od jakiegos czasu podczas odpalania na zimnym silniku tylko na zimnym jest taki metaliczny świst 1- do 1,5 sec.
mam wrażenie że to rozrusznik.
silnik 1,7 cdti 110 km
rozrusznik świst podczas odpalania tylko na zimnym
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 14 lis 2016, 17:58
- Imię: Kamil
- Auto: ASTRA J 1,7 TDCI 110 km
- Województwo: mazowieckie
rozrusznik świst podczas odpalania tylko na zimnym
Ostatnio zmieniony 20 gru 2016, 0:09 przez kamilpts, łącznie zmieniany 1 raz.
- jaro93
- Posty: 353
- Rejestracja: 29 paź 2015, 19:39
- Imię: Jarek
- Auto: Mazda 3 BN HB
- Silnik: PEY7 2.0l
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Kontakt:
raczej pasek wielorowkowy - mam to samo od nowości mojego samochodu. Proponowali wymianę paska na nowy, ale jeszcze się nie zdecydowałem aby do ASO uderzyć z tym problemem.
-
- Posty: 65
- Rejestracja: 14 lis 2016, 17:58
- Imię: Kamil
- Auto: ASTRA J 1,7 TDCI 110 km
- Województwo: mazowieckie
mozliwe w papierach ten samochod mial wymieniany prz 30 tys , wlasnie sie dziwilem dlaczego tak szybko.
muszę poprosić żonę aby odpaliła a ja posłucham, tylko to taki dziwny swist jakby metaliczny wwwzzzii rrr.
Jaro93 czy możesz słowami opisać swój swist?
muszę poprosić żonę aby odpaliła a ja posłucham, tylko to taki dziwny swist jakby metaliczny wwwzzzii rrr.
Jaro93 czy możesz słowami opisać swój swist?
Ostatnio zmieniony 20 gru 2016, 19:42 przez kamilpts, łącznie zmieniany 2 razy.
- jaro93
- Posty: 353
- Rejestracja: 29 paź 2015, 19:39
- Imię: Jarek
- Auto: Mazda 3 BN HB
- Silnik: PEY7 2.0l
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Wodzisław Śląski
- Kontakt:
występuje tylko w okresie zimowym kiedy temp zewn jest niska (w okolicach 0 i niższa). Pierwsze uruchomienie samochodu powoduje w/w pisk (charakterystyczny niemetaliczny dźwięk coś jakby ślizganie się gumy po wałku metalowym). Efekt taki występuje jeśli pasek wielorowkowy jest już stary (guma twarda i nieelastyczna). Latem tego nie słychać przy wyższych temperaturach bo pasek jest bardziej "gumowy" a obecnie z racji niskich temperatur jest bardziej jak plastik niż guma. Jeśli chwilę popracuje, wyłączysz silnik i na nowo będziesz chciał go uruchomić to tego dźwięku już nie będzie. ASO sugerowało na obecność wilgoci na pasku, gdzie przy niskich temperaturach zamarza i przez to mamy taki dźwięk a nie inny. Dlatego sam nie chcę wymieniać paska wcześniej niż to zalecane.