Cześć,
Zdjąłem pokrywe zaworów w celu wymiany uszczelki. Po obróceniu pokrywy wypadło kilka śrub, które są w tulejach i mają coś w stylu gumowej/plastikowej podkładki. Zauważyłem że ta podkładka jest w fatalnym stanie i obstawiam, że ona też może przepuszczac olej.
Po wyjęciu wszystkich śrub okazało się, że praktycznie wszystkie podkładki są uszkodzone.
Chciałem je wymienić, ale z tego co widzę, to te sruby są dość drogie, a mi w zasadzie wystarczyłoby to uszczelnić lub ewentualnie wymienić podkładkę.
Pytanie czy ktoś już z was to wymieniał/uszczelniał?
Pod tym linkiem jest śruba o której piszę: [External Link Removed for Guests]
Uszczelka śruby pokrywy zaworów
- markru609
- Posty: 12
- Rejestracja: 28 cze 2021, 19:34
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2011
- Województwo: podkarpackie
- parabellum
- Posty: 14
- Rejestracja: 07 lip 2023, 18:35
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2012
- Województwo: małopolskie
Nie wygląda na to, by uszczelka pokrywy izolowała w jakikolwiek sposób śruby - uszczelka nie ma "oczek" otaczających tulejki śrub.
Wydaje mi się, że uszczelnienie śruby/tulejki odpowiada uszczelka między tulejką a zewnętrzną powierzchnią pokrywy. Uszczelka pokrywy zapewnia szczelność tylko na łączeniu głowicy/pokrywy na zewnętrznej krawędzie i miejscu gniazd świec.
Mam również problem z lekkim wyciekiem oleju przez 2 śruby. Będę wymieniał uszczelkę pokrywy, bo musze i tak naprawić gwint dla jednej śruby, ale obawiam się, że to może nie rozwiązać
W Internecie są dostępne takie uszczelki dla innych Opli, ale nie mogę znaleźć dla Astry 1.4 Turbo - czy wie ktoś czy mogę użyć uszczelki od innego modelu albo w jakim rozmiarze szukać takiej uszczelki?
Wydaje mi się, że uszczelnienie śruby/tulejki odpowiada uszczelka między tulejką a zewnętrzną powierzchnią pokrywy. Uszczelka pokrywy zapewnia szczelność tylko na łączeniu głowicy/pokrywy na zewnętrznej krawędzie i miejscu gniazd świec.
Mam również problem z lekkim wyciekiem oleju przez 2 śruby. Będę wymieniał uszczelkę pokrywy, bo musze i tak naprawić gwint dla jednej śruby, ale obawiam się, że to może nie rozwiązać
W Internecie są dostępne takie uszczelki dla innych Opli, ale nie mogę znaleźć dla Astry 1.4 Turbo - czy wie ktoś czy mogę użyć uszczelki od innego modelu albo w jakim rozmiarze szukać takiej uszczelki?
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 29 sty 2016, 10:12
- Imię: Robert
- Auto: Astra J 1.6T Sport Tourer
- Silnik: A16LET
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 25 razy
Patrzyłem na uszczelkę do swojego silnika i tam omija ona śruby od wewnętrznej strony, ale patrząc na uszczelkę w A14NET faktycznie wygląda na to, że idzie ona po zewnętrznym obwodzie pokrywy, czyli śruby muszą mieć oringi.
Tylko czy ktoś będzie robił zamienniki? Raczej do dostania tylko w komplecie ze śrubami. Cena takich uszczelek do innych marek to kilkanaście złotych a śruby do opla ok 20-25 złotych.
tu przykłady
1.6t - [External Link Removed for Guests]
1.4t - [External Link Removed for Guests]
Tylko czy ktoś będzie robił zamienniki? Raczej do dostania tylko w komplecie ze śrubami. Cena takich uszczelek do innych marek to kilkanaście złotych a śruby do opla ok 20-25 złotych.
tu przykłady
1.6t - [External Link Removed for Guests]
1.4t - [External Link Removed for Guests]