Co za błąd??
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 12 lis 2015, 19:54
- Imię: Rafał
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTJ
- Rocznik: 2010
- Województwo: podkarpackie
Co za błąd??
Pojawił się podczas jazdy samochodzik z kluczykiem więc po powrocie postanowiłem sprawdzić o co chodzi. Wiadoma sprawa - gaz, hamulec i zczytujemy: wyskoczyły mi następujące błędy: 242F56 i 242F66
Czy ktoś może je zidentyfikować, bo na standardowych błedach nie mogę ich odnaleźć??
EDIT:
Dobra, już wiem co za błędy tylko pytanie jak się tego pozbyć?? :/
Op-com pokazyje mi takie pomiary:
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,86 %
Regeneracja DPF,0 %
Regeneracje od wymiany DPF (filtra cząstek paliwa Diesel),348 km
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),188 km
Przebieg od ostatniej wymiany DPF (Przebieg),2 311 km
Czy ktoś może je zidentyfikować, bo na standardowych błedach nie mogę ich odnaleźć??
EDIT:
Dobra, już wiem co za błędy tylko pytanie jak się tego pozbyć?? :/
Op-com pokazyje mi takie pomiary:
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,86 %
Regeneracja DPF,0 %
Regeneracje od wymiany DPF (filtra cząstek paliwa Diesel),348 km
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),188 km
Przebieg od ostatniej wymiany DPF (Przebieg),2 311 km
-
- Posty: 136
- Rejestracja: 09 lip 2016, 18:29
- Imię: Przemo
- Auto: Astra H
- Silnik: A16XER
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Toruń
A to nie trzeba teraz DPFa wypalić czy jak to się nazywa? Jakaś procedura tego jest coś kojarzę...
Każdy może być fajnym, ale bycie obłędnym wymaga praktyki...
- Bałagan
- Posty: 180
- Rejestracja: 29 lut 2016, 9:03
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: mazowieckie
Masz możliwość wyskoczyć na trasę? Spróbuj wypalić DPF'a. Tylko nie rób tego op-comem, co najwyżej Techem jak masz możliwość (chociaż lepiej "naturalnie"). Daj znać czy to coś pomaga. Według instrukcji kilkukrotne nieudane wypalanie powinno zostać zasygnalizowane "sprężynką", więc ciekawe co tam się u Ciebie dzieje.
- GanjaFighter
- Posty: 191
- Rejestracja: 18 sty 2011, 7:16
- Imię: RaDeK
- Auto: Astra H Kombi
- Silnik: Z19DTH
- Województwo: lubuskie
- Lokalizacja: Rzepin FSL
Tak z ciekawości dlaczego stacjonarne wypalanie Tech'em, a nie Op-Com'em?
Opel Astra H Kombi 1.9 CDTI
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 12 lis 2015, 19:54
- Imię: Rafał
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTJ
- Rocznik: 2010
- Województwo: podkarpackie
spróbuje dziś kawałeczek przejechać, chociaż wątpię czy coś pomoże bo samochodzik wczoraj zapalił się 10 min przed wjazdem na autostradę. długo nie jechałem ale i tak powinno coś przepalić. dam znać jaki efekt
- Bałagan
- Posty: 180
- Rejestracja: 29 lut 2016, 9:03
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra H
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: mazowieckie
Być może to tylko gadanie elektromechaników, ale usłyszałem, że tech przeprowadza prawidłową procedurę wypalania do końca, a op-com robi to w sposób bardziej odległy od naturalnego i nie koniecznie do zera. Nie wiem czym się to dokładnie różni, jak będę zmieniał olej, to zobaczę jak to wygląda przy op-comie, na razie jeden mechanik "przy okazji" przedmuchał mi DPF'a Techem, bo jak twierdził, jest za mocno zapchany i powinienem coś z tym zrobić. Przez jakiś czas samochód chodził na wysokich obrotach, nie było żadnego dymu.
Mam nadzieję, że nie wprowadzam nikogo w błąd, tak jak powiedziałem, jest to opinia elektromechanika, ale nie pana Henia z garażu za domem, tylko od kogoś kto się tym bawi cały czas. A ja wolę być przezorny.
Mam nadzieję, że nie wprowadzam nikogo w błąd, tak jak powiedziałem, jest to opinia elektromechanika, ale nie pana Henia z garażu za domem, tylko od kogoś kto się tym bawi cały czas. A ja wolę być przezorny.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 12 lis 2015, 19:54
- Imię: Rafał
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTJ
- Rocznik: 2010
- Województwo: podkarpackie
zroobiłem małą przejażdżkę z podpiętym op-comem żeby wiedzieć co się dzieje, no i ....
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,32 %
Regeneracja DPF,0 %
Regeneracje od wymiany DPF (filtra cząstek paliwa Diesel),349 km
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),20 km
Przebieg od ostatniej wymiany DPF (Przebieg),2 357 km
wyglada na to, że coś się działo i wypaliło. Błędy podczas jazdy nie znikły. Powinny zniknąć same czy trzebaim "pomóc" np. op-comem??
Nasycenie filtra cząstek paliwa Diesel,32 %
Regeneracja DPF,0 %
Regeneracje od wymiany DPF (filtra cząstek paliwa Diesel),349 km
Przebieg od ostatniej regeneracji DPF (Przebieg),20 km
Przebieg od ostatniej wymiany DPF (Przebieg),2 357 km
wyglada na to, że coś się działo i wypaliło. Błędy podczas jazdy nie znikły. Powinny zniknąć same czy trzebaim "pomóc" np. op-comem??
- FalconTech
- Posty: 5505
- Rejestracja: 29 paź 2007, 19:30
- Imię: Paweł
- Auto: NaN
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 14 razy
- Pomocny: 28 razy
- Kontakt:
Błędy nie znikają. Są jedynie jako "występuje" lub "nie obecny".
Występuje tzn że awaria/błąd jest aktywny i wciąż jest z tym problem.
Nie obecny, znaczy że był i go nie ma. Może był przez ułamek sekundy bo się wtyczka poluzowała i już jest ok albo był przez 3 dni i się naprawił.
Samochód z kluczykiem może też świadczyć o wodzie w filtrze paliwa, wystarczy ją zlać by kontrolka zgasła.
Występuje tzn że awaria/błąd jest aktywny i wciąż jest z tym problem.
Nie obecny, znaczy że był i go nie ma. Może był przez ułamek sekundy bo się wtyczka poluzowała i już jest ok albo był przez 3 dni i się naprawił.
Samochód z kluczykiem może też świadczyć o wodzie w filtrze paliwa, wystarczy ją zlać by kontrolka zgasła.
Generalnie w Oplu zasada jest taka:
czerwony kabel stały plus, czarny plus po zapłonie, brązowy masa.
-
- Posty: 32
- Rejestracja: 12 lis 2015, 19:54
- Imię: Rafał
- Auto: Astra H
- Silnik: Z17DTJ
- Rocznik: 2010
- Województwo: podkarpackie
Witam!!!
Mam problem z zaworem scv (najprawdopodobniej do wymiany). Odłączyłem na chwilke kabelek od zaworu w celu diagnozy i pokazały się błędy. Na poczatku tylko 1 a po pewnym czasie kolejne 2. Metodą gaz hamulec pokazało następujące błędy:
1) 106
2) 8768
3) 8852
Można prosić o pomoc w rozszyfrowaniu tych błędów!!
Mam problem z zaworem scv (najprawdopodobniej do wymiany). Odłączyłem na chwilke kabelek od zaworu w celu diagnozy i pokazały się błędy. Na poczatku tylko 1 a po pewnym czasie kolejne 2. Metodą gaz hamulec pokazało następujące błędy:
1) 106
2) 8768
3) 8852
Można prosić o pomoc w rozszyfrowaniu tych błędów!!
- dawid75
- Posty: 1283
- Rejestracja: 02 paź 2008, 14:49
- Imię: Dawid
- Auto: Meriva
- Silnik: Z18XE LPG
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 2 razy
- Kontakt:
A jakby tak poszukać
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Zatrzymał się kierowca na siusiu i mówi do swojego małego:
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...
- Widzisz, jak tobie się chce to ja zawsze staje...