Wymiana taśmy i kierownicy
- vauxhall1
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 kwie 2019, 13:20
- Imię: marcin
- Auto: Astra J
- Silnik: 14net
- Województwo: mazowieckie
Re: Wymiana taśmy i kierownicy
Podbijam ,Czy ktoś z mazowieckiego jest w stanie zaadoptowac/zaprogramować kiere multifunkcyjną astra j ?
- hapvlz
- Posty: 220
- Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 45 razy
- Pomocny: 22 razy
Cześć,
przeczytałem temat kilka razy, przeszedłem do działania - niestety napotkałem problemy.
Również niestety wszystkie schematy zamieszczone w temacie wygasły i potrzebowałbym waszej pomocy.
Od początku - na starcie posiadałem już kierownice multifunkcyjną, tylko bez podgrzewania.
Połączenie z panelu do kierownicy istnieje (Przy kierownicy piny 9 i 10), więc zakładam że tu wszystko już jest.
Pod kierownicą również jest wejście na wtyczkę która idzie od taśmy (od strony tasmy kabelki o kolorze brązowym i czarnym, z białymi paskami), natomiast od strony wejścia pod kierownicą kolory brązowo-fioletowy oraz czarny (Jak dobrze rozumiem to jest zasilanie podgrzewania kierownicy).
Niestety, sprawdzając bezpiecznik nr 19 w bagażniku slot jest pusty, brak w nim pinów.
Czyli jak dobrze rozumiem, wiązka od strony kierownicy do podgrzewania istnieje, ale nie wiem czy jest poprowadzona do bagażnika.
Moje pytanie brzmi co następnie muszę zrobić, czy muszę przerabiać jakoś skrzynke bezpieczników? Oraz jak sprawdzić czy wiązka podgrzewania kierownicy jest poprowadzona do bagażnika? Widziałem tam kilka kabelków w takim kolorze tak na szybko zerkając.
Sprawdzałem czy może jakimś cudem to zadziała bo może zasilanie jest gdzieś podpięte pod bezpieczniki od podgrzewanych foteli, ale niestety wygląda na to że nie. Po odpaleniu auta i wciśnieciu guzika podgrzewania kierownicy lampka na przycisku się nie zapala.
przeczytałem temat kilka razy, przeszedłem do działania - niestety napotkałem problemy.
Również niestety wszystkie schematy zamieszczone w temacie wygasły i potrzebowałbym waszej pomocy.
Od początku - na starcie posiadałem już kierownice multifunkcyjną, tylko bez podgrzewania.
Połączenie z panelu do kierownicy istnieje (Przy kierownicy piny 9 i 10), więc zakładam że tu wszystko już jest.
Pod kierownicą również jest wejście na wtyczkę która idzie od taśmy (od strony tasmy kabelki o kolorze brązowym i czarnym, z białymi paskami), natomiast od strony wejścia pod kierownicą kolory brązowo-fioletowy oraz czarny (Jak dobrze rozumiem to jest zasilanie podgrzewania kierownicy).
Niestety, sprawdzając bezpiecznik nr 19 w bagażniku slot jest pusty, brak w nim pinów.
Czyli jak dobrze rozumiem, wiązka od strony kierownicy do podgrzewania istnieje, ale nie wiem czy jest poprowadzona do bagażnika.
Moje pytanie brzmi co następnie muszę zrobić, czy muszę przerabiać jakoś skrzynke bezpieczników? Oraz jak sprawdzić czy wiązka podgrzewania kierownicy jest poprowadzona do bagażnika? Widziałem tam kilka kabelków w takim kolorze tak na szybko zerkając.
Sprawdzałem czy może jakimś cudem to zadziała bo może zasilanie jest gdzieś podpięte pod bezpieczniki od podgrzewanych foteli, ale niestety wygląda na to że nie. Po odpaleniu auta i wciśnieciu guzika podgrzewania kierownicy lampka na przycisku się nie zapala.
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
- Imię: Arek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 10 razy
- Kontakt:
Skoro slot od bezpiecznika jest pusty nie masz instalacji w bagażniku. Zasilanie 12 VDC (przewód fioletowo/brązowy) od kierownicy idzie do złącza x200 PIN 87. Złącze znajduje się w lewym progu. Przewód czarny masa, z tego co pamietam już podłączona, przedzwoń miernikiem.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- hapvlz
- Posty: 220
- Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 45 razy
- Pomocny: 22 razy
Dziękuje @@aras2 !! Przynajmniej nie otrzymałem wiadomości która by mnie zdemotywowała.
To bardzo dużo informacji co podałeś, na pewno się przyda.
lece do auta bo do jutra nie wytrzymam z czekaniem. Rozbiore dzisiaj chociaż próg i dobiore się do złącza x200, wiemy już które to!
Jeszcze się odezwę, dzięki aras!!
Dodano po 1 godzinie 44 minutach 15 sekundach:
Byłem w aucie, żeby na szybko sprawdzić.
Sytuacja wygląda tak, tak jak napisałeś do złącza x200 dochodzi kabelek fioletowo/brązowy do PIN'u 87.
Z drugiej strony złącza wychodzi z tego samego pinu dalej kabelek fioletowo/brązowy i leci do bagażnika.
W bagażniku jest wpięty w złącze i wchodzi do skrzynki z bezpiecznikami. (Pin 01)
Od strony wtyczki w tym miejscu ewidentnie brakuje scieżki odbierającej.
W ramach testu połączyłem kabelek fioletowo/brązowy z plusem.
Na zapłonie brak jakiejkolwiek reakcji guzika, po uruchomieniu auta dalej to samo, guzik się nie zapala.
Robiłem to na szybko, jutro jeszcze spróbuje dokładniej to sprawdzić, ale jak narazie wynik negatywny.
To bardzo dużo informacji co podałeś, na pewno się przyda.
lece do auta bo do jutra nie wytrzymam z czekaniem. Rozbiore dzisiaj chociaż próg i dobiore się do złącza x200, wiemy już które to!
Jeszcze się odezwę, dzięki aras!!
Dodano po 1 godzinie 44 minutach 15 sekundach:
Byłem w aucie, żeby na szybko sprawdzić.
Sytuacja wygląda tak, tak jak napisałeś do złącza x200 dochodzi kabelek fioletowo/brązowy do PIN'u 87.
Z drugiej strony złącza wychodzi z tego samego pinu dalej kabelek fioletowo/brązowy i leci do bagażnika.
W bagażniku jest wpięty w złącze i wchodzi do skrzynki z bezpiecznikami. (Pin 01)
Od strony wtyczki w tym miejscu ewidentnie brakuje scieżki odbierającej.
W ramach testu połączyłem kabelek fioletowo/brązowy z plusem.
Na zapłonie brak jakiejkolwiek reakcji guzika, po uruchomieniu auta dalej to samo, guzik się nie zapala.
Robiłem to na szybko, jutro jeszcze spróbuje dokładniej to sprawdzić, ale jak narazie wynik negatywny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
- Imię: Arek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 10 razy
- Kontakt:
Jak masz miernik to przedzwoń przewody z wtyczki przy kierownicy : czarny czy jest podłączony do masy oraz fioletowo/brązowy do wtyczki x200 PIN 87. Podaj 12VDC na pin 87 i musi działać .
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- hapvlz
- Posty: 220
- Rejestracja: 27 gru 2018, 22:35
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: dolnośląskie
- Wdzięczny: 45 razy
- Pomocny: 22 razy
Dzisiaj rano sprawdziłem wszystko na spokojnie z kolegą. Okazało się że za bardzo uwierzyłem "na kolor" i na przypadek że ten sam kolor wchodzi do skrzynki z bezpiecznikami bez pinu (niesamowity zbieg okoliczności).
Okazało się że był inny kabelek tego samego koloru i że to był ten drugi
Podpięty pod plusa i wszystko śmiga!
Kiera złożona, i wszystko lux.
Porobiłem kilka zdjęć, zaraz zaloże temat nowy i zbiore do kupy co zostało zrobione.
Może komuś się przyda.
Dzięki chłopaki a szczególnie Arasowi i Kamykowi (Krzysztofowi na FB) za pomoc!
Okazało się że był inny kabelek tego samego koloru i że to był ten drugi
Podpięty pod plusa i wszystko śmiga!
Kiera złożona, i wszystko lux.
Porobiłem kilka zdjęć, zaraz zaloże temat nowy i zbiore do kupy co zostało zrobione.
Może komuś się przyda.
Dzięki chłopaki a szczególnie Arasowi i Kamykowi (Krzysztofowi na FB) za pomoc!
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 paź 2018, 9:54
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTJ
- Rocznik: 2013
- Województwo: świętokrzyskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
Witam
Panel z przyciskiem do podgrzewanej kierownicy udało mi się znaleźć tylko w wersji dla automatycznej klimatyzacji, jak on współpracuje z wersją manualną?
Panel z przyciskiem do podgrzewanej kierownicy udało mi się znaleźć tylko w wersji dla automatycznej klimatyzacji, jak on współpracuje z wersją manualną?
-
- Posty: 1258
- Rejestracja: 18 sty 2013, 20:02
- Imię: Arek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET
- Województwo: wielkopolskie
- Pomocny: 10 razy
- Kontakt:
Nie współpracuje, przecież jest inne sterowanie pokrętłami. Jak by co mam panel od klimy manualnej w stanie idealnym z grzaniem kierownicy jak jesteś zainteresowany prześlij info na priv.
Astra J Sedan Executive A14NET, AFL, NAVI 950 IntelliLink, Oryginalna kamera cofania, Dual Exhaust
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 29 maja 2020, 9:19
- Imię: Robot
- Auto: Astra j 1.4T
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: świętokrzyskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 1 raz
[External Link Removed for Guests]
Czy to ten bezpiecznik jest od podgrzewania kierownicy? (skrzynka z tylu w bagażniku po lewej stronie)
Czy to ten bezpiecznik jest od podgrzewania kierownicy? (skrzynka z tylu w bagażniku po lewej stronie)