WYDECH ŚRODKOWY I KOŃCOWY !!!
- topiq77
- Posty: 2106
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Re: WYDECH ŚRODKOWY I KOŃCOWY !!!
Zgodzę się jeśli chodzi o małe silniki typu 1.2 1.4, tłumik w Corsie wytrzymywał 2-3 lata na LPG. Ale w 1.8 jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby mi woda chlupała w tłumiku. Stary zgnił ale u góry i na mocowaniu wieszaka, gdzieś tam zdjęcia wrzucałem. U dołu żadnych problemów. Jeszcze potrafią zgnić spawy rurki w tłumik. Jak jadę zimą, to za mną jedynie para jak z sauny wali, bo jednak 1.8 spory przelot ma i wcale ten tylny tłumik taki zimny nie jest. Nie raz się o niego prawie oparzyłem. A ja staram się żeby miał dobrą wentylację Zresztą teraz takie zimy, że nawet nie ma kiedy zamarzać. Ale faktycznie widywałem na światłach takie auta co im się z tłumika woda przy ruszaniu wylewała Ciekawy widok.
-
- Posty: 111
- Rejestracja: 09 mar 2014, 0:38
- Auto: astra H
- Silnik: Z18xe
- Województwo: śląskie
Ja u siebie ze 3 lata temu wymieniałem środkowy na asmet wygląda dobrze tylko na łączeniach z tłumikiem drgań i końcowym widać że jest przez rude zjedzony, tłumik końcowy jest jeszcze oryginalny, ale strasznie dudni już, a tłumik drgań jak się nagrzeje skrzypi jak stara wersalka a plecionka była wymieniana niecałe 2 lata temu.
teraz właśnie się zastanawiam nad wymiana całego wydechu i porządnie to uszczelnić, szukałem opini o MTS, ciężko znaleźć coś konkretnego , ale też negatywnych opinie niema o tych tłumikach. Na jakimś forum spotkałem się z informacją że ktoś kupił MTS a okazało się że wyprodukował IMASAF
teraz właśnie się zastanawiam nad wymiana całego wydechu i porządnie to uszczelnić, szukałem opini o MTS, ciężko znaleźć coś konkretnego , ale też negatywnych opinie niema o tych tłumikach. Na jakimś forum spotkałem się z informacją że ktoś kupił MTS a okazało się że wyprodukował IMASAF
Powiem ci że cenna informacja spróbuje tak u siebie zrobićheinrich12 pisze: ↑19 sie 2020, 9:19Janku, to ja Tobie o tych otworkach (konkretnie to jednym) mogę coś napisać. Jeden post wcześniej (nad twoim) Grzegorz wspomina jak mi wysyłał informacje (filmiki) o wydechu. Tak wysyłał, nawet Grzegorza poprosiłem o nagranie (posiada kamerkę - wziernik) tłumika końcowego w środku. Chciałem zobaczyć jego budowę. Otworek wywierca się w tłumiku końcowym (oczywiście od spodu na końcu) około 1 do 2 cm od krawędzi zawinięcia ścianki wiertłem o średnicy 6 mm. Jest to optymalna średnica, którą stosuję już od trzydziestu lat we wszystkich moich samochodach, mniejsza potrafi się przytykać. Tłumik końcowy bardzo słabo się nagrzewa, jego ścianki praktycznie są zimne co powoduje skroplenie się wody na jego ściankach, w efekcie tłumik napełnia się wodą. Jest to dobrze widoczne w okresie od jesieni do wiosny jak samochody ruszają ze skrzyżowania (zielone św.) a z rury tłumika wylewa się woda jak z kranu. Wyobraź sobie teraz co w tłumiku się dzieje w zimie przy tylko np. -5 st.C. Jedziesz do pracy, para skropliła się w tłumiku i nagromadzona woda w czasie postoju samochodu (parking przed pracą) w ciągu pięciu sześciu godzin zamarza. Po pracy odpalasz i jedziesz do domu (coś tam lekko odtaje), stawiasz pod domem na całą noc i znowu zamarza. I tak w kółko cała zimę powoli koroduje i rozsadza go od wewnątrz. W moich poprzednich samochodach tłumiki z otworkami wytrzymywały jeszcze raz dłużej niż tłumiki u moich kumpli w tych samych modelach aut. Polecam to działa. Pozdrawiam.
- heinrich12
- Posty: 5112
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Nie ma co próbować po prostu wywierć otwór i po ptakach. W niczym nie przeszkodzi a jedynie pomoże. Jak będziesz wiercił to dopiero po założeniu tłumika, będziesz pewny, że otwór znajduje się dokładnie pod tłumikiem a nie np. lekko z boku. Pozdrawiam.
- heinrich12
- Posty: 5112
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Dzisiaj rano przejechałem ok. 12 km. z punktu A do punktu B, miasto, skrzyżowania, przejścia dla pieszych itp. Po zatrzymaniu samochodu nie gasiłem motoru, pracował jeszcze ok. 15 min. na wolnych obrotach. Temperatura na zewnątrz tylko -1,5 st.C. Wyszedłem i zrobiłem fotkę tłumika i nawierzchni parkingu. Przez otwór ,,fi" 6 mm. w tłumiku (w przedniej części tłumika, w tą stronę jest pochylony) kapała woda, skroplona para. Wyglądało to tak jakby ktoś wylał przynajmniej szklankę wody pod tłumikiem. Dzisiaj przypomniałem sobie o tym jak ruszyły samochody ze skrzyżowania, które stały przede mną, i z dwóch na trzy widoczne tłumiki wylewała się woda. Pozdrawiam.topiq77 pisze: ↑19 sie 2020, 11:30Zgodzę się jeśli chodzi o małe silniki typu 1.2 1.4, tłumik w Corsie wytrzymywał 2-3 lata na LPG. Ale w 1.8 jeszcze mi się nie zdarzyło, żeby mi woda chlupała w tłumiku. Stary zgnił ale u góry i na mocowaniu wieszaka, gdzieś tam zdjęcia wrzucałem. U dołu żadnych problemów. Jeszcze potrafią zgnić spawy rurki w tłumik. Jak jadę zimą, to za mną jedynie para jak z sauny wali, bo jednak 1.8 spory przelot ma i wcale ten tylny tłumik taki zimny nie jest. Nie raz się o niego prawie oparzyłem. A ja staram się żeby miał dobrą wentylację Zresztą teraz takie zimy, że nawet nie ma kiedy zamarzać. Ale faktycznie widywałem na światłach takie auta co im się z tłumika woda przy ruszaniu wylewała Ciekawy widok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- topiq77
- Posty: 2106
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Rura wydechowa w 1.8 jest dość nisko. Codziennie jadę do pracy to mam 2 miejsca ostro pod górkę. Nawet gdyby mi się jakaś woda zebrała, to podczas podjazdu na bank się wyleje. Tu widzę w 1.4 rura wydechowa jest sporo wyżej, więc możliwe że przez to woda ma idealne warunki by w tłumiku pozostać.
Przykładowe zdjęcie mojego tłumika: Wystarczy, że podjadę pod górkę o nachyleniu min. 15% a mam takie po drodze dwie i wraz z pędem spalin wszystko wywali na zewnątrz.
Ale sam pomysł wiercenia otworka w tego typu tłumikach jak do 1.4 nie jest najgłupszy. Tylko z doświadczenia pamiętam, że jak się porządnie nie zabezpieczy antykorozyjnie tego otworka, to dość szybko się powiększy. Ojciec takie dziury w dużym fiacie i polonezach wiercił.
Przykładowe zdjęcie mojego tłumika: Wystarczy, że podjadę pod górkę o nachyleniu min. 15% a mam takie po drodze dwie i wraz z pędem spalin wszystko wywali na zewnątrz.
Ale sam pomysł wiercenia otworka w tego typu tłumikach jak do 1.4 nie jest najgłupszy. Tylko z doświadczenia pamiętam, że jak się porządnie nie zabezpieczy antykorozyjnie tego otworka, to dość szybko się powiększy. Ojciec takie dziury w dużym fiacie i polonezach wiercił.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- heinrich12
- Posty: 5112
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Tak, zgadza się, w tłumikach z końcówką wydechu (rurką) umiejscowioną przy dolnej krawędzi to zjawisko zbierania się wody jest w dużym stopniu ograniczone, zredukowane, jednak nie wszystkie tłumiki są w ten sposób wykonane. Pozdrawiam.
- heinrich12
- Posty: 5112
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Tak aby serwisy i producenci mieli co robić, ,,koło się kręci". Ekologia ??? Pozdrawiam.
Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
to jest tylko moje zdanie, ..
Dodano po 1 minucie 13 sekundach:
to jest tylko moje zdanie, ..
- nismo
- Posty: 3690
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
stosuja,np: w fordach czy hondach
Co ciekawe 19 letni focus ma jeszcze orginalny układ wydechowy z czym 12 lat na lpg