Osłona silnika - montaż
- Gravemind
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 paź 2016, 13:04
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: śląskie
Osłona silnika - montaż
Cześć,
Proszę o pomoc - planuję kupić osłonę silnika dla Astry J A16XER, natomiast sprzedawca poinformował mnie, że jego osłona wyciągnięta jest z diesla. Przeglądam zdjęcia tych osłon i wszystkie wyglądają tak samo, czy może jest jakaś różnica pomiędzy wersjami diesel/benzyna?
Proszę o pomoc - planuję kupić osłonę silnika dla Astry J A16XER, natomiast sprzedawca poinformował mnie, że jego osłona wyciągnięta jest z diesla. Przeglądam zdjęcia tych osłon i wszystkie wyglądają tak samo, czy może jest jakaś różnica pomiędzy wersjami diesel/benzyna?
- Dido
- Posty: 2616
- Rejestracja: 15 sty 2009, 21:45
- Imię: Jarek
- Auto: Opel Astra G
- Silnik: Z16XE
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomocny: 8 razy
Rejestrując się na Forum zaakceptowałeś Regulamin więc przeczytaj go i zacznij przestrzegać.
Art,4 regulaminu Forum.
Art,4 regulaminu Forum.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2016, 20:06 przez Dido, łącznie zmieniany 1 raz.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 20
- Rejestracja: 23 cze 2015, 22:45
- Imię: Maciej
- Auto: Astra J
- Województwo: pomorskie
Cześć
Dzisiaj zauważyłem ze osłona silnika w mojej astrze jest luźna. Do wymiany są zaczepy te na wcisk. Czy ktoś z Was moze mi pomoc i podać ich symbol? Gdzie mogę je kupić?
Pozdr
Dzisiaj zauważyłem ze osłona silnika w mojej astrze jest luźna. Do wymiany są zaczepy te na wcisk. Czy ktoś z Was moze mi pomoc i podać ich symbol? Gdzie mogę je kupić?
Pozdr
-
- Posty: 2111
- Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET/LPG
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 42 razy
U mnie ta osłona (plastikowa z alledrogo) negatywnie wpływa na temperaturę pracy silnika i wywalam ją wraz ze zmiana kół na letnie. Zapewne oryginalna metalowa z otworami jest lepszym rozwiązaniem.
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 13 cze 2017, 14:14
- Imię: Jarek
- Auto: Insignia B
- Silnik: B15SFT
- Rocznik: 2018
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 4 razy
W sobotę zainstalowałem taką osłonę, monitorowałem temp. w trasie na dystansie ok. 70 km, temperatura w okolicach 104-106 st. C. Cel jaki sobie postawiłem montując osłonę to przede wszystkim ochrona przed drobnymi kamieniami i kurzem (sporo jeżdżę po szutrowych drogach-działka), już raz skaleczyłem plecionkę, na szczęście tylko lekko. Wydaje mi się ( choć może to tylko sugestia), że jest trochę ciszej - mniejszy szum powietrza. O dalszych obserwacjach, jak będą, dam znać po dłuższym użytkowaniu...rmth2 pisze:QR_BBPOST Czy ktoś z Was używa dłużej osłony silnika w Astrze B14NET z LPG? Nie przegrzewa się?
Pytam bo odradzają w serwisie zakładania osłony pod LPG...
Dzięki
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 20 lut 2015, 8:18
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 13 razy
Praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym. Są pakowane po 10 sztuk. Poczytaj trochę pod tym adresem: viewtopic.php?f=168&t=832709&p=1167333& ... d#p1167333mac2323 pisze:QR_BBPOST Cześć
Dzisiaj zauważyłem ze osłona silnika w mojej astrze jest luźna. Do wymiany są zaczepy te na wcisk. Czy ktoś z Was moze mi pomoc i podać ich symbol? Gdzie mogę je kupić?
Pozdr
-
- Posty: 1692
- Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
- Imię: tomek
- Auto: Zafira C fl
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 18 razy
tylko pytanie jak długo układ wytrzyma gdy będzie wyższa temperatura otoczenia asfalt rozgrzany do kilkudziesięciu stopni czy wtedy będzie łatwo odprowadzić temperaturę z komory. to ze teraz układ sobie radzi to fajnie a latem i bez osłony niektórzy maja kłopoty wszystko zależy od szczęściaJarek999 pisze:QR_BBPOST W sobotę zainstalowałem taką osłonę, monitorowałem temp. w trasie na dystansie ok. 70 km, temperatura w okolicach 104-106 st. C
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl
-
- Posty: 68
- Rejestracja: 13 cze 2017, 14:14
- Imię: Jarek
- Auto: Insignia B
- Silnik: B15SFT
- Rocznik: 2018
- Województwo: łódzkie
- Pomocny: 4 razy
Po pierwsze zawsze można zdjąć... od tego jest czujnik temperatury i wskażniki, aby je obserwować...
Po drugie rozgrzany asfalt ma znaczenie raczej na postoju niż w czasie jazdy...
Po trzecie osłony są montowane również w ASO i przewiduje je producent, więc ich wpływ nie jest raczej znaczący na temperaturę.
Po czwarte jeśli ktoś ma kłopoty z temperaturą silnika bez osłony, to chyba nie jest winna osłona, tylko układ chłodzenia silnika, albo sam silnik.
Po drugie rozgrzany asfalt ma znaczenie raczej na postoju niż w czasie jazdy...
Po trzecie osłony są montowane również w ASO i przewiduje je producent, więc ich wpływ nie jest raczej znaczący na temperaturę.
Po czwarte jeśli ktoś ma kłopoty z temperaturą silnika bez osłony, to chyba nie jest winna osłona, tylko układ chłodzenia silnika, albo sam silnik.
Ja bym się bał takiej osłony ze względu na przegrzanie silnika na postoju / w korku, jeszcze motor z turbo.
Jak jedzie to nic, kuna jak szczur, jak głowa wejdzie to i cała wejdzie, od strony półosi, koła.
VW T4 2.4D ma osłonę blaszaną, ale ma ciekawe rozwiązanie...po zgaszeniu silnika pracuje elektryczna pompa która mieli płyn.
Wiem bo mam, nie bez powodu to dali.
Może przesadzam, tak tylko straszę...
Passat W8 się przegrzewał, każda fura z mocniejszym silnikiem miała problem z przegrzewaniem po czasie.
Trochę się o uszy obiło...
BMW też się potrafiło przegrzewać mimo cudownej niemieckiej technologii.
Motyw z tą elektryczną pompą która mieli płyn po zgaszeniu super.
W większości aut, może kiedyś,nie wiem jak teraz było rozwiązanie że wentylator chłodnicy jest po zapłonie, no to jest teoretycznie okrutnie głupie.
F-ka tak ma, póki stacyjka jest, chłodzi, wyjmie kluczyk to w głowicy się gotuje.
Fakt że pompa nie kręci, też może dlatego, za duży byłby szok temperatury po odpaleniu, jak potem motor łyknie zimnego płynu z chłodnicy gdzie silnik koło 100stopni to w aluminiowym bloku tuleje pękają.
Czyli to ma sens niby.
Stare Diesle, to było, pamiętam w korku, temperatura za ostro, wentylator nie daje rady, jedyny ratunek grzanie na maxa wentylator na maxa, szyby w dół, nawiewy w stronę okien i modlić się żeby nagrzewnica zdjęła temperaturę.
Sezon przed nami, co roku widać auta w korkach jak się zagotowały i stare i nowe, termostat padnie albo czujnik i już koniec jazdy
ot refleksja tylko.
Jak jedzie to nic, kuna jak szczur, jak głowa wejdzie to i cała wejdzie, od strony półosi, koła.
VW T4 2.4D ma osłonę blaszaną, ale ma ciekawe rozwiązanie...po zgaszeniu silnika pracuje elektryczna pompa która mieli płyn.
Wiem bo mam, nie bez powodu to dali.
Może przesadzam, tak tylko straszę...
Passat W8 się przegrzewał, każda fura z mocniejszym silnikiem miała problem z przegrzewaniem po czasie.
Trochę się o uszy obiło...
BMW też się potrafiło przegrzewać mimo cudownej niemieckiej technologii.
Motyw z tą elektryczną pompą która mieli płyn po zgaszeniu super.
W większości aut, może kiedyś,nie wiem jak teraz było rozwiązanie że wentylator chłodnicy jest po zapłonie, no to jest teoretycznie okrutnie głupie.
F-ka tak ma, póki stacyjka jest, chłodzi, wyjmie kluczyk to w głowicy się gotuje.
Fakt że pompa nie kręci, też może dlatego, za duży byłby szok temperatury po odpaleniu, jak potem motor łyknie zimnego płynu z chłodnicy gdzie silnik koło 100stopni to w aluminiowym bloku tuleje pękają.
Czyli to ma sens niby.
Stare Diesle, to było, pamiętam w korku, temperatura za ostro, wentylator nie daje rady, jedyny ratunek grzanie na maxa wentylator na maxa, szyby w dół, nawiewy w stronę okien i modlić się żeby nagrzewnica zdjęła temperaturę.
Sezon przed nami, co roku widać auta w korkach jak się zagotowały i stare i nowe, termostat padnie albo czujnik i już koniec jazdy
ot refleksja tylko.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 20 lut 2015, 8:18
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 13 razy
Ja jeżdżę z osłoną silnika już trzy lata i nie mam żadnych problemów - autostrada, w korku, upał i wszystko w porządku.qtom pisze:QR_BBPOSTtylko pytanie jak długo układ wytrzyma gdy będzie wyższa temperatura otoczenia asfalt rozgrzany do kilkudziesięciu stopni czy wtedy będzie łatwo odprowadzić temperaturę z komory. to ze teraz układ sobie radzi to fajnie a latem i bez osłony niektórzy maja kłopoty wszystko zależy od szczęściaJarek999 pisze:QR_BBPOST W sobotę zainstalowałem taką osłonę, monitorowałem temp. w trasie na dystansie ok. 70 km, temperatura w okolicach 104-106 st. C
Zgadzam sie z Jarek999: "jeśli ktoś ma kłopoty z temperaturą silnika bez osłony, to chyba nie jest winna osłona, tylko układ chłodzenia silnika, albo sam silnik"