Błąd p0299

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

Błąd p0299

#41

Nieprzeczytany post autor: prozor »

A nie lepiej dowiedzieć się u źródła, czyli w w/w ASO Delta? Jak będziesz wiedział, to podziel się informacjami, może komuś się przydadzą ;)

Rysiob

Astro-maniak
Posty: 136
Rejestracja: 16 lip 2017, 21:18
Auto: Astra J a14net & Polonez 1.6 GLI
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Pomocny: 3 razy

#42

Nieprzeczytany post autor: Rysiob »

Proponuję wyposażyć się w interfejs np iCar vgate pod bluetooth, do tego aplikacja Torque lub Piston - zobaczysz stopklatke, czyli parametry, przy jakich wystąpił błąd.

"Na już" proponuję odpiąć wszystkie wtyczki od czujników: dwóch z lewej strony kolektora ssącego (barosensor i map), jednego z prawej strony silnika na rurze lecącej do przepustnicy, wtyczkę od termostatu (za rogalem od turbo). Wypnij i przeczysc środkiem do styków zarówno wtyk jak i gniazda.

Rozbierz rury lecące od filtra powietrza (przeczysc wtyczkę i gniazdo od przepływomierza), obadaj czy nie ma pęknięć na rurach.

Przeczysc przepustnice środkiem dedykowanym do tego.

Sprawdź stan świec - kiedy wymieniane? Obejrzyj fajki od cewki...

marianz

Astro-maniak
Posty: 227
Rejestracja: 07 paź 2018, 21:11
Imię: Marian
Auto: Astra J ST OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 18 razy

#43

Nieprzeczytany post autor: marianz »

adas1408 pisze:QR_BBPOST Witam. Wystąpił u mnie błąd p0299 ... Gdy wyskoczył mi ten błąd to na dworze było bardzo gorąco i auto było do pełna załadowane i czytałem na jednym z forach że czasami tak jest że przy tych warunkach jak jest gorąco i auto załadowane błąd czasami wyskakuje czy to możliwe?? Silnik 1.4 Turbo.
Witam. Przerabiałem na wakacjach podobny temat. Podczas jazdy autostradą w pewnym momencie pojawiła mi się na wyświetlaczu informacja "Awaria pojazdu - skontaktuj się z serwisem". Pomimo tego przejechałem bez problemu kilkaset km, ale po zasięgnięciu informacji na różnych forach udałem się do serwisu Opla w Koszalinie (notabene polecam za obsługę i podejście do klienta), gdzie okazało się, że przyczyną informacji był błąd P0299 (niskie ciśnienie doładowania). Mechanik był w temacie i po ostygnięciu silnika, wykręcił sondę lambda i wpuścił w to miejsce kamerkę - okazało się, że korpus sprężarki jest pęknięty i to powoduje powyższy błąd. Ponoć jest to wada fabryczna znana w Oplu, ale można z tym użytkować samochód. W zasadzie błąd ten pojawił mi się tylko dwa razy podczas wspomnianej jazdy autostradą i podczas powrotu (w obie strony ok. 1.500 km) i poza informacją na wyświetlaczu nie było innych objawów. Koniec końców jednak wymontowałem turbinę i poddałem regeneracji z wymianą kolektora (okazało się, że od niedawna można tą część dostać jako oddzielny element, bo wcześniej w grę wchodziło tylko spawanie). Jestem 3 tygodnie po zabiegu i na razie wszystko jest w porządku.

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#44

Nieprzeczytany post autor: prozor »

marianz pisze:QR_BBPOST poddałem regeneracji z wymianą kolektora (okazało się, że od niedawna można tą część dostać jako oddzielny element, bo wcześniej w grę wchodziło tylko spawanie)
- to ciekawa informacja, możesz podać szczegóły gdzie i ile to kosztowało?

Te pęknięcia to ponoć występują masowo. O ile nie są za duże to nie powodują problemów, większe to już kłopot. Niedawno widziałem na YT amerykańca, który twierdził, że jeszcze nie widział używanej turbiny z silnika 1.4T chevroleta cruze bez pęknięć, jednak nie zawsze powoduje to problemy z ciśnieniem, na ogół w grę wchodzi kilka czynników sumujących się na nieszczelność układu.
[External Link Removed for Guests] - co może powodować problemy omówił od ok. 4:30, pęknięcia korpusu turbiny w okolicach 5:15 - twierdzi, że pęknięcia w tym miejscu są całkowicie normalne i nie widział ani jednej używanej turbiny, w której nie byłoby tego typu pęknięć, jednak dopóki pęknięcia nie są zbyt duże, tak że powodują nieszczelności przy zamkniętej klapce to faktycznie uniemożliwiają normalną pracę turbiny. Po 6:15 wskazuje najczęstsze miejsca nieszczelności powodujące błędy P0299. W ok. 7:00 twierdzi, że same pęknięcia korpusu to na ogół za mało do wystąpienia błędu, musi być w komplecie nieszczelność, niesprawność PCV, lub uszkodzenie czujnika MAP (ale to w opisie pod wideo). Zresztą komentarze też są ciekawe...

Z tego wynika, że i owszem wymiana turbosprężarki na regenerowaną z całym korpusem (nowy lub spawany) co prawda sprawi, że błąd na ogół nie będzie występować, bo jedna z nieszczelności została wyeliminowana, jednakże może się zdarzyć, że pozostają jeszcze inne miejsca potencjalnych problemów mogących wpływać na wystąpienie błędu p0299 i mogą wystąpić przypadki, że turbo wymienione, a błąd dalej występuje... Wymiana turbiny powinna występować jako ostatnia w łańcuchu wyeliminowania potencjalnych miejsc powodujących wystąpienie awarii...

Przy okazji wyciąg z instrukcji serwisowej Ch Cruze dotyczący w/w błędu:
[External Link Removed for Guests]
Dla benzyniaka:
Warto zapoznać się z całością, bo są tam bardzo ciekawe informacje.
Ale w skrócie, przed wymianą turbosprężarki:

Sprawdzanie obwodu/układu
Sprawdzić spójność całego układu ssącego włączając wszystkie części składowe turbosprężarki poprzez sprawdzenie występowania następujących stanów:
• Wszelkie uszkodzone komponenty, włączając turbosprężarkę, chłodnicę powietrza doładowującego i zawór elektromagnetyczny przepustnicy spalin turbosprężarki Q42
• Wszystkie pęknięcia czujnika ciśnienia i temperatury powietrza kolektora dolotowego B65
• Obluzowanie lub wadliwy montaż części składowych
• Ograniczenie przepływu powietrza
• Nieszczelność w układzie podciśnienia
• Wszelkie otworki lub pęknięcia w elastycznych przewodach podciśnieniowych przymocowanych do zaworu elektromagnetycznego przepustnicy spalin turbosprężarki Q42
• Wszelkie ograniczenia w elastycznych przewodach podciśnieniowych przymocowanych do zaworu elektromagnetycznego przepustnicy spalin turbosprężarki Q42
• Nieprawidłowe poprowadzenie lub połączenie elastycznych przewodów podciśnieniowych na chłodnicy powietrza doładowującego, elektromagnetycznym zaworze obejściowym turbosprężarki Q40 i elektromagnetycznym zaworze przepustnicy spalin turbosprężarki Q42
• Wszelkie typy nieszczelności układu pneumatycznego między turbosprężarką a korpusem przepustnicy, włączając zespół chłodnicy powietrza doładowującego
• Sprawdzić, czy nie występują przecieki spalin, włącznie z obszarem powierzchni stykowej między turbosprężarką a kolektorem wylotowym.
Zapłon wyłączony, odłączyć przyłącze wiązki przewodów na B65 Czujnik temperatury i ciśnienia powietrza dolotowego.
Zapłon wyłączony przez 90 s sprawdzić, czy rezystancja pomiędzy zaciskiem 1 obwodu odniesienia niskonapięciowego a masą jest mniejsza od 5 Ω
⇒ Jeśli rezystancja jest wyższa niż podana, należy sprawdzić obwód odniesienia masy pod kątem przerwy/wysokiej rezystancji. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
Włączyć zapłon, sprawdzić, czy napięcie między zaciskiem 3 obwodu referencyjnego 5 V a masą wynosi 4,8-5,2 V.
⇒ Jeżeli zakres sygnału jest niższy od podanego w specyfikacji, sprawdzić obwód napięcia odniesienia 5 V pod kątem zwarcia do masy lub otwarcia/wysokiej rezystancji. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
⇒ Jeśli wartość jest wyższa niż podany zakres, sprawdzić obwód odniesienia 5 V pod kątem zwarcia do napięcia. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
Sprawdzić na testerze diagnostycznym czy parametr czujnika ciśnienia wlotowego turbosprężarki jest wyższy niż 275 kPa (39,9 psi).
⇒ Jeśli wartość jest niższa niż w podanym zakresie, sprawdzić zacisk 4 obwodu sygnału pod kątem zwarcia do masy. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
Zamontować przewód połączeniowy z bezpiecznikiem 3 A między zaciskiem 4 obwodu sygnału i zaciskiem 1 obwodu odniesienia masy. Sprawdzić na testerze diagnostycznym czy parametr czujnika ciśnienia wlotowego turbosprężarki jest niższy niż 1 kPa (0,14 psi).
⇒ Jeżeli wartość przewyższa zakres podany w specyfikacji, sprawdzić obwód sygnału pod kątem zwarcia do napięcia lub przerwania/wysokiej rezystancji. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
Jeśli test wszystkich obwodów/połączeń ma wynik prawidłowy, [External Link Removed for Guests]

Czyli sprawdzenie nieszczelności, styków połączeń itd. Z wymianą modułu elektronicznego silnika K20 może bym się nie spieszył, już prędzej przyczyną mogą być problemy z czujnikiem B65.

Oraz dla ropniaka:
[External Link Removed for Guests]
Sprawdzanie obwodu/układu
Sprawdzić układy dolotowy i wydechowy w poszukiwaniu:
• Wycieków lub dławienia
• Uszkodzenia lub braku komponentów
• Komponenetów niefabrycznych i zamienników części.
⇒ W przypadku znalezienia takiego stanu, dokonać niezbędnych napraw.
Zapłon WYŁĄCZONY, Wymontować czujnik ciśnienia doładowania turbosprężarki B111.
Podłączyć układ kontrolny ciśnienia EN 24460-01 do króćca czujnika ciśnienia doładowania turbosprężarki B111 przy użyciu odpowiedniego adaptera. Gdy silnik pracuje, obserwować na testerze diagnostycznym parametr ciśnienia doładowania. Przyłożyć ciśnienie 20 kPa (2,9 psi) do czujnika doładowania turbosprężarki B111. Sprawdzić czy parametr czujnika ciśnienia doładowania testera diagnostycznego odpowiada na zadane ciśnienie.
⇒ Jeśli parametr czujnika ciśnienia doładowania testera diagnostycznego nie wzrasta razem z podawanym ciśnieniem, wymienić czujnik doładowania turbosprężarki B111.
Sprawdzić czy w przewodach zasilających turbosprężarkę olejem nie występują ograniczenia przepływu.
⇒ Jeśli przepływ oleju jest ograniczony, naprawić lub wymienić wg. potrzeby
Jeśli testy pozostałe komponenty są prawidłowe, należy sprawdzić lub wymienić turbosprężarkę.

W w/w odnośnikach można znaleźć szczegółowe instrukcje wymiany każdego z podzespołów np. czujnika ciśnienia czy turbosprężarki.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2018, 14:59 przez prozor, łącznie zmieniany 6 razy.

marianz

Astro-maniak
Posty: 227
Rejestracja: 07 paź 2018, 21:11
Imię: Marian
Auto: Astra J ST OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 18 razy

#45

Nieprzeczytany post autor: marianz »

prozor pisze:QR_BBPOST Te pęknięcia to ponoć występują masowo. O ile nie są za duże to nie powodują problemów, większe to już kłopot.
Muszę powiedzieć, że Twój opis jest na bogato, ale wracając do jednego z pytań to regenerację robiłem w tej firmie [External Link Removed for Guests]: koszt nowego kolektora to 400 zł + właściwa regeneracja (standardowo 600 zł). W rozmowie z właścicielem dowiedziałem się, że i tak po ok. 100.000 problem powróci, gdyż winna jest zła konstrukcja samego kolektora (chodzi o skupienie w jednym miejscu strumienia spalin, które w benzynie osiągają wyższą temperaturę niż w dieslu i naprężenia tym wywołane). Same kolektory można również dostać na popularnym u nas portalu aukcyjnym na A., ale cena ich była ok. 650 zł
Wracając do samego błędu p0299 to u mnie był spowodowany pęknięciem kolektora, które wyglądało jak na tym filmiku
[External Link Removed for Guests]

(od 2:40 min.) i jak widać było ono poważniejsze niż na filmiku przedstawionym przez Ciebie.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2018, 19:19 przez marianz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
prozor

Astro-maniak
Posty: 309
Rejestracja: 22 sie 2018, 22:51
Imię: Leszek
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: lubuskie
Wdzięczny: 49 razy
Pomocny: 11 razy

#46

Nieprzeczytany post autor: prozor »

Koszt tysiaka za regenerację z nowym korpusem jest akceptowalny, nawet jako wydatek co setkę tysięcy km ;)
No takie pęknięcie to faktycznie może powodować przedmuchy nawet przy zamkniętej klapce i zdecydowanie wymiana/naprawa turbosprężarki będzie tu konieczna.
Fakt, turbosprężarki w benzynie mają zdecydowanie gorsze warunki pracy niż w ropniakach, stąd nagminne problemy z korpusami niestety... Prędzej czy później spotkać to może chyba każdego użytkownika, bo o ile zadbanie o właściwe smarowanie (nie wkręcanie na wysokie obroty chwilę po uruchomieniu czy schłodzenie po jeździe) zależy dość mocno od kierowcy, to na pęknięcia korpusów raczej zbyt dużego wpływu już nie mamy...

Waflo

Astro-maniak
Posty: 107
Rejestracja: 18 lut 2017, 19:07
Auto: Astra J 1.6 BezTurbo
Silnik: A16XER
Województwo: małopolskie

#47

Nieprzeczytany post autor: Waflo »

Meriva A14NET - błąd P0299, auto straciło moc. W serwisie zrobili to: "naprawa sterowania turbiną" - koszt 49 zł
Nie wiem dokładnie co było.

marianz

Astro-maniak
Posty: 227
Rejestracja: 07 paź 2018, 21:11
Imię: Marian
Auto: Astra J ST OPC Line
Silnik: A14NET
Województwo: podkarpackie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 18 razy

#48

Nieprzeczytany post autor: marianz »

Waflo pisze:QR_BBPOST Meriva A14NET - błąd P0299, auto straciło moc. W serwisie zrobili to: "naprawa sterowania turbiną" - koszt 49 zł
Nie wiem dokładnie co było.
No to miałeś szczęście. Ja przed weryfikacją błędu w serwisie otrzymałem informację, że najczęściej są tego dwie przyczyny:
1. Zapiekająca się turbina - naprawa praktycznie za darmo bo wystarczy użyć specyfiku typu WD40, aby rozruszać sztangę (czy jak to się tam nazywa) - i to pewnie było u Ciebie.
2. Pęknięty korpus turbiny, gdzie koszty naprawy w serwisie przekraczały 3.000 zł - i to niestety było u mnie.

Awatar użytkownika
Mati79

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 31 maja 2019, 9:09
Imię: Mateusz
Auto: Opel Astra Tourer Sport
Silnik: 1.6
Województwo: zachodniopomorskie
Pomocny: 1 raz

#49

Nieprzeczytany post autor: Mati79 »

Temat wiele razy podejmowany na forum. Z daty wynika że troszkę przestarzały ale...ale ponieważ i u mnie wystąpił w zeszłym miesiącu pozwolę napisać o swoim doświadczeniu z błędem P0299. Kupiłem samochód używany 4 letnią Astre Torer Sport 1.6. Niestety juz drugiego dnia użytkowania zaczął wyskakiwać błąd P0299 (z czytywałem zwykłym interfejsem bluetooth z aplikacja w komórce). Potwierdzał się błąd Niskie ciśnienie turbosprężarki. Objaw jak u wszystkich spadek mocy poprzez automatyczne odcięcie turbiny. Jeździć mogłem. Po skasowaniu błędu -wróciła normalna moc. Niestety powyżej 3 000 obr/min – błąd pojawiał się ponownie.
W serwisie boscha najpierw mówili że to przez długie stanie (4 miesiące) samochodu na parkingu. Następnie przeczyścili czujnik ciśnienia. Niestety bez rezultatu. Wymienili go. Bez rezultatu Zaczęli szukać nieszczelności bo stwierdzili że w innym samochodzie były przegryzione przez gryzonie kable. Nic nie znaleźli.
Sprawdzili turbosprężarkę. Była sprawna. Dopiero po tygodni wymienili elektrozawór. Pomogło. Działa jak nowy.

Awatar użytkownika
hapvlz

Astro-maniak
Posty: 220
Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: dolnośląskie
Wdzięczny: 45 razy
Pomocny: 22 razy

#50

Nieprzeczytany post autor: hapvlz »

Cześć,

dzięki za podzielenie się swoją historią w sprawie elektozaworu, u mnie ten przy turbo został równiez wymieniony, ale podobno niewiele to dało.

W Opel Astra J 1.4 turbo A14NET, są dwa wyglądające tak samo zaworki do turbo, jeden jest tuż przy turbo tkz. N75, natomiast drugi jest od strony kolektora ssącego jak na zdjęciu poniżej:
n75_kolektor.png
I prowadzi on do odpowietrzania turbiny?
2019-06-03 15_41_36-Photos.png
Orientuje się może ktoś czy drugi zaworek turbo przy kolektorze ssącym może mieć wpływ na błąd P0299?
Próbował może ktoś wymontować ten zaworek? Podobno w VW/Audi wymontowywują go i przeprowadzają wężyk bezpośrednio do kolektora.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ