Klocki hamulcowe przód i tył

airmate

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:51
Imię: Jack
Auto: Astra J
Silnik: A17DTC
Województwo: śląskie

Klocki hamulcowe przód i tył

#81

Nieprzeczytany post autor: airmate »

Wymieniałem teraz przód tarcze Bosch 372 zł komplet i klocki ATE 186 zł

Vallium

Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 30 maja 2016, 14:00
Imię: Łukasz
Auto: Astra J 1.6T
Silnik: A16LET
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

#82

Nieprzeczytany post autor: Vallium »

Mam takie pytanie przyszła pora na zmianę tarcz i klocków.
Zamówiłem komplet Zimmerann Sport tarcze i standardowe klocki Zimmermann z dość popularnego sklepu specjalizujacego się w układach hamulcowych , po dokonaniu zamówenia przyszła informacja ze sklepu :

"prosimy pamiętać, że klocki standardowe (jak np. zakupione Zimmermann) są przeznaczone do spokojnej jazdy (prędkości zbliżone do przepisowych). Jeśli styl jazdy jest bardziej dynamiczny, zalecamy zastosowanie klocków o większej odporności na przegrzewanie, ponieważ przegrzewane klocki powodują (oprócz spadku skuteczności hamowania), wichrowanie/nierównomierne wycieranie tarcz i bicie kierownicy przy hamowaniu."

Trochę mnie to zaskoczyło i wysłałem zapytanie do sklepu czy hamując na niemieckiej autostradzie z przepisowych 200km/h do zera klocki się zjarają i zniszczą tarcze. Odpowiedz sklepu:

"Niestety klocki te nie sa zaprojektowane do prędkości 200km/h. Mieszanki standardowe projektuje się do prędkości zalecanych i przepisowych (czyli około 140-150km/h). Przy takim hamowaniu film cierny który wytwarzają standardowe klocki może się zerwać co skutkować będzie biciem kierownicy - nie wspominając już o fadingu który przy takim hamowaniu wystąpi. Zawsze przy doborze klocków hamulcowych proszę pamiętać o wzorze na energię kinetyczną (którą w procesie hamowania zamieniamy na ciepło) - (mV^2)/2
Do takich prędkości zalecamy mieszanki o wytrzymałości na przegrzewanie rzędu 500stC (standardowe mieszanki - 280-300stC)"

I czegoś tu nie rozumiem, mam jeszcze oryginalne tarcze i klocki, nie raz katowałem je szybsza jazda i mimo tego ze tarcza jest już grubo poniżej dopuszczalnej grubości nie ma najmniejszych objawów zużycia(bicie itp.) zdarzało się hamowanie z wyższych prędkości.
Czy te klocki nie powinny być przynajmniej tak wytrzymałe (temperaturowo) jak klocki oryginalne?
Wie ktoś czy klocki jakie stosuje się oryginalnie mają zwiększoną wytrzymałość ?
Skoro mogę rozpędzić auto do 200km/h to już muszę mieć sportowe klocki ?
Stosował je ktoś i może się wypowiedzieć nie wiem czy z nich nie zrezygnować.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2016, 21:39 przez Vallium, łącznie zmieniany 1 raz.

abc77

Astro-maniak
Posty: 398
Rejestracja: 29 paź 2015, 21:56
Imię: Dawid
Auto: Astra J ST Cosmo
Silnik: A14NET LPG
Województwo: pomorskie
Wdzięczny: 2 razy
Pomocny: 3 razy

#83

Nieprzeczytany post autor: abc77 »

Thomas87 pisze:QR_BBPOST Z tymi cenami to naprawdę nie ma znaczenia że dobry komplet klocków zapłacimy przykładowo 100zł więcej.
Przecież klocki są przewidziana na chyba 50kkm, wiec jeżeli wymienisz je raz na 2-3 lata, to co znaczy to 100zł, za świadomość dobrej marki i bezproblemowej jazdy. :)
Swiete slowa:)

Awatar użytkownika
tedunios

Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 07 lut 2016, 15:25
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Pomocny: 1 raz

#84

Nieprzeczytany post autor: tedunios »

Możecie mi polecić jakieś klocki na przód
Interesuje mnie firma ATE ale są prze różne od 200 zł wzwyż i już się w tym wszystkim pogubiłem... :?
Kompletnie nie wiem jakie będą pasować :?: :?:

Edit :

Czy te będą pasowały ?

ATE 13.0470-7262.2
Ostatnio zmieniony 14 sty 2017, 11:52 przez tedunios, łącznie zmieniany 1 raz.

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#85

Nieprzeczytany post autor: kks »

hej

czy macie jakiś sprawdzony patent czy chociaż poradę na "zapieczoną" dolną śrubę z tyłu (prawa strona gdyby to miało jakieś znaczenie)? Nie mogę jej ruszyć. Płaskim kluczem (13) już trochę ją zaokrągliłem :( a że jest na niej ten "tłumik drgań"? to innym kluczem nie podejdę. Górna śruba kluczem nasadowym bez większego problemu puściła. Psikałem WD40 kilkukrotnie, odczekałem itd.

Chciałem wymienić zużyte klocki, a tu zonk.

P.S. ferodo na tył 115zł po zniżkach

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#86

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

jak już ją zaokrągliłeś to tylko "żaba" hydrauliczna odpowiedniej wielkości.

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#87

Nieprzeczytany post autor: kks »

a czy po zdjęciu tego "grzybka" z samego końca czyli chyba tego tłumika drgań... jest szansa że przejdzie tamtędy oczkowy 13?

update: śruba puściła... po zdjęciu tłumika drgań (T30), użyciu oczkowej 13tki oraz żaby na prowadnicy. dzięki
Ostatnio zmieniony 19 sty 2017, 13:17 przez kks, łącznie zmieniany 2 razy.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#88

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

klucz oczkowy do przewodow hydraulicznych - sprobuj czyms takim...

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#89

Nieprzeczytany post autor: kks »

klocek.jpg
jakies 200 może 300 km po wymianie tylnych klockow z GM na FERODO (tarcze najprawdopodobniej wciąż oplowskie) na zewnętrznej stronie tarcz widać rdzawy pierscien, zaczyna się jakiś 1cm od wewn. krawędzi, ma on na oko 1,5 cm, po czym do zewn krawędzi jest czysto. Taki sam wzorek na obu tylnych kołach. Klocki wyglądają że dolegają do tarcz. Przy montażu celowałem aby trafić tłoczkiem w wypustkę na klockach. Czy to jakiś klasyczny błąd amatorskiej wymiany, ten typ tak ma, czy może potrzebują więcej km żeby się ułożyć?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, 12:52 przez kks, łącznie zmieniany 1 raz.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4839
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#90

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

A czy przed wymiana tez byla ta obrecz ? tylko powiedzmy mniejsza ? chudsza ? czy samochod po wymianie stal dluzszy czas pod chmurka ?

ODPOWIEDZ