Tłumik drgań
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Re: Tłumik drgań
Założyłem wczoraj tłumik drgań i w sumie niewielka różnica- z tym, że u mnie buczenie było delikatne. To znaczy przy 3000 rpm nie ma już tak jakby buczenia tylko słychać pomruk silnika, wyżej nie kręciłem. Drgania od silnika na postoju tez delikatnie zmniejszyły się...
[External Link Removed for Guests]
- Janusz66
- Posty: 11
- Rejestracja: 20 sie 2015, 11:41
- Imię: Janusz
- Auto: Astra H sedan
- Silnik: Z16XER
- Województwo: mazowieckie
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Na tylną poduszkę, z tym, że ja mam Z18XE a ten jednak ma "inny styl pracy" niż XER
[External Link Removed for Guests]
- luki882
- Posty: 64
- Rejestracja: 17 kwie 2015, 7:06
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XER
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 2 razy
Coś w tym jest. Zauważyłem parę razy na trasie, że nawet po kilkunastominutowym postoju potrafi być zdecydowanie ciszej. Ale wytłumaczyć tego nie potrafię.tadix pisze:...Słyszę wyraźnie inną pracę silnika. To nie zawsze jest tak, ze jak zimno jest źle, ciepło jest dobrze.
Przeważnie tak jest, bo czasami jest ciepło i tez jest źle..
Tak jakby w określonych warunkach komputer miał jakby nieodpowiednią mapę wtryskow, przesunięcie kąta wyprzedzenia zapłonu. Itp. Tak to można opisać...
- luki882
- Posty: 64
- Rejestracja: 17 kwie 2015, 7:06
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XER
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 2 razy
Zająłem się ostatnio drganiami chłodnicy. Jak wiadomo, przenoszą się one z silnika poprzez węże układu chłodzącego. Drgająca chłodnica wprawia w spore drgania zderzak, pas przedni i prawdopodobnie podłużnice. To powoduje, że mogą powstawać wewnątrz auta dodatkowe, niepożądane efekty akustyczne. Tym bardziej, że pusta w środku podłużnica działa jak skrzynia rezonansowa. A dno tej skrzyni jest częścią... ściany grodziowej. Rezultat wiadomy.
Stwierdziłem, że nie zmienię przecież konstrukcji auta. Nie wyeliminuję także drgań chłodnicy, ponieważ musiałbym usunąć węże układu chłodzącego albo... silnik. Odkręciłem na próbę górne mocowania chłodnicy. Efekt - brak jakichkolwiek wyczuwalnych drgań karoserii. Nie odważyłem się tak jeździć. Zauważyłem jednak, że wąż od strony termostatu tuż przy wentylatorze jest do niego przymocowany plastikową obejmą. Usunąłem ją, z uwagi na wątpliwą rolę konstrukcyjną tego elementu. Rezultaty są więcej niż zadowalające. Drgania chłodnicy wyraźnie zmalały. Silnik do ok. 20-30 km/h cicho mruczy (a raczej końcowy wydech, który lata świetności ma już za sobą). Potem, aż do ok. 100 km/h słychać tylko szum opon i powietrza. Powyżej słychać pomruk silnika, typowy dla obrotów pow. 3000 rpm, ale nie natarczywy i bez buczenia. Testowałem do 140 km/h. Proponuję sprawdzić, może i u Was to pomoże. Modyfikacja banalnie prosta, bez użycia narzędzi.
Stwierdziłem, że nie zmienię przecież konstrukcji auta. Nie wyeliminuję także drgań chłodnicy, ponieważ musiałbym usunąć węże układu chłodzącego albo... silnik. Odkręciłem na próbę górne mocowania chłodnicy. Efekt - brak jakichkolwiek wyczuwalnych drgań karoserii. Nie odważyłem się tak jeździć. Zauważyłem jednak, że wąż od strony termostatu tuż przy wentylatorze jest do niego przymocowany plastikową obejmą. Usunąłem ją, z uwagi na wątpliwą rolę konstrukcyjną tego elementu. Rezultaty są więcej niż zadowalające. Drgania chłodnicy wyraźnie zmalały. Silnik do ok. 20-30 km/h cicho mruczy (a raczej końcowy wydech, który lata świetności ma już za sobą). Potem, aż do ok. 100 km/h słychać tylko szum opon i powietrza. Powyżej słychać pomruk silnika, typowy dla obrotów pow. 3000 rpm, ale nie natarczywy i bez buczenia. Testowałem do 140 km/h. Proponuję sprawdzić, może i u Was to pomoże. Modyfikacja banalnie prosta, bez użycia narzędzi.
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
A teraz pytanie za 100 punktów, jesteś pewien, że ta obejma tam nie miała uzasadnienia?
Według mnie zapobiega ona obcieraniu węża o wentylator i w konsekwencji jego przetarciu...
Według mnie zapobiega ona obcieraniu węża o wentylator i w konsekwencji jego przetarciu...
[External Link Removed for Guests]
- luki882
- Posty: 64
- Rejestracja: 17 kwie 2015, 7:06
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z16XER
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Pomocny: 2 razy
Wg mnie nie. Jest ok. 1,5 cm odległości od węża do wentylatora. Obejma dość luźno trzymała wąż i równie dobrze ona mogłaby spowodować przetarcie. Będę obserwował.
- przemty
- Posty: 6093
- Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
- Imię: Przemek
- Auto: była AF, jest AH
- Silnik: był 17D, jest Z18XE
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Sanok
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
Ja narazie odczepiłem obejmę tak, że nie trzyma węża ale nie zdejmowałem jej
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2013, 13:55
- Imię: Tadi
- Auto: Astra H Caravan
- Silnik: Z20LEL
- Województwo: mazowieckie
Idąc tym tropem,można by było sprawdzić poduszki/odboje chłodnicy..
Może rzeczywiście jeśli jest tam twarda/wyrobiona guma mogą pojawiać się niepożądane dźwięki...
Swoją drogą mocowanie chłodnicy w naszych astrach h jest dość liche.
Może rzeczywiście jeśli jest tam twarda/wyrobiona guma mogą pojawiać się niepożądane dźwięki...
Swoją drogą mocowanie chłodnicy w naszych astrach h jest dość liche.