kod 61450
- topiq77
- Posty: 2106
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Re: kod 61450
Szybki update. Mimo nowej baterii po dzisiejszej burzy i sporym deszczu kluczyk dziś gra ze mną w kotka i myszkę za pomocą kodu P1614
- vobi1orbi
- Posty: 159
- Rejestracja: 30 kwie 2016, 20:20
- Imię: Bogusław
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z17DTH
- Rocznik: 2004
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Świdnica
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 4 razy
161450 to błąd immobilaizera
Dodano po 17 minutach 19 sekundach:
A ja zrobiłem w sobotę przez czysty przypadek test na mojej Aśce, ponieważ wymieniałem baterię w w moim kluczyku podstawowym ( scyzoryk), i mi się rozpizła w domu, podczas rozpoławiania, wyleciała mi bateria i trzymająca ją blaszka, więc zebrałem wszystko do garści, zabrałem jeden z zapasowych kluczyków ( sprawny z nową baterią), i poszedłem do auta. Otworzyłem z pilota ( dobry kluczyk), włożyłem do stacyjki kluczyk bez baterii ( scyzoryk), i przekręciłem go zapaliły się wszystkie kontrolki po chwili zgasły te co powinny, ale została mrugająca pomarańczowa "samochodu z kluczykiem", na dodatek zaczęła mrugać mi kontrolka serwisowa od alarmu i włączyła się syrena od alarmu, nie pomogło wyciągnięcie kluczyka, alarm się zazbroił jak podczas włamania, musiałem go dezaktywować sprawnym pilotem. Poskładałem scyzoryk z bateią, kluczyk do stacyjki i cyk przekręcam i wszystko jak dawniej, samochód normalnie odpala. Po sprawdzeniu błędów na konsoli pojawił się ten zmierzły 161450, jak kasowałem go u mechanika w poniedziałek w kompie wyszło w opisie błędu - "nieprawidłowy kluczyk". I co niedowiarki? moja Aśka z 2004 roku na silniku Z17DTH, bez sprawnej baterii w kluczyku nigdzie się nie wybiera, po po prostu nie odpali....koszt testu 50 zł za skasowanie błędów u mojego mechanika.
Dodano po 17 minutach 19 sekundach:
A ja zrobiłem w sobotę przez czysty przypadek test na mojej Aśce, ponieważ wymieniałem baterię w w moim kluczyku podstawowym ( scyzoryk), i mi się rozpizła w domu, podczas rozpoławiania, wyleciała mi bateria i trzymająca ją blaszka, więc zebrałem wszystko do garści, zabrałem jeden z zapasowych kluczyków ( sprawny z nową baterią), i poszedłem do auta. Otworzyłem z pilota ( dobry kluczyk), włożyłem do stacyjki kluczyk bez baterii ( scyzoryk), i przekręciłem go zapaliły się wszystkie kontrolki po chwili zgasły te co powinny, ale została mrugająca pomarańczowa "samochodu z kluczykiem", na dodatek zaczęła mrugać mi kontrolka serwisowa od alarmu i włączyła się syrena od alarmu, nie pomogło wyciągnięcie kluczyka, alarm się zazbroił jak podczas włamania, musiałem go dezaktywować sprawnym pilotem. Poskładałem scyzoryk z bateią, kluczyk do stacyjki i cyk przekręcam i wszystko jak dawniej, samochód normalnie odpala. Po sprawdzeniu błędów na konsoli pojawił się ten zmierzły 161450, jak kasowałem go u mechanika w poniedziałek w kompie wyszło w opisie błędu - "nieprawidłowy kluczyk". I co niedowiarki? moja Aśka z 2004 roku na silniku Z17DTH, bez sprawnej baterii w kluczyku nigdzie się nie wybiera, po po prostu nie odpali....koszt testu 50 zł za skasowanie błędów u mojego mechanika.
- Windgate
- Posty: 226
- Rejestracja: 29 maja 2019, 23:32
- Auto: Astra H Hatchback 2005
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 5 razy
Szkoda było tych 50zł, bo ten błąd zniknie sam po paru odpaleniach silnika.
Niby transponder powinien działać bez baterii, ale coś musi być na rzeczy bo u mnie też wysadzało mi ten błąd jakoś częściej jak kluczyk miał tak słabą baterię, że pilot działał praktycznie przy dotykaniu drzwi.
Niby transponder powinien działać bez baterii, ale coś musi być na rzeczy bo u mnie też wysadzało mi ten błąd jakoś częściej jak kluczyk miał tak słabą baterię, że pilot działał praktycznie przy dotykaniu drzwi.
Per aspera ad Astra
- vobi1orbi
- Posty: 159
- Rejestracja: 30 kwie 2016, 20:20
- Imię: Bogusław
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z17DTH
- Rocznik: 2004
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Świdnica
- Wdzięczny: 7 razy
- Pomocny: 4 razy
Wierz mi sam u mnie nie znika, 3 lata temu jeździłem ponad 1mc zanim wydałem 150 zł w ASO za skasowanie go, teraz robi mi to mechanik za 50zł
Dodano po 4 minutach 9 sekundach:
Dzisiaj kupiłem ELM327 jak radził @topiq77, może będę sobie już sam kasował jak się nauczę
Dodano po 4 minutach 9 sekundach:
Dzisiaj kupiłem ELM327 jak radził @topiq77, może będę sobie już sam kasował jak się nauczę
- mk5
- Posty: 6269
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 97 razy
- Pomocny: 114 razy
No a astra bez alarmu? Pisałem wcześniej o alarmie...vobi1orbi pisze: ↑17 wrz 2020, 19:02161450 to błąd immobilaizera
Dodano po 17 minutach 19 sekundach:
A ja zrobiłem w sobotę przez czysty przypadek test na mojej Aśce, ponieważ wymieniałem baterię w w moim kluczyku podstawowym ( scyzoryk), i mi się rozpizła w domu, podczas rozpoławiania, wyleciała mi bateria i trzymająca ją blaszka, więc zebrałem wszystko do garści, zabrałem jeden z zapasowych kluczyków ( sprawny z nową baterią), i poszedłem do auta. Otworzyłem z pilota ( dobry kluczyk), włożyłem do stacyjki kluczyk bez baterii ( scyzoryk), i przekręciłem go zapaliły się wszystkie kontrolki po chwili zgasły te co powinny, ale została mrugająca pomarańczowa "samochodu z kluczykiem", na dodatek zaczęła mrugać mi kontrolka serwisowa od alarmu i włączyła się syrena od alarmu, nie pomogło wyciągnięcie kluczyka, alarm się zazbroił jak podczas włamania, musiałem go dezaktywować sprawnym pilotem. Poskładałem scyzoryk z bateią, kluczyk do stacyjki i cyk przekręcam i wszystko jak dawniej, samochód normalnie odpala. Po sprawdzeniu błędów na konsoli pojawił się ten zmierzły 161450, jak kasowałem go u mechanika w poniedziałek w kompie wyszło w opisie błędu - "nieprawidłowy kluczyk". I co niedowiarki? moja Aśka z 2004 roku na silniku Z17DTH, bez sprawnej baterii w kluczyku nigdzie się nie wybiera, po po prostu nie odpali....koszt testu 50 zł za skasowanie błędów u mojego mechanika.
- topiq77
- Posty: 2106
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Właśnie chciałem to napisać. Kolega ma alarm, ale co kiedy alarmu nie ma? Zbieram graty do roboty w garażu, będę brał laptopa z opcomem to może i sprawdzę co i jak. Tylko nie wiem kiedy czas znajdę.
- mk5
- Posty: 6269
- Rejestracja: 10 sty 2013, 21:21
- Imię: Marek
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.9TDI
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 97 razy
- Pomocny: 114 razy
Grześ sprawdź, zamkniemy tą kwestie. Ja osobiście nie sprawdzałem ale mam info od osoby która się zajmuje dorabianiem kluczy.
W AG i Leonie nie potrzeba
W AG i Leonie nie potrzeba
- Windgate
- Posty: 226
- Rejestracja: 29 maja 2019, 23:32
- Auto: Astra H Hatchback 2005
- Silnik: Z17DTL
- Województwo: łódzkie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 5 razy
Kurde, tak się dyskusja zaczęła o kluczykach i tym kodzie i akurat złapała mnie taka rzecz: wczoraj wieczorem normalnie jeździłem i zamknąłem samochód, dzisiaj idę do garażu a tu dupa - nie działa pilot. Wziąłem drugi kluczyk, podjechałem do roboty i przy okazji wymiany baterii sprawdziłem w ogóle bez baterii, kluczyk normalnie jak gdyby nigdy nic odpala samochód. Gorzej z tym, że jak wsadziłem nową baterię to dalej pilot nie reaguje.
Per aspera ad Astra
- topiq77
- Posty: 2106
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Czyli mamy dwa różne zeznania. Kluczyk bez baterii w aucie z alarmem nie działa, bez alarmu działa. Ale czemu Ci pilot nie działa? Może po włożeniu baterii trzeba go w stacyjce jakoś zsynchronizować.
Wg instrukcji obsługi:
Synchronizacja nadajnika zdalnego sterowania.
Po wymianie baterii należy odblokować drzwi za pomocą kluczyka umieszczonego w zamku.
Synchronizacja nadajnika odbywa się po włączeniu zapłonu.
Nie spadł Ci ten kluczyk? Może jakaś blaszka się poluzowała od zasilania baterii.
Tak czy siak warto było baterię wymienić. Zasięg na otwartej przestrzeni zwiększył się wielokrotnie i żonie czasem otwieram auto z balkonu z 1 piętra albo przez oszklone drzwi do klatki, gdzie do auta jeszcze ponad 5 metrów.
Nowa bateria w żadnym wypadku nie eliminuje występowania P1614-50. Po burzy i deszczu kluczyk migał mi chyba z 5 razy. Pomagało jak zwykle wyjęcie i włożenie kluczyka z powrotem.
Wg instrukcji obsługi:
Synchronizacja nadajnika zdalnego sterowania.
Po wymianie baterii należy odblokować drzwi za pomocą kluczyka umieszczonego w zamku.
Synchronizacja nadajnika odbywa się po włączeniu zapłonu.
Nie spadł Ci ten kluczyk? Może jakaś blaszka się poluzowała od zasilania baterii.
Tak czy siak warto było baterię wymienić. Zasięg na otwartej przestrzeni zwiększył się wielokrotnie i żonie czasem otwieram auto z balkonu z 1 piętra albo przez oszklone drzwi do klatki, gdzie do auta jeszcze ponad 5 metrów.
Nowa bateria w żadnym wypadku nie eliminuje występowania P1614-50. Po burzy i deszczu kluczyk migał mi chyba z 5 razy. Pomagało jak zwykle wyjęcie i włożenie kluczyka z powrotem.