Sonda lambda albo Czujnik temp

Awatar użytkownika
szczypiorek

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2016, 16:20
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 Cdti
Województwo: małopolskie

Sonda lambda albo Czujnik temp

#1

Nieprzeczytany post autor: szczypiorek »

Witam wszyskich :)
Mam mały problem ;)

Ostatnio moj kompuret w astrze J z 2012 r 1.7 cdti 131Km zarejestrował błąd P2297 a mianowicie jest to:

Błąd P2297
Obwód grz. Sondy lambda
( rząd 1 czuj. 1 )
Zakłócenia działania

HO2S Performance During Deceleration Fuel Cut-Off Sensor 1

Komunikat awarii ( błąd) wyskakuje o roznych porach, raz na zagrzanym aucie, raz na zimnym, nie ma powtarzalnosci... ;)
Autko prowadzi sie normalnie, nie odczuwam awari... ;)

I teraz mechanicy nie wiedzą co wymienic :(
Czy sonde lambda czy czyjnik temperatury przed filtrem dpf..
Może mieliście już takie przypadki??
Proszę piszcie, za kazdego posta bede BARDZO wdzięczny....

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Czujnik temp DPF to inny błąd. Sonda lambda ma wewnątrz grzałkę, której praca jest monitorowana przez sterownik silnika.
Ten błąd wskazuje na konieczność wymiany sondy lambda.
Zacznij od sprawdzenia, wyczyszczenia styków złącza sondy lambda. Jak nie pomoże, to sonda do wymiany.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#3

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Po pierwsze zmien mechanikow I wiecej tam nie jezdzij...
Jesli problem wystepuje dosc losowo to podejrzewam .. cos nie styka... lub kabel sie gdzies przytarl bo pracuje w niezbyt przyjaznych temperaturach...
Jesli zawsze pojawia sie na zimnym silniku to podejrzewam sama sonde a konkretnie jej grzalke.

Awatar użytkownika
szczypiorek

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 18 lis 2016, 16:20
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 Cdti
Województwo: małopolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: szczypiorek »

Witaj Kamyk :)
Dzieki za info
Jest juz trop którym pójdę, zacznę od sprawdzenia styków...

Może wiesz jeszcze jaka sondę do wersji 1.7 cdti DTS 131 km , jakis namiar na numery seryjne sondy.

Pozdrawiam

EDIT:
Awaria wyskakuje bardzo losowo
Raz przy 90 stopniach a nieraz po kilku kilometrach...
Autko mam garazowane

Awatar użytkownika
ramhell

Astro-maniak
Posty: 177
Rejestracja: 09 paź 2011, 15:01
Imię: Rafał
Auto: Bertone
Silnik: ecotec
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Wdzięczny: 9 razy

#5

Nieprzeczytany post autor: ramhell »

1.7 CDTI DTS/DTF - 131 KM / Sonda Lambda Bosch 0 281 004 175 od 2009r w góre
Ostatnio zmieniony 20 gru 2016, 16:00 przez ramhell, łącznie zmieniany 4 razy.
Astra G Bertone

Awatar użytkownika
valdib74

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 11 maja 2017, 7:46
Imię: Valdi
Auto: Astra J
Silnik: A17DTS
Województwo: śląskie

#6

Nieprzeczytany post autor: valdib74 »

Witam,
podłącze się pod temat ponieważ nie mogę nigdzie znaleźć na forum. Jakieś dwa tygodnie temu wyskoczył mi komunikat o uszkodzeniu pojazdu i konieczności wizyty w serwisie. Po podłączeniu do kompa odczytany błąd to P2297 - <Nieznany kod błędu> (00) - Nie występuje, którego nie mogę skasować (prawdopodobnie mam za stary infterface op-com, program ma na liście Astrę J ale do roku 2010 - ja mam 2012 - ale nie wiem) zauważyłem, że komunikat na wyświetlaczu pojawia się jak hamuję silnikiem przez kilkadziesiąt/kilkaset metrów. Silnik pracuje nadal dynamicznie - nic się nie zmienia. Co może być przyczyną takiego zachowania? spotkał się ktoś z takim problemem? Nie lubię jeździć samochodem, któremu coś dolega. Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Bari

Astro-maniak
Posty: 126
Rejestracja: 23 gru 2016, 17:43
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Bari »

Witam i ja dołączę do tematu . Odnośnie błędu P2297 i u mnie zawitał, objawy szarpanie przy niskich obrotach , przy stałej jeździe jak i przy przyspieszaniu, ale nie zawsze reguły nie ma Nie raz można jechać z 150km i nic się nie dzieje. . Gdy obroty miną 2300 odpuszcza i jedzie normalnie. występuje to różnie , raz na zimnym , raz na rozgrzanym silniku , a raz wcale . check się nie świeci , awaria samochodu też . Błąd odczytany op-com , z pamięci sterownika , P2297 = jako błąd sondy lambda = błąd sporadyczny. Silnik ma wprogramowany dpf i jest po chipie ale to raczej nie ma nic do rzeczy . Wychodzi na to że wszyscy w temacie mamy uszkodzone sony.

Up:

Zrobiłem dane pomiarowe sony i w chwili szarpania = występowaniu błędu stosunek tlenu jest za duży co do paliwa , czyli zawiesza się, przepuszcza EGR i tu problem? Spróbuje go zaślepić i zobaczę co będzie
Ostatnio zmieniony 11 maja 2017, 11:03 przez Bari, łącznie zmieniany 5 razy.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#8

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

DTC P2297 00: HO2S Performance During Deceleration Fuel Cut-Off Sensor 1

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
valdib74

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 11 maja 2017, 7:46
Imię: Valdi
Auto: Astra J
Silnik: A17DTS
Województwo: śląskie

#9

Nieprzeczytany post autor: valdib74 »

dziękuję za podpowiedź, czy może ktoś mi podpowiedzieć jakie kolory przewodów to grzałka sondy? (na początek zmierzę rezystancję grzałki), swoją drogą to dla mnie dziwne, że właśnie przy hamowaniu silnikiem autko sygnalizuje błąd, choć logika podpowiadała by, że jak jest uszkodzona sonda to powinno zawsze coś sygnalizować. Myślałem że jak zdejmę nogę z pedału gazu to właśnie jakaś inna przyczyna powoduje wykrywanie przez sondę zbyt małej ilości tlenu i właśnie tutaj tkwi problem. I jeszcze jedno moje pytanie: czy niezbędna jest wymiana tej sondy, skoro silnik generalnie nie stwarza innych problemów?

Awatar użytkownika
Bari

Astro-maniak
Posty: 126
Rejestracja: 23 gru 2016, 17:43
Imię: Marcin
Auto: Astra J
Silnik: A17DTJ
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Bari »

Zrobiłem mały test, dorobiłem zaślepkę i zaślepiłem zawór EGR , no to w drogę zrobiłem ok 80km w cyklu miejskim i nic się nie działo, błędy się nie pojawiły , silnik ucichł , pojeździe i po testuje jeszcze , jeżeli wszystko będzie ok umówię się na wy programowanie EGR'a i korektę programu.
Ostatnio zmieniony 11 maja 2017, 21:26 przez Bari, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ