Klekotanie pod obciążeniem

losiu20

Astro-maniak
Posty: 474
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:21
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTR
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

Klekotanie pod obciążeniem

#21

Nieprzeczytany post autor: losiu20 »

oby to nie byli naciągacze, sprawdzony mechanik ? wtryski to już konkretny wydatek, ile masz zrobionych kilometrów ?

Awatar użytkownika
maq9633

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 05 sie 2016, 14:44
Imię: Jakub
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 T Sport Tourer
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 1 raz

#22

Nieprzeczytany post autor: maq9633 »

Niby sprawdzeni tzn zakład/firma - Bosch a raczej takie widnieją u nich transparenty. Tam była serwisowana przez wcześniejszego właściciela ... 162 000 z groszami jakimiś nie pamiętam dokładnie :(

Awatar użytkownika
Bari

Astro-maniak
Posty: 126
Rejestracja: 23 gru 2016, 17:43
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#23

Nieprzeczytany post autor: Bari »

Trochę mały przebieg na wtryski... nie wiem jak warsztat w którym serwisujesz auto ale ja w swoim warsztacie ( w rozumieniu prowadzę własny warsztat ) wychodzie z założenia że nowe to kupuje się dwumas a wtryski ,pompy wtryskowe, turbiny alternatory i rozruszniki się regeneruje. Dla klienta zawsze taniej, współpracuje z kilkoma firmami które regenerują wyżej wymienione elementy i wszystko działa jak nowe ;-)
Ostatnio zmieniony 18 sty 2017, 23:09 przez Bari, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maq9633

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 05 sie 2016, 14:44
Imię: Jakub
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 T Sport Tourer
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 1 raz

#24

Nieprzeczytany post autor: maq9633 »

oby :( jeszcze dzisiaj ubezpieczenie przyszło 1080 zł bo mnie zaraz strzeli... :( nie teraz jak niedługo mam wydatek, jeszcze sesja sie zbliża i nie mogę się skupić na nauce jak tu moja aśka nie działa :( Powiedzieli że jakiś tydzień to potrwa bo tam gdzie wysyłają je do sprawdzenia (bo sami nie mają sprzętu takiego) też mają swoje terminy...
Mnie to osobiście wyglądało jak by filtr paliwa był zatkany a to takie pukanie to jak by zawór czy co nie wiem...ale powiedzieli że wszystko sprawdzili
Ostatnio zmieniony 18 sty 2017, 23:46 przez maq9633, łącznie zmieniany 1 raz.

losiu20

Astro-maniak
Posty: 474
Rejestracja: 15 sie 2016, 12:21
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTR
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 1 raz

#25

Nieprzeczytany post autor: losiu20 »

jak tydzień będzie trwało to będą chyba regenerować bo niby co by z nimi mieli robić przez tydzień ? przecież test komputerowy lub przelewowy może zrobić każdy zakład i diagnoza będzie. Mały przebieg jak na wtryski. A skoczyło Ci spalanie ? jak leją wtryski spalanie jest większe.

Awatar użytkownika
Bari

Astro-maniak
Posty: 126
Rejestracja: 23 gru 2016, 17:43
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#26

Nieprzeczytany post autor: Bari »

Spalanie większe i dpf szybciej się zatyka oraz częściej się wypala, mogli po prostu zrobić test wtrysków na kompie i by wszystko wyszło wszelkie różnice w dawkach itp no albo najzwyklejszy test przelewowy i również wyjdzie niedomaganie. Skoro wszystkie wtryski dali do sprawdzenia to albo nie mają sprzętu żeby zrobić test na kompie bo maszynka do testu przelewowego kosztuje grosze więc tego już w ogóle nie rozumiem dla czego jej nie mają. Może być tak że wtryski dadzą tylko do czyszczenie a ciebie skasują za regeneracje.. nie chce na nikogo mówić złego słowa ale jest to co najmniej dziwne a na okres tygodnia czasu to też trochę długo u mnie regeneracja ok 2-3 dni i klient wyjeżdża zadowolony a również wożę do zaprzyjaźnionej firmy

Awatar użytkownika
maq9633

Użytkownik
Posty: 49
Rejestracja: 05 sie 2016, 14:44
Imię: Jakub
Auto: Opel Astra J
Silnik: 1.4 T Sport Tourer
Rocznik: 2012
Województwo: wielkopolskie
Pomocny: 1 raz

#27

Nieprzeczytany post autor: maq9633 »

Eh oni wgl lecą sobie w chu... ostatnio wymieniali mi zawór SCV i trwało to u nich tydzień. Tydzień! odkręcenie dwóch śrub wpięcie wtyczki i zaprogramowanie kompa. Po prostu myślałem że ich rozniosę jak tam wpadłem... Wiem zaraz powiecie to po co do nich dawałem ale tylko oni mieli termin na już...
Co do spalania latem nie udało mi się zejść poniżej 7.2 l co prawda mam dosłownie 5 min do pracy ale niżej nie zszedłem. Zimą to taka średnia tylko do pracy jak przymroziło było 9,5 jak robiłem trasę do szkoły (101 km dokładnie :)) to miałem 7,8. Także nie wiem sam czy to dużo czy nie sami oceńcie ...
Jeszcze mnie w pracy postraszyli że jak już wysyłają wtryski do sprawdzenia do nie mam liczyć na to że będą dobre bo każdy zakład chce zarobić i będą kazać mi wymienić... :(
A cmu tydzień ? tak jak mówiłem powiedzieli mi że we wtorek wymontują i wyślą i że tam gdzie wysyłają (nie pamiętam gdzie ale zapytam) też mają kolejki i wgl i że może potrwać to tydzień... w sobotę będą dzwonił i pytał dam znać co mi powiedzą...

DPF to u mnie dziwna sprawa. Zapalił mi się raz było to latem i jak dobrze pamiętam komunikat brzmmiał : "Filtr cząstek stałych - zajrzyj do instrukcji obsługi" i kontrolka żólta od DPF. MYślę sobie po jakimś miesiącu jeżdżenia do pracy (5 min) w końcu coś się zapaliło to dawaj na drogę szybkiego ruchu i piłują ją na 4 biegu 3000 tys obr jakieś 116 km/h i nic na tym wyświetlaczu się nie zmienia. W końcu droga się skończyła zjechałem i chwile postałem żeby się włączyć do ruchu i wrócić, patrzę a kontrolka znikła - po chwili stania. Zdziwiłem się troszkę bo żaden komunikat o wypalaniu się nie załączył... i od tamtej pory dokładnie 5500 tys kilometrów (bo drugi licznik sobie wyzerowałem) nie było wypalania. Co prawda co tydzień robiłem tą trasę nieprzerwanie 50 km w jedną stronę do szkoły i z powrotem więc myśle że wszystko jest ok co do tego DPF...
Wpadł kolega kiedyś taki "mechanik" co sobie tam przy audi 1.8 t sam robi i podłączył aśkę do kompa bo mu właśnie kazałem DPF sprawdzić i mi mówi że zajeb... bo pokazuje mu komp tylko 8% zapełnienia filtra...

Bari to ja jak mi ją oddadzą jestem u cb :)

Awatar użytkownika
Bari

Astro-maniak
Posty: 126
Rejestracja: 23 gru 2016, 17:43
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#28

Nieprzeczytany post autor: Bari »

Zapraszam, ja właśnie usuwam DPF u siebie i od razu chip robię żeby to miało ręce i nogi.

Jak oddadzą Ci samochód to powinieneś dostać test każdego wtrysku z kolei na kartce a4
Będą tam wyszczególnione dawki każdego cyklu pracy wszystkich 4 wtrysków
U góry powinno pisać np tak ,, Test Desno wtrysk 1 i jego nr OE'' tak samo z 3 pozostałymi.
Jeżeli faktycznie będą regenerowane to w tabeli po niżej będzie opis programowania dawek wtrysku 1 , 2 , 3 ,4 i ich korekta powinno być minimum 4 do 6 prób aż wtryski będą skorygowane do właściwej dla niej dawki

w tedy będzie porównanie gdzieś na osobnej kartce czasu pracy i poszczególnych dawek testu z testu przed regeneracją po regeneracji i po korekcji. W sumie powinny być z 3-4 kartki a4

a do zaworu scv to masakra 2 śrubki i programowanie które trwa 5 min
wiem jak jest z terminami bo do mnie też dzwonią i pytają czy mam gdzie upchnąć bo każdemu się spieszy

spalanie podobne jak u mnie chodź mi nigdy nie przekroczyło 8.5L zimą
a na trasie przy 150 nie zszedłem nigdy poniżej 7 L w lecie ,może mam ciężką nogę

co do DPF'a też ciekawa sprawa ja nie miałem natomiast żadnej kontrolki czy komunikatu po prostu ostanie wypalanie trwało przeszło 15min przy czym bardzo kopcił i przybyło mi oleju w silniku . Nie było na co czekać i dpf do zabiegu ;-)
Ostatnio zmieniony 20 sty 2017, 13:15 przez Bari, łącznie zmieniany 2 razy.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4869
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 101 razy

#29

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

maq9633 pisze:QR_BBPOST co prawda mam dosłownie 5 min do pracy
tak to wlasnie bywa jak sie kupuje samochod z DPFem a potem jezdzi po bulki 500m do sklepu albo 2km do pracy gdzie EGT ledwo minie 100 a potem wielkie zdziwienie ze sie zapchal...


Prosty przepis na zapchanie to jazda emeryta na krotkich odcinkach w zimie i tak codziennie... zrobisz tak tysiac km i wlasciwie juz po DPF.
Proponuje zmienic samochod ....

A tak wlasciwe to nie watek... i jest off-top
Ostatnio zmieniony 20 sty 2017, 13:31 przez czarnypiotrek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bari

Astro-maniak
Posty: 126
Rejestracja: 23 gru 2016, 17:43
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#30

Nieprzeczytany post autor: Bari »

czarnypiotrek pisze:QR_BBPOST
maq9633 pisze:QR_BBPOST co prawda mam dosłownie 5 min do pracy
tak to wlasnie bywa jak sie kupuje samochod z DPFem a potem jezdzi po bulki 500m do sklepu albo 2km do pracy gdzie EGT ledwo minie 100 a potem wielkie zdziwienie ze sie zapchal...


Prosty przepis na zapchanie to jazda emeryta na krotkich odcinkach w zimie i tak codziennie... zrobisz tak tysiac km i wlasciwie juz po DPF.
Proponuje zmienic samochod ....

A tak wlasciwe to nie watek... i jest off-top
Kolega ma rację. Może nie zmiana samochodu bo może kolega lubi swoje auto i silnik... proponuje podpiąć kompa zrobić test dpf'a i jego zapełnienia jeżeli będzie źle to wycinka zmiana softa ewentualnie , chip zapodać i jeździć dalej ;-)

A tak na marginesie koniec na temat dpf'a ewentualnie mogę pomoc w prywatnej wiadomości. Daj znać co z wtryskami

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 20 sty 2017, 13:56 przez Bari, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ