Ile mikronów ma oryginalny lakiej w astrze j ?

airmate

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:51
Imię: Jack
Auto: Astra J
Silnik: A17DTC
Województwo: śląskie

Ile mikronów ma oryginalny lakiej w astrze j ?

#61

Nieprzeczytany post autor: airmate »

Mierzyłem osobiście i człowiek na stacji diagnostycznej i moje auto chodzi w przedziale 120-150, dach 100 wnęki i słupki po otwarciu drzwi 70

gonzo103

Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 25 paź 2016, 22:26
Imię: Grzegorz
Auto: Astra J
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: śląskie
Pomocny: 1 raz

#62

Nieprzeczytany post autor: gonzo103 »

Hej!
Mój Asterix jest w przedziale od 117 do 135. Mam pytanie czy polerka samochodu wpływa znacząco na grubość lakieru? Chodzi mi o zatarcie rys powstałych przez wielokrotne mechaniczne mycie samochodu?

gregorbs

Astro-maniak
Posty: 270
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 5 razy

#63

Nieprzeczytany post autor: gregorbs »

Dzisiaj wpadł mi w ręce czujnik więc postanowiłem pomierzyć moją astrę rok 2015.
Auto kupione w salonie, wg sprzedawcy nic nie było lakierowane.
No i wychodzi tak:
Dach: ok 140-170
Drzwi prawe tył: 170 do nawet 260 przy rantach ( w środku 150-160)
Drzwi prawe przód: 170 do nawet 250 przy rantach ( w srodku j/w)
błotnik prawy przód 170 - 220 na rantach
maska: ok 140
lewy błotnik podobnie jak prawy
drzwi lewe przód tył podobnie jak po drugiej stronie
Klapa tył ok 170-190.
Spoiler klapy też w granicy 190
progi i elementy wewnątrzne 140
progi od zewnątrz ok 440 ale tam na pewno jest grubiej psikane, zresztą od ojca w corsie podobnie a też z salonu.
Więc dziwie się że piszecie o takich małych wartościach bo wygląda jakby mój był lakierowany przez jakiegoś lakiernika partacza. W dodatku co kilka centymetrów to co innego :-). A moze to też wina czujniki ze nie dokładny.

Awatar użytkownika
Tomas1

Astro-maniak
Posty: 56
Rejestracja: 09 paź 2016, 11:42
Imię: Tomek
Auto: Astra J Cosmo
Silnik: 1.4 NET
Województwo: łódzkie

#64

Nieprzeczytany post autor: Tomas1 »

Pod moim miernikiem wyszło od 70 - 130 , w ASO mówią że cała w oryginale :D

melon

Astro-maniak
Posty: 2111
Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
Imię: Darek
Auto: Astra J ST
Silnik: A14NET/LPG
Województwo: małopolskie
Wdzięczny: 5 razy
Pomocny: 42 razy

#65

Nieprzeczytany post autor: melon »

gregorbs pisze:QR_BBPOST A moze to też wina czujniki ze nie dokładny.
A był kalibrowany przed pomiarem? Sam pomiar też wymaga pewnej wprawy w przykładaniu głowicy. No zależy też jaki miernik.

gregorbs

Astro-maniak
Posty: 270
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 5 razy

#66

Nieprzeczytany post autor: gregorbs »

Miernik mam GL-1. Bateria nówka sztuka ale faktycznie dopiero później obczaiłem że jest tam opcja kalibracji. Niestety trzeba mieć do tego płytkę. Ale załatwie ją i jeszcze raz sprawdzę.

airmate

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:51
Imię: Jack
Auto: Astra J
Silnik: A17DTC
Województwo: śląskie

#67

Nieprzeczytany post autor: airmate »

Kolego coś dziwnie mierzysz skoro masz taką rozbieżność na jednym elemencie 170-260. Czujnik należy dokładnie prostopadle przykładać do powierzchni. Miejsca zaokrąglone , obłe ciężko zmierzyć dokładnie. Najcieniej lakieru jest na wewnętrznej części słupków i progów, później dach . Przy prawidłowym pomiarze do 150 powinien być oryginalny lakier do 220 drugie malowanie

gregorbs

Astro-maniak
Posty: 270
Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
Auto: Astra J
Silnik: A14NET
Województwo: śląskie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 5 razy

#68

Nieprzeczytany post autor: gregorbs »

No jestem juz po kalibracji i troche te wartosci spadły, jednak drzwi dookoła rantów nadal maja po ok 190-240.
Okolice środka drzwi po 140. Wiec nie wiem pewnie coś było poprawiane. Chociaz jest to dla mnie dziwne bo raz pokaze 220 a 1 cm dalej 140. Chyba żaden lakiernik nie byłby w stanie tak pomalować auta w ciapki. Może ktoś jest w stanie sprawdzić ile macie w okolicach klamek tylnych drzwi. Tam co kilka centymetrów przykładam i im bliżej rantu tym wartość rośnie. Nie można dojść też jakoś super, bo faktycznie drzwi sa dość wypukłe i ciężko to prostopadle przyłożyć.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2017, 20:55 przez gregorbs, łącznie zmieniany 1 raz.

airmate

Astro-maniak
Posty: 112
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:51
Imię: Jack
Auto: Astra J
Silnik: A17DTC
Województwo: śląskie

#69

Nieprzeczytany post autor: airmate »

Pewnie nie dokładasz dokładnie bo na rantach nie jest już równo a pamiętaj to są tylko mikrony połóż kartkę papieru na drzwi i zobaczysz jak wynik się zmienia, więc każde niedokładne przyłożenie czujnika powoduje zakłamanie wyniku.

Awatar użytkownika
KaMYk

Przyjaciel forum
Posty: 5372
Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
Imię: Krzysztof
Auto: Dodge Charger R/T
Silnik: 5,7 V8 HEMI
Rocznik: 2014
Województwo: mazowieckie
Lokalizacja: Mazowieckie
Wdzięczny: 12 razy
Pomocny: 131 razy
Kontakt:

#70

Nieprzeczytany post autor: KaMYk »

A jakie to ma znaczenie, czy ma 140 czy 190 czy 220 mikronów?

Najwyżej ma warstwę, czy dwie lakieru więcej, bo na pewno nie szpachla.

W czym to przeszkadza ta warstwa lakieru więcej, bo nie rozumiem tego doktoryzowania się nad grubością lakieru.

W Porsche Panamera kładą 5 czy 6 warstw lakieru, polerują i jak coś nie tak to znów warstwa lakieru i polerka, także z fabryki wyjeżdża pewnie z grubością lakieru około 400mikronów i nikomu to nie przeszkadza, a w astrach musi być 130 bo jak nie to złom... no nie rozumiem tego.

ODPOWIEDZ