Sprawność amortyzatorów

maniuu

Astro-maniak
Posty: 81
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:28
Auto: Astra H
Województwo: wielkopolskie

Sprawność amortyzatorów

#1

Nieprzeczytany post autor: maniuu »

Witam,
co sądzicie o przyczepności mojej Asi (badanie w BS podczas przeglądów):
2014: oś przednia 71%/68%, oś tylna 37%/34%
2016: oś przednia 67%/67%, oś tylna 42%/44%

1. Możliwe jest by zawieszenie tylnej osi samo się polepszyło (przejechałem przez 2 lata około 15k km)? Czy to zwykłe "zmęczenie materiału" stacji diagnostycznej w SKP?
2. Czy wartości tylnej osi są jeszcze ok? Auto jest w linii OPC z fabrycznie obniżonym zawieszeniem i nie wiem czy mogę dosłownie interpretować tą wartość, jeśli badanie w SKP jest uniwersalne dla wszystkich marek, rodzajów nadwozia itp?

Poproszę o komentarz

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 11 lis 2016, 0:45 przez FalconTech, łącznie zmieniany 1 raz.

Toldik

Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 02 cze 2016, 19:47
Imię: Sławek
Auto: Astra H Hatchback 5D Edition
Silnik: Z16XEP 105KM
Województwo: mazowieckie

#2

Nieprzeczytany post autor: Toldik »

Sprawność która wychodzi podczas testu na SKP zależy od wielu czynników (może miałeś inne ciśnienie w kołach podczas tych dwóch pomiarów, ilość paliwa w baku itp..)
Polepszyć się raczej nie miało prawa.

Moim zdaniem tył do wymiany.
Miesiąc temu u siebie wymieniłem tylne amorki, a na stacji podczas przeglądu wypluło tył w okolicy 50%.
Po wymianie duża różnica na plus czuć teraz, że tył naprawdę trzyma, jest też sporo sztywniej.

Pzdr.

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Tył do wymiany już od 2014 roku, przecież to niemal nie trzyma się drogi... ;)
[External Link Removed for Guests]

maniuu

Astro-maniak
Posty: 81
Rejestracja: 19 paź 2014, 22:28
Auto: Astra H
Województwo: wielkopolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: maniuu »

a jak pytałem czy już to robić to mi mówili, że jeszcze nie - że tego typu sportowe zawieszenie inaczej się sprawuje na teście itp ;]

na wiosnę zrobię z tym porządek,
dzięki!

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Jakby naprawdę zachowywało się inaczej to miałbyś zbliżone wyniki dla przodu i tyłu bo przecież zawieszenie tego typu masz na obu osiach. Teraz jedna oś wychodzi słabsza o połowę niż druga. jedyny przypadek o jakim wiem,że niemal nowe amortyzatorymiały 30% z tyłu występował w małych/lekkich samochodach napędzanych na przednią oś
[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Jakby tak było to gwint by nie miał prawa przejść tego testu.
Było już gdzieś na forum odnośnie pomiarów na SKP i z doświadczeń wielu kierowców wynika, że nie ma co wierzyć w te wyniki. Bo jednego dnia na kilku stacjach mieli wyniki od super amorów po kompletnie nie nadające się do jazdy.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

hak64

Astro-maniak
Posty: 775
Rejestracja: 19 gru 2015, 15:39
Imię: Henryk
Auto: inny
Silnik: 3,0
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 32 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: hak64 »

Kolego zmień tytuł, bo nieco mnie skręca. Zrozumiałe jest rozpatrywanie kwestii przyczepności w zależności od rodzaju i stopnia zużycia ogumienia, warunków pogodowych, rodzaju nawierzchni drogi, ale Ty opisujesz badanie fizycznych właściwości amortyzatorów - ich sprawności, a to zupełnie inna para kaloszy.
specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: Misza »

Przegląd w każdym samochodzie jaki miałem wypadał w zimę. Zawsze prosiłem o dokładne sprawdzenie stanu auta. Kiedyś usłyszałem od znajomego diagnosty, że badania sprawności amortyzatorów w zimę, to pomyłka, bo zawsze wyjdą dobrze. Nie wiem ile w tym prawdy.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

Maxiu

Astro-maniak
Posty: 2406
Rejestracja: 02 wrz 2008, 16:35
Auto: Astra
Województwo: Zagranica - Azja

#9

Nieprzeczytany post autor: Maxiu »

Duzo jak i ciezko badac autka na glebie,z igla zawiasem ale w wój twarde i o malym skoku zawiasu

Awatar użytkownika
mk5

Moderator Forum
Posty: 6254
Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
Imię: Marek
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.9TDI
Województwo: lubelskie
Wdzięczny: 96 razy
Pomocny: 114 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: mk5 »

Misza pisze:QR_BBPOST Przegląd w każdym samochodzie jaki miałem wypadał w zimę. Zawsze prosiłem o dokładne sprawdzenie stanu auta. Kiedyś usłyszałem od znajomego diagnosty, że badania sprawności amortyzatorów w zimę, to pomyłka, bo zawsze wyjdą dobrze. Nie wiem ile w tym prawdy.
To prawda, na własnym aucie -w zimie miałem wiekszą sprawnosc auta niz w lecie.
Zreszta takie badania nie do konca wiarygodne.

ODPOWIEDZ