Meriva B brak ABS błąd- C0045 06

Awatar użytkownika
januszz

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 16 kwie 2015, 21:46
Auto: Meiva B
Silnik: A14NEL
Województwo: podkarpackie

Meriva B brak ABS błąd- C0045 06

#1

Nieprzeczytany post autor: januszz »

Witam
Pisze tutaj bo dobrego forum Merivy B nie ma, a auta technologicznie podobne.
A wiec podczas tych mrozów ostatnio pojawił mi się błąd ABS, ESP na desce no ale ABS, ESP nie działał również niestety:(. Po przekręceniu kluczyka raz się błąd pojawia a raz nie, podłączyłem Op-Com pojawia się błąd- C0045 06: Left Rear Wheel Speed Sensor Circuit Low Voltage/Open, jutro spróbuje ściągnąć koło i potraktować wtyczkę jakimś preparatem typu WD. Tylko tak sie zastanawiam czy problemem nie jest np. zbyt słaby akumulator?, auto niby pali ale wydaje mi sie że kreci jakby wolniej.
Zachowuje się w sumie dziwnie bo np. przekręcam kluczyk kontrolka ABS, ESP nieraz gaśnie normalnie , ale tak po 15-20 sekundach(gdy nie odpalę auta) błąd pojawia sie na desce, i jak odpalę auto wówczas i jadę to ABS brak, ale jeżeli kontrolka zgaśnie i auto odpalę to ABS jest i jak jechałem testowo ze 2 km to już błąd się nie pojawił w czasie jazdy.
!
Tytuł tematu jest niezgodny z zasadami.
Popraw go niezwłocznie!

W przeciwnym wypadku temat zostanie zamknięty i usunięty.

[External Link Removed for Guests]

// Dido
Ostatnio zmieniony 10 sty 2017, 6:44 przez januszz, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#2

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Błąd sugeruje przerwę w obwodzie czujnika tylnego koła więc wiązka, wtyczka, czujnik (Piasta) do sprawdzenia.

Słabe aku może cuda robić z autem więc warto mieć pewność, że bateria jest w 100% sprawna.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
jaro93

Astro-maniak
Posty: 353
Rejestracja: 29 paź 2015, 19:39
Imię: Jarek
Auto: Mazda 3 BN HB
Silnik: PEY7 2.0l
Województwo: śląskie
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: jaro93 »

nie traktuj wtyczki preparatem typu WD bo możesz doprowadzić do niepożądanych efektów. Jedyne co to proponowałbym tzw. "kontakt spray" czyli tłumacząc na nasz ojczysty język preparat specjalistyczny do stosowania do instalacji elektrycznych (różne marki są na rynku), który usunie niepożądany nalot na stykach oraz poprawi ich konduktancję.
Ostatnio zmieniony 09 sty 2017, 21:33 przez jaro93, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
januszz

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 16 kwie 2015, 21:46
Auto: Meiva B
Silnik: A14NEL
Województwo: podkarpackie

#4

Nieprzeczytany post autor: januszz »

Dzięki za odzew dziś podejdę kupić jakiś preparat typu kontakt, no i sprawdzę akumulator w jakimś sklepie specjalistycznym miernikiem.
Mam jeszcze pytanie bo jakoś tak człowiek auta używa na co dzień a teraz już nie jest pewny, a mianowicie jak przekręcacie kluczyk, kontrolki gasną z wyjątkiem oleju, zapalamy auto no i teraz u mnie zegary gasną i jakby testują się od początku, tak na 90% wydaje mi się, że kiedyś nie miałem tego, a świadczyło by to raczej o słabym akumulatorze choć auto jeszcze odpala OK.

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Dla mnie ewidentne aku kończy żywot.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#6

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

januszz pisze:QR_BBPOST zapalamy auto no i teraz u mnie zegary gasną i jakby testują się od początku
Tak ma być, też tak mam, a aku mam sprawne. Po odpaleniu silnika następuje zapalenia wszystkich kontrolek i za chwilę gasną.

Nie mniej przyczyny na twoje problemy mogą być dwie. Ta bardziej oczywista wynikająca z błędu, czujnik ABS koła, ewentualnie wiązka, bo te z tyłu lubią się przecierać.
No i ta mniej oczywista, padające aku. Przy słabym aku potrafią się resetować moduły i pokazywać różne błędy.

Na odległość to tyle, więcej to już tylko w warsztacie.

Awatar użytkownika
januszz

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 16 kwie 2015, 21:46
Auto: Meiva B
Silnik: A14NEL
Województwo: podkarpackie

#7

Nieprzeczytany post autor: januszz »

Wczoraj ściągnąłem koło, i okazało się, że wtyczka od czujnika ABS była pęknięta, po wypięciu jeden ze styków już na oko był cały zaśniedziały, spryskałem to preparatem "kontakt" parę razy włożyłem wyjąłem i jak na razie wydaje się OK, ale tą wtyczkę będę musiał gdzieś poszukać (myślałem tylko samą wtyczkę przylutować aby nie odpinac całości ?) ewentualnie kupie całę używaną wiązkę na tył na Alegro

Awatar użytkownika
marwisn

ex-Staff
Posty: 4598
Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
Imię: Marcin
Auto: Seat Leon
Silnik: 1.4 TSI
Województwo: wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań
Wdzięczny: 1 raz
Pomocny: 26 razy
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: marwisn »

Obetnij tą starą i polutuj nową (ze szrotu). Na to koszulka termokurczliwa, całość zabezpieczona taśmą izolacyjną i na wieki.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL

[External Link Removed for Guests]

Awatar użytkownika
januszz

Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 16 kwie 2015, 21:46
Auto: Meiva B
Silnik: A14NEL
Województwo: podkarpackie

#9

Nieprzeczytany post autor: januszz »

Niestety po południu dalej mi sie kontrolka ABS zaświeciła (auto stało na 14 stopniowym mrozie), nie wiem czy jednak to wina braku połączenia (błąd ten sam) czy też cos innego :(. Może na weekend znajdę trochę czasu i jeszcze raz przeglądnę tą wiązkę.

EDIT:
Jakiego rodzaju czujnik ABS znakuję sie w Astrze/Merivie, indukcyjny czy Halla?

EDIT:
Zastanawiam sie jeszcze nad przepięciem wtyczki z prawego koła do lewego, można chyba coś takiego zrobić nie ?
Ostatnio zmieniony 12 sty 2017, 20:56 przez januszz, łącznie zmieniany 2 razy.

czarnypiotrek

Astro-maniak
Posty: 4843
Rejestracja: 05 mar 2016, 23:31
Imię: Piotr
Auto: Octavia III/Ibiza V
Silnik: 20 CRMB/1.0CHBL
Województwo: pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Wdzięczny: 16 razy
Pomocny: 98 razy

#10

Nieprzeczytany post autor: czarnypiotrek »

januszz pisze:QR_BBPOST Zastanawiam sie jeszcze nad przepięciem wtyczki z prawego koła do lewego, można chyba coś takiego zrobić nie ?
Sprobuj, tylko jak ESP zglupieje i wyladujesz w rowie to miej pretensje tylko do siebie.
Nie polecam.

ODPOWIEDZ