Felgi 114.3 na piasty 115
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
- Imię: Łukasz
- Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
- Silnik: 2.0 TDCI
- Województwo: mazowieckie
Felgi 114.3 na piasty 115
Czy nakrętki to skompensują czy będzie problem?
W internecie znalazłem informacje, że można kompensować +/- 1mm, ale wolę się upewnić.
W internecie znalazłem informacje, że można kompensować +/- 1mm, ale wolę się upewnić.
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Nakrętki pływające to skompensują.
Znalazłeś takie felgi na 114,3 z otworem centrującym równym lub większym niż 70,1?
Znalazłeś takie felgi na 114,3 z otworem centrującym równym lub większym niż 70,1?
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
- Imię: Łukasz
- Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
- Silnik: 2.0 TDCI
- Województwo: mazowieckie
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
70,1 przy rozstawie 5x115. Czasem producenci felg podają dla felgi 70,2. Piasta ma 70,1 na pewno
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
- Imię: Łukasz
- Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
- Silnik: 2.0 TDCI
- Województwo: mazowieckie
ok, dzięki za informację. Niestety 5x115 to jakiś przeżytek. Cieżko coś dostać. A używki to jakaś loteria - cholera wie co sie kupi. Przy 114.3 już jest znacznie lepiej i można już coś wybrać.
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
5x115 to nie przeżytek a nowość. W Oplu stosowany od Astry J, Mokki, Antary. Zastosowany dalej w Astrze K.
Inne auta z grupy GM w USA i na całym świecie klasy kompact także wchodzą na 5x115. Taki wymysł GM.
Coraz więcej producentów felg wychodzi z ofertą na ten rozmiar np. Brock.
Inne auta z grupy GM w USA i na całym świecie klasy kompact także wchodzą na 5x115. Taki wymysł GM.
Coraz więcej producentów felg wychodzi z ofertą na ten rozmiar np. Brock.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 lip 2015, 7:44
- Imię: Łukasz
- Auto: Mondeo MK5 '15 2.0 TDCI 180KM/420Nm
- Silnik: 2.0 TDCI
- Województwo: mazowieckie
Dzisiaj dzwonilem do motohurtu (opony/felgi) i uslyszalem, że 5x114.3 nie założe do siebie
To jak to w koncu jest?
Jeden punkt mówi TAK, grugi, że NIE.
Wybrałem sobie Tomasony TN10: 5x115 jest w ofercie tego producenta, ale oczywiście nie są dostępne
Są dostępne natomiast 5x114.3 otwór 72.6mm, no ale teraz jak słyszę, że nie założę na swoje piasty to szlag mnie trafia
Ktoś może potwierdzić z pełną odpowiedzialnością, że to będzie pasowało i nie będzie żadnych problemów?
To jak to w koncu jest?
Jeden punkt mówi TAK, grugi, że NIE.
Wybrałem sobie Tomasony TN10: 5x115 jest w ofercie tego producenta, ale oczywiście nie są dostępne
Są dostępne natomiast 5x114.3 otwór 72.6mm, no ale teraz jak słyszę, że nie założę na swoje piasty to szlag mnie trafia
Ktoś może potwierdzić z pełną odpowiedzialnością, że to będzie pasowało i nie będzie żadnych problemów?
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Wymagasz rzeczy nie możliwych, skoro felga jest na 5x114,3 to nikt Ci nie potwierdzi z odpowiedzialnością, że to będzie pasować na piastę 5x115. Wynalazek śrub/nakrętek pływających nie ma homologacji i każdy montuje na wyłącznie swoją odpowiedzialność.
Otwory na śruby w felgach mają 14mm średnicy, a śruby 12mm, zatem 114,3 spokojnie wciśniesz na te śruby 5x115. Musisz dać pierścienie centrujące z 72,6 na 70,1. Do tego nakrętki pływające. Nie wiem jeszcze jak z ET tych felga na 5x114,3.
I to, że ja twierdzę, że to wejdzie i spasujesz, to nie znaczy, że biorę za to odpowiedzialność. Jest to niezgodne z homologacją, niezgodne z przepisami, jak policja dojdzie, to zabiorą Ci dowód rej. Odpowiedzialność kolego jest Twoja i wyłącznie Twoją.
Otwory na śruby w felgach mają 14mm średnicy, a śruby 12mm, zatem 114,3 spokojnie wciśniesz na te śruby 5x115. Musisz dać pierścienie centrujące z 72,6 na 70,1. Do tego nakrętki pływające. Nie wiem jeszcze jak z ET tych felga na 5x114,3.
I to, że ja twierdzę, że to wejdzie i spasujesz, to nie znaczy, że biorę za to odpowiedzialność. Jest to niezgodne z homologacją, niezgodne z przepisami, jak policja dojdzie, to zabiorą Ci dowód rej. Odpowiedzialność kolego jest Twoja i wyłącznie Twoją.
-
- Posty: 1692
- Rejestracja: 11 mar 2015, 10:17
- Imię: tomek
- Auto: Zafira C fl
- Województwo: podkarpackie
- Lokalizacja: Rzeszów
- Pomocny: 18 razy
myślę ze dowód wtedy nie będzie zbytnim zmartwieniem tylko ile lat dostanie w pierdlu.kmy pisze:QR_BBPOST jak policja dojdzie, to zabiorą Ci dowód rej
Moja Asia zginęła w wypadku drogowym 09-10-2017 mam nadzieje ze godnie ją zastąpi Zafira C fl
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
Myślę, że policja nie zabierze dowodu, diagnosta, też nie zwróci na to uwagi. Kwestia własnego sumienia