WSPOMAGANIE - wymiana maglownicy oraz pompy wspomagania.

Awatar użytkownika
rafal1989

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 08 maja 2020, 16:10
Imię: Rafał
Auto: ASTRA H
Silnik: Z16xep
Rocznik: 2006
Województwo: wielkopolskie

WSPOMAGANIE - wymiana maglownicy oraz pompy wspomagania.

#1

Nieprzeczytany post autor: rafal1989 »

Witam. Posiadam opel astra H 1.6 105 km twintop. Jestem po wymianie maglownicy i pompy wspomagania. Płyn użyty do wspomagania został zastosowany firmy shell koloru czerwonego - odp mechanika dlaczego czerwony ponieważ do maglownicy po regeneracji lejemy płyn czerwony. Głośna praca pompy zmusiła mnie do kontaktu z firmą w której zakupiłem pompę, pan zapytał jaki mam płyn ? Jak dowiedział się że koloru czerwonego odrazu powiedział że do tej pompy musi być zastosowany płyn który był stosowany według książki zielony FUCHS PENTOSIN CHF 11S ewentualnie zielony febi, po czym stwierdził że mam go wymienić jak najszybciej dodając że ta pompa do najcichszych i tak nie należy, ale po obejrzeniu filmiku stwierdził że praca jest równa stabilna ale głośna ze względu na zastosowany zły płyn do wspomagania
Kto ma rację mechanik czy pan od pompy ? Czy faktycznie po regeneracji nie można stosować oryginalnego płynu zielonego który jest zalecany do tego układu od producenta.. bo ?
Proszę i dziękuję za odp . jeżeli ktoś posiada techniczna wiedzę na ten temat lub spotkał się z podobnymi opiniami.

zetaprobe

Rekrut
Posty: 60
Rejestracja: 20 cze 2015, 19:48
Imię: Andrzej
Auto: Astra H
Silnik: Z16XEP
Rocznik: 2005
Województwo: podlaskie
Wdzięczny: 3 razy
Pomocny: 1 raz

#2

Nieprzeczytany post autor: zetaprobe »

Cześć,

Mam ten sam silnik i wspomaganie TRW.

Zleciłem regenerację magla jakieś 2 lata temu i firma zalała zbiorniczek wyrównawczy zielonym płynem febi.

Czerwony był wlewany w starych oplach (np. stara Astra F mojego taty), gdzie pompa wspomagania była na pasku.

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

rafal1989 pisze:
04 sie 2023, 11:13
Kto ma rację mechanik czy pan od pompy ? Czy faktycznie po regeneracji nie można stosować oryginalnego płynu zielonego który jest zalecany do tego układu od producenta.. bo ?
Rację ma Pan od pompy.
Płyn zielony ma być.
Przekładnię masz jaką, TRW czy ZF?

Awatar użytkownika
rafal1989

Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: 08 maja 2020, 16:10
Imię: Rafał
Auto: ASTRA H
Silnik: Z16xep
Rocznik: 2006
Województwo: wielkopolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: rafal1989 »

TRW. Jak najmniej inwazyjnie spuścić płyn od wspomagania?

analyzer65

Klubowicz AKP
Posty: 5874
Rejestracja: 02 wrz 2009, 10:34
Imię: Adam
Auto: Opel Astra III
Silnik: Z14XEP
Rocznik: 2006
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Wdzięczny: 63 razy
Pomocny: 147 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: analyzer65 »

Normalnie to wężyk i strzykawa duża jak od np nalewania oleju do skrzyni się używa, odciągasz ile się da, nalewasz, odciągasz i tak kilka razy.
Można odkręcić na pewno któryś przewód i uruchomić silnik, po czym koniec przewodu skierować do jakiegoś naczynia i zakręcić kierownicą od skrajnego do skrajnego położenia. Wtedy płyn wyleci. Napełniasz docelowym i tyle.
Tylko, że po napełnieniu zbiorniczka, również należy zakręcić kierownicą kilka razy od skrajnego do skrajnego położenia.

ODPOWIEDZ