Komunikat "awaria samochodu"

Awatar użytkownika
scyzoryk0

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2014, 14:29
Imię: piotr
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 CDTI
Województwo: dolnośląskie

Re: Komunikat "awaria samochodu"

#21

Nieprzeczytany post autor: scyzoryk0 »

regulator ciśnienia na pompie jest nowy oryginalny , i jakoś ten opis mało mi mówi na chłopski rozum

norbi333

Astro-maniak
Posty: 663
Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:59
Imię: Norbert
Auto: Astra J,Insignia
Silnik: 1.6 T,2.8 T
Województwo: podlaskie
Pomocny: 1 raz

#22

Nieprzeczytany post autor: norbi333 »

Pozostaje jeszcze pompa paliwa i reszta przewodów doprowadzających paliwo do cylindrów

Awatar użytkownika
thomasclaim

Astro-maniak
Posty: 83
Rejestracja: 06 kwie 2014, 12:59
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTR
Województwo: Zagranica - UE

#23

Nieprzeczytany post autor: thomasclaim »

Panowie ostatnio kolo lutego pojawial sie magiczna informacja Awaria Samochodu Skontatkuj sie z Serwisem.
Auto odpalalo normalnie. Udalem sie do ASO w Sosnowcu i po 2 godzinach stwierdzili ze przepalila sie swieca zarowa.
Wymienili skasowali blad i wszystko gralo do dnia wczorajszego kolejny raz wyskoczyla ta sama informacja da sie ja skasowac bocznym przyciskiem SET po lewej stronie tam gdzie kasujemy km z dystansu itd.

Moje pytanie czy jazda przez okolo 1 miesiac bedzie robila problemy czy tez musze to wymienic niezwlocznie.
Chce pojechac na urlop w Polsce i to wymienic.
Dajcie prosze znac co i jak w temacie bede wdzieczny.

Awatar użytkownika
scyzoryk0

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2014, 14:29
Imię: piotr
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 CDTI
Województwo: dolnośląskie

#24

Nieprzeczytany post autor: scyzoryk0 »

norbi333 pisze:Pozostaje jeszcze pompa paliwa i reszta przewodów doprowadzających paliwo do cylindrów

przewody wysokiego ciśnienia są szczelne , brak wycieków itp.

EDIT:
thomasclaim pisze:Panowie ostatnio kolo lutego pojawial sie magiczna informacja Awaria Samochodu Skontatkuj sie z Serwisem.
Auto odpalalo normalnie. Udalem sie do ASO w Sosnowcu i po 2 godzinach stwierdzili ze przepalila sie swieca zarowa.
Wymienili skasowali blad i wszystko gralo do dnia wczorajszego kolejny raz wyskoczyla ta sama informacja da sie ja skasowac bocznym przyciskiem SET po lewej stronie tam gdzie kasujemy km z dystansu itd.

Moje pytanie czy jazda przez okolo 1 miesiac bedzie robila problemy czy tez musze to wymienic niezwlocznie.
Chce pojechac na urlop w Polsce i to wymienic.
Dajcie prosze znac co i jak w temacie bede wdzieczny.

kasowanie błędów tylko przez kompa.
co do swiecy jesli faktycznie to ona to pare dni mozna pojezdzic
ale musisz sprawdzic co to za bład jest.

DeeR

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 26 wrz 2014, 14:47
Auto: Astra Sport Tourer
Silnik: A17DTR
Województwo: wielkopolskie

#25

Nieprzeczytany post autor: DeeR »

Może kolejna swieca? Ja przed weekendem sam to przerabiałem. :)

Miedziany39

Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: 07 sty 2015, 11:56
Imię: Mirek
Auto: Opel Astra IV
Silnik: 1.7CDTI
Województwo: dolnośląskie

#26

Nieprzeczytany post autor: Miedziany39 »

Mi również pokazuje się komunikat "Awaria Pojazdu skontaktuj się z serwisem" i znaczek samochodu z kluczykiem zauważyłem że gdy dam mu za postoju przez jakiś moment dobrze po garach to komunikat znika mam podejrzenia że może to być akumulator ma czasami spadek napięcia może i wyskakuje ten komunikat ale podjadę jeszcze gdzieś na kompa i zobaczę co wyjdzie.

Awatar użytkownika
scyzoryk0

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2014, 14:29
Imię: piotr
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 CDTI
Województwo: dolnośląskie

#27

Nieprzeczytany post autor: scyzoryk0 »

wczoraj auto po zapaleniu i paru minutach pracy przejechało 1 km i zgasło komunikat "Ograniczona moc silnika"
odpaliło normalnie wróciło pod dom i znowu zgasło ten sam komunikat
przy dodaniu gazu przy 2 tys obrotów gaśnie
na kompie błąd P0094 - małanieszczelność
założyłem stary zawór SCV auto odpala chodzi nie gaśnie i jedzie normalnie

założyłem na próbę nowy i tez się nic nie dzieje

o co może chodzić ? i ta nie szczelność ? może to znaczy ze jest jakieś za małe ciśnienie paliwa ?

Rekin

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 13 paź 2015, 17:57
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J 1,7 CDTI 110KM 2012r.
Silnik: Z17DTJ
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Ścinawa DLU

#28

Nieprzeczytany post autor: Rekin »

Podłączę się do tematu. Po zapaleniu się tego "pojemnego jak studnia komunikatu" pojechałem do znajomego mechanika (bo serwis to koszty kosmiczne). Podłączył się z kompem i pokazał się błąd świecy, sprawdził świece manualnie probówką i okazało się że i u mnie spalona jest świeca 4 cylindra. Zamówił takie jak były oryginalnie BERU, po zamontowaniu komunikat nie ustąpił i po uruchomieniu zimnego silnika w dalszym ciągu się pokazuje. Po uruchomieniu lekko rozgrzanego silnika komunikatu nie było. Ponownie sprawdził błędy i ukazał się błąd " za niskie napięcie z modułu sterowania świecami". Dodam jeszcze że po uruchomieniu zimnego silnika czuć jak ten 4 garnuszek pracuje inaczej niż pozostałe, po prostu jest zimny a po rozgrzaniu wszystko pracuje ładnie. Zamówiłem właśnie nowy moduł i zobaczymy czy to coś pomoże. Czy ktoś z Was ma jeszcze jakieś pomysły oprócz tego modułu, o którym tu wspomniałem ?

EDIT:
Widzę że nikt z Was nie miał podobnego problemu ze świecami żarowymi. Szczęściarze ;) Próbowałem dwukrotnie włączyć i wyłączyć stacyjkę przed uruchomieniem rozrusznika. Za każdym razem pokazuje się kontrolka świec. Po uruchomieniu silnika komunikat nie pojawia się. Po jednokrotnym uruchomieniu świec komunikat jest ;) Jutro będzie nowy moduł i mam nadzieję że on rozwiąże ten problem.

EDIT:
Dziś został wymieniony moduł. Wygląda na to że rozwiązał problem. Przy uruchomieniu zimnego silnika komunikatu brak :D Będę go jeszcze obserwował :shock:

Rekin

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 13 paź 2015, 17:57
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J 1,7 CDTI 110KM 2012r.
Silnik: Z17DTJ
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Ścinawa DLU

#29

Nieprzeczytany post autor: Rekin »

Widzę że sam zadaje pytania i sam na nie odpowiadam, ale widocznie nikogo jeszcze nie spotkała taka awaria.
Więc tak : po wymianie modułu wszystko wróciło do normy, zauważyłem nawet że występujące wcześniej falujace obroty przy zimnym silniku ustąpiły. Być może to zbieg okoliczności nie będę przeprowadzał dochodzenia, ważne że silnik chodzi równo.
Podsumowując zakup modułu sterowania świecami nr 55557761: używka na allegro około 200zł, w intercars nowy to koszt 323zł (dla mnie załatwił znajomy po rabacie w intercars za 220zł).
Jednak czasem warto wstrzymać się z zakupem w pierwszym znalezionym miejscu, i sprawdzić w wielu innych.
Szczęście jest przyjemnością wolną od wyrzutów sumienia.
Sokrates

Awatar użytkownika
scyzoryk0

Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 30 lis 2014, 14:29
Imię: piotr
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 CDTI
Województwo: dolnośląskie

#30

Nieprzeczytany post autor: scyzoryk0 »

Wszystkie swiece nowe ? czy tylko ta jedna ?

EDIT:
czy ktos kiedys wymieniał listwe paliwowa w tym silniki 1.7 cdti 110 km ?

ODPOWIEDZ