awaria esp i drgania silnika
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 sie 2013, 19:54
- Imię: Norbert
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 1.6 115KM 85Kw
- Województwo: małopolskie
awaria esp i drgania silnika
bmkz, napisz jak po wymianie cewki, czy silnik pracuje poprawnie? czy nie masz już komunikatu awaria ESP?
EDIT:
Ja oprócz błędu U0100 miałem jeszcze P0335 - Obwód czujnika wału korbowego. tum razem oprócz komunikatu awaria ESP zapalił się check. Po kilku ponownych uruchomieniach komunikat zgasł, ale check został. Po podpięciu do kompa wyszły ww. błędy. Samochód poza komunikatem i błędami nie wykazywał zmian w pracy silnika.
EDIT:
Ja oprócz błędu U0100 miałem jeszcze P0335 - Obwód czujnika wału korbowego. tum razem oprócz komunikatu awaria ESP zapalił się check. Po kilku ponownych uruchomieniach komunikat zgasł, ale check został. Po podpięciu do kompa wyszły ww. błędy. Samochód poza komunikatem i błędami nie wykazywał zmian w pracy silnika.
- bmkz
- Posty: 356
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 13:57
- Imię: Bartek
- Auto: Astra H -> Astra J -> Hyundai IX 35
- Województwo: wielkopolskie
- Kontakt:
Astronet, po wymianie cewki i świec problem zniknął. Przejechałem od tego czasu 1500 km i jest wszystko dobrze.
W moim przypadku nie było błędu P0335. Jeśli zapalał się Check to tylko na chwilę w tym samym momencie co informacja o awarii ESP.
W moim przypadku nie było błędu P0335. Jeśli zapalał się Check to tylko na chwilę w tym samym momencie co informacja o awarii ESP.
2010 || 2015
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 04 sie 2013, 19:54
- Imię: Norbert
- Auto: Opel Astra
- Silnik: 1.6 115KM 85Kw
- Województwo: małopolskie
Dzięki bmkz. Ze strony ASO padła sugestia, że to czujnik położenia wału, ale u nich koszt czujnika to 363 zł, więc spasowałem. Na razie po skasowaniu błędów śmigam dalej, i szukam na rynku tańszego czujnika. Zobaczymy jak długo pojeżdżę bez błędów.
Pzdr.
Pzdr.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 10 cze 2014, 13:20
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 100KM
- Województwo: małopolskie
U mnie było to samo, co ciekawe po 19 tys km. Też silnik zaczął pracować bardzo nierówno i drgał. W ASO wymienili cewkę ale z uwagi na niski przebieg pokryli 70% kosztów takiej cewki.
-
- Posty: 383
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 14:05
- Imię: Arek
- Auto: Astra K
- Silnik: B 14 XFT
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Rybnik
Mi też padła cewka ale przy około 50 tyś i co ciekawe w ASO delphi oryginal kosztuje 860zł po rabacie a ja ją dostalem za 390 zł w sklepie i jest identyczna
- bmkz
- Posty: 356
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 13:57
- Imię: Bartek
- Auto: Astra H -> Astra J -> Hyundai IX 35
- Województwo: wielkopolskie
- Kontakt:
Nic nowego ASO zawsze (chociaż niekiedy zdarzają się wyjątki) jest droższe od zwykłych sklepów motoryzacyjnychAras55 pisze:QR_BBPOST ASO delphi oryginal kosztuje 860zł po rabacie a ja ją dostalem za 390 zł w sklepie i jest identyczna
2010 || 2015
- sortownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 paź 2015, 13:23
- Auto: Astra
- Województwo: małopolskie
Witam Wszystkich.
U mnie podobnie w temperaturach -20 do 10 stopni po odpaleniu pracuje nie równo i drga. Jeśli nie dodam gazu i pochodzi chwilę na luzie to wyrzuca ESP. Jeśli jadę cały czas od włączenia silnika aż do momentu kiedy płyn chłodniczy zaczyna mieć więcej niż 50 stopni, kultura pracy jest ok. Raz czy dwa razy wyrzuciło mi check engine. Kody jakie zlogowałem na początku P0300 ( przypadkowe wypadanie zapłonu ) a teraz P0302 - wypadnie zapłonu na drugim cylindrze. Jak auto jest ciepłe to nie ma drgań lub jak je zgaszę i odpalę to jest wszystko ok.
W ASO zmieniłem świece ( 51000 km) bo robiłem tam zderzak na Autocasco, powiedzieli mi że założyli nową cewkę i to nie pomogło. Nie wiem na ile im ufać bo oni to się ograniczają do zmiany klocków i oleju...
Z informacji od kolegów mechaników wiem że w GM notorycznie padają cewki, jeden ziomek chyba już 3 kupił do Zafiry.
w intercars są dostepne od ręki cewki AKUSAN i MOBILETRON - inne są na zmówienie.
[External Link Removed for Guests]
1. Moje pytanie do was którą brać Delphi? czy te co wypisałem są w miarę ok?
2. Brać od razu ten czujnik położenia wału?
pozdrawiam
Paweł
U mnie podobnie w temperaturach -20 do 10 stopni po odpaleniu pracuje nie równo i drga. Jeśli nie dodam gazu i pochodzi chwilę na luzie to wyrzuca ESP. Jeśli jadę cały czas od włączenia silnika aż do momentu kiedy płyn chłodniczy zaczyna mieć więcej niż 50 stopni, kultura pracy jest ok. Raz czy dwa razy wyrzuciło mi check engine. Kody jakie zlogowałem na początku P0300 ( przypadkowe wypadanie zapłonu ) a teraz P0302 - wypadnie zapłonu na drugim cylindrze. Jak auto jest ciepłe to nie ma drgań lub jak je zgaszę i odpalę to jest wszystko ok.
W ASO zmieniłem świece ( 51000 km) bo robiłem tam zderzak na Autocasco, powiedzieli mi że założyli nową cewkę i to nie pomogło. Nie wiem na ile im ufać bo oni to się ograniczają do zmiany klocków i oleju...
Z informacji od kolegów mechaników wiem że w GM notorycznie padają cewki, jeden ziomek chyba już 3 kupił do Zafiry.
w intercars są dostepne od ręki cewki AKUSAN i MOBILETRON - inne są na zmówienie.
[External Link Removed for Guests]
1. Moje pytanie do was którą brać Delphi? czy te co wypisałem są w miarę ok?
2. Brać od razu ten czujnik położenia wału?
pozdrawiam
Paweł
- bmkz
- Posty: 356
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 13:57
- Imię: Bartek
- Auto: Astra H -> Astra J -> Hyundai IX 35
- Województwo: wielkopolskie
- Kontakt:
W Astrze H wymieniałem -> brałem Delphi.sortownik pisze:QR_BBPOST 1. Moje pytanie do was którą brać Delphi? czy te co wypisałem są w miarę ok?
W Astrze J wymieniałem -> brałem Delphi.
W internecie jest wiele opinii na temat producentów cewek, ja wybrałem sprawdzoną firmę.
Proponuję zacząć od wymiany cewki. Chyba, że masz za dużo wolnych środków, to już Twój wybór.sortownik pisze:QR_BBPOST 2. Brać od razu ten czujnik położenia wału?
2010 || 2015
- sortownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 15 paź 2015, 13:23
- Auto: Astra
- Województwo: małopolskie
Bartek dzięki za szybką odpowiedź.
Już wysłałem zapytanie o tego Delphi 630 pln. Znajomi mają mega zniżki to będzie taniej.
W H zmieniałeś raz? w J zmieniałeś raz?
Te zmienione nie padły ?
w H były te same objawy?
Widzę, że duże doświadczenie użytkowników z tą cewką jest. Szkoda że jest scalona w jeden element.
O czujnik zapytałem bo jadę do Austrii za kilka dni i nie chcę mieć przygód. Ale do tego wywala specjalny kod.
Już wysłałem zapytanie o tego Delphi 630 pln. Znajomi mają mega zniżki to będzie taniej.
W H zmieniałeś raz? w J zmieniałeś raz?
Te zmienione nie padły ?
w H były te same objawy?
Widzę, że duże doświadczenie użytkowników z tą cewką jest. Szkoda że jest scalona w jeden element.
O czujnik zapytałem bo jadę do Austrii za kilka dni i nie chcę mieć przygód. Ale do tego wywala specjalny kod.
- bmkz
- Posty: 356
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 13:57
- Imię: Bartek
- Auto: Astra H -> Astra J -> Hyundai IX 35
- Województwo: wielkopolskie
- Kontakt:
Tak, zmieniałem przy 150.000, jak sprzedawałem samochód to miałem 176.000 i wszystko śmigało. Objawy były podobne, z tym że zapaliła się na stałe kontrolka CHECK (nie pojawiały się żadne komunikaty o ESP) i samochód jechał max 70 km/h.sortownik pisze:QR_BBPOST W H zmieniałeś raz?
Ja wymieniałem raz (w listopadzie). Z tego co widziałem na MyOpel, to jest to 3 wymiana cewki.sortownik pisze:QR_BBPOST J zmieniałeś raz?
2010 || 2015