Sonda lambda albo Czujnik temp
- szczypiorek
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 lis 2016, 16:20
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 Cdti
- Województwo: małopolskie
Sonda lambda albo Czujnik temp
Witam wszyskich
Mam mały problem
Ostatnio moj kompuret w astrze J z 2012 r 1.7 cdti 131Km zarejestrował błąd P2297 a mianowicie jest to:
Błąd P2297
Obwód grz. Sondy lambda
( rząd 1 czuj. 1 )
Zakłócenia działania
HO2S Performance During Deceleration Fuel Cut-Off Sensor 1
Komunikat awarii ( błąd) wyskakuje o roznych porach, raz na zagrzanym aucie, raz na zimnym, nie ma powtarzalnosci...
Autko prowadzi sie normalnie, nie odczuwam awari...
I teraz mechanicy nie wiedzą co wymienic
Czy sonde lambda czy czyjnik temperatury przed filtrem dpf..
Może mieliście już takie przypadki??
Proszę piszcie, za kazdego posta bede BARDZO wdzięczny....
Pozdrawiam
Mam mały problem
Ostatnio moj kompuret w astrze J z 2012 r 1.7 cdti 131Km zarejestrował błąd P2297 a mianowicie jest to:
Błąd P2297
Obwód grz. Sondy lambda
( rząd 1 czuj. 1 )
Zakłócenia działania
HO2S Performance During Deceleration Fuel Cut-Off Sensor 1
Komunikat awarii ( błąd) wyskakuje o roznych porach, raz na zagrzanym aucie, raz na zimnym, nie ma powtarzalnosci...
Autko prowadzi sie normalnie, nie odczuwam awari...
I teraz mechanicy nie wiedzą co wymienic
Czy sonde lambda czy czyjnik temperatury przed filtrem dpf..
Może mieliście już takie przypadki??
Proszę piszcie, za kazdego posta bede BARDZO wdzięczny....
Pozdrawiam
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
Czujnik temp DPF to inny błąd. Sonda lambda ma wewnątrz grzałkę, której praca jest monitorowana przez sterownik silnika.
Ten błąd wskazuje na konieczność wymiany sondy lambda.
Zacznij od sprawdzenia, wyczyszczenia styków złącza sondy lambda. Jak nie pomoże, to sonda do wymiany.
Ten błąd wskazuje na konieczność wymiany sondy lambda.
Zacznij od sprawdzenia, wyczyszczenia styków złącza sondy lambda. Jak nie pomoże, to sonda do wymiany.
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Po pierwsze zmien mechanikow I wiecej tam nie jezdzij...
Jesli problem wystepuje dosc losowo to podejrzewam .. cos nie styka... lub kabel sie gdzies przytarl bo pracuje w niezbyt przyjaznych temperaturach...
Jesli zawsze pojawia sie na zimnym silniku to podejrzewam sama sonde a konkretnie jej grzalke.
Jesli problem wystepuje dosc losowo to podejrzewam .. cos nie styka... lub kabel sie gdzies przytarl bo pracuje w niezbyt przyjaznych temperaturach...
Jesli zawsze pojawia sie na zimnym silniku to podejrzewam sama sonde a konkretnie jej grzalke.
- szczypiorek
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 lis 2016, 16:20
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 Cdti
- Województwo: małopolskie
Witaj Kamyk
Dzieki za info
Jest juz trop którym pójdę, zacznę od sprawdzenia styków...
Może wiesz jeszcze jaka sondę do wersji 1.7 cdti DTS 131 km , jakis namiar na numery seryjne sondy.
Pozdrawiam
EDIT:
Awaria wyskakuje bardzo losowo
Raz przy 90 stopniach a nieraz po kilku kilometrach...
Autko mam garazowane
Dzieki za info
Jest juz trop którym pójdę, zacznę od sprawdzenia styków...
Może wiesz jeszcze jaka sondę do wersji 1.7 cdti DTS 131 km , jakis namiar na numery seryjne sondy.
Pozdrawiam
EDIT:
Awaria wyskakuje bardzo losowo
Raz przy 90 stopniach a nieraz po kilku kilometrach...
Autko mam garazowane
- ramhell
- Posty: 177
- Rejestracja: 09 paź 2011, 15:01
- Imię: Rafał
- Auto: Bertone
- Silnik: ecotec
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Rumia
- Wdzięczny: 9 razy
1.7 CDTI DTS/DTF - 131 KM / Sonda Lambda Bosch 0 281 004 175 od 2009r w góre
Ostatnio zmieniony 20 gru 2016, 16:00 przez ramhell, łącznie zmieniany 4 razy.
Astra G Bertone
- valdib74
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 maja 2017, 7:46
- Imię: Valdi
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTS
- Województwo: śląskie
Witam,
podłącze się pod temat ponieważ nie mogę nigdzie znaleźć na forum. Jakieś dwa tygodnie temu wyskoczył mi komunikat o uszkodzeniu pojazdu i konieczności wizyty w serwisie. Po podłączeniu do kompa odczytany błąd to P2297 - <Nieznany kod błędu> (00) - Nie występuje, którego nie mogę skasować (prawdopodobnie mam za stary infterface op-com, program ma na liście Astrę J ale do roku 2010 - ja mam 2012 - ale nie wiem) zauważyłem, że komunikat na wyświetlaczu pojawia się jak hamuję silnikiem przez kilkadziesiąt/kilkaset metrów. Silnik pracuje nadal dynamicznie - nic się nie zmienia. Co może być przyczyną takiego zachowania? spotkał się ktoś z takim problemem? Nie lubię jeździć samochodem, któremu coś dolega. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam
podłącze się pod temat ponieważ nie mogę nigdzie znaleźć na forum. Jakieś dwa tygodnie temu wyskoczył mi komunikat o uszkodzeniu pojazdu i konieczności wizyty w serwisie. Po podłączeniu do kompa odczytany błąd to P2297 - <Nieznany kod błędu> (00) - Nie występuje, którego nie mogę skasować (prawdopodobnie mam za stary infterface op-com, program ma na liście Astrę J ale do roku 2010 - ja mam 2012 - ale nie wiem) zauważyłem, że komunikat na wyświetlaczu pojawia się jak hamuję silnikiem przez kilkadziesiąt/kilkaset metrów. Silnik pracuje nadal dynamicznie - nic się nie zmienia. Co może być przyczyną takiego zachowania? spotkał się ktoś z takim problemem? Nie lubię jeździć samochodem, któremu coś dolega. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam
- Bari
- Posty: 126
- Rejestracja: 23 gru 2016, 17:43
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Witam i ja dołączę do tematu . Odnośnie błędu P2297 i u mnie zawitał, objawy szarpanie przy niskich obrotach , przy stałej jeździe jak i przy przyspieszaniu, ale nie zawsze reguły nie ma Nie raz można jechać z 150km i nic się nie dzieje. . Gdy obroty miną 2300 odpuszcza i jedzie normalnie. występuje to różnie , raz na zimnym , raz na rozgrzanym silniku , a raz wcale . check się nie świeci , awaria samochodu też . Błąd odczytany op-com , z pamięci sterownika , P2297 = jako błąd sondy lambda = błąd sporadyczny. Silnik ma wprogramowany dpf i jest po chipie ale to raczej nie ma nic do rzeczy . Wychodzi na to że wszyscy w temacie mamy uszkodzone sony.
Up:
Zrobiłem dane pomiarowe sony i w chwili szarpania = występowaniu błędu stosunek tlenu jest za duży co do paliwa , czyli zawiesza się, przepuszcza EGR i tu problem? Spróbuje go zaślepić i zobaczę co będzie
Up:
Zrobiłem dane pomiarowe sony i w chwili szarpania = występowaniu błędu stosunek tlenu jest za duży co do paliwa , czyli zawiesza się, przepuszcza EGR i tu problem? Spróbuje go zaślepić i zobaczę co będzie
Ostatnio zmieniony 11 maja 2017, 11:03 przez Bari, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
DTC P2297 00: HO2S Performance During Deceleration Fuel Cut-Off Sensor 1
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- valdib74
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 maja 2017, 7:46
- Imię: Valdi
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTS
- Województwo: śląskie
dziękuję za podpowiedź, czy może ktoś mi podpowiedzieć jakie kolory przewodów to grzałka sondy? (na początek zmierzę rezystancję grzałki), swoją drogą to dla mnie dziwne, że właśnie przy hamowaniu silnikiem autko sygnalizuje błąd, choć logika podpowiadała by, że jak jest uszkodzona sonda to powinno zawsze coś sygnalizować. Myślałem że jak zdejmę nogę z pedału gazu to właśnie jakaś inna przyczyna powoduje wykrywanie przez sondę zbyt małej ilości tlenu i właśnie tutaj tkwi problem. I jeszcze jedno moje pytanie: czy niezbędna jest wymiana tej sondy, skoro silnik generalnie nie stwarza innych problemów?
- Bari
- Posty: 126
- Rejestracja: 23 gru 2016, 17:43
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Zrobiłem mały test, dorobiłem zaślepkę i zaślepiłem zawór EGR , no to w drogę zrobiłem ok 80km w cyklu miejskim i nic się nie działo, błędy się nie pojawiły , silnik ucichł , pojeździe i po testuje jeszcze , jeżeli wszystko będzie ok umówię się na wy programowanie EGR'a i korektę programu.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2017, 21:26 przez Bari, łącznie zmieniany 2 razy.