Astra J, kiedy wymiana dwumasy
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 02 lut 2020, 19:11
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NEL i A14NET LPG
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 3 razy
Re: Astra J, kiedy wymiana dwumasy
Wklej swój vin w lewe okienko wejdz w katalog i znajdz folder z pedałami. Wyświetlą sie tylko te numery cześci które powinienies miec zamontowane w fabryce.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 26 maja 2020, 17:16
- Imię: Dariusz
- Auto: J 1.4 turbo lpg
- Rocznik: 2017
- Województwo: mazowieckie
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 14 lip 2011, 20:44
- Imię: grzegorz
- Auto: Astra H ,GTC
- Silnik: 1.9 CDTI
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Berlin
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
hm, no to zobaczymy co mnie spotka w czwartek ,przebieg 198tys , 1.7cdti ,125KM ,2011r ,jade na regeneracje skrzyni bo zaczyna się masakra ,a pare miesięcy temu pochowałem Aśke h gtc z tą samą skrzynią ,przy okazji sprawdzą sprzęgło, choć niemyślę o jego robieniu bo chodzi dobrze
-
- Posty: 4866
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 100 razy
Wymieniales olej w skrzyni?oberek1974 pisze: ↑16 cze 2020, 18:27hm, no to zobaczymy co mnie spotka w czwartek ,przebieg 198tys , 1.7cdti ,125KM ,2011r ,jade na regeneracje skrzyni bo zaczyna się masakra ,a pare miesięcy temu pochowałem Aśke h gtc z tą samą skrzynią ,przy okazji sprawdzą sprzęgło, choć niemyślę o jego robieniu bo chodzi dobrze
Witam jeżeli można podłączę się pod temat z pytaniem o dwumasę do Jotki 2014r. 1.7 CDTI silnik 81 kw a17dtc przebieg 189000 tyś. Będąc wczoraj w ASO w Łodzi na Pabianickiej, mechanik technik stwierdził że prawdopodobnie do wymiany dwumasa. Podczas jazdy ( najlepiej słyszalne na 2 biegu z uwagi na prędkość ) przy 2.5 tyś obrotów słychać stukot po rozłączeniu napędu milknie. Auto po dynamicznym hamowaniu jak już się zatrzyma delikatnie drga. Przy wciskaniu pedału sprzęgła też czuć delikatne drgania( nie zawsze). przy zmianie biegów w zakresie do 2300 obrotów nic nie stuka, jeździ normalnie na trasie żadnych problemów. Koszt naprawy z robocizną to prawie połowa wartości samochodu (koło + sprzęgło) a do tego jeszcze wypada sprawdzić skrzynię która też chyba może być winowajcą? No i na koniec a raczej na sam początek oddaje wtryski do sprawdzenia. Chciałbym się dowiedzieć czy te objawy mogą wskazywać na koło dwumasowe ? czy raczej skrzynie? Wiem że taka diagnoza na sucho nie da za wiele ale ja się w ogóle nie znam. I jakiej firmy sprzęgło + koło ?
Przy gaszeniu nie stuka normalnie gaśnie, jedyna anomalia jest przy odpalaniu wcześniej na jałowym miał ok 0,3 spalania teraz 0.5- 0.8 bez klimatyzacji. Jestem już umówiony na sprawdzenie wtrysków na dzień dobry. Jak na taki przebieg coś pewnie znajdą Wytłumaczyli mi w ASO żeby od tego zacząć ale jaki ma to związek ? Cóż silnik pracuje równo natomiast im wyszło na kompie że wtryski próbują automatycznie wyrównać pracę a w rzeczywistości coś tam się dzieje. Nie zaszkodzi chyba sprawdzić ? Wracając do dwumasy, wczoraj autko jeździło spoko do momentu jak zacząłem jeździć ( ruszać- hamować) dynamicznie w centrum miasta. Przy normalnej jeździe na trasie, drgania jakby cały delikatnie drgał w środku po zatrzymaniu pojazdu i czuć na pedale sprzęgła wibracje gdy go powoli wciskałem.
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 14 lip 2011, 20:44
- Imię: grzegorz
- Auto: Astra H ,GTC
- Silnik: 1.9 CDTI
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Berlin
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
Właśnie tak ,dwa tygodnie temu ,ten stary był czarniejszy niż noc i prawie 1.5l ,wlałem Fuchsa 2.8l .czarnypiotrek pisze: ↑16 cze 2020, 19:29Wymieniales olej w skrzyni?oberek1974 pisze: ↑16 cze 2020, 18:27hm, no to zobaczymy co mnie spotka w czwartek ,przebieg 198tys , 1.7cdti ,125KM ,2011r ,jade na regeneracje skrzyni bo zaczyna się masakra ,a pare miesięcy temu pochowałem Aśke h gtc z tą samą skrzynią ,przy okazji sprawdzą sprzęgło, choć niemyślę o jego robieniu bo chodzi dobrze
Dodano po 8 minutach 33 sekundach:
Ok. Wlasnie wróciłem, jednak liczyłem na farta ,niestety mogło to się skończyć jak z moją poprzednia aśką
Ale po kolei ,robiłem w SkrzynieZając .pl w Bytomiu Odrzanskim , nie chciałem żeby inny warsztat bawił się w wyjmowanie ,wysyłanie itp,dlatego pojechałem tam i powiem że moje wrażenia są dobre. Przyjechałem na 8 rano ,mechanicy odrazu autko na sprawdzenie ,potem kanał ,skrzynia wyjęta i na stół, hm, i tu szok ,praktycznie trzeba by wymieniać wszystko , w miedzy czasie demontaż sprzęgła, i kierownik osobiście zawiózł do gościa który robi sprzęgła, regeneracja itp ,ram kontrola i jest ok ,sprzeglo wróciło, skrzynia ze względu na to że umawiałem się na jeden dzień, jako że z daleka ,więc decyzja ,moja zostaje ,wstawiać regenerowaną . W międzyczasie czasie ,może kawka ,moze Pan coś zje ,może do miasta podrzucić na zwiedzanie itp.
Skrzynia założona, olej zalany rak jak trzeba ,oplombowana ,auto sprawdzone ,więc do kasy i do domu .
Całkowity koszt 2400zl , i gwarancja na 18mieś.
Wiec ,wydaje mi się ze teraz to polatam .
- grigorii6
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 lut 2022, 20:15
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J
- Rocznik: 2011
- Województwo: warmińsko-mazurskie
Panowie Opel Astra 2011 przebieg 153tyś 1,7 CDTI 92kw. Przy wrzuceniu 4, 5 i 6 biegu samochód wpada w wibracje ale tylko przy dużym obciążeniu (gaz w podłodze), po odpuszczeniu gazu wszystko wraca do normy, byłem u mechanika sprawdził przeguby i mówi że tam wszystko wygląda w porządku (ale pewności nie ma). Czy to może być dwumasa? Poza tym co opisałem nic innego się nie dzieje.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 07 cze 2018, 13:29
- Imię: Krzysiek
- Auto: Astra J kombi
- Województwo: kujawsko-pomorskie
Witam
Posiadam 1,7 CDTI z 2013r. Przebieg ok 240 tys. Samochodem na co dzień jeździ żona, ostatnio przejechałem się i usłyszałem dziwne chrobotanie - najgłośniej na 2-3 podczas gdy przyspieszę i puszczę pedał gazu ( czyli zwalniam na biegu hamując silnikiem) Dziwny dźwięk - taki lekki terkot? Na wyższych biegach także jest słyszalny, ale lżej. Najbardziej 2 i 3. NA postoju nic takiego się nie dzieje. Silnik pracuje prawidłowo, ale wduszając sprzęgło w połowie wciskania mam podobny chrobot - bardzo wyraźnie słyszany w kabinie i na zewnątrz. Jak się szybko wciska - nic nie słychać, ale jak celowo powolutku wciskam - chrobocze jak diabli...
Byłem u mechanika, przejechałem się z nim i usłyszałem że najprawdopodobniej będzie to sprzęgło (dwumasa)- ale jest także możliwość że chrobot jest ze skrzyni biegów - luz na wałku wyjściowym do sprzęgła. Jak się rozbierze - to się zobaczy.
I teraz pytanie - czy ktokolwiek miał kiedyś taki objaw i być może uleczył to? I ile kosztuje obecnie wymiana kompletnego sprzęgła z łożyskiem oporowym? Sprzęgło na allegro znalazłem w różnych cenach, ale kompletna dwumasa 2650zł.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Posiadam 1,7 CDTI z 2013r. Przebieg ok 240 tys. Samochodem na co dzień jeździ żona, ostatnio przejechałem się i usłyszałem dziwne chrobotanie - najgłośniej na 2-3 podczas gdy przyspieszę i puszczę pedał gazu ( czyli zwalniam na biegu hamując silnikiem) Dziwny dźwięk - taki lekki terkot? Na wyższych biegach także jest słyszalny, ale lżej. Najbardziej 2 i 3. NA postoju nic takiego się nie dzieje. Silnik pracuje prawidłowo, ale wduszając sprzęgło w połowie wciskania mam podobny chrobot - bardzo wyraźnie słyszany w kabinie i na zewnątrz. Jak się szybko wciska - nic nie słychać, ale jak celowo powolutku wciskam - chrobocze jak diabli...
Byłem u mechanika, przejechałem się z nim i usłyszałem że najprawdopodobniej będzie to sprzęgło (dwumasa)- ale jest także możliwość że chrobot jest ze skrzyni biegów - luz na wałku wyjściowym do sprzęgła. Jak się rozbierze - to się zobaczy.
I teraz pytanie - czy ktokolwiek miał kiedyś taki objaw i być może uleczył to? I ile kosztuje obecnie wymiana kompletnego sprzęgła z łożyskiem oporowym? Sprzęgło na allegro znalazłem w różnych cenach, ale kompletna dwumasa 2650zł.
Z góry dziękuję za podpowiedzi.