo upieczonego właściciela AH w automacie,szybko trafił mi się tryb awaryjny.

Awatar użytkownika
JEMI

Zbanowany
Posty: 709
Rejestracja: 20 sty 2012, 19:46
Imię: MARCIN
Auto: Gx2
Silnik: x18xe1 oraz z18xe
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: bydgoszcz
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: JEMI »

jesli masz te same skrzynie co byly w F i w G to ja obstawiam nie awarie mechaniczna skrzyni tylko elekronike
nigdy nie mialem tak zebym musial cos w skrzyni robic zawsze winna byla elektronika
z wyjatkiem omegi bo tam nie bylo skrzyn aisina tylko jakies francuskie gowno ktore padalo namietnie
z aisinem nie mialem nigdy zadnych problemow

a jeszcze jedno
zakladam ze masz bagnet od skrzyni i sprawdziles olej ?
zanikajace biegi moga byc objawem za malego stanu
NIE PUSZCZONE BĄKI UNOSZĄ SIĘ DO MÓZGU
STĄD BIORĄ SIĘ POSRANE POMYSŁY

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: Automat »

JEMI pisze:QR_BBPOST zakladam ze masz bagnet od skrzyni i sprawdziles olej ?
zanikajace biegi moga byc objawem za malego stanu
Ostatnio był sprawdzany jakieś 5 tys km temu ,ale sprawdzę.Niczego nie uderzyłem,ani przejechałem.Wycieków być nie powinno....ale sprawdzę.Chyba robi się to na chodzącym silniku ?

Maxiu

Astro-maniak
Posty: 2406
Rejestracja: 02 wrz 2008, 16:35
Auto: Astra
Województwo: Zagranica - Azja

#6

Nieprzeczytany post autor: Maxiu »

I nagrzanej skrzyni.A filtr wymieniales w niej?choc tak jak Jemi pisze to chyba sterowanie.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: Automat »

JEMI pisze:QR_BBPOST zakladam ze masz bagnet od skrzyni i sprawdziles olej ?
Zajrzałem i sprawdziłem - i znowu się zdziwiłem.Bagnet ma dwie podziałki: dla temp. 20 stopni i dla temp.80 st. Najniżej położone są działki dla 20 stopni.Otóż na stronie bagneta dla 20 st ,od poziomu minimum, olej był ok. 4 mm poniżej :( . Zdziwienie moje wywołała góra bagnetu i uszczelniający korek,na którym wyraźnie widnieje korozja (Dlaczego ???).
W mojej Jetta 2 od wymiany oleju do wymiany oleju(45 -50 tys km) do automatycznej skrzyni nic nie dolewałem.Tutaj odjechałem 7200 km i poziom oleju w skrzyni tak wyraźnie opadł ? Coś tutaj "śmierdzi" :( . Muszę sprawdzić jaki jest w skrzyni oryginalny olej(nigdy nie był zmieniany) i dolać.Pytanie : którędy? - tam gdzie wchodzi bagnet ? Ile na początek ? - 1/4 litra czy 1/2 ?
Ostatnio zmieniony 07 sie 2016, 15:47 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

Maxiu

Astro-maniak
Posty: 2406
Rejestracja: 02 wrz 2008, 16:35
Auto: Astra
Województwo: Zagranica - Azja

#8

Nieprzeczytany post autor: Maxiu »

A nie masz wycieku przez uszczelniacze polosi?

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4502
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,285kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 21 razy
Pomocny: 68 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Automat »

Przed zakupem auto było sprawdzane.Wszystko było OK.Był parokrotnie u mechanika i był podnoszony do góry,toby gdyby było coś nie ta,to by mi zameldował.Teraz muszę dolać oleju, dokulać się na kanał(1 km) i obejrzeć półosie.
Po zakupie był dylemat: wymieniać olej w automacie czy nie.Były różne opinie.Z książki serwisowej wynikało,że oleju nie zmieniano.Autoryzowany serwis rzekła,że NIE,chyba,ze auto ciężko pracuje,to od początku powinno się zmieniać olej co 60 tys km.
Ostatnio zmieniony 07 sie 2016, 15:53 przez Automat, łącznie zmieniany 1 raz.

Maxiu

Astro-maniak
Posty: 2406
Rejestracja: 02 wrz 2008, 16:35
Auto: Astra
Województwo: Zagranica - Azja

#10

Nieprzeczytany post autor: Maxiu »

A filtr wymieniales??? Nie znam sie na automatach ale to chyba bardzo wazne jak i pilnowanie wymiany oleju.

ODPOWIEDZ