Układ chłodzenia - błędne wskazania komputera + tajemniczy wężyk
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
Układ chłodzenia - błędne wskazania komputera + tajemniczy wężyk
Po pół roku, 12 tys. km i mam pierwszy problem.
Sprawa numer jeden - płyn chłodniczy jest między środkowym stanem a max - komp pokazuje, że za mało. Nie ma reguły kiedy - czasem od razu na postoju, czasami w trakcie jazdy. Miałem chwilę spokoju jak zalałem pod max. Mam wrażenie, że jest to związane z cieśnieniem w układzie. Myślałem, że może korek trefny, chciałem zamówić w ASO ale gość przez telefon stwierdził, że to wina zbiorniczka, niby mieli kilka takich przypadków. Ćwiczył ktoś ten temat? Nie lubię naprawiać metodą "wymieniajmy, może na coś trafimy". Dużo bujania się z wymianą zbiornika wyrównawczego?
Sprawa nr dwa - przez przypadek odryłem pęknięcie wężyka z układu chłodzenia. Rurka jest z jakiegoś platiku, nie wiem czy jest oryginalna. Plastik kruchy, byłem u kolegi pod Ełkiem, żeby podpiąć się do kompa i o mały włos nie musiałbym wracać taksówką Całe szczęście kumpel ma garaż pełen skarbów - z jakiejś rurki i zacisków zrobilliśmy prowizorkę, ogarnięcie tego nie spowodowało ustania komunikatów z punktu pierwszego.
Tylko za cholerę nie wiem do czego on prowadzi:
EDIT:
Byłem w ASO i jest to wężyk który doprowadza płyn do chłodzenia turbiny. Nie miałem pojęcia, że w tym modelu turbina jest chłodzona cieczą.
Sprawa numer jeden - płyn chłodniczy jest między środkowym stanem a max - komp pokazuje, że za mało. Nie ma reguły kiedy - czasem od razu na postoju, czasami w trakcie jazdy. Miałem chwilę spokoju jak zalałem pod max. Mam wrażenie, że jest to związane z cieśnieniem w układzie. Myślałem, że może korek trefny, chciałem zamówić w ASO ale gość przez telefon stwierdził, że to wina zbiorniczka, niby mieli kilka takich przypadków. Ćwiczył ktoś ten temat? Nie lubię naprawiać metodą "wymieniajmy, może na coś trafimy". Dużo bujania się z wymianą zbiornika wyrównawczego?
Sprawa nr dwa - przez przypadek odryłem pęknięcie wężyka z układu chłodzenia. Rurka jest z jakiegoś platiku, nie wiem czy jest oryginalna. Plastik kruchy, byłem u kolegi pod Ełkiem, żeby podpiąć się do kompa i o mały włos nie musiałbym wracać taksówką Całe szczęście kumpel ma garaż pełen skarbów - z jakiejś rurki i zacisków zrobilliśmy prowizorkę, ogarnięcie tego nie spowodowało ustania komunikatów z punktu pierwszego.
Tylko za cholerę nie wiem do czego on prowadzi:
EDIT:
Byłem w ASO i jest to wężyk który doprowadza płyn do chłodzenia turbiny. Nie miałem pojęcia, że w tym modelu turbina jest chłodzona cieczą.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2017, 22:08 przez Misza, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 28 kwie 2014, 2:16
- Imię: Tomasz
- Auto: Astra G
- Silnik: X18XE1
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
masz Astre J i taka brudna komore silnika??
-
- Posty: 663
- Rejestracja: 20 kwie 2015, 11:59
- Imię: Norbert
- Auto: Astra J,Insignia
- Silnik: 1.6 T,2.8 T
- Województwo: podlaskie
- Pomocny: 1 raz
U mnie to również pękło.Trójnik kupuje się z wężykami.Kupowałem w ASO i było to tanie.Ale teraz to już nie pamiętam ile.
Mi pękł trójnik ,akurat jak robiłem kreskę z braciszka Insignią
Mi pękł trójnik ,akurat jak robiłem kreskę z braciszka Insignią
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
Wg mnie za kwałek gumowego wężyka, trójnik, plastikową rurkę i kolanko ok.120zł to dużo. Na razie poganiam z tym co stowrzyliśmy, jak nie będzie działać, to kupię oryginał - na kolejne 5 lat
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
Jednak kupiłem oryginał - okazało się, że ten trójnik jest robiony z jakiegoś badziewnego plastiku. Nie dość, że pękł wężyk, to na dodatek pokruszył się sam trójniki i na dodatek pękło kolanko, to przy bloku silnika - trzeba było zakombinować jak wyjąć to co zostało :/
Tak czy owak - jak będziecie mieli z tym jakieś problemy, to wymieniajcie całość.
Za element zapłaciłem 110zł z 15% upustem.
Tak czy owak - jak będziecie mieli z tym jakieś problemy, to wymieniajcie całość.
Za element zapłaciłem 110zł z 15% upustem.
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- MaRxK
- Posty: 91
- Rejestracja: 12 lut 2008, 21:56
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra IV
- Silnik: 1.6T
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
pamiętacie jaki numer ma ta część ?
- Misza
- Posty: 1491
- Rejestracja: 01 sty 2015, 19:32
- Imię: Michał
- Auto: ASTRA J COSMO AT; Forester SF 2.0
- Silnik: A16LET
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Ełk
- Wdzięczny: 4 razy
- Pomocny: 11 razy
- Kontakt:
Szukaj numerów 55559266 lub 5860518.
W internecie masz [External Link Removed for Guests]
Najszybciej zamówić w ASO, pewnie dostaniesz 10-15% rabatu, jak ładnie uśmiechniesz się
W internecie masz [External Link Removed for Guests]
Najszybciej zamówić w ASO, pewnie dostaniesz 10-15% rabatu, jak ładnie uśmiechniesz się
- Wydaje mi się, że nawet swoją Astrą bym przejechał tą drogę, bez większych problemów
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- Zakopałbyś się. widać już zboczone myślenie użytkownika Subaru
- MaRxK
- Posty: 91
- Rejestracja: 12 lut 2008, 21:56
- Imię: Mariusz
- Auto: Astra IV
- Silnik: 1.6T
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
dzięki za te informacje.
Właśnie zarezerwowałem w Dixi-car, na szczęście mieli na stanie.
Właśnie zarezerwowałem w Dixi-car, na szczęście mieli na stanie.