Co za błąd??

cedu

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 12 lis 2015, 19:54
Imię: Rafał
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTJ
Rocznik: 2010
Województwo: podkarpackie

Co za błąd??

#1

Nieprzeczytany post autor: cedu »

Pojawił się podczas jazdy samochodzik z kluczykiem więc po powrocie postanowiłem sprawdzić o co chodzi. Wiadoma sprawa - gaz, hamulec i zczytujemy: wyskoczyły mi następujące błędy: 242F56 i 242F66

Czy ktoś może je zidentyfikować, bo na standardowych błedach nie mogę ich odnaleźć??

EDIT:
Dobra, już wiem co za błędy tylko pytanie jak się tego pozbyć?? :/


Op-com pokazyje mi takie pomiary:
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,86 %
Regeneracja DPF,0 %
Regeneracje od wymiany DPF (filtra cząstek paliwa Diesel),348 km
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),188 km
Przebieg od ostatniej wymiany DPF (Przebieg),2 311 km

przemek0113

Astro-maniak
Posty: 136
Rejestracja: 09 lip 2016, 18:29
Imię: Przemo
Auto: Astra H
Silnik: A16XER
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Toruń

#2

Nieprzeczytany post autor: przemek0113 »

A to nie trzeba teraz DPFa wypalić czy jak to się nazywa? Jakaś procedura tego jest coś kojarzę...
Każdy może być fajnym, ale bycie obłędnym wymaga praktyki... :D

Awatar użytkownika
Bałagan

Astro-maniak
Posty: 180
Rejestracja: 29 lut 2016, 9:03
Imię: Łukasz
Auto: Astra H
Silnik: A17DTJ
Województwo: mazowieckie

#3

Nieprzeczytany post autor: Bałagan »

Masz możliwość wyskoczyć na trasę? Spróbuj wypalić DPF'a. Tylko nie rób tego op-comem, co najwyżej Techem jak masz możliwość (chociaż lepiej "naturalnie"). Daj znać czy to coś pomaga. Według instrukcji kilkukrotne nieudane wypalanie powinno zostać zasygnalizowane "sprężynką", więc ciekawe co tam się u Ciebie dzieje.

Awatar użytkownika
GanjaFighter

Astro-maniak
Posty: 191
Rejestracja: 18 sty 2011, 7:16
Imię: RaDeK
Auto: Astra H Kombi
Silnik: Z19DTH
Województwo: lubuskie
Lokalizacja: Rzepin FSL

#4

Nieprzeczytany post autor: GanjaFighter »

Tak z ciekawości dlaczego stacjonarne wypalanie Tech'em, a nie Op-Com'em?
Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI
[External Link Removed for Guests]

cedu

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 12 lis 2015, 19:54
Imię: Rafał
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTJ
Rocznik: 2010
Województwo: podkarpackie

#5

Nieprzeczytany post autor: cedu »

spróbuje dziś kawałeczek przejechać, chociaż wątpię czy coś pomoże bo samochodzik wczoraj zapalił się 10 min przed wjazdem na autostradę. długo nie jechałem ale i tak powinno coś przepalić. dam znać jaki efekt

Awatar użytkownika
Bałagan

Astro-maniak
Posty: 180
Rejestracja: 29 lut 2016, 9:03
Imię: Łukasz
Auto: Astra H
Silnik: A17DTJ
Województwo: mazowieckie

#6

Nieprzeczytany post autor: Bałagan »

Być może to tylko gadanie elektromechaników, ale usłyszałem, że tech przeprowadza prawidłową procedurę wypalania do końca, a op-com robi to w sposób bardziej odległy od naturalnego i nie koniecznie do zera. Nie wiem czym się to dokładnie różni, jak będę zmieniał olej, to zobaczę jak to wygląda przy op-comie, na razie jeden mechanik "przy okazji" przedmuchał mi DPF'a Techem, bo jak twierdził, jest za mocno zapchany i powinienem coś z tym zrobić. Przez jakiś czas samochód chodził na wysokich obrotach, nie było żadnego dymu.
Mam nadzieję, że nie wprowadzam nikogo w błąd, tak jak powiedziałem, jest to opinia elektromechanika, ale nie pana Henia z garażu za domem, tylko od kogoś kto się tym bawi cały czas. A ja wolę być przezorny.

cedu

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 12 lis 2015, 19:54
Imię: Rafał
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTJ
Rocznik: 2010
Województwo: podkarpackie

#7

Nieprzeczytany post autor: cedu »

zroobiłem małą przejażdżkę z podpiętym op-comem żeby wiedzieć co się dzieje, no i ....

Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,32 %
Regeneracja DPF,0 %
Regeneracje od wymiany DPF (filtra cząstek paliwa Diesel),349 km
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),20 km
Przebieg od ostatniej wymiany DPF (Przebieg),2 357 km

wyglada na to, że coś się działo i wypaliło. Błędy podczas jazdy nie znikły. Powinny zniknąć same czy trzebaim "pomóc" np. op-comem??

Awatar użytkownika
FalconTech

Server Admin
Posty: 5505
Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
Imię: Paweł
Auto: NaN
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 14 razy
Pomocny: 28 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: FalconTech »

Błędy nie znikają. Są jedynie jako "występuje" lub "nie obecny".
Występuje tzn że awaria/błąd jest aktywny i wciąż jest z tym problem.
Nie obecny, znaczy że był i go nie ma. Może był przez ułamek sekundy bo się wtyczka poluzowała i już jest ok albo był przez 3 dni i się naprawił.

Samochód z kluczykiem może też świadczyć o wodzie w filtrze paliwa, wystarczy ją zlać by kontrolka zgasła.

Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.

cedu

Użytkownik
Posty: 32
Rejestracja: 12 lis 2015, 19:54
Imię: Rafał
Auto: Astra H
Silnik: Z17DTJ
Rocznik: 2010
Województwo: podkarpackie

#9

Nieprzeczytany post autor: cedu »

Witam!!!
Mam problem z zaworem scv (najprawdopodobniej do wymiany). Odłączyłem na chwilke kabelek od zaworu w celu diagnozy i pokazały się błędy. Na poczatku tylko 1 a po pewnym czasie kolejne 2. Metodą gaz hamulec pokazało następujące błędy:
1) 106
2) 8768
3) 8852

Można prosić o pomoc w rozszyfrowaniu tych błędów!!

Awatar użytkownika
dawid75

Astro-maniak
Posty: 1283
Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
Imię: Dawid
Auto: Meriva
Silnik: Z18XE LPG
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Częstochowa
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: dawid75 »

A jakby tak poszukać :?:
[External Link Removed for Guests]
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...

ODPOWIEDZ