WYDECH ŚRODKOWY I KOŃCOWY !!!

Awatar użytkownika
Poparzony

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 08 lut 2014, 9:41
Imię: Marcin
Auto: ASTRA H
Silnik: Z20LEL
Województwo: małopolskie

WYDECH ŚRODKOWY I KOŃCOWY !!!

#1

Nieprzeczytany post autor: Poparzony »

Witam. potrzebuje kupić wydech środkowy i końcowy do 2.0 (170 km) a nie chce przepłacać za części w salonie opla. Na pewno jakiś klubowicz już wymieniał wydech i mam już pewne doświadczenie w tym temacie, potrzebuje porady gdzie najlepiej kupić taki zestaw, wiadomo najwyższej jakości za najniższa cenę :D Nie chce sportowego wydechu, wole cisze w samochodzie :D
! Przeniosłem do właściwego działu.
Na przyszłość zanim założysz temat zapoznaj się z układem działów i tematów na forum.
// Wiadomość z:Dido2@

Awatar użytkownika
Poparzony

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 08 lut 2014, 9:41
Imię: Marcin
Auto: ASTRA H
Silnik: Z20LEL
Województwo: małopolskie

#2

Nieprzeczytany post autor: Poparzony »

Nikt nigdy nie wymieniał układu wydechowego ???

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Poparzony pisze:Nikt nigdy nie wymieniał układu wydechowego ???
ale jesteś w gorącej wodzie kąpany

nawet 24h nie minęło od napisania tematu a ty już niecierpliwisz się o odpowiedź...
[External Link Removed for Guests]

bartezz86

Astro-maniak
Posty: 111
Rejestracja: 09 mar 2014, 0:38
Auto: astra H
Silnik: Z18xe
Województwo: śląskie

#4

Nieprzeczytany post autor: bartezz86 »

Czy montował ktoś z was tłumiki marki "Mts" ??

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5114
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 194 razy
Pomocny: 309 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

,,Nikt nigdy nie wymieniał układu wydechowego". Faktycznie chyba nikt. ,,Poparzony - Marcin" czeka już ponad sześc lat na odpowiedź i się chłop nie doczeka pewnie przez następnych sześc. Bartezz86, musisz uzbroić się w cierpliwość. Nie bądź w gorącej wodzie kompany tak jak ,,Poparzony" w 23 cze 2014, 11:42. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4550
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 70 razy

#6

Nieprzeczytany post autor: Automat »

U mnie polecano ASMET. Było to 2 lata temu.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5114
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 194 razy
Pomocny: 309 razy

#7

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Tak na serio, to może ktoś montował tłumiki ,,Mts" i może podzieli się opinią. Sam powoli zaczynam interesować się tym tematem. W przyszłym roku przymierzam się do ich wymiany. Pozdrawiam.

Dodano po 3 minutach 9 sekundach:
Automat pisze:
18 sie 2020, 22:14
U mnie polecano ASMET. Było to 2 lata temu.
I jak się sprawują ? Są ciche ? Jesteś zadowolony ?

Awatar użytkownika
topiq77

Astro-maniak
Posty: 2106
Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
Imię: Grzegorz
Auto: Astra H HB 5D
Silnik: Z18XE
Rocznik: 2005
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 82 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: topiq77 »

Żaden i tak nie wytrzyma tyle co oryginał. Miałem Eberspachera i nie słyszałem wydechu. Byłem zaskoczony, że 1.8 jest taki cichy. Teraz mam na środku Bosala, bo innego nie mieli akurat z tych "lepszych" na końcu Polmostrów, wykonanie takie sobie ale nawet dość cichy. Nawet chyba nagrywałem jak to brzmi, ale nie pamiętam czy wstawiałem. @heinrich12 Chyba nawet Tobie Henryku wstawiałem w jakimś temacie? Pamięć rzecz dobra ale ulotna.

Dodano po 3 minutach 1 sekundzie:
No i niestety Bosal jest dość głośny. Przez chwilę, miałem Izawit, bardzo ładnie wykonany ponoć produkowali dla GM na pierwszy montaż do Astry G. Ale źle dobrany, bo wstawili mi od 1.6 XEP a ten jest sporo krótszy i dudnił tak, że nie szło wysiedzieć w aucie w okolicach 2-3 tys. obr.

Awatar użytkownika
Automat

Astro-maniak
Posty: 4550
Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
Imię: Jan
Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
Rocznik: 2005
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Wielkopolska
Wdzięczny: 22 razy
Pomocny: 70 razy

#9

Nieprzeczytany post autor: Automat »

heinrich12 pisze:
18 sie 2020, 22:21
...U mnie polecano ASMET. Było to 2 lata temu.(fragment wypowiedzi Automata)
I jak się sprawują ? Są ciche ? Jesteś zadowolony ?
To było tylko rozpoznanie.Cały układ jeszcze mi służy i będę go eksploatował aż po ostatnią załataną dziurkę.
Aktualnie to mam tylko delikatny przedmuch na łączeniu z pierwszym tłumikiem ,wymienioną plecionką i jedną sfatygowana gumkę trzymającą wydech.
Na Forum LPG wyczytałem,że mając LPG, w tłumikach gromadzi się sporo wody i aby zapobiec rdzewieniu od wewnątrz celowo nawiercają otworki,aby woda mogła spłynąć.Gdzie i jak(średnica otworków) to chyba zapytam.

Awatar użytkownika
heinrich12

Astro-maniak
Posty: 5114
Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
Imię: Henryk
Auto: Astra H
Silnik: Z 14XeP
Rocznik: 2009
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław
Wdzięczny: 194 razy
Pomocny: 309 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: heinrich12 »

Janku, to ja Tobie o tych otworkach (konkretnie to jednym) mogę coś napisać. Jeden post wcześniej (nad twoim) Grzegorz wspomina jak mi wysyłał informacje (filmiki) o wydechu. Tak wysyłał, nawet Grzegorza poprosiłem o nagranie (posiada kamerkę - wziernik) tłumika końcowego w środku. Chciałem zobaczyć jego budowę. Otworek wywierca się w tłumiku końcowym (oczywiście od spodu na końcu) około 1 do 2 cm od krawędzi zawinięcia ścianki wiertłem o średnicy 6 mm. Jest to optymalna średnica, którą stosuję już od trzydziestu lat we wszystkich moich samochodach, mniejsza potrafi się przytykać. Tłumik końcowy bardzo słabo się nagrzewa, jego ścianki praktycznie są zimne co powoduje skroplenie się wody na jego ściankach, w efekcie tłumik napełnia się wodą. Jest to dobrze widoczne w okresie od jesieni do wiosny jak samochody ruszają ze skrzyżowania (zielone św.) a z rury tłumika wylewa się woda jak z kranu. Wyobraź sobie teraz co w tłumiku się dzieje w zimie przy tylko np. -5 st.C. Jedziesz do pracy, para skropliła się w tłumiku i nagromadzona woda w czasie postoju samochodu (parking przed pracą) w ciągu pięciu sześciu godzin zamarza. Po pracy odpalasz i jedziesz do domu (coś tam lekko odtaje), stawiasz pod domem na całą noc i znowu zamarza. I tak w kółko cała zimę powoli koroduje i rozsadza go od wewnątrz. W moich poprzednich samochodach tłumiki z otworkami wytrzymywały jeszcze raz dłużej niż tłumiki u moich kumpli w tych samych modelach aut. Polecam to działa. Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ