czujnik ciśnienia ciśnienia w oponach
-
- Posty: 2111
- Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET/LPG
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 40 razy
czujnik ciśnienia ciśnienia w oponach
To też chyba nie na temat. Chodziło mi o teoretyczny sposób na określenie położenia czujnika, a nie o samo wykrycie spadku ciśnienia. Poza tym to jest forum Astry w której TPMS jest realizowany na podstawie czujników w kołach a nie za pomocą ABSu. No chyba, że coś się zmieniło.
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Wczoraj próbowałem zaprogramować komplet opon zimowych do astry J sedan 2013 rok.
Próbowałem uaktywnić tryb programowania przyciskiem SET/CLR w manetce kierunkowskazów (lewa) ale w żadnej kombinacji taki tryb się nie uaktywnił. W końcu zajrzałem do instrukcji i wg opisu Astra J powinna mieć autokalibrację:
Funkcja automatycznej
kalibracji
Po zmianie kół samochód powinien
pozostać zatrzymany przez około
20 minut, aby układ zaczął
prawidłowo reagować na nowe dane.
Podczas jazdy proces kalibracji trwa
do 10 minut, jeśli prędkość jazdy
przekracza 20 km/h. W takim
przypadku może pojawić się -- i
mogą zmieniać się wartości ciśnień
na wyświetlaczu informacyjnym
kierowcy.
Po montażu kół zimowych jednak autokalibracja nie następuje i pojawia się komunikat i wykryciu opon zimowych.
Auto jest kolegi, ja osobiście nie mam tego układu, to jest mi on nieznany. Kolega twierdzi, że ostatnie dwie zimy autokalibracja następowała. To jest już 3 zimowy sezon tych kół i za każdym razem, gdy wcześniej przekładał z letnich na zimowe i odwrotnie, to wszystko działało zgodnie jak w instrukcji.
Możecie, Ci co mają w J układ monitorowania ciśnienia w kołach, napisać, jak to jest u Was?
My podejrzewamy z kolega, że mogły się skończyć baterie w czujnikach.
Próbowałem uaktywnić tryb programowania przyciskiem SET/CLR w manetce kierunkowskazów (lewa) ale w żadnej kombinacji taki tryb się nie uaktywnił. W końcu zajrzałem do instrukcji i wg opisu Astra J powinna mieć autokalibrację:
Funkcja automatycznej
kalibracji
Po zmianie kół samochód powinien
pozostać zatrzymany przez około
20 minut, aby układ zaczął
prawidłowo reagować na nowe dane.
Podczas jazdy proces kalibracji trwa
do 10 minut, jeśli prędkość jazdy
przekracza 20 km/h. W takim
przypadku może pojawić się -- i
mogą zmieniać się wartości ciśnień
na wyświetlaczu informacyjnym
kierowcy.
Po montażu kół zimowych jednak autokalibracja nie następuje i pojawia się komunikat i wykryciu opon zimowych.
Auto jest kolegi, ja osobiście nie mam tego układu, to jest mi on nieznany. Kolega twierdzi, że ostatnie dwie zimy autokalibracja następowała. To jest już 3 zimowy sezon tych kół i za każdym razem, gdy wcześniej przekładał z letnich na zimowe i odwrotnie, to wszystko działało zgodnie jak w instrukcji.
Możecie, Ci co mają w J układ monitorowania ciśnienia w kołach, napisać, jak to jest u Was?
My podejrzewamy z kolega, że mogły się skończyć baterie w czujnikach.
- Szaraczek
- Posty: 37
- Rejestracja: 11 paź 2016, 21:27
- Imię: Włodek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET LPG
- Województwo: wielkopolskie
Mam Nową AJ z obowiązkowymi czujnikami ciśnienia. Na zimę kupiłem nowe felgi strukturalne od AK - gotowce z czujnikami. Programator EL50448 od Myfenda. Po zmianie kół faktycznie przez kilka kilometrów auto pamiętało wartości ciśnienia z kół letnich, potem wyskoczył komunikat _ _ Nowe czujniki od AK dały się zaprogramować bez problemu mimo, że serwis Opla twierdził, że nie będą pasowały. Według mojej wiedzy Astra nie ma autokalibracji. Czujniki trzeba zaprogramować urządzeniem zewnętrznym.
Nie wiem jaki będzie efekt skończonych baterii, ale na logikę tryb programowania w aucie powinien się uaktywnić bez względu na stan czujników. Baterie ponoć obliczane są na ok 7 lat trwałości. Spróbowałbym położyć jedno albo wszystkie koła letnie przy aucie i testować ich programowanie.
Nie wiem jaki będzie efekt skończonych baterii, ale na logikę tryb programowania w aucie powinien się uaktywnić bez względu na stan czujników. Baterie ponoć obliczane są na ok 7 lat trwałości. Spróbowałbym położyć jedno albo wszystkie koła letnie przy aucie i testować ich programowanie.
Wszystko jest trudne nim stanie się proste ........
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
Dzięki za odzew, wobec powyższego jestem pewien, o czym mogliśmy przekonać się nie raz, że z upływem czasu zmienili system. Zastosowali tańszy, bez autokalibracji. Ciekawe, od którego rocznika?
Instrukcja w latach 2013 i 2014 mówi wyraźnie o autokalibracji. Zapewne przed obowiązkiem stosowania układu monitorowania, była to opcja dodatkowa i stosowali układ z insigni, gdzie jest autokalibracja.
Jak musieli montować we wszystkich autach, to zapewne zastosowali wersję tańszą, jak w Corsie E czy aktualnie w Astrze K.
Sam mam Corsę E i ten programator i wiem, jak to działa, niestety w tej J jest inaczej
Czy ktoś ze starszych roczników J (2012 do 2014) może zabrać głos?
Instrukcja w latach 2013 i 2014 mówi wyraźnie o autokalibracji. Zapewne przed obowiązkiem stosowania układu monitorowania, była to opcja dodatkowa i stosowali układ z insigni, gdzie jest autokalibracja.
Jak musieli montować we wszystkich autach, to zapewne zastosowali wersję tańszą, jak w Corsie E czy aktualnie w Astrze K.
Sam mam Corsę E i ten programator i wiem, jak to działa, niestety w tej J jest inaczej
Czy ktoś ze starszych roczników J (2012 do 2014) może zabrać głos?
Ostatnio zmieniony 27 lis 2016, 10:44 przez KaMYk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 663
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:59
- Imię: Norbert
- Auto: Astra J,Insignia
- Silnik: 1.6 T,2.8 T
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
Chyba nie tak do końca. W Vce z 2009 jest autokalibracja, a w klekocie 2013 ponoć już muszę programowaćKaMYk pisze:opcja dodatkowa i stosowali układ z insigni, gdzie jest autokalibracja.
- notchbacklpg
- Posty: 541
- Rejestracja: 01 maja 2016, 21:00
- Auto: Astra J
- Silnik: B14NET LPG
- Rocznik: 2016
- Województwo: mazowieckie
- Pomocny: 12 razy
Apropo żywotności baterii. Wcześniej ktoś pisał 8 lat dziś tu wyczytałem 7. Na stronie Dilera Dixi Car jest wyraźnie napisane że baterie w czynnikach mają żywotność ok 10 lat.
Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego 8070 przy użyciu Tapatalka
[External Link Removed for Guests]
- Szaraczek
- Posty: 37
- Rejestracja: 11 paź 2016, 21:27
- Imię: Włodek
- Auto: Astra J Sedan
- Silnik: A14NET LPG
- Województwo: wielkopolskie
Patrzmy na dane techniczne podawane przez dealerów z lekkim przymrużeniem oka
Popatrz choćby na katalogowe zużycie paliwa i porównaj z rzeczywistym.
Te 7, 8 czy 10 lat to wartości teoretyczne. Nigdzie nie czytałem, żeby ktoś to sprawdził doświadczalnie. zresztą nawet 7 lat temu obecnie stosowane czujniki były prawie nie spotykane.
Popatrz choćby na katalogowe zużycie paliwa i porównaj z rzeczywistym.
Te 7, 8 czy 10 lat to wartości teoretyczne. Nigdzie nie czytałem, żeby ktoś to sprawdził doświadczalnie. zresztą nawet 7 lat temu obecnie stosowane czujniki były prawie nie spotykane.
Wszystko jest trudne nim stanie się proste ........
- KaMYk
- Posty: 5371
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 129 razy
- Kontakt:
To by się zgadzało, instrukcja z sierpnia 2014 roku (dla MY2015) tak o tym pisze:Jacekn74 pisze:QR_BBPOST Ja posiadam astrę z końca 2014 roku i programowanie jest za pomocą zewnętrznego programatora. Nie ma opcji auto-kalibracji.
Procedura dopasowania
czujników TPMS
Każdy czujnik TPMS ma
niepowtarzalny kod identyfikacyjny.
Po przełożeniu opon w pojeździe,
wymianie kompletu kół lub wymianie
jednego lub kilku czujników TPMS
należy dopasować kod
identyfikacyjny do nowej pozycji
opony/koła
Nacisnąć przycisk SET/CLR, aby
rozpocząć procedurę
dopasowania czujników.
Powinien zostać wyświetlony
komunikat z prośbą o
potwierdzenie procedury.
6. Nacisnąć ponownie przycisk
SET/CLR, aby potwierdzić wybór.
Sygnał dźwiękowy włącza się
dwa razy w celu potwierdzenia, że
odbiornik znajduje się w trybie
kalibracji.
7. Zacząć od przedniego lewego
koła
Obowiązek stosowania TPMS wszedł od 01-11-2014 roku, co wszystko wyjaśnia.
natomiast instrukcje dla MY2013 i MY2014 mówią wyraźnie o Autokalibracji:
Funkcja automatycznej
kalibracji
Po zmianie kół samochód powinien
pozostać na postoju przez około
20 minut, aby układ zaczął
prawidłowo reagować na nowe dane.
Podczas jazdy proces kalibracji trwa
do 10 minut, jeśli prędkość jazdy
przekracza 20 km/h. W takim
przypadku może pojawić się $ i
mogą zmieniać się wartości ciśnień
na wyświetlaczu informacyjnym
kierowcy.
Czyli mamy określony okres zmiany systemu TPMS w Astrach J, II połowa 2014 roku.
@norbi333, na forum insigni piszą, że wszystkie, te poliftowe też, mają autokalibrację, no ale nie wiem, w sumie dla tego tematu to większego znaczenia nie ma. Skoro są dwa systemy: z autokalibracją i programowalne, to nie wykluczone, że w insigniach też robili misz masz i montowali oba systemy.norbi333 pisze:QR_BBPOST W Vce z 2009 jest autokalibracja, a w klekocie 2013 ponoć już muszę programować
W astrach na pewno, bo w aucie kolegi opcja programowania się nie pojawiała, co jest zgodne z instrukcją dla tego rocznika.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2016, 21:15 przez KaMYk, łącznie zmieniany 1 raz.