owalizacja tarcz hamulcowych-bicie

tajlon09

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 20 cze 2011, 23:52
Imię: Paweł

owalizacja tarcz hamulcowych-bicie

#1

Nieprzeczytany post autor: tajlon09 »

Mam pytanie-w Astrze J po 15000 tysiącach km. zaczęły bić tarcze- drżenie kierownicy przy hamowaniu-po wymianie tarcz na nowe występuje to samo po 2000 km. to już druga Astra , ponieważ w poprzedniej miałem to samo i po piątym komplecie wymiany tarcz postanowiłem ja sprzedać i ponownie to samo a serwis udaje ...... Piasty są ok -kierownik serwisu po cichu powiedział ,że wiele Astr J ma to samo i nie wiedzą co robić

JagiS

Astro-maniak
Posty: 104
Rejestracja: 26 lut 2012, 10:12
Imię: Sebastian
Auto: Astra J
Województwo: łódzkie
Lokalizacja: Łódź

#2

Nieprzeczytany post autor: JagiS »

Nic podobnego u siebie nie zauważyłem.

Awatar użytkownika
Grzechu2011

Astro-maniak
Posty: 1007
Rejestracja: 16 sty 2011, 17:22
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Niepołomice

#3

Nieprzeczytany post autor: Grzechu2011 »

weź kup inne tarcze niż zakładają w Oplu ! ja mam to samo ! tarcze są słabe jak na to auto!! 1,5 tony robi robotę !
[External Link Removed for Guests]

tajlon09

Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 20 cze 2011, 23:52
Imię: Paweł

#4

Nieprzeczytany post autor: tajlon09 »

Też mi się wydaje , że to auto jest PRZYCIĘŻKIE a co do tarcz były już meyle, bosch, oryginał opel i nic -może ktoś podpowie jakie , ponieważ sam już nie wiem

-- 2013-07-24, 19:37 --

To się ciesz, oby tak dalej

-- 2013-07-24, 19:41 --

[quote="tajlon09"]Też mi się wydaje , że to auto jest PRZYCIĘŻKIE a co do tarcz były już meyle, bosch, oryginał opel i nic -może ktoś podpowie jakie , ponieważ sam już nie wiem

-- 2013-07-24, 19:37 -

Awatar użytkownika
Grzechu2011

Astro-maniak
Posty: 1007
Rejestracja: 16 sty 2011, 17:22
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J
Silnik: A16LET
Województwo: małopolskie
Lokalizacja: Niepołomice

#5

Nieprzeczytany post autor: Grzechu2011 »

no to jeszcze spróbuj zimmermany,brembo,ate jest w czym wybierać!
[External Link Removed for Guests]

K-y-n-i-u

Astro-maniak
Posty: 259
Rejestracja: 08 cze 2012, 9:48
Imię: Krzysztof
Województwo: świętokrzyskie

#6

Nieprzeczytany post autor: K-y-n-i-u »

Ciężko mi uwierzyć by była to do końca wada konstrukcyjna auta, tym bardziej że elementy te są standaryzowane i dostarczane jako kompletne podzespoły przez zewnętrzne firmy. A owalizacja czy krzywienie tarcz - powodów jest wiele. Hamowanie na nierówności, przejazd przez kałużę na rozgrzanej tarczy, nerwowy styl jazdy (częste ostre hamowania), .....

Awatar użytkownika
Richatek

Astro-maniak
Posty: 523
Rejestracja: 16 cze 2011, 8:46
Imię: Błażej
Auto: AJ HB / AK ST
Silnik: A16XER / B14XFT
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pomocny: 1 raz

#7

Nieprzeczytany post autor: Richatek »

Kyniu jestem się w stanie z Tobą zgodzić ale skala występowania tego problemu jest zbyt wielka, żeby jako główny powód przyjąć niewłaściwe użytkowanie tarcz. U mnie też problem występuje a raczej namiętnie nie wjeżdżam w kałuże świeżo rozgrzanymi do czerwoności tarczami. Być może osłony tarcz są nie teges, być może powierzchnia styku jest niepoprawnie dobrana, nie wiem. Jednak zbyt wielu zgłasza drgania kierownicy. Może jednak to nie tarcze, nie wiem, nie zdejmowałem ich i nie sprawdzałem na projektorze ani wyważarce. Faktem jednak jest to, że problem istnieje w zbyt dużej próbce w stosunku do całej populacji Astr.

marianxx

Astro-maniak
Posty: 242
Rejestracja: 02 cze 2011, 15:29
Imię: Mariusz
Auto: Astra J
Silnik: 1.7 110KM
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Marki

#8

Nieprzeczytany post autor: marianxx »

Ale to już nie raz było powiedziane, że nawet w ASO sie śmieją, że ekonomiści projektowali astrę i poskąpili na tarcze.

Wadliwe tarcze i tyle. Po wymianie problem z biciem ustępuje (przy dość osrym hamowaniu z ok. 120km/h)
Astra IV Sport, 1.7 110KM

[External Link Removed for Guests]

K-y-n-i-u

Astro-maniak
Posty: 259
Rejestracja: 08 cze 2012, 9:48
Imię: Krzysztof
Województwo: świętokrzyskie

#9

Nieprzeczytany post autor: K-y-n-i-u »

A ja zapytam - jak wyważacie koła - o ile to robicie - to na ile gram kapciarz ma kalibrowana maszynę? Bo standardem jest 5 gr ale zakłady coraz częściej inwestują w sprzęt do 2 gram. Niestety czasem z lenistwa (precyzyjne wyważenie trwa rząd wielkości dłużej), czasem z niewiedzy lub nieumiejętności obsługi maszyny, jej możliwości nie są wykorzystywane. A różnica między kołem wyważanym do 5 gram a do 2 gram potrafi być kolosalna.

zidan

Astro-maniak
Posty: 351
Rejestracja: 25 gru 2006, 16:48
Imię: Adam
Silnik: c20ne
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdańsk Bobrowice
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: zidan »

polecam textar klocki i tarcze
[External Link Removed for Guests]

ODPOWIEDZ