Tempomat
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 14 mar 2011, 9:42
- Imię: Bartek
- Auto: astra H
- Silnik: Z16XE1
- Rocznik: 2007
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Tempomat
Witam kupiłem astre h GTS 1.6 2007, która niby posiada tempomat, ale ja nie umiem go włączyć lub coś jest nie tak. Próbowałem go uruchomić przy różnych prędkościach i nic z tego. Co to może być?
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
1) Żeby tempomat uruchomić sterownik musi zobaczyć choć raz czujnik sprzęgła i czujnik hamulca. Wiec po ruszeniu musisz choć raz nacisnąć każdy z pedałów aby tempomat zadziałał. O ile ze sprzęgłem sprawa jest oczywista to hamulec nie zawsze się naciska przy ruszaniu, wystarczy leeko trącić w niego aby tempomat był aktywny.
2) Może masz tylko manetkę z tempomatem a wcale go nie masz? Sprawdź w vin decoder czy faktycznie jest u ciebie tempomat
3) Przydałby się opcom bo tam można sprawdzić czy tempomat jest ustawiony jako aktywny i można podejrzeć czy czujniki sprzęgła i hamulca działają poprawnie.
Wtedy tempomat powinien działać.
2) Może masz tylko manetkę z tempomatem a wcale go nie masz? Sprawdź w vin decoder czy faktycznie jest u ciebie tempomat
3) Przydałby się opcom bo tam można sprawdzić czy tempomat jest ustawiony jako aktywny i można podejrzeć czy czujniki sprzęgła i hamulca działają poprawnie.
Wtedy tempomat powinien działać.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy
Makao i po makale. Trzeba aktywować tempomat. dziwna sprawa skoro tempomat był a nie ma to może trzeba coś więcej niż sama aktywacja.
Podlasie, gdzie ukradłem dla ciebie rower, ma wiele znaczeń.
- Automat
- Posty: 4551
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 70 razy
Tempomat trzeba nauczyć się włączać.Moje pierwsze początki też były nieumiejętne.Trzeba umiejętnie wcisnąć przycisk, aby tempomat się załączył.Dalej musisz wiedzieć ,że poniżej bodaj 40 km/godz. tempomat nie działa.Jak się uczysz,to próbuj go włączać przy prędkościach nie niżej jak 60 km/godz. a potem sztukę korzystania z tego wynalazku będziesz doskonalisz.Jeśli nap. tempomat ustawisz na 80 km/godz. i przyśpieszysz na wyżej, to po odpuszczeniu gazu tempomat zostanie Ci na tym ustawionym poziomie, czyli 80 km/godz.Dopiero przyhamowanie hamulcem likwiduje kontrolę prędkości przy pomocy tempomatu.
Bardzo fajnie to pracuje na automacie,bo widzisz jak automat pod górkę redukuje sobie odpowiednio bieg w trosce o to,aby silnik się nie męczył .Wdrapiesz się na górkę,to automat przywraca poprzedni,wyższy bieg.
- topiq77
- Posty: 2106
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Kurcze ale doktoratu nie trzeba robić by w AH włączyć tempomat. Jedziesz stałą prędkością, ciśniesz przycisk górny i tempomat się załącza. Potem możesz tym samym przyciskiem podnosić prędkość co kilka km/h a dolnym obniżać. Ten z tyłu z 0 wyłącza tempomat. Wszystko jest opisane w instrukcji obsługi, którą w razie nieposiadania w PL można ściągnąć ze strony opla. Dekoder VIN powie, czy tempomat był fabrycznie.
Nie wiem gdzie sprawdzasz ten tempomat w opcomie, ale tam chyba nie powinno być nieaktywny tylko przykładowo w Silnik/Programowanie/Konfiguracja wariantów programu/Tempomat (Występuje lub nie występuje). Podobnie jest w module CIM i IPC. A do programowania w IPC tylko bez passa chyba się nie wejdzie, w silniku i CIM nie pamiętam by passa wołało.
Nie wiem gdzie sprawdzasz ten tempomat w opcomie, ale tam chyba nie powinno być nieaktywny tylko przykładowo w Silnik/Programowanie/Konfiguracja wariantów programu/Tempomat (Występuje lub nie występuje). Podobnie jest w module CIM i IPC. A do programowania w IPC tylko bez passa chyba się nie wejdzie, w silniku i CIM nie pamiętam by passa wołało.
- Automat
- Posty: 4551
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:06
- Imię: Jan
- Auto: Astra H CARAVAN Pb+LPG
- Silnik: Z18XE,125 KM,288kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Wdzięczny: 22 razy
- Pomocny: 70 razy
Właśnie właśnie...chodzi o to ciśnięcie.Ja jak cisnąłem,to włączał się kierunkowskaz .Trzeba ileś razy ów przycisk przycisnąć,aby "zaskoczyć" jak to robić, by nie włączać przypadkiem kierunkowskazu.
- topiq77
- Posty: 2106
- Rejestracja: 21 lip 2018, 18:49
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H HB 5D
- Silnik: Z18XE
- Rocznik: 2005
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Puławy
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 82 razy
Fakt, za pierwszym razem to ja nawet kierunkowskazu nie umiałem włączać, mignął mi 3 razy i koniec a ja się zastanawiałem czemu to tak dziwnie w Astrach. Ale przewertowałem instrukcję i już wiem Tempomacik też faktycznie pierwszy raz to nie klikał się za lekko i nawet zastanawiałem się czy nie popsuty, ale cóż więcej odwagi i siły we wciskaniu przycisków i po 2 latach to w sumie już paluch sam tam idzie. Dobrze, że przynajmniej przyspieszanie do wyprzedzania nie wyłącza tempomatu o ile nie zmieniamy biegu, bo potem auto wraca do zadanej prędkości. Wiadomo, to nie aktywny ale jest. Kiedyś się dziwiłem znajomemu, co on ten tempomat w swoim fordzie tak wychwala. Nóżka mu lata że nie umie prędkości stałej trzymać, czy za ciężka i ciśnie za mocno? Teraz sam na ekspresowej używam, albo jakiejś dłuższej trasie gdzie długa prosta i stałe 90 km/h żeby mnie nie korciło przycisnąć
Mogła też być sytuacja wymiany CIMa z racji awarii starego, na nowy poliftowy ale bez tempomatu, bo czytałem że i takie się zdarzają. Najprościej wypiąć manetkę i sprawdzić czy w środku są pociągnięte styki. Ale to już w sytuacji, jeżeli w modułach silnik tempomat jest a w CIM nie i nie da się zmienić na występuje. Albo ktoś wymienił manetkę z zamiarem instalacji tempomatu ale mu się nie powiodło. Scenariuszy jest wiele. Bez współpracy autora tematu niewiele zdziałamy, bo danych mamy tyle co nic. Z tego to nawet wróż Maciej niewiele zobaczy w swojej kuli.
Mogła też być sytuacja wymiany CIMa z racji awarii starego, na nowy poliftowy ale bez tempomatu, bo czytałem że i takie się zdarzają. Najprościej wypiąć manetkę i sprawdzić czy w środku są pociągnięte styki. Ale to już w sytuacji, jeżeli w modułach silnik tempomat jest a w CIM nie i nie da się zmienić na występuje. Albo ktoś wymienił manetkę z zamiarem instalacji tempomatu ale mu się nie powiodło. Scenariuszy jest wiele. Bez współpracy autora tematu niewiele zdziałamy, bo danych mamy tyle co nic. Z tego to nawet wróż Maciej niewiele zobaczy w swojej kuli.
-
- Posty: 173
- Rejestracja: 14 mar 2011, 9:42
- Imię: Bartek
- Auto: astra H
- Silnik: Z16XE1
- Rocznik: 2007
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 1 raz
Dzisiaj sprawdziłem i u mnie jest ze występuje. A żadnych błędów związanych z czujnikiem sprzęgła i hamulca nie ma, a żeby aktywować to muszę się wybrać do ASO i słono zapłacić za car pass. Wlazłem przez op com w dane bloków pomiarowych i był tam tempomat Nieaktywny ale to pewnie dlatego że nie był włączony i były PRĘDKOŚĆ POJAZDU W ZAKRESIE USTAWIEŃ TEMPOMATU-NIEAKTYWNY oraz PRZEŁĄCZNIK UKŁADU REGULACJI PRĘDKOŚCI JAZDY-NIEAKTYWNY ale w tych dwóch jak naciskałem na manetce to się zmieniało, czyli manetka działa.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2020, 15:51 przez bartek611, łącznie zmieniany 1 raz.
- deodekabokat
- Posty: 3662
- Rejestracja: 25 lut 2014, 9:42
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra H
- Silnik: Z18XE ?KM 400kkm
- Rocznik: 2005
- Województwo: podlaskie
- Lokalizacja: BI
- Wdzięczny: 26 razy
- Pomocny: 186 razy