Wyciek oleju
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
- Imię: Arek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 10 razy
- Kontakt:
Wyciek oleju
Nie nie musisz wymieniać koła tylko uszczelnienie.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- lukasz1912
- Posty: 172
- Rejestracja: 25 gru 2015, 0:39
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: 14NET LPG STAG
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 3 razy
1) Silnik 1.4 turbo nie ma zmiennych faz - z tego co wiem
2) Co do błędu P1101 - do sprawdzenia kolektor dolotowy ( czy masz jeszcze zaworek na swoim miejscu ) wystarczy demontaż rury i sprawdzenie latarką - jeżeli nie ma go na miejscy to jest problem
- Do czyszczenia przepustnica, sprawdzenie szczelności dolotu
ewentualnie do sprawdzenia odma w pokrywie zaworów ona również może powodować błędy w składzie mieszania, zużywanie oleju itp
Sprawdzić to można pianką na samym zaworze - nie powinien je zasysać
Pracujący silnik nie powinien również zbyt mocno zasysać korka wlewu oleju
Oczywiście na początek polecam umycie wycieku i jego dokładną lokalizację
- ja osobiście używam odłuszczacza "meglio" i atomizera z ciepła wodą - tanio i szybko
2) Co do błędu P1101 - do sprawdzenia kolektor dolotowy ( czy masz jeszcze zaworek na swoim miejscu ) wystarczy demontaż rury i sprawdzenie latarką - jeżeli nie ma go na miejscy to jest problem
- Do czyszczenia przepustnica, sprawdzenie szczelności dolotu
ewentualnie do sprawdzenia odma w pokrywie zaworów ona również może powodować błędy w składzie mieszania, zużywanie oleju itp
Sprawdzić to można pianką na samym zaworze - nie powinien je zasysać
Pracujący silnik nie powinien również zbyt mocno zasysać korka wlewu oleju
Oczywiście na początek polecam umycie wycieku i jego dokładną lokalizację
- ja osobiście używam odłuszczacza "meglio" i atomizera z ciepła wodą - tanio i szybko
-
- Posty: 2111
- Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET/LPG
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 42 razy
Co do zmiennych faz (i nie tylko) załączam charakterystykę silnika A14NET:
"A14NET - turbodoładowana jednostka o poj. 1364 cm3. Turbosprężarka w tym silniku jest zintegrowana z kolektorem wydechowym i chłodzona cieczą. Osiąga 240tyś obr/min. Sprężone w niej powietrze zostaje ochłodzone w intercoolerze co zwiększa jego gęstość i poprawia napełnianie cylindrów. Żeliwny kadłub jest dodatkowo wzmocniony zintegrowanymi, w jeden element, pokrywami łożysk głównych. W celu poprawy odprowadzenia ciepła zastosowano natrysk oleju na denka tłoków, chłodnicę oleju i drążone zawory wydechowe wypełnione sodem.
Silnik posiada zmienne fazy rozrządu umożliwiające zmianę kąta otwarcia zaworów ssących do 60o i wydechowych do 45o. Zwiększa to elastyczność jednostki napędowej i - dzięki regulacji czasu współotwarcia zaworów ssących i wydechowych - umożliwia rezygnację z zaworu recyrkulacji spalin. Napęd wałków rozrządu zrealizowano za pomocą łańcucha. Zastosowano również hydrauliczną kompensację luzów zaworowych.
Osłona łańcucha rozrządu wykonana została ze stopu aluminium i zawiera w sobie pompę oleju o zmiennym wydatku i pompę cieczy chłodzącej napędzaną paskiem wieloklinowym.
Układ chłodzenia zawiera elektrycznie sterowany termostat znany z Astry H. Przy małym obciążeniu silnika termostat jest podgrzewany elektrycznie dzięki czemu otwiera się przy wyższej temperaturze.
Tak jak wszystkie silniki benzynowe w tym modelu również zastosowano elektrycznie sterowaną przepustnicę i zrezygnowano z przewodów zapłonowych. Ich funkcję spełnia moduł zapłonowy umieszczony bezpośrednio na świecach.
Za turbosprężarką umieszczono katalizator wyposażony w dwie sondy lambda.
W celu zminimalizowania drgań przenoszonych na układ napędowy zamontowano dwumasowe koło zamachowe.
Moc maks. 103 kW (140 KM)/4900-6000 obr/min.
Moment maks. 200 Nm/1850-4900 obr/min."
"A14NET - turbodoładowana jednostka o poj. 1364 cm3. Turbosprężarka w tym silniku jest zintegrowana z kolektorem wydechowym i chłodzona cieczą. Osiąga 240tyś obr/min. Sprężone w niej powietrze zostaje ochłodzone w intercoolerze co zwiększa jego gęstość i poprawia napełnianie cylindrów. Żeliwny kadłub jest dodatkowo wzmocniony zintegrowanymi, w jeden element, pokrywami łożysk głównych. W celu poprawy odprowadzenia ciepła zastosowano natrysk oleju na denka tłoków, chłodnicę oleju i drążone zawory wydechowe wypełnione sodem.
Silnik posiada zmienne fazy rozrządu umożliwiające zmianę kąta otwarcia zaworów ssących do 60o i wydechowych do 45o. Zwiększa to elastyczność jednostki napędowej i - dzięki regulacji czasu współotwarcia zaworów ssących i wydechowych - umożliwia rezygnację z zaworu recyrkulacji spalin. Napęd wałków rozrządu zrealizowano za pomocą łańcucha. Zastosowano również hydrauliczną kompensację luzów zaworowych.
Osłona łańcucha rozrządu wykonana została ze stopu aluminium i zawiera w sobie pompę oleju o zmiennym wydatku i pompę cieczy chłodzącej napędzaną paskiem wieloklinowym.
Układ chłodzenia zawiera elektrycznie sterowany termostat znany z Astry H. Przy małym obciążeniu silnika termostat jest podgrzewany elektrycznie dzięki czemu otwiera się przy wyższej temperaturze.
Tak jak wszystkie silniki benzynowe w tym modelu również zastosowano elektrycznie sterowaną przepustnicę i zrezygnowano z przewodów zapłonowych. Ich funkcję spełnia moduł zapłonowy umieszczony bezpośrednio na świecach.
Za turbosprężarką umieszczono katalizator wyposażony w dwie sondy lambda.
W celu zminimalizowania drgań przenoszonych na układ napędowy zamontowano dwumasowe koło zamachowe.
Moc maks. 103 kW (140 KM)/4900-6000 obr/min.
Moment maks. 200 Nm/1850-4900 obr/min."
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
- Imię: Paweł
- Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Ząbki
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 3 razy
U mnie poci sie dokladnie tak samo spod tej prawej oslony zmiennych faz rozrzadu. Ewentualnie wyciek jest spod uszczelki pokrywy zaworow tylko tak sobie scieka akurat w tym miejscu. Mysle zeby na poczatek sprobowac lekko podociagac sruby. Co to za sruby? Jaki klucz do nich jest potrzebny?aras2 pisze:QR_BBPOST Poci się z pod koła zmiennych faz rozrządu.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 10 maja 2015, 22:10
- Imię: Paweł
- Auto: Chevrolet Cruze RS 1.4t
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Ząbki
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 3 razy
Tak, dzięki. Za widna się przyjrzałem i to na 99% będzie wyciek właśnie z tych zaworów/czujników wariatora zmiennych faz. Nasadkowe torxy już sobie zamówiłem, jeszcze muszę podjechać do ASO bo widzę, że na necie tych uszczelek nie ma. Myślicie że warto wspomóc tę uszczelkę silikonem wysokotemperaturowym?
-
- Posty: 316
- Rejestracja: 26 lis 2015, 16:00
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET+LPG
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 6 razy
Żadnego silikonu, te uszczelki są na stożku więc tylko wymiana na nową i będzie ok . Koszt uszczelki koło 30 zł jak dobrze pamiętam . [External Link Removed for Guests]
Ostatnio zmieniony 05 lut 2017, 16:31 przez kamil1987, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 14 sie 2016, 20:20
- Imię: Daniel
- Auto: Astra J Sports Tourer
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 2 razy
Witampawelwaw84 pisze:QR_BBPOST Tak, dzięki. Za widna się przyjrzałem i to na 99% będzie wyciek właśnie z tych zaworów/czujników wariatora zmiennych faz. Nasadkowe torxy już sobie zamówiłem, jeszcze muszę podjechać do ASO bo widzę, że na necie tych uszczelek nie ma. Myślicie że warto wspomóc tę uszczelkę silikonem wysokotemperaturowym?
Tak jak kamil1987 napisał , żadnego silikonu .Uszczelka to koszt 35zł tyle płaciłem .
Ostatnio zmieniony 06 lut 2017, 12:27 przez dangru3, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 18 lut 2017, 19:07
- Auto: Astra J 1.6 BezTurbo
- Silnik: A16XER
- Województwo: małopolskie
Ja mam wyciek z chłodniczki oleju a16xer.
Orientuje sie ktoś który komplet uszczelek mi wystarczy?
Orientuje sie ktoś który komplet uszczelek mi wystarczy?
- lukasz1912
- Posty: 172
- Rejestracja: 25 gru 2015, 0:39
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J
- Silnik: 14NET LPG STAG
- Województwo: małopolskie
- Pomocny: 3 razy
Wymień tylko uszczelki widoczne na zdjęciach i będzie ok
Sam miałem wyciek w chłodnicy oleju w 1.4 t - koszt uszczelek w ASO 250zł ja wymieniłem komplet 3 uszczelek i oring
Myślę że lepiej już wymienić całość po demontażu
Sporo pracy z wymianą, musiałem demontować wydech/ katalizator żeby się do tego dobrać
Sam miałem wyciek w chłodnicy oleju w 1.4 t - koszt uszczelek w ASO 250zł ja wymieniłem komplet 3 uszczelek i oring
Myślę że lepiej już wymienić całość po demontażu
Sporo pracy z wymianą, musiałem demontować wydech/ katalizator żeby się do tego dobrać
Ostatnio zmieniony 20 lut 2017, 0:05 przez lukasz1912, łącznie zmieniany 1 raz.