Astra IV, sprężyny tył do wymiany
-
- Posty: 383
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 14:05
- Imię: Arek
- Auto: Astra K
- Silnik: B 14 XFT
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Astra IV, sprężyny tył do wymiany
Też jestem tego zdania ale skoro było już tyle przypadków pęknięcia sprężyny to przezorny zawsze ubezpieczony
-
- Posty: 412
- Rejestracja: 08 maja 2014, 15:19
- Imię: Maksik
- Auto: AJ ST Cosmo+ DeepSky
- Silnik: A14NET_6T40
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: W-wo (GWE)
- Pomocny: 3 razy
Nic tylko robić magazyn części zamiennych. A nuż się coś kiedyś przyda. Później zawsze można odsprzedać z autem za dobrą cenę
Może niedługo A V ST (o ile znajdzie się chętny na moją czwórkę)
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 23 sie 2008, 20:24
- Imię: Michał
- Auto: Astra J
- Silnik: 1700
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
U mnie tez jedna sprężyną tyla pęknięta. Trzeba zgłaszać do ASO moze zrobią kampanie.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 14 sty 2011, 0:08
- Imię: Robert
- Auto: ASTRA J
- Silnik: A16LET
- Województwo: Zagranica - Azja
- Lokalizacja: Bayern
- Wdzięczny: 1 raz
Serwus,
Do zainteresowanych apropos sportowych sprężyn. Po wymianie sprężyn z oryginalnych na niższe o 40mm H&R, amortyzatory, które w dalszym ciągu są standardowe, zaczęły się "pocić". Typek z ASO powiedział, że to normalna sprawa w przypadku obniżonych sprężyn na standardowych amortyzatorach, ponieważ pracują na niższym skoku, ale nie jest to sprawa gardłowa.
Opinie?
Robert
Do zainteresowanych apropos sportowych sprężyn. Po wymianie sprężyn z oryginalnych na niższe o 40mm H&R, amortyzatory, które w dalszym ciągu są standardowe, zaczęły się "pocić". Typek z ASO powiedział, że to normalna sprawa w przypadku obniżonych sprężyn na standardowych amortyzatorach, ponieważ pracują na niższym skoku, ale nie jest to sprawa gardłowa.
Opinie?
Robert
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 04 sty 2015, 19:26
- Imię: Mateusz
- Auto: Astra G
- Silnik: z16se
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław/GRAN CANARIA
Przeciez to logiczne jezeli montujesz sprezyny o 40mm nizsze od seri a masz amortyzatory seryjne olejowe czy nawet gazowo-olejowe to amortyzator bedzie sie pocił.Bo oleju nie odessiesz a sprezanie w tloku wzrosło wiec olej wyszedl bokiem. Musiał bys miec amory dedykowane do sprezyn najlepiej gazowe. Aktualnie sportowy zawias ma regulacje twardosci i wysokosci moze byc twardo i nisko lub wyzej co zwieksza komfort jazdy szczegolnie w miastach.
- KaMYk
- Posty: 5377
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 132 razy
- Kontakt:
Aleś teorie wymyślił, poczytaj o działaniu amortyzatorów i ich budowie zanim drugi raz coś takiego napiszesz.
Mam tu na myśli:
"Bo oleju nie odessiesz a sprezanie w tloku wzrosło wiec olej wyszedl bokiem."
A jak wsiądzie Ci na tył 3 osoby i dasz 70 kg bagażu i tył siądzie to co, też Ci ten olej bokiem pójdzie?
Amortyzator jest tak zbudowany, że olej sobie przepływa pomiędzy komorami w amortyzatorze i czy tłok jest w górze czy dole nie ma prawa się pocić.
@Robcsek, pocenie się amortyzatora nie ma nic wspólnego ze zmiana sprężyn. W Twoim przypadku to po prostu zwykła zbieżność w czasie wymiany sprężyn i usterki amortyzatora.
Owszem, wymiana sprężyn nie jest obojętna dla amortyzatora, ale zupełnie w innym zakresie. Powoduje wymuszenie pracy amortyzatora jakby był cały czas mocno obciążony. Pracuje normalnie w zakresie, w którym zaprojektowany został do pracy przy maksymalnym obciążeniu. Ma inną charakterystykę tłumienia.
Znam wielu ludzi, którzy wymieniali sprężyny na niższe i jeszcze nikomu olej nie wyciekał.
Mam tu na myśli:
"Bo oleju nie odessiesz a sprezanie w tloku wzrosło wiec olej wyszedl bokiem."
A jak wsiądzie Ci na tył 3 osoby i dasz 70 kg bagażu i tył siądzie to co, też Ci ten olej bokiem pójdzie?
Amortyzator jest tak zbudowany, że olej sobie przepływa pomiędzy komorami w amortyzatorze i czy tłok jest w górze czy dole nie ma prawa się pocić.
@Robcsek, pocenie się amortyzatora nie ma nic wspólnego ze zmiana sprężyn. W Twoim przypadku to po prostu zwykła zbieżność w czasie wymiany sprężyn i usterki amortyzatora.
Owszem, wymiana sprężyn nie jest obojętna dla amortyzatora, ale zupełnie w innym zakresie. Powoduje wymuszenie pracy amortyzatora jakby był cały czas mocno obciążony. Pracuje normalnie w zakresie, w którym zaprojektowany został do pracy przy maksymalnym obciążeniu. Ma inną charakterystykę tłumienia.
Znam wielu ludzi, którzy wymieniali sprężyny na niższe i jeszcze nikomu olej nie wyciekał.
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 09 gru 2014, 18:02
- Imię: Piotr
- Auto: Astra J
- Silnik: A16XER
- Województwo: opolskie
- Lokalizacja: Prudnik
Zależność miedzy zmianą sprężyn na niższe,a poceniem amortyzatora jest jak najbardziej związana.Amortyzator zaczyna pracować w innym zakresie pracy tłoczyska...,które mniej używane niszczy szybciej uszczelnienie.Dlatego pojawia się pocenie.
- kamilof11
- Posty: 13
- Rejestracja: 28 mar 2013, 10:28
- Imię: Kamil
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.6 i 16V ECOTEC 115
- Województwo: mazowieckie
Drodzy,
Proszę o opinię/ poradę czy takie spreżyny można zamonotowac na tył ?
[External Link Removed for Guests]
standrowowe nie żadne obniżone zawieszenie. niestety mam to samo. astra 5 lat, przebieg 51 tys i pekły obie na z tyłu a w salonie opla zażyczyli sobie 1100 zł za zastaw na tył ale dają 30 % mi rabatu ale to i tak troche wychodzi...
byłbym super wdzięczny za wyczerpującą stanowczą odpowiedź
Proszę o opinię/ poradę czy takie spreżyny można zamonotowac na tył ?
[External Link Removed for Guests]
standrowowe nie żadne obniżone zawieszenie. niestety mam to samo. astra 5 lat, przebieg 51 tys i pekły obie na z tyłu a w salonie opla zażyczyli sobie 1100 zł za zastaw na tył ale dają 30 % mi rabatu ale to i tak troche wychodzi...
byłbym super wdzięczny za wyczerpującą stanowczą odpowiedź
-
- Posty: 289
- Rejestracja: 09 sie 2012, 18:40
- Imię: Leszek
- Auto: Astra IV Sport
- Silnik: DTJ
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Śląsk
To chyba jakaś wada fabryczna bo u mnie pękła z tyłu w zeszłym tygodniu, przy użytkowaniu wyłącznie na normalnych drogach. Niczego ciężkiego nie woziłem, a cały czas jeździłem praktycznie sam.
Teraz szukam kompletu, ale o dziwo niewiele interesujących ofert można znaleźć w sieci.
Teraz szukam kompletu, ale o dziwo niewiele interesujących ofert można znaleźć w sieci.