Nieustający błąd p003a

Awatar użytkownika
Martini

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 06 paź 2019, 21:44
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sports tourer
Silnik: A17DTC
Rocznik: 2014
Województwo: pomorskie

Nieustający błąd p003a

#1

Nieprzeczytany post autor: Martini »

Witam wszystkich forumowiczów.
Jak w temacie - błąd p003a po skasowaniu wraca za którymś z kolei odpaleniem auta. Poza błędem auto jeździ normalnie.
Zawór podciśnienia turbo wymieniony, gruszka turbiny przyuczona.
I teraz diagnoza padła na pompę vacum gdyż zawór podciśnienia zaolejony. Jest to możliwe? Miał ktoś z Was podobny problem?

Opcja "szukaj" była ale nie znalazłem odpowiedzi czy pompa vacum może mieć z tym związek.....

Awatar użytkownika
tlisek

Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 11 maja 2020, 19:42
Imię: Tomasz
Auto: Astra J
Silnik: A17DTC
Rocznik: 2013
Województwo: dolnośląskie

#2

Nieprzeczytany post autor: tlisek »

Hej,
u mnie przy P003A należało wyregulować gruszkę - przy odpalonym silniku na wolnych obrotach programem do diagnostyki należy odczytać aktualne położenie vs wartość wymagana - pomiar w % lub V i o ile dobrze pamiętam to wymagane jest 95%.
Przy turbinie jest śruba do regulacji - dostęp najlepszy od spodu, choć i tak trzeba się nagimnastykować ;)
Ustawić, skręcić porządnie i jazda na test czy jest ok.
Błąd P003A jest wyrzucany po 3 (odpaleniu / krótkiej trasie) od skasowania, więc jeśli nawet skasujesz błąd to nie znaczy, że problem jest sporadyczny a tak naprawdę jest stały.
Diagnostyka tego błędu występuje przy każdym odpaleniu samochodu.

Problem może również występować kiedy zmienna geometria będzie się przycinać - ale wtedy dodatkowo powinien być inny błąd.
Problemem może również okazać się brak sygnału zwrotnego do komputera silnika (chyba jeszcze mam gdzieś schemat) - jeśli program do diagnostyki odczytuje odczutuje aktualne położenie gruszki, to nie ten problem.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Martini

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 06 paź 2019, 21:44
Imię: Marcin
Auto: Astra J Sports tourer
Silnik: A17DTC
Rocznik: 2014
Województwo: pomorskie

#3

Nieprzeczytany post autor: Martini »

No to astra zrobiona.
Dla zainteresowanych którzy mogą mieć podobny problem...
Pompa podciśnienia lała olej do przetwornika ciśnienia czyli zaworu turbo. Więc zawór turbo wymieniony dwa razy bo pierwszy nowy padł i wyrzucał błąd. A słynna gruszka powiązana z powyższym błędem wyregulowana była cały czas ale dzięki za radę. Pozdrawiam

Wysłane z mojego AMN-LX9 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kmieck1

Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 06 wrz 2017, 23:46
Imię: krzysztof
Auto: Astra J Sports Tourer
Silnik: A17DTC
Rocznik: 2014
Województwo: wielkopolskie

#4

Nieprzeczytany post autor: kmieck1 »

Czy wymienialiscie zawor N75 w J 1.7? Zastanawiam sie jak go sprawdzic/wymienic? Czy te zawory padaja w J-tkach?
A i kiedy podczas pracy silnika widac test "sztangi"?

Awatar użytkownika
Ponciak

Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 paź 2023, 20:35
Imię: Olaf
Auto: Astra J
Rocznik: 2015
Województwo: Zagranica - Inne
Pomocny: 1 raz

#5

Nieprzeczytany post autor: Ponciak »

Witam mialem ten sam problem mialem 2 pekniete wezyki od podcisnienia sprawdz wszystkie wezykie ktore ida do zaworu magnetycznego i od niego
moze byc tez jest sparcialy i niesczelny
u mnie wymienilem przuczylem turbo komputerem i wszystko wrocilo do normy

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
MartiniWKZ

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 12 wrz 2021, 21:19
Imię: Marcin
Auto: Opel Zafira C Tourer 2.0 CDTI
Silnik: A20DTL
Rocznik: 2013
Województwo: mazowieckie

#6

Nieprzeczytany post autor: MartiniWKZ »

A może kolega trochę wyjaśnić gdzie ten zawór znajduje się?

ODPOWIEDZ