Klocki hamulcowe przód i tył
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:51
- Imię: Jack
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTC
- Województwo: śląskie
Klocki hamulcowe przód i tył
Wymieniałem teraz przód tarcze Bosch 372 zł komplet i klocki ATE 186 zł
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 maja 2016, 14:00
- Imię: Łukasz
- Auto: Astra J 1.6T
- Silnik: A16LET
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
Mam takie pytanie przyszła pora na zmianę tarcz i klocków.
Zamówiłem komplet Zimmerann Sport tarcze i standardowe klocki Zimmermann z dość popularnego sklepu specjalizujacego się w układach hamulcowych , po dokonaniu zamówenia przyszła informacja ze sklepu :
"prosimy pamiętać, że klocki standardowe (jak np. zakupione Zimmermann) są przeznaczone do spokojnej jazdy (prędkości zbliżone do przepisowych). Jeśli styl jazdy jest bardziej dynamiczny, zalecamy zastosowanie klocków o większej odporności na przegrzewanie, ponieważ przegrzewane klocki powodują (oprócz spadku skuteczności hamowania), wichrowanie/nierównomierne wycieranie tarcz i bicie kierownicy przy hamowaniu."
Trochę mnie to zaskoczyło i wysłałem zapytanie do sklepu czy hamując na niemieckiej autostradzie z przepisowych 200km/h do zera klocki się zjarają i zniszczą tarcze. Odpowiedz sklepu:
"Niestety klocki te nie sa zaprojektowane do prędkości 200km/h. Mieszanki standardowe projektuje się do prędkości zalecanych i przepisowych (czyli około 140-150km/h). Przy takim hamowaniu film cierny który wytwarzają standardowe klocki może się zerwać co skutkować będzie biciem kierownicy - nie wspominając już o fadingu który przy takim hamowaniu wystąpi. Zawsze przy doborze klocków hamulcowych proszę pamiętać o wzorze na energię kinetyczną (którą w procesie hamowania zamieniamy na ciepło) - (mV^2)/2
Do takich prędkości zalecamy mieszanki o wytrzymałości na przegrzewanie rzędu 500stC (standardowe mieszanki - 280-300stC)"
I czegoś tu nie rozumiem, mam jeszcze oryginalne tarcze i klocki, nie raz katowałem je szybsza jazda i mimo tego ze tarcza jest już grubo poniżej dopuszczalnej grubości nie ma najmniejszych objawów zużycia(bicie itp.) zdarzało się hamowanie z wyższych prędkości.
Czy te klocki nie powinny być przynajmniej tak wytrzymałe (temperaturowo) jak klocki oryginalne?
Wie ktoś czy klocki jakie stosuje się oryginalnie mają zwiększoną wytrzymałość ?
Skoro mogę rozpędzić auto do 200km/h to już muszę mieć sportowe klocki ?
Stosował je ktoś i może się wypowiedzieć nie wiem czy z nich nie zrezygnować.
Zamówiłem komplet Zimmerann Sport tarcze i standardowe klocki Zimmermann z dość popularnego sklepu specjalizujacego się w układach hamulcowych , po dokonaniu zamówenia przyszła informacja ze sklepu :
"prosimy pamiętać, że klocki standardowe (jak np. zakupione Zimmermann) są przeznaczone do spokojnej jazdy (prędkości zbliżone do przepisowych). Jeśli styl jazdy jest bardziej dynamiczny, zalecamy zastosowanie klocków o większej odporności na przegrzewanie, ponieważ przegrzewane klocki powodują (oprócz spadku skuteczności hamowania), wichrowanie/nierównomierne wycieranie tarcz i bicie kierownicy przy hamowaniu."
Trochę mnie to zaskoczyło i wysłałem zapytanie do sklepu czy hamując na niemieckiej autostradzie z przepisowych 200km/h do zera klocki się zjarają i zniszczą tarcze. Odpowiedz sklepu:
"Niestety klocki te nie sa zaprojektowane do prędkości 200km/h. Mieszanki standardowe projektuje się do prędkości zalecanych i przepisowych (czyli około 140-150km/h). Przy takim hamowaniu film cierny który wytwarzają standardowe klocki może się zerwać co skutkować będzie biciem kierownicy - nie wspominając już o fadingu który przy takim hamowaniu wystąpi. Zawsze przy doborze klocków hamulcowych proszę pamiętać o wzorze na energię kinetyczną (którą w procesie hamowania zamieniamy na ciepło) - (mV^2)/2
Do takich prędkości zalecamy mieszanki o wytrzymałości na przegrzewanie rzędu 500stC (standardowe mieszanki - 280-300stC)"
I czegoś tu nie rozumiem, mam jeszcze oryginalne tarcze i klocki, nie raz katowałem je szybsza jazda i mimo tego ze tarcza jest już grubo poniżej dopuszczalnej grubości nie ma najmniejszych objawów zużycia(bicie itp.) zdarzało się hamowanie z wyższych prędkości.
Czy te klocki nie powinny być przynajmniej tak wytrzymałe (temperaturowo) jak klocki oryginalne?
Wie ktoś czy klocki jakie stosuje się oryginalnie mają zwiększoną wytrzymałość ?
Skoro mogę rozpędzić auto do 200km/h to już muszę mieć sportowe klocki ?
Stosował je ktoś i może się wypowiedzieć nie wiem czy z nich nie zrezygnować.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2016, 21:39 przez Vallium, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 398
- Rejestracja: 29 paź 2015, 21:56
- Imię: Dawid
- Auto: Astra J ST Cosmo
- Silnik: A14NET LPG
- Województwo: pomorskie
- Wdzięczny: 2 razy
- Pomocny: 3 razy
Swiete slowa:)Thomas87 pisze:QR_BBPOST Z tymi cenami to naprawdę nie ma znaczenia że dobry komplet klocków zapłacimy przykładowo 100zł więcej.
Przecież klocki są przewidziana na chyba 50kkm, wiec jeżeli wymienisz je raz na 2-3 lata, to co znaczy to 100zł, za świadomość dobrej marki i bezproblemowej jazdy.
- tedunios
- Posty: 4
- Rejestracja: 07 lut 2016, 15:25
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Pomocny: 1 raz
Możecie mi polecić jakieś klocki na przód
Interesuje mnie firma ATE ale są prze różne od 200 zł wzwyż i już się w tym wszystkim pogubiłem...
Kompletnie nie wiem jakie będą pasować
Edit :
Czy te będą pasowały ?
ATE 13.0470-7262.2
Interesuje mnie firma ATE ale są prze różne od 200 zł wzwyż i już się w tym wszystkim pogubiłem...
Kompletnie nie wiem jakie będą pasować
Edit :
Czy te będą pasowały ?
ATE 13.0470-7262.2
Ostatnio zmieniony 14 sty 2017, 11:52 przez tedunios, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Insignia
- Silnik: A20DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
hej
czy macie jakiś sprawdzony patent czy chociaż poradę na "zapieczoną" dolną śrubę z tyłu (prawa strona gdyby to miało jakieś znaczenie)? Nie mogę jej ruszyć. Płaskim kluczem (13) już trochę ją zaokrągliłem a że jest na niej ten "tłumik drgań"? to innym kluczem nie podejdę. Górna śruba kluczem nasadowym bez większego problemu puściła. Psikałem WD40 kilkukrotnie, odczekałem itd.
Chciałem wymienić zużyte klocki, a tu zonk.
P.S. ferodo na tył 115zł po zniżkach
czy macie jakiś sprawdzony patent czy chociaż poradę na "zapieczoną" dolną śrubę z tyłu (prawa strona gdyby to miało jakieś znaczenie)? Nie mogę jej ruszyć. Płaskim kluczem (13) już trochę ją zaokrągliłem a że jest na niej ten "tłumik drgań"? to innym kluczem nie podejdę. Górna śruba kluczem nasadowym bez większego problemu puściła. Psikałem WD40 kilkukrotnie, odczekałem itd.
Chciałem wymienić zużyte klocki, a tu zonk.
P.S. ferodo na tył 115zł po zniżkach
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Insignia
- Silnik: A20DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
a czy po zdjęciu tego "grzybka" z samego końca czyli chyba tego tłumika drgań... jest szansa że przejdzie tamtędy oczkowy 13?
update: śruba puściła... po zdjęciu tłumika drgań (T30), użyciu oczkowej 13tki oraz żaby na prowadnicy. dzięki
update: śruba puściła... po zdjęciu tłumika drgań (T30), użyciu oczkowej 13tki oraz żaby na prowadnicy. dzięki
Ostatnio zmieniony 19 sty 2017, 13:17 przez kks, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Insignia
- Silnik: A20DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
jakies 200 może 300 km po wymianie tylnych klockow z GM na FERODO (tarcze najprawdopodobniej wciąż oplowskie) na zewnętrznej stronie tarcz widać rdzawy pierscien, zaczyna się jakiś 1cm od wewn. krawędzi, ma on na oko 1,5 cm, po czym do zewn krawędzi jest czysto. Taki sam wzorek na obu tylnych kołach. Klocki wyglądają że dolegają do tarcz. Przy montażu celowałem aby trafić tłoczkiem w wypustkę na klockach. Czy to jakiś klasyczny błąd amatorskiej wymiany, ten typ tak ma, czy może potrzebują więcej km żeby się ułożyć?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, 12:52 przez kks, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 4839
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
A czy przed wymiana tez byla ta obrecz ? tylko powiedzmy mniejsza ? chudsza ? czy samochod po wymianie stal dluzszy czas pod chmurka ?