Astra IV, sprężyny tył do wymiany
- keson
- Posty: 54
- Rejestracja: 28 paź 2018, 10:59
- Imię: Marcin
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTC
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 5 razy
Re: Astra IV, sprężyny tył do wymiany
No i zdarzyło się i mi.
Pękła sprężyna, nawet nie wiem kiedy i jak. Żadnych ciężarów nie wożę, haka do przyczepy nie mam, trudno stało się.
Usterka zauważona przez mechanika przy okazji przeglądu. Od razu wymienili, koszt sprężyny 240pln za sztukę i wymiana 100pln.
Pękła sprężyna, nawet nie wiem kiedy i jak. Żadnych ciężarów nie wożę, haka do przyczepy nie mam, trudno stało się.
Usterka zauważona przez mechanika przy okazji przeglądu. Od razu wymienili, koszt sprężyny 240pln za sztukę i wymiana 100pln.
-
- Posty: 263
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
- Imię: Pawel
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 10 razy
Witam,
Pech albo dziury pomogły...trzeba było odrazu trochę twardsze zamontować...z doświadczenia powiem że twardszy tył całe auto ładnie stabilizuje (głównie na boki). Ja mam HB na fabrycznych i potrafi na boki się mocno bujnąć przy mocno dynamicznej jeździe.
- heinrich12
- Posty: 5112
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Jak samochodem na boki zaczyna bujać to może warto amortyzatory wymienić. Pozdrawiam.
-
- Posty: 263
- Rejestracja: 20 kwie 2017, 10:50
- Imię: Pawel
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4NET
- Rocznik: 2015
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 10 razy
badanie techniczne wskazuje że dobre...to nie kwestia tłumienia a samego wychylania...sztywniejsza spreżyna nie da sie samochodowi tak wychylić.heinrich12 pisze: ↑16 mar 2021, 9:07Jak samochodem na boki zaczyna bujać to może warto amortyzatory wymienić. Pozdrawiam.
ale to tylko jak rondo male pokonujesz powyzej 70 ..albo test łosia...robisz jeden ostry w prawo i zaraz w lewo to tył się mocno przy drugim skręcie wychyla na lewo (na pusto) a mam te drążki Watta.
Przy normalej jeździe ujdzie ale ja planuje wymiane na sztywniejsze...latam często załadowany z dachboxem i do tego lubie sztywniejsze sprężyny...Opel zdziera na tych sprężynach a do tego pękaja i jak dla mnie za miękie...tak było w deawoo/chevroletach.
Mam drugie auto kombi gdzie tylko na tyle zmieniłem na sztywniejsze ale bez obniżania i dużo lepiej sie prowadzi.
- heinrich12
- Posty: 5112
- Rejestracja: 08 maja 2020, 22:59
- Imię: Henryk
- Auto: Astra H
- Silnik: Z 14XeP
- Rocznik: 2009
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Wdzięczny: 194 razy
- Pomocny: 309 razy
Z tym się zgadzam: ,,Przy normalnej jeździe ujdzie ale ja planuje wymianę na sztywniejsze...latam często załadowany z dachboxem i do tego lubię sztywniejsze sprężyny..." Indywidualne podejście do tematu. Pozdrawiam.
- sozo2010
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2021, 22:10
- Imię: Leo
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: pomorskie
- Wdzięczny: 3 razy
Witam, czy macie jakieś doświadczenia ze sprężynami Monroe SP3989 i KAYABA RJ5000? Oba modele ze zmienną średnicą drutu.
Pytam bo w mojej AJ 5D też tylne spręźyny były wymieniane, ale zrobił to jeszcze poprzedni właściciel... tyle że zamiast założyć sprężyny do wersji z obniżonym podwoziem sportowym (XJ2), założył Bilsteiny do zwykłego zawieszenia. Z przodu dalej są oryginały, obniżone o -20 mm. Chcę to teraz przywrócić do serii i stąd moje pytanie. Głównie chodzi mi o to czy sprężyny te obniżają podwozie o te fabryczne 20mm?
Pytam bo na forum Vectry C były opisywane przypadki, gdzie np. sprężyny KYB dedykowane do zawieszenia XJ2 po montażu bliższe były zwykłemu zawieszeniu a nie obniżonemu. Mógłbym w zasadzie kupić Monroe, ale tu z kolei zauważyłem, że w katalogu Monroe sprężyna ta ma długość 332 mm, tj. tyle samo jak model dla zwykłego zawieszenia. Może to pomyłka w katalogu, ale wolałbym, żeby nie okazało się, że wymienię sprężyn, które niedawno ktoś wymienił (bo tak wyglądają) a efektu w postaci obniżenia zawieszenia nie będzie...
Pytam bo w mojej AJ 5D też tylne spręźyny były wymieniane, ale zrobił to jeszcze poprzedni właściciel... tyle że zamiast założyć sprężyny do wersji z obniżonym podwoziem sportowym (XJ2), założył Bilsteiny do zwykłego zawieszenia. Z przodu dalej są oryginały, obniżone o -20 mm. Chcę to teraz przywrócić do serii i stąd moje pytanie. Głównie chodzi mi o to czy sprężyny te obniżają podwozie o te fabryczne 20mm?
Pytam bo na forum Vectry C były opisywane przypadki, gdzie np. sprężyny KYB dedykowane do zawieszenia XJ2 po montażu bliższe były zwykłemu zawieszeniu a nie obniżonemu. Mógłbym w zasadzie kupić Monroe, ale tu z kolei zauważyłem, że w katalogu Monroe sprężyna ta ma długość 332 mm, tj. tyle samo jak model dla zwykłego zawieszenia. Może to pomyłka w katalogu, ale wolałbym, żeby nie okazało się, że wymienię sprężyn, które niedawno ktoś wymienił (bo tak wyglądają) a efektu w postaci obniżenia zawieszenia nie będzie...
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 07 paź 2018, 21:11
- Imię: Marian
- Auto: Astra J ST OPC Line
- Silnik: A14NET
- Województwo: podkarpackie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 18 razy
Witam. W ubiegłym roku wymieniałem najpierw przednie sprężyny (1 pękła), później tylne (też 1 pękła po kilku miesiącach). Również mam tzw. zawieszenie obniżone (XJ2/XJ6), ale zamawiałem sprężyny Kayaba RA6233 (tył) - wysokość 286 mm. Są one co prawda o jednakowej średnicy drutu, ale z uwagi, że w obu przypadkach sprężyny pękły na tych węższych średnicach to zdecydowałem się na takie. Co do wysokości zawieszenia to mogę powiedzieć, że jest tak samo jak przed wymianą. Porównując do innych tego typu modeli zawieszenie wydaje się delikatnie niższe, ale określić go jako "sportowe" to bym tego nie powiedział, przynajmniej wzrokowo (tak było również na oryginalnych sprężynach). Myślę, że z tym obniżonym zawieszenie bardziej chodzi o to, że po prostu sprężyna jest twardsza. Co do sprężyn podanych przez Ciebie to trudno mi się wypowiadać, ale skoro są do tego modelu to pewnie będą ok.
- sozo2010
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2021, 22:10
- Imię: Leo
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: pomorskie
- Wdzięczny: 3 razy
Dzięki Marianz za zainteresowanie. To fabryczne obniżenie to wiadomo nie to co np. Eibach -40 mm, ale jak dla mnie zawsze lepiej w tej wersji wygląda niż przy standardowym zwieszeniu, bo AJ ogólnie ma dość spory prześwit i spore błotniki. Dlatego chcę zrobić porządek z tą wysokością tyłu bo nie wygląda to teraz dobrze, za duży jest prześwit pomiędzy kołem a rantem błotnika. Zmierzyłem też odległość od podłoża do rantu błotnika i z przodu jest to ok. 69,5 cm a z tyłu 71,5 cm, tak więc tył "pnie się" do góry
Po Twoim wpisie skłaniam się raczej do Kayaba RJ5000, niestety producent nie podaje długości dla tej sprężyny. Sprężyna RA6025 do obniżonego, z drutem o stałej średnicy ma długość 292 mm. Monroe SP3989 ma mieć 332 mm, ale jest ze zmienną średnicą, więc będzie dłuższa. I tu małe sprostowanie a jednocześnie zdziwienie - napisałem że sprężyna do zwykłego zawieszenia Monroe (SP3987) ma też 332 mm, a jednak podałem nie ten wymiar. W katalogu jest wymiar 292 mm i jest to też sprężyna z drutu o zmiennej średnicy. Wiadomo że średnice mniejsze od sporta, ale coś tu się jednak w danych Monroe nie klei.
Po Twoim wpisie skłaniam się raczej do Kayaba RJ5000, niestety producent nie podaje długości dla tej sprężyny. Sprężyna RA6025 do obniżonego, z drutem o stałej średnicy ma długość 292 mm. Monroe SP3989 ma mieć 332 mm, ale jest ze zmienną średnicą, więc będzie dłuższa. I tu małe sprostowanie a jednocześnie zdziwienie - napisałem że sprężyna do zwykłego zawieszenia Monroe (SP3987) ma też 332 mm, a jednak podałem nie ten wymiar. W katalogu jest wymiar 292 mm i jest to też sprężyna z drutu o zmiennej średnicy. Wiadomo że średnice mniejsze od sporta, ale coś tu się jednak w danych Monroe nie klei.
- sozo2010
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 paź 2021, 22:10
- Imię: Leo
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Rocznik: 2010
- Województwo: pomorskie
- Wdzięczny: 3 razy
Kayaba RJ5000 chwilowo niedostępne, więc założyłem Monroe Sp3989... i co? A no tył dalej stoi tak jak stał, tj. 2 cm wyżej od przodu. Chyba wymontuję i oddam do reklamacji bo nie po to wymieniałem na wersję obniżoną by mieć to samo co przedtem. A i udało się odczytać cały nr z Bilsteinów i tak jak przypuszczałem są to sprężyny do zwykłego zawieszenia (do obniżonego okazuje się, że nie mają nawet w ofercie).