Astra IV, sprężyny tył do wymiany

Gość

Astra IV, sprężyny tył do wymiany

#1

Nieprzeczytany post autor: Gość »

Witam,

mam do was pytanie:
Czy to normalne że po 3 latach, tylne sprężyny muszę wymienić??
Pojechałem ostatnio na przegląd techniczny, pierwszy od nowości i dowiedziałem się że nie przejdę przeglądu póki nie wymienię tylnych sprężyn bo są w fatalnym stanie. Kawałek jednej odłamany, mam w bagażniku, na szczęście lub nie, jakoś tak się zakleszczyły że można jeździć.
Gwarancji już nie ma, w ASO wymiana z 1500zl z tego sprężyny oryginalne koło 1000zł i nigdzie ich nie ma, już 5 dzień czekam aż sprowadzą?
Nie wydaje wam się że to mogła być jakaś wada techniczna?

Z góry dzięki za odpowiedzi

kelso

Astro-maniak
Posty: 140
Rejestracja: 24 maja 2011, 15:57
Imię: Wojtek
Auto: Astra IV
Silnik: 1.6
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Pomocny: 3 razy

#2

Nieprzeczytany post autor: kelso »

to teraz musisz sobie zadac pytanie ile przez te 3 lata nakreciłeś przebiegu oraz po jakim terenie jezdzisz....jezeli robisz astra rally cross i duze przebiegi to normalne ze padly...
"Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy”

Awatar użytkownika
Richatek

Astro-maniak
Posty: 523
Rejestracja: 16 cze 2011, 8:46
Imię: Błażej
Auto: AJ HB / AK ST
Silnik: A16XER / B14XFT
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pomocny: 1 raz

#3

Nieprzeczytany post autor: Richatek »

Może wozisz też kelo cement z castoramy w bagażniku bo 3 letnie autko z pękniętymi sprężynami to normalne nie jest. Albo złe użytkowanie albo wada fabryczna sprężyn. Szkoda, że po gwarancji wyszło...

Gość

#4

Nieprzeczytany post autor: Gość »

cementu nie mam w bagażniku, codzienna jazda do pracy + wiadomo wakacje czy weekend niekiedy gdzieś pojechać
przebieg 73tys na 3 lata więc wg mnie w miarę normalnie
żadnych offroadów itp. nie praktykuje , tylko teoretycznie normalne drogi, w większości lepsze aczkolwiek wiadomo że te gorsze też się zdarzają
wcześniej w vw polo, te same drogi i problemów nie było, na pewno nie po 3 latach...
gdzieś znajomy wyczytał że to niby się zdarza w astrach iv, więc może wada fabryczna, ale póki co milczą, a samemu nie udowodnisz, na ekspertyze wydasz pieniądze a i tak Ci powiedzą że to nie ich wina (Opla)

najlepsze jest to że miesiąc temu olej był wymieniany w ASO i niby jak to zawsze oględziny standardowe zrobili, ale w to nie wierze bo na przeglądzie facet powiedział że wg to już od jakiegoś czasu, ale się tak ułożyły że można jeździć...

Awatar użytkownika
screw

Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 17 kwie 2012, 21:42
Imię: Piotr
Auto: astra 4 ST
Silnik: 1.4 T EDS
Województwo: wielkopolskie

#5

Nieprzeczytany post autor: screw »

jakby co mam na zbyciu oryginalny komplet tylko, że od sports tourer 1.4T z przebiegiem 49 tys.

kalash

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 22 paź 2012, 14:55
Imię: Artur
Auto: astra IV
Silnik: 1.4 140 KM
Województwo: lubelskie
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: kalash »

tak się składa że mam podobny problem (opisywałem to już w innym wątku) brak jest obecnie zamienników a wymiana w ASO to tak jak piszesz koszt około 1500zł. Chyba jest to jednak jakaś kolejna przypadłość astry. Jak się dowiedziałem pani która pracuje w serwisie opla w którym robiłem przegląd miała taki sam problem, pękło jej dwie sprężyny na raz i była to astra z 2010 r. przy przebiegu około 50-60 tys

jacek_gti

Astro-maniak
Posty: 240
Rejestracja: 09 lut 2011, 22:32
Imię: Jacek
Auto: ASTRA IV
Silnik: 1.6 turbo

#7

Nieprzeczytany post autor: jacek_gti »

Najtaniej wyjdzie kupić komplet 4szt sprężyn trochę usportowionych jakiejś dobrej marki jak Eibach czy KW
[External Link Removed for Guests]

Robcsek

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 14 sty 2011, 0:08
Imię: Robert
Auto: ASTRA J
Silnik: A16LET
Województwo: Zagranica - Azja
Lokalizacja: Bayern
Wdzięczny: 1 raz

#8

Nieprzeczytany post autor: Robcsek »

Mam ten sam problem. Po dokładnie 4 latach jebneła tylna lewa sprężyna i nie dostałem naklejki z przeglądu technicznego od TÜV. Nowa w ASO Opla ponad 400 EUR i trzeba czekać!!!

Kupiłem komplet sportowych H&R za 155 EUR (z przesyłką) i Aśka będzie niższa o 40 mm. Napiszę jak to działa jak tylko mi to wymienią.

Pozdro

PS. Grzechu dzięki za rekomendacje

tajlon09

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 20 cze 2011, 23:52
Imię: Paweł

#9

Nieprzeczytany post autor: tajlon09 »

Do Astry J 1.4 turbo kupiłem na zapas tylnie sprężyny oryginalne, błyszczące z naklejkami po symbolicznym przebiegu razem z podkładkami gumowymi w Internecie za 200 zł komplet, trzeba troszkę poszukać i ceny są normalne a nie jakieś kosmiczne z ASO

Tilok

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 01 sie 2008, 2:41
Auto: Astra J
Silnik: A14NET 1,4T 140KM
Województwo: lubelskie
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: Tilok »

Jak to na zapas :shock:. A jak żadna nie pęknie? Jak bym chciał kupować części na zapas to musiałbym mieć drugi garaż na części :lol: Uważam, że takie rzeczy powinno się kupować jak się zepsują, ale może inny jestem :roll:

ODPOWIEDZ