Ile mikronów ma oryginalny lakiej w astrze j ?
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:51
- Imię: Jack
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTC
- Województwo: śląskie
Ile mikronów ma oryginalny lakiej w astrze j ?
Mierzyłem osobiście i człowiek na stacji diagnostycznej i moje auto chodzi w przedziale 120-150, dach 100 wnęki i słupki po otwarciu drzwi 70
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 25 paź 2016, 22:26
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET/LPG
- Województwo: śląskie
- Pomocny: 1 raz
Hej!
Mój Asterix jest w przedziale od 117 do 135. Mam pytanie czy polerka samochodu wpływa znacząco na grubość lakieru? Chodzi mi o zatarcie rys powstałych przez wielokrotne mechaniczne mycie samochodu?
Mój Asterix jest w przedziale od 117 do 135. Mam pytanie czy polerka samochodu wpływa znacząco na grubość lakieru? Chodzi mi o zatarcie rys powstałych przez wielokrotne mechaniczne mycie samochodu?
-
- Posty: 270
- Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 5 razy
Dzisiaj wpadł mi w ręce czujnik więc postanowiłem pomierzyć moją astrę rok 2015.
Auto kupione w salonie, wg sprzedawcy nic nie było lakierowane.
No i wychodzi tak:
Dach: ok 140-170
Drzwi prawe tył: 170 do nawet 260 przy rantach ( w środku 150-160)
Drzwi prawe przód: 170 do nawet 250 przy rantach ( w srodku j/w)
błotnik prawy przód 170 - 220 na rantach
maska: ok 140
lewy błotnik podobnie jak prawy
drzwi lewe przód tył podobnie jak po drugiej stronie
Klapa tył ok 170-190.
Spoiler klapy też w granicy 190
progi i elementy wewnątrzne 140
progi od zewnątrz ok 440 ale tam na pewno jest grubiej psikane, zresztą od ojca w corsie podobnie a też z salonu.
Więc dziwie się że piszecie o takich małych wartościach bo wygląda jakby mój był lakierowany przez jakiegoś lakiernika partacza. W dodatku co kilka centymetrów to co innego . A moze to też wina czujniki ze nie dokładny.
Auto kupione w salonie, wg sprzedawcy nic nie było lakierowane.
No i wychodzi tak:
Dach: ok 140-170
Drzwi prawe tył: 170 do nawet 260 przy rantach ( w środku 150-160)
Drzwi prawe przód: 170 do nawet 250 przy rantach ( w srodku j/w)
błotnik prawy przód 170 - 220 na rantach
maska: ok 140
lewy błotnik podobnie jak prawy
drzwi lewe przód tył podobnie jak po drugiej stronie
Klapa tył ok 170-190.
Spoiler klapy też w granicy 190
progi i elementy wewnątrzne 140
progi od zewnątrz ok 440 ale tam na pewno jest grubiej psikane, zresztą od ojca w corsie podobnie a też z salonu.
Więc dziwie się że piszecie o takich małych wartościach bo wygląda jakby mój był lakierowany przez jakiegoś lakiernika partacza. W dodatku co kilka centymetrów to co innego . A moze to też wina czujniki ze nie dokładny.
- Tomas1
- Posty: 56
- Rejestracja: 09 paź 2016, 11:42
- Imię: Tomek
- Auto: Astra J Cosmo
- Silnik: 1.4 NET
- Województwo: łódzkie
Pod moim miernikiem wyszło od 70 - 130 , w ASO mówią że cała w oryginale
-
- Posty: 2111
- Rejestracja: 07 mar 2015, 9:25
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST
- Silnik: A14NET/LPG
- Województwo: małopolskie
- Wdzięczny: 5 razy
- Pomocny: 42 razy
A był kalibrowany przed pomiarem? Sam pomiar też wymaga pewnej wprawy w przykładaniu głowicy. No zależy też jaki miernik.gregorbs pisze:QR_BBPOST A moze to też wina czujniki ze nie dokładny.
-
- Posty: 270
- Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 5 razy
Miernik mam GL-1. Bateria nówka sztuka ale faktycznie dopiero później obczaiłem że jest tam opcja kalibracji. Niestety trzeba mieć do tego płytkę. Ale załatwie ją i jeszcze raz sprawdzę.
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:51
- Imię: Jack
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTC
- Województwo: śląskie
Kolego coś dziwnie mierzysz skoro masz taką rozbieżność na jednym elemencie 170-260. Czujnik należy dokładnie prostopadle przykładać do powierzchni. Miejsca zaokrąglone , obłe ciężko zmierzyć dokładnie. Najcieniej lakieru jest na wewnętrznej części słupków i progów, później dach . Przy prawidłowym pomiarze do 150 powinien być oryginalny lakier do 220 drugie malowanie
-
- Posty: 270
- Rejestracja: 14 lis 2015, 19:45
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: śląskie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 5 razy
No jestem juz po kalibracji i troche te wartosci spadły, jednak drzwi dookoła rantów nadal maja po ok 190-240.
Okolice środka drzwi po 140. Wiec nie wiem pewnie coś było poprawiane. Chociaz jest to dla mnie dziwne bo raz pokaze 220 a 1 cm dalej 140. Chyba żaden lakiernik nie byłby w stanie tak pomalować auta w ciapki. Może ktoś jest w stanie sprawdzić ile macie w okolicach klamek tylnych drzwi. Tam co kilka centymetrów przykładam i im bliżej rantu tym wartość rośnie. Nie można dojść też jakoś super, bo faktycznie drzwi sa dość wypukłe i ciężko to prostopadle przyłożyć.
Okolice środka drzwi po 140. Wiec nie wiem pewnie coś było poprawiane. Chociaz jest to dla mnie dziwne bo raz pokaze 220 a 1 cm dalej 140. Chyba żaden lakiernik nie byłby w stanie tak pomalować auta w ciapki. Może ktoś jest w stanie sprawdzić ile macie w okolicach klamek tylnych drzwi. Tam co kilka centymetrów przykładam i im bliżej rantu tym wartość rośnie. Nie można dojść też jakoś super, bo faktycznie drzwi sa dość wypukłe i ciężko to prostopadle przyłożyć.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2017, 20:55 przez gregorbs, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 112
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:51
- Imię: Jack
- Auto: Astra J
- Silnik: A17DTC
- Województwo: śląskie
Pewnie nie dokładasz dokładnie bo na rantach nie jest już równo a pamiętaj to są tylko mikrony połóż kartkę papieru na drzwi i zobaczysz jak wynik się zmienia, więc każde niedokładne przyłożenie czujnika powoduje zakłamanie wyniku.
- KaMYk
- Posty: 5372
- Rejestracja: 21 paź 2014, 21:29
- Imię: Krzysztof
- Auto: Dodge Charger R/T
- Silnik: 5,7 V8 HEMI
- Rocznik: 2014
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Wdzięczny: 12 razy
- Pomocny: 131 razy
- Kontakt:
A jakie to ma znaczenie, czy ma 140 czy 190 czy 220 mikronów?
Najwyżej ma warstwę, czy dwie lakieru więcej, bo na pewno nie szpachla.
W czym to przeszkadza ta warstwa lakieru więcej, bo nie rozumiem tego doktoryzowania się nad grubością lakieru.
W Porsche Panamera kładą 5 czy 6 warstw lakieru, polerują i jak coś nie tak to znów warstwa lakieru i polerka, także z fabryki wyjeżdża pewnie z grubością lakieru około 400mikronów i nikomu to nie przeszkadza, a w astrach musi być 130 bo jak nie to złom... no nie rozumiem tego.
Najwyżej ma warstwę, czy dwie lakieru więcej, bo na pewno nie szpachla.
W czym to przeszkadza ta warstwa lakieru więcej, bo nie rozumiem tego doktoryzowania się nad grubością lakieru.
W Porsche Panamera kładą 5 czy 6 warstw lakieru, polerują i jak coś nie tak to znów warstwa lakieru i polerka, także z fabryki wyjeżdża pewnie z grubością lakieru około 400mikronów i nikomu to nie przeszkadza, a w astrach musi być 130 bo jak nie to złom... no nie rozumiem tego.