Astra IV, sprężyny tył do wymiany

Aras55

Astro-maniak
Posty: 383
Rejestracja: 28 kwie 2014, 14:05
Imię: Arek
Auto: Astra K
Silnik: B 14 XFT
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Rybnik

Re: Astra IV, sprężyny tył do wymiany

#11

Nieprzeczytany post autor: Aras55 »

Też jestem tego zdania ale skoro było już tyle przypadków pęknięcia sprężyny to przezorny zawsze ubezpieczony ;)

McSimus

Astro-maniak
Posty: 412
Rejestracja: 08 maja 2014, 15:19
Imię: Maksik
Auto: AJ ST Cosmo+ DeepSky
Silnik: A14NET_6T40
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: W-wo (GWE)
Pomocny: 3 razy

#12

Nieprzeczytany post autor: McSimus »

Nic tylko robić magazyn części zamiennych. A nuż się coś kiedyś przyda. Później zawsze można odsprzedać z autem za dobrą cenę ;-)
Może niedługo A V ST (o ile znajdzie się chętny na moją czwórkę) ;-)

ventu1

Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 23 sie 2008, 20:24
Imię: Michał
Auto: Astra J
Silnik: 1700
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

#13

Nieprzeczytany post autor: ventu1 »

U mnie tez jedna sprężyną tyla pęknięta. Trzeba zgłaszać do ASO moze zrobią kampanie.

Robcsek

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 14 sty 2011, 0:08
Imię: Robert
Auto: ASTRA J
Silnik: A16LET
Województwo: Zagranica - Azja
Lokalizacja: Bayern
Wdzięczny: 1 raz

#14

Nieprzeczytany post autor: Robcsek »

Serwus,

Do zainteresowanych apropos sportowych sprężyn. Po wymianie sprężyn z oryginalnych na niższe o 40mm H&R, amortyzatory, które w dalszym ciągu są standardowe, zaczęły się "pocić". Typek z ASO powiedział, że to normalna sprawa w przypadku obniżonych sprężyn na standardowych amortyzatorach, ponieważ pracują na niższym skoku, ale nie jest to sprawa gardłowa.

Opinie?

Robert

mateusz1988

Astro-maniak
Posty: 205
Rejestracja: 04 sty 2015, 19:26
Imię: Mateusz
Auto: Astra G
Silnik: z16se
Województwo: dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław/GRAN CANARIA

#15

Nieprzeczytany post autor: mateusz1988 »

Przeciez to logiczne jezeli montujesz sprezyny o 40mm nizsze od seri a masz amortyzatory seryjne olejowe czy nawet gazowo-olejowe to amortyzator bedzie sie pocił.Bo oleju nie odessiesz a sprezanie w tloku wzrosło wiec olej wyszedl bokiem. Musiał bys miec amory dedykowane do sprezyn najlepiej gazowe. Aktualnie sportowy zawias ma regulacje twardosci i wysokosci moze byc twardo i nisko lub wyzej co zwieksza komfort jazdy szczegolnie w miastach.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5377
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 132 razy
Kontakt:

#16

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

Aleś teorie wymyślił, poczytaj o działaniu amortyzatorów i ich budowie zanim drugi raz coś takiego napiszesz.
Mam tu na myśli:
"Bo oleju nie odessiesz a sprezanie w tloku wzrosło wiec olej wyszedl bokiem."

A jak wsiądzie Ci na tył 3 osoby i dasz 70 kg bagażu i tył siądzie to co, też Ci ten olej bokiem pójdzie?
Amortyzator jest tak zbudowany, że olej sobie przepływa pomiędzy komorami w amortyzatorze i czy tłok jest w górze czy dole nie ma prawa się pocić.

@Robcsek, pocenie się amortyzatora nie ma nic wspólnego ze zmiana sprężyn. W Twoim przypadku to po prostu zwykła zbieżność w czasie wymiany sprężyn i usterki amortyzatora.
Owszem, wymiana sprężyn nie jest obojętna dla amortyzatora, ale zupełnie w innym zakresie. Powoduje wymuszenie pracy amortyzatora jakby był cały czas mocno obciążony. Pracuje normalnie w zakresie, w którym zaprojektowany został do pracy przy maksymalnym obciążeniu. Ma inną charakterystykę tłumienia.
Znam wielu ludzi, którzy wymieniali sprężyny na niższe i jeszcze nikomu olej nie wyciekał.

piter1600

Astro-maniak
Posty: 98
Rejestracja: 09 gru 2014, 18:02
Imię: Piotr
Auto: Astra J
Silnik: A16XER
Województwo: opolskie
Lokalizacja: Prudnik

#17

Nieprzeczytany post autor: piter1600 »

Zależność miedzy zmianą sprężyn na niższe,a poceniem amortyzatora jest jak najbardziej związana.Amortyzator zaczyna pracować w innym zakresie pracy tłoczyska...,które mniej używane niszczy szybciej uszczelnienie.Dlatego pojawia się pocenie.

Awatar użytkownika
kamilof11

Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:28
Imię: Kamil
Auto: Astra J
Silnik: 1.6 i 16V ECOTEC 115
Województwo: mazowieckie

#18

Nieprzeczytany post autor: kamilof11 »

Drodzy,
Proszę o opinię/ poradę czy takie spreżyny można zamonotowac na tył ?

[External Link Removed for Guests]

standrowowe nie żadne obniżone zawieszenie. niestety mam to samo. astra 5 lat, przebieg 51 tys i pekły obie na z tyłu a w salonie opla zażyczyli sobie 1100 zł za zastaw na tył ale dają 30 % mi rabatu ale to i tak troche wychodzi...
byłbym super wdzięczny za wyczerpującą stanowczą odpowiedź :)

Fuks

Astro-maniak
Posty: 556
Rejestracja: 14 sty 2008, 17:00
Imię: Mateusz
Auto: Astra K 2017 czerwona 150KM
Silnik: 1.4 XFT
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Polska
Pomocny: 1 raz
Kontakt:

#19

Nieprzeczytany post autor: Fuks »

kolega kupil za 200, a jak mu peknie to bedzie musial wydac 1500 :)
to takie ubezpieczenie od pekniecia

Lezz

Astro-maniak
Posty: 289
Rejestracja: 09 sie 2012, 18:40
Imię: Leszek
Auto: Astra IV Sport
Silnik: DTJ
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Śląsk

#20

Nieprzeczytany post autor: Lezz »

To chyba jakaś wada fabryczna bo u mnie pękła z tyłu w zeszłym tygodniu, przy użytkowaniu wyłącznie na normalnych drogach. Niczego ciężkiego nie woziłem, a cały czas jeździłem praktycznie sam.
Teraz szukam kompletu, ale o dziwo niewiele interesujących ofert można znaleźć w sieci.

ODPOWIEDZ