Błąd p0299
-
- Posty: 4867
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
Błąd p0299
1) Nieszczelnosc w dolocie... za turbina...
2) Czy turbina posiada zmienna geometrie ? jesli tak to moze sie zacina I blad wystepuje sporadycznie.
2) Czy turbina posiada zmienna geometrie ? jesli tak to moze sie zacina I blad wystepuje sporadycznie.
- lukasz1912
- Posty: 172
- Rejestracja: 25 gru 2015, 0:39
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: 14NET LPG STAG
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 3 razy
Szukaj nieszczelności w dolocie
ja mam w lecie podobny problem - niedawno znalazłem rozerwaną opaskę na rurze od intercoolera , wymieniłem zobaczymy co będzie się działo latem.
Jeżeli nie to nie opaska obstawiam zacinające się cięgno gruszki turbo albo sam zawór który nią steruję - ale to będziemy sprawdzać w lecie ponieważ problem występował tylko w bardzo gorące dni.
W ostatnim czasie objawił się jeszcze problem z uszkodzoną membraną pokrywy zaworów - ale nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ na warunki panujące w dolocie ( prawdopodobnie tak )
ja mam w lecie podobny problem - niedawno znalazłem rozerwaną opaskę na rurze od intercoolera , wymieniłem zobaczymy co będzie się działo latem.
Jeżeli nie to nie opaska obstawiam zacinające się cięgno gruszki turbo albo sam zawór który nią steruję - ale to będziemy sprawdzać w lecie ponieważ problem występował tylko w bardzo gorące dni.
W ostatnim czasie objawił się jeszcze problem z uszkodzoną membraną pokrywy zaworów - ale nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ na warunki panujące w dolocie ( prawdopodobnie tak )
- adiadi85
- Posty: 1
- Rejestracja: 01 cze 2017, 21:00
- Auto: Astra J GTC
- Województwo: wielkopolskie
-
- Posty: 4867
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 101 razy
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2014, 10:10
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: małopolskie
Ja miałem ten problem przez 3 lata. Zawsze jak było ok. 28 stopni to auto przymulało i pojawiał się błąd 0299. No ale kasowałem i jeździłem, choć dźwięk ,,awaria........'' przyprawiał mnie o mdłości. Założyłem po kupnie osłonę pod silnik i nie wiedziałem jak było wcześniej ale temp. zawsze oscylowała 108-112. Potem dzięki poradom usunąłem część osłony i temperatura spadła o ok.2-3 stopnie ale problem pozostał. Miałem też problem ze znikającym płynem przy włączonej klimie.
Ostatnio puściła mi uszczelka termostatu i wymieniłem cały z obudową. Teraz temp. dochodzi do max 108 a potem po otwarciu termostatu spada w granicach 100.
Ale najważniejsze, że teraz w upalne dni cisnę i nic się nie pojawia, turbina ładnie ładuje i nie ma tego cholernego błędu
Ostatnio puściła mi uszczelka termostatu i wymieniłem cały z obudową. Teraz temp. dochodzi do max 108 a potem po otwarciu termostatu spada w granicach 100.
Ale najważniejsze, że teraz w upalne dni cisnę i nic się nie pojawia, turbina ładnie ładuje i nie ma tego cholernego błędu
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 gru 2012, 21:36
- Auto: astra j sport
- Silnik: 1.4 net
- Województwo: łódzkie
Może ktoś znalazł rozwiązanie pojawiającego się błędu P0299.
U mnie występuje w ciepłe dni. Podczas jazdy na wyższych biegach, gdy delikatnie przyśpieszam, pojawia się komunikat Awaria pojazdu.... i auto staje się b. wolne. Po kilkuminutowym postoju odzyskuje dynamikę, ale w pamięci pozostaje błąd P0299.
Problem ujawnił się po montażu lpg. Z pomiarów jakie były przeprowadzane, na benzynie ma minimalne dopuszczalne ciśnienie doładowania, a na lpg jeszcze trochę niższe, które już powoduje wyświetlenie się komunikatu.
Podczas dynamicznej jazdy, błąd mi się dotychczas nie wyświetlił. Zawsze pojawiał się podczas delikatnego przyśpieszania.
Czujniki były sprawdzane, pręt przy turbo tez się nie zacina, nieszczelność też była szukana - bez rezultatu.
Widzę, że wielu użytkowników silnika 1.4 turbo to dotyczy, ale czy ktoś skutecznie się z tym problemem uporał?
U mnie występuje w ciepłe dni. Podczas jazdy na wyższych biegach, gdy delikatnie przyśpieszam, pojawia się komunikat Awaria pojazdu.... i auto staje się b. wolne. Po kilkuminutowym postoju odzyskuje dynamikę, ale w pamięci pozostaje błąd P0299.
Problem ujawnił się po montażu lpg. Z pomiarów jakie były przeprowadzane, na benzynie ma minimalne dopuszczalne ciśnienie doładowania, a na lpg jeszcze trochę niższe, które już powoduje wyświetlenie się komunikatu.
Podczas dynamicznej jazdy, błąd mi się dotychczas nie wyświetlił. Zawsze pojawiał się podczas delikatnego przyśpieszania.
Czujniki były sprawdzane, pręt przy turbo tez się nie zacina, nieszczelność też była szukana - bez rezultatu.
Widzę, że wielu użytkowników silnika 1.4 turbo to dotyczy, ale czy ktoś skutecznie się z tym problemem uporał?
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 11 kwie 2016, 21:48
- Auto: insignia
- Silnik: a14net
- Województwo: lubelskie
- Pomocny: 1 raz
U mnie to robi się coraz częściej, wystarczy że silnik w cieplutkie dni będzie miał większe obciążenie albo wyżej go będę kręcił (np wyprzedzanie gdzie obroty przekroczą 4000obr/min) i turbo wyłącza się i to nawet bez komunikatu i bez błędu... To jest bardzo wkurzające i niebezpieczne, bo juz nawet nie zatrzymuję się co chwilę tylko w trakcie jazdy wrzucam na luz, żeby chwilkę ostygł i wyłączam go i włączam...
A i zauważyłem jeszcze jakąś zależność, tj. Jeśli jadę na lpg i turbo się nie wyłącza, to wystarczy że przełączę na benzynę, mocniej przycisnę i turbo sie wyłączy.
A i zauważyłem jeszcze jakąś zależność, tj. Jeśli jadę na lpg i turbo się nie wyłącza, to wystarczy że przełączę na benzynę, mocniej przycisnę i turbo sie wyłączy.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2017, 10:03 przez pawelwor, łącznie zmieniany 1 raz.
- lukasz1912
- Posty: 172
- Rejestracja: 25 gru 2015, 0:39
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: 14NET LPG STAG
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 3 razy
Ja rozwiązałem ten problem.
Winowajcą okazał się "lekko uszkodzony" waż od intercoolera ( jego połączenie )
miejsce w którym wąż łączy się z intercoolerem od strony rozrządu silnika było nieszczelne tzn waż miał uszkodzoną uszczelkę
Początkowo zaniepokoiło mnie to że wąż ten zamocowany jest to intercoolera w nieprecyzyjny sposób tzn wężem mogłem obracać mimo tego iż teoretycznie był on zamocowany popranie na spinkę.
Oczywiście z drugiej strony chłodnicy powietrza wąż był zamocowany poprawnie i twardo siedział - to dało mi do myślenia .
Zdemontowałem cały układ i solidnie umyłem.
Po złożeniu i przejechaniu kilku tyś km ponownie dokonałem oględzin które wskazywały na nieszczelność przy połączeniu węża z prawej strony od strony rozrządu ( pojawiał się olej na zewnątrz który był widoczny na zewnątrz po wytarciu białą szmatką )
To potwierdziło moje podejrzenia.
Do wymiany uszczelka rury intercoolera ! - w aso okazało się że opel sprzedaję tylko rury w całości co jest dla mnie absurdem
Zamiast wymienić oring za 10-20zł musimy kupić kompletną rurę ( turbo - intercooler ) za 600-800zł jeżeli ktoś potrzebuję odnajdę dokładny numer części cenę.
W każdym razie uszczelnienie tego połączenia załatwiło sprawę.
Widocznie podczas większego obciążenia ciśnienie wypracowanie przez turbo znajdowało ujście na tym oringu i sterownik wywalał błąd przeładowania turbo.
Winowajcą okazał się "lekko uszkodzony" waż od intercoolera ( jego połączenie )
miejsce w którym wąż łączy się z intercoolerem od strony rozrządu silnika było nieszczelne tzn waż miał uszkodzoną uszczelkę
Początkowo zaniepokoiło mnie to że wąż ten zamocowany jest to intercoolera w nieprecyzyjny sposób tzn wężem mogłem obracać mimo tego iż teoretycznie był on zamocowany popranie na spinkę.
Oczywiście z drugiej strony chłodnicy powietrza wąż był zamocowany poprawnie i twardo siedział - to dało mi do myślenia .
Zdemontowałem cały układ i solidnie umyłem.
Po złożeniu i przejechaniu kilku tyś km ponownie dokonałem oględzin które wskazywały na nieszczelność przy połączeniu węża z prawej strony od strony rozrządu ( pojawiał się olej na zewnątrz który był widoczny na zewnątrz po wytarciu białą szmatką )
To potwierdziło moje podejrzenia.
Do wymiany uszczelka rury intercoolera ! - w aso okazało się że opel sprzedaję tylko rury w całości co jest dla mnie absurdem
Zamiast wymienić oring za 10-20zł musimy kupić kompletną rurę ( turbo - intercooler ) za 600-800zł jeżeli ktoś potrzebuję odnajdę dokładny numer części cenę.
W każdym razie uszczelnienie tego połączenia załatwiło sprawę.
Widocznie podczas większego obciążenia ciśnienie wypracowanie przez turbo znajdowało ujście na tym oringu i sterownik wywalał błąd przeładowania turbo.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 03 gru 2012, 21:36
- Auto: astra j sport
- Silnik: 1.4 net
- Województwo: łódzkie
lukasz1912, ok, wielkie dzięki za odpowiedź.
Na pewno to sprawdzę.
Dla uściślenia - błąd P0299 to niedoładowanie, a kolega pisze przeładowaniu. Rozumiem że chodzi o za niskie ciśnienie?
Druga rzecz, ta uszczelka połączona jest z rurą? Dlatego trzeba kupić całość?
Na pewno to sprawdzę.
Dla uściślenia - błąd P0299 to niedoładowanie, a kolega pisze przeładowaniu. Rozumiem że chodzi o za niskie ciśnienie?
Druga rzecz, ta uszczelka połączona jest z rurą? Dlatego trzeba kupić całość?