owalizacja tarcz hamulcowych-bicie
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 cze 2011, 23:52
- Imię: Paweł
owalizacja tarcz hamulcowych-bicie
Mam pytanie-w Astrze J po 15000 tysiącach km. zaczęły bić tarcze- drżenie kierownicy przy hamowaniu-po wymianie tarcz na nowe występuje to samo po 2000 km. to już druga Astra , ponieważ w poprzedniej miałem to samo i po piątym komplecie wymiany tarcz postanowiłem ja sprzedać i ponownie to samo a serwis udaje ...... Piasty są ok -kierownik serwisu po cichu powiedział ,że wiele Astr J ma to samo i nie wiedzą co robić
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 26 lut 2012, 10:12
- Imię: Sebastian
- Auto: Astra J
- Województwo: łódzkie
- Lokalizacja: Łódź
- Grzechu2011
- Posty: 1007
- Rejestracja: 16 sty 2011, 17:22
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Niepołomice
weź kup inne tarcze niż zakładają w Oplu ! ja mam to samo ! tarcze są słabe jak na to auto!! 1,5 tony robi robotę !
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 cze 2011, 23:52
- Imię: Paweł
Też mi się wydaje , że to auto jest PRZYCIĘŻKIE a co do tarcz były już meyle, bosch, oryginał opel i nic -może ktoś podpowie jakie , ponieważ sam już nie wiem
-- 2013-07-24, 19:37 --
To się ciesz, oby tak dalej
-- 2013-07-24, 19:41 --
[quote="tajlon09"]Też mi się wydaje , że to auto jest PRZYCIĘŻKIE a co do tarcz były już meyle, bosch, oryginał opel i nic -może ktoś podpowie jakie , ponieważ sam już nie wiem
-- 2013-07-24, 19:37 -
-- 2013-07-24, 19:37 --
To się ciesz, oby tak dalej
-- 2013-07-24, 19:41 --
[quote="tajlon09"]Też mi się wydaje , że to auto jest PRZYCIĘŻKIE a co do tarcz były już meyle, bosch, oryginał opel i nic -może ktoś podpowie jakie , ponieważ sam już nie wiem
-- 2013-07-24, 19:37 -
- Grzechu2011
- Posty: 1007
- Rejestracja: 16 sty 2011, 17:22
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J
- Silnik: A16LET
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Niepołomice
no to jeszcze spróbuj zimmermany,brembo,ate jest w czym wybierać!
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 08 cze 2012, 9:48
- Imię: Krzysztof
- Województwo: świętokrzyskie
Ciężko mi uwierzyć by była to do końca wada konstrukcyjna auta, tym bardziej że elementy te są standaryzowane i dostarczane jako kompletne podzespoły przez zewnętrzne firmy. A owalizacja czy krzywienie tarcz - powodów jest wiele. Hamowanie na nierówności, przejazd przez kałużę na rozgrzanej tarczy, nerwowy styl jazdy (częste ostre hamowania), .....
- Richatek
- Posty: 523
- Rejestracja: 16 cze 2011, 8:46
- Imię: Błażej
- Auto: AJ HB / AK ST
- Silnik: A16XER / B14XFT
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Pomocny: 1 raz
Kyniu jestem się w stanie z Tobą zgodzić ale skala występowania tego problemu jest zbyt wielka, żeby jako główny powód przyjąć niewłaściwe użytkowanie tarcz. U mnie też problem występuje a raczej namiętnie nie wjeżdżam w kałuże świeżo rozgrzanymi do czerwoności tarczami. Być może osłony tarcz są nie teges, być może powierzchnia styku jest niepoprawnie dobrana, nie wiem. Jednak zbyt wielu zgłasza drgania kierownicy. Może jednak to nie tarcze, nie wiem, nie zdejmowałem ich i nie sprawdzałem na projektorze ani wyważarce. Faktem jednak jest to, że problem istnieje w zbyt dużej próbce w stosunku do całej populacji Astr.
-
- Posty: 242
- Rejestracja: 02 cze 2011, 15:29
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.7 110KM
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Marki
Ale to już nie raz było powiedziane, że nawet w ASO sie śmieją, że ekonomiści projektowali astrę i poskąpili na tarcze.
Wadliwe tarcze i tyle. Po wymianie problem z biciem ustępuje (przy dość osrym hamowaniu z ok. 120km/h)
Wadliwe tarcze i tyle. Po wymianie problem z biciem ustępuje (przy dość osrym hamowaniu z ok. 120km/h)
Astra IV Sport, 1.7 110KM
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 259
- Rejestracja: 08 cze 2012, 9:48
- Imię: Krzysztof
- Województwo: świętokrzyskie
A ja zapytam - jak wyważacie koła - o ile to robicie - to na ile gram kapciarz ma kalibrowana maszynę? Bo standardem jest 5 gr ale zakłady coraz częściej inwestują w sprzęt do 2 gram. Niestety czasem z lenistwa (precyzyjne wyważenie trwa rząd wielkości dłużej), czasem z niewiedzy lub nieumiejętności obsługi maszyny, jej możliwości nie są wykorzystywane. A różnica między kołem wyważanym do 5 gram a do 2 gram potrafi być kolosalna.
-
- Posty: 351
- Rejestracja: 25 gru 2006, 16:48
- Imię: Adam
- Silnik: c20ne
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk Bobrowice
- Kontakt:
polecam textar klocki i tarcze
[External Link Removed for Guests]