Wymiana tylnych klocków hamulcowych
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Widze ze sa dwie wersje tego cuda:). Nie chodzi o rozmiar tarczy czy klocka... Dwie wersje : tansza I drozsza... Czym sie roznia ?przemty pisze:QR_BBPOST Textar i wszystko jasne
- Lukas
- Posty: 171
- Rejestracja: 21 lut 2016, 19:00
- Auto: Astra IV ST COSMO
- Silnik: B16DTH
- Województwo: śląskie
Co to za element na zdjęciu i do czego służy ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Programator czujników TPMS ALCAR ATEQ
Peugeot Planet, Lexia, Proxia
Peugeot Planet, Lexia, Proxia
- Lukas
- Posty: 171
- Rejestracja: 21 lut 2016, 19:00
- Auto: Astra IV ST COSMO
- Silnik: B16DTH
- Województwo: śląskie
Wszystko jedno jaki montaż? Czy należy to ustawić w jakimś odpowiednim położeniu?OPCR pisze:QR_BBPOST Tlumik drgan...zeby nie wpadaly zaciski w rezonans i klocki nie piszczaly.
Programator czujników TPMS ALCAR ATEQ
Peugeot Planet, Lexia, Proxia
Peugeot Planet, Lexia, Proxia
-
- Posty: 4825
- Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
- Imię: Piotr
- Auto: Octavia III/Ibiza V
- Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdynia
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 98 razy
Dokrecic kluczem 13mm. Ustawienie niewazne. Ten tlumik to jednoczensie sruba trzymajaca zqacik zeby sie nie otworzyl. Wazne jest ustawienie tloczka wzgledem zacisku i klocka.. Gdzies w tym watku jest link do instrukcji.Lukas pisze:Wszystko jedno jaki montaż? Czy należy to ustawić w jakimś odpowiednim położeniu?
- Lukas
- Posty: 171
- Rejestracja: 21 lut 2016, 19:00
- Auto: Astra IV ST COSMO
- Silnik: B16DTH
- Województwo: śląskie
Wszystko wiadomo co i jak montować. Ja po prostu pierwszy raz spotykam się z takim tłumikiem drgań. Mam śmiałość powątpiewać w przydatność tego elementu. Na przodzie ważniejsze by było tłumienie drgań niż na tyle a pomimo to żadnego wynalazku na przedniej osi nie ma. Jestem przekonany w 100%, że wywalenie tego nic nie zmieni. Wystarczy lekko krzywa tarcza hamulcowa i jak się do tego ma cały wynalazek od drgań. hmmmmmmmm
Programator czujników TPMS ALCAR ATEQ
Peugeot Planet, Lexia, Proxia
Peugeot Planet, Lexia, Proxia
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 03 gru 2016, 23:05
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTC
- Województwo: świętokrzyskie
- Pomocny: 2 razy
Dziś wymieniałem sam klocki z tyłu w mojej J. Kupiłem TRW za 170 PLN. Problem miałem z odkręceniem tej śruby balansującej. Obrobiła się w miejscu gdzie klucz 13 podchodzi. Próbowałem żabką, kluczem do rur, Wd40, grzałem, nawalałem młotkiem. Nic. Musiałem klocki wymienić odkręcając tylko górną śrubę i odsuwając zacisk do tyłu. Blaszke od czujnika akustycznego miałem od wewnątrz i na dole. Tak samo dałem. Tłoczek wkręciłem przyrządem. Ustawiłem prawidłowo względem klockami (dziurki Tłoczka prostopadle względem zacisku/klockami tak aby wypustki klocka wchodziły w te dziurki). Złożyłem, przejechałem się, auto hamuje, nie ściąga, nie świruje. Jednak ręczny łapie dość wysoko. Przed wymianą klocków lapał nisko. Wyczytałem że ręczny w Astra J nie jest regulowany. Ponoć posiada samoregulacje. Jak ona działa i kiedy ręczny się ułoży?
-
- Posty: 73
- Rejestracja: 16 lis 2016, 15:25
- Imię: Krzysiek
- Auto: Insignia
- Silnik: A20DTR
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
też nie mogłem odkręcić dolnej śruby... zdjąłem tłumik drgań (jakiś torx) dzięki czemu mogłem użyć oczkowego. Razem z żabą na prowadnicy udało się odkręcić.
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 03 gru 2016, 23:05
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A17DTC
- Województwo: świętokrzyskie
- Pomocny: 2 razy
Teraz to "po ptokach". Muszę wymyślić sposób jak to gówna odkręcić przy kolejnej okazji. No i te śruby balansujące muszę zamówić. Patent z odkreceniem tej gumy torxem odkryłem jak już obrobiłem miejsce na klucz.