Układ chłodzenia - błędne wskazania komputera + tajemniczy wężyk

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

Układ chłodzenia - błędne wskazania komputera + tajemniczy wężyk

#1

Nieprzeczytany post autor: Misza »

Po pół roku, 12 tys. km i mam pierwszy problem.
Sprawa numer jeden - płyn chłodniczy jest między środkowym stanem a max - komp pokazuje, że za mało. Nie ma reguły kiedy - czasem od razu na postoju, czasami w trakcie jazdy. Miałem chwilę spokoju jak zalałem pod max. Mam wrażenie, że jest to związane z cieśnieniem w układzie. Myślałem, że może korek trefny, chciałem zamówić w ASO ale gość przez telefon stwierdził, że to wina zbiorniczka, niby mieli kilka takich przypadków. Ćwiczył ktoś ten temat? Nie lubię naprawiać metodą "wymieniajmy, może na coś trafimy". Dużo bujania się z wymianą zbiornika wyrównawczego?

Sprawa nr dwa - przez przypadek odryłem pęknięcie wężyka z układu chłodzenia. Rurka jest z jakiegoś platiku, nie wiem czy jest oryginalna. Plastik kruchy, byłem u kolegi pod Ełkiem, żeby podpiąć się do kompa i o mały włos nie musiałbym wracać taksówką :D Całe szczęście kumpel ma garaż pełen skarbów - z jakiejś rurki i zacisków zrobilliśmy prowizorkę, ogarnięcie tego nie spowodowało ustania komunikatów z punktu pierwszego.
Tylko za cholerę nie wiem do czego on prowadzi:
Obrazek

EDIT:
Byłem w ASO i jest to wężyk który doprowadza płyn do chłodzenia turbiny. Nie miałem pojęcia, że w tym modelu turbina jest chłodzona cieczą.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2017, 22:08 przez Misza, łącznie zmieniany 1 raz.

konysqad

Użytkownik
Posty: 34
Rejestracja: 28 kwie 2014, 2:16
Imię: Tomasz
Auto: Astra G
Silnik: X18XE1
Województwo: kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Bydgoszcz

#2

Nieprzeczytany post autor: konysqad »

masz Astre J i taka brudna komore silnika?? :D

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#3

Nieprzeczytany post autor: Misza »

Samochód ma 112 tys km, u mnie od pół roku. To chyba naturalne? Z czystymi plastikami pod maską szybciej jeździć nie będzie, palić mniej też nie, więc...
Tak poza tym, masz coś do napisania w temacie?

norbi333

Astro-maniak
Posty: 663
Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:59
Imię: Norbert
Auto: Astra J,Insignia
Silnik: 1.6 T,2.8 T
Województwo: podlaskie
Pomocny: 1 raz

#4

Nieprzeczytany post autor: norbi333 »

U mnie to również pękło.Trójnik kupuje się z wężykami.Kupowałem w ASO i było to tanie.Ale teraz to już nie pamiętam ile.
Mi pękł trójnik ,akurat jak robiłem kreskę z braciszka Insignią

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#5

Nieprzeczytany post autor: Misza »

Wg mnie za kwałek gumowego wężyka, trójnik, plastikową rurkę i kolanko ok.120zł to dużo. Na razie poganiam z tym co stowrzyliśmy, jak nie będzie działać, to kupię oryginał - na kolejne 5 lat :D
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

norbi333

Astro-maniak
Posty: 663
Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:59
Imię: Norbert
Auto: Astra J,Insignia
Silnik: 1.6 T,2.8 T
Województwo: podlaskie
Pomocny: 1 raz

#6

Nieprzeczytany post autor: norbi333 »

Zdawało mi się,że poniżej 100 zł kosztował.Ale może się mylę.

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#7

Nieprzeczytany post autor: Misza »

Jednak kupiłem oryginał - okazało się, że ten trójnik jest robiony z jakiegoś badziewnego plastiku. Nie dość, że pękł wężyk, to na dodatek pokruszył się sam trójniki i na dodatek pękło kolanko, to przy bloku silnika - trzeba było zakombinować jak wyjąć to co zostało :/
Tak czy owak - jak będziecie mieli z tym jakieś problemy, to wymieniajcie całość.
Za element zapłaciłem 110zł z 15% upustem.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

Awatar użytkownika
MaRxK

Astro-maniak
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2008, 21:56
Imię: Mariusz
Auto: Astra IV
Silnik: 1.6T
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#8

Nieprzeczytany post autor: MaRxK »

pamiętacie jaki numer ma ta część ?

Awatar użytkownika
Misza

Astro-maniak
Posty: 1491
Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
Imię: Michał
Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
Silnik: A16LET
Województwo: warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Ełk
Wdzięczny: 4 razy
Pomocny: 11 razy
Kontakt:

#9

Nieprzeczytany post autor: Misza »

Szukaj numerów 55559266 lub 5860518.
W internecie masz [External Link Removed for Guests]
Najszybciej zamówić w ASO, pewnie dostaniesz 10-15% rabatu, jak ładnie uśmiechniesz się :D
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru

Awatar użytkownika
MaRxK

Astro-maniak
Posty: 91
Rejestracja: 12 lut 2008, 21:56
Imię: Mariusz
Auto: Astra IV
Silnik: 1.6T
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#10

Nieprzeczytany post autor: MaRxK »

dzięki za te informacje.
Właśnie zarezerwowałem w Dixi-car, na szczęście mieli na stanie.

ODPOWIEDZ