Problem z doborem głowicy Z16XER/Z18XER
- Trimid
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 kwie 2018, 14:15
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: lubelskie
- Pomocny: 1 raz
Problem z doborem głowicy Z16XER/Z18XER
Problem dotyczy samochodu Astry J 2010 1.6T (180km) mianowicie głowica popękała w okolicach zaworów przez co połykał płyn chłodniczy, poszukuję do tej pory używanej gdyż ASO nawet na całej europie nie posiada takiej samej. Jest to model silnika Z16XER został wprowadzony w 2007r. Powstał z połączenia dwóch silników. Z Z16XEP wzięto kadłub. Głowicę natomiast z większego Z18XER (55568363). Odrazu pisze że od A16XER nie pasuje ma inne rozstaw srób na wydech. Wpisując na allegro, ebay i innych stronach pokazuje mi głowice od vectry C. Kontaktując sie z sprzedającym głowice od Vectry powiedział że nie bedzie pasować do mojego modelu i musze szukac od Astry z 2010 rocznika nie z młodszych aut. Czy ktos kiedyś próbował założyć głowice od Vectry C do Astry J? Czy też może ktoś zna namiar na osoby które spawają i remontują głowice na gotowo, sprawdzają szczelność no i jak by dali gwarancje rozruchową to bym był w niebo wzięty Każdy namiar na taka głowice używana z jakiegoś źródła mi pomoże. Szukałem po tematach ale nie widziałem takiego problemu. Z góry dzięki za pomoc! dodam pare fotek
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 4857
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 99 razy
Zajrzyj czy masz turbinę pod maską. Jeśli jest to Twój napewno nie jest z16xer/a16xer. A raczej jest to a16let
-
- Posty: 1175
- Rejestracja: 20 gru 2020, 0:27
- Imię: Marcin
- Auto: Różne takie
- Silnik: Petrol i Diesel
- Rocznik: 1998
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 61 razy
Intersuje Cię tylko ten numer na głowicy: 55567457
Po prostu odlew jest taki sam jak Z18XER i widocznie w jakiejś partii/fabryce nie usuwali tego oznaczenia Z18XER
No i znalazłem Ci nófkę za jedyne 9226,59 zł [External Link Removed for Guests]
Gdyż GM 1.6T 180KM/A16LET był w Saab-e 9-5 III Gen.
Po prostu odlew jest taki sam jak Z18XER i widocznie w jakiejś partii/fabryce nie usuwali tego oznaczenia Z18XER
No i znalazłem Ci nófkę za jedyne 9226,59 zł [External Link Removed for Guests]
Gdyż GM 1.6T 180KM/A16LET był w Saab-e 9-5 III Gen.
-
- Posty: 422
- Rejestracja: 29 sty 2016, 10:12
- Imię: Robert
- Auto: Astra J 1.6T Sport Tourer
- Silnik: A16LET
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 25 razy
Głowice do A16LET są robione z tego samego odlewu co głowice do 1.8, nawet są zostawione oznaczenia. Ale głowice od 1.8 nie pasują.
Po pierwsze łoża pod wałki rozrządu są frezowane pod inną średnicę, po drugie A16LET ma czujnik położenia wałka tylko na jednym wałku, głowica od 1,8 ma wywiercone otwory pod czujniki na obu wałkach.
Doktoryzowałem się z tego tematu kilka lat temu. O używce zapomnij, nikt nie rozkłada dobrych silników, żeby sprzedać samą głowicę, a awarie dołu raczej się nie zdarzają. Nowa w aso to koszmar - jak pytałem kilka lat temu to kosztowała ponad 8 tysięcy. Plus taki, że chyba jest kompletna z zaworami i wałkami.
Oddaj do dobrego zakładu regenerującego głowice, specjalizują się w spawaniu takich rzeczy i obróbce. Głowica będzie jak nowa.
Ja miałem pęknięcia między zaworami a gniazdem świecy na 3 cylindrach, pospawali, obrobili, do tego nowe prowadnice i gniazda zaworowe.
Zrobiłem na takiej głowicy już 50 tysięcy km i śmiga aż miło.
Po pierwsze łoża pod wałki rozrządu są frezowane pod inną średnicę, po drugie A16LET ma czujnik położenia wałka tylko na jednym wałku, głowica od 1,8 ma wywiercone otwory pod czujniki na obu wałkach.
Doktoryzowałem się z tego tematu kilka lat temu. O używce zapomnij, nikt nie rozkłada dobrych silników, żeby sprzedać samą głowicę, a awarie dołu raczej się nie zdarzają. Nowa w aso to koszmar - jak pytałem kilka lat temu to kosztowała ponad 8 tysięcy. Plus taki, że chyba jest kompletna z zaworami i wałkami.
Oddaj do dobrego zakładu regenerującego głowice, specjalizują się w spawaniu takich rzeczy i obróbce. Głowica będzie jak nowa.
Ja miałem pęknięcia między zaworami a gniazdem świecy na 3 cylindrach, pospawali, obrobili, do tego nowe prowadnice i gniazda zaworowe.
Zrobiłem na takiej głowicy już 50 tysięcy km i śmiga aż miło.
- Trimid
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 kwie 2018, 14:15
- Imię: Adrian
- Auto: Opel Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: lubelskie
- Pomocny: 1 raz
Problem jest taki ze spawacz nie chciał sie podjąć spawani bo w jednym gnieździe zaworowym bylo dość glebokie pękniecie i mowił ze nie sięgnie az tam i do tego nie daje gwarancji. Ale pisze tutaj o tym jak wybrnąć z tego problemu dla kogoś kto sie z nim zetknie. Najważniejsze są numery: A16LET, 55567457, 55568363 I Z18XER. Jeśli masz A16XER to jest zupełnie inny model, innaczej szpilki rozstawione pod kolektor. Tak jak kolega napisał wyżej od vectry C nie bedzie pasować. Szukając 2 tygodnie w nawet w ASO powiedzieli mi ze "ani w Polsce ani w całej europie na chwile obecna jest nie dostępna a ceny to 9600zl za nowa a po regeneracji 6400zl. Jednak nie poddawałem sie, kolega pokazał mi stronę z Holenderskimi autami do rozbiórki. Jednak tam tez nic nie znalazłem chodz warto próbować dość dużo aut dochodzi co pare dni. w Angli tez problem bo juz nie sciagaja takich samochodów do przekładki. No ale zawsze jest jeszcze eBay. Chodź śłedziłem cały czas nowe oferty po tygodniu wskoczyła oferta niby głowica od insygni ale koles źłe opisał głowice może dla tego udało mi sie kupić aż w Hamburgu w Niemczech, czas dostawy 2 tygodnie. I tak jak mowie chyba od 2012 roku były produkowane głowice A16LET co sa zupełnie inne. Różnice to: Wałki rozrządu są inne, podłączenie czujnika, mocowanie kolektorów a również przez to czy masz silnik na łańcuchu czy na pasku i tak mi się wydaje ze jest typowo pod 1.6 silnik a nie jak u mnie na 1.8 głowica chodź mam 1.6 T . Jeśli masz auto z 2010-2011 bedziesz mieć oznaczenie A16LET, 55567457, 55568363 I Z18XER (reszta literek może sie różnić ale to nie ma znaczenia). Niby głowica od 1.8 ale takie montowały tylko cała obróbka jest już inna niż w vectrze C
BTW. Cena głowic używanej to 500Euro +40 transport mi wyszło jakieś 2400zł
Dodaje fotke starej głowicy jak i nowej
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
BTW. Cena głowic używanej to 500Euro +40 transport mi wyszło jakieś 2400zł
Dodaje fotke starej głowicy jak i nowej
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]