Wymiana tylnych klocków hamulcowych

Awatar użytkownika
przemty

ex-Staff
Posty: 6093
Rejestracja: 24 lut 2011, 10:45
Imię: Przemek
Auto: była AF, jest AH
Silnik: był 17D, jest Z18XE
Województwo: podkarpackie
Lokalizacja: Sanok
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 2 razy

Wymiana tylnych klocków hamulcowych

#81

Nieprzeczytany post autor: przemty »

Textar i wszystko jasne :lol:
[External Link Removed for Guests]

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#82

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

przemty pisze:QR_BBPOST Textar i wszystko jasne
Widze ze sa dwie wersje tego cuda:). Nie chodzi o rozmiar tarczy czy klocka... Dwie wersje : tansza I drozsza... Czym sie roznia ?

Awatar użytkownika
Lukas

Astro-maniak
Posty: 171
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:00
Auto: Astra IV ST COSMO
Silnik: B16DTH
Województwo: śląskie

#83

Nieprzeczytany post autor: Lukas »

Co to za element na zdjęciu i do czego służy ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Programator czujników TPMS ALCAR ATEQ
Peugeot Planet, Lexia, Proxia

Maxiu

Astro-maniak
Posty: 2406
Rejestracja: 02 wrz 2008, 16:35
Auto: Astra
Województwo: Zagranica - Azja

#84

Nieprzeczytany post autor: Maxiu »

Tlumik drgan...zeby nie wpadaly zaciski w rezonans i klocki nie piszczaly.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2016, 18:34 przez Maxiu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lukas

Astro-maniak
Posty: 171
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:00
Auto: Astra IV ST COSMO
Silnik: B16DTH
Województwo: śląskie

#85

Nieprzeczytany post autor: Lukas »

OPCR pisze:QR_BBPOST Tlumik drgan...zeby nie wpadaly zaciski w rezonans i klocki nie piszczaly.
Wszystko jedno jaki montaż? Czy należy to ustawić w jakimś odpowiednim położeniu?
Programator czujników TPMS ALCAR ATEQ
Peugeot Planet, Lexia, Proxia

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4825
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#86

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

Lukas pisze:Wszystko jedno jaki montaż? Czy należy to ustawić w jakimś odpowiednim położeniu?
Dokrecic kluczem 13mm. Ustawienie niewazne. Ten tlumik to jednoczensie sruba trzymajaca zqacik zeby sie nie otworzyl. Wazne jest ustawienie tloczka wzgledem zacisku i klocka.. Gdzies w tym watku jest link do instrukcji.

Awatar użytkownika
Lukas

Astro-maniak
Posty: 171
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:00
Auto: Astra IV ST COSMO
Silnik: B16DTH
Województwo: śląskie

#87

Nieprzeczytany post autor: Lukas »

Wszystko wiadomo co i jak montować. Ja po prostu pierwszy raz spotykam się z takim tłumikiem drgań. Mam śmiałość powątpiewać w przydatność tego elementu. Na przodzie ważniejsze by było tłumienie drgań niż na tyle a pomimo to żadnego wynalazku na przedniej osi nie ma. Jestem przekonany w 100%, że wywalenie tego nic nie zmieni. Wystarczy lekko krzywa tarcza hamulcowa i jak się do tego ma cały wynalazek od drgań. hmmmmmmmm
Programator czujników TPMS ALCAR ATEQ
Peugeot Planet, Lexia, Proxia

dudu20

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 03 gru 2016, 23:05
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTC
Województwo: świętokrzyskie
Pomocny: 2 razy

#88

Nieprzeczytany post autor: dudu20 »

Dziś wymieniałem sam klocki z tyłu w mojej J. Kupiłem TRW za 170 PLN. Problem miałem z odkręceniem tej śruby balansującej. Obrobiła się w miejscu gdzie klucz 13 podchodzi. Próbowałem żabką, kluczem do rur, Wd40, grzałem, nawalałem młotkiem. Nic. Musiałem klocki wymienić odkręcając tylko górną śrubę i odsuwając zacisk do tyłu. Blaszke od czujnika akustycznego miałem od wewnątrz i na dole. Tak samo dałem. Tłoczek wkręciłem przyrządem. Ustawiłem prawidłowo względem klockami (dziurki Tłoczka prostopadle względem zacisku/klockami tak aby wypustki klocka wchodziły w te dziurki). Złożyłem, przejechałem się, auto hamuje, nie ściąga, nie świruje. Jednak ręczny łapie dość wysoko. Przed wymianą klocków lapał nisko. Wyczytałem że ręczny w Astra J nie jest regulowany. Ponoć posiada samoregulacje. Jak ona działa i kiedy ręczny się ułoży?

kks

Astro-maniak
Posty: 73
Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
Imię: Krzysiek
Auto: Insignia
Silnik: A20DTR
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

#89

Nieprzeczytany post autor: kks »

też nie mogłem odkręcić dolnej śruby... zdjąłem tłumik drgań (jakiś torx) dzięki czemu mogłem użyć oczkowego. Razem z żabą na prowadnicy udało się odkręcić.

dudu20

Astro-maniak
Posty: 137
Rejestracja: 03 gru 2016, 23:05
Auto: Astra J ST
Silnik: A17DTC
Województwo: świętokrzyskie
Pomocny: 2 razy

#90

Nieprzeczytany post autor: dudu20 »

Teraz to "po ptokach". Muszę wymyślić sposób jak to gówna odkręcić przy kolejnej okazji. No i te śruby balansujące muszę zamówić. Patent z odkreceniem tej gumy torxem odkryłem jak już obrobiłem miejsce na klucz.

ODPOWIEDZ