Montaż zestawu uniwersalnych elektrycznych podnośników szyb.
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 maja 2008, 20:39
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Montaż zestawu uniwersalnych elektrycznych podnośników szyb.
Witam.
Postanowiłem zamontować w swojej Asi elektrycznie podnoszone szybki. Miałem dwa wyjścia:
- zakupić oryginalne podnośniki szyb z całym okablowaniem i przyciskami
- zakupić zestaw uniwersalny
Biorąc pod uwagę cenę, wybrałem bramkę nr 2.
Zakupiłem taki oto zestaw:
[External Link Removed for Guests]
Kosztował mnie 156 zł. Dodatkowo kupiłem przez allegro oryginalny przełącznik sterowania szybami na stronę pasażera (w cenie 15zł). Czemu właśnie przełącznik oryginalny? Bo był tanio a od strony pasażera jest ładne miejsce na niego więc chociaż ta część będzie oryginalna.
Co jest potrzebne do zabawy:
- wiertarka elektryczna (najlepiej bezprzewodowa)
- w/w zestaw
- trochę kabli elektrycznych (1.5mm^2)
- 5 wtyczek męskich od złączy elektrotechnicznych
- śróbowkręt krzyżakowy, płaski
- smar w spraju (ostatecznie WD40)
- nożyk
- inne przydatne narzędzia
- pifo (może być krzynka)
- dość dużo wolnego czasu
- garaż albo słoneczny dzień (ze względu na dość pracochłonne zajęcie).
Mnie sam montaż w samochodzie zajął 6 godzin.
W pudełku z zestawem uniwersalnym jest duuuużo elementów. Wszak jest uniwersalny więc powinien pasować do każdego auta. Nie należy się tym przejmować, 80% elementów wam zostanie.
Na początek proponuje zmontować układ na sucho (na stole,podłodze,itp) by zobaczyć jak powinien wyglądać, co do czego trzeba podpiąć oraz sprawdzić czy wszystko działa.
Montaż jest prosty jak budowa cepa. Wszystko jest na złączki które szybko można złączyć i rozłączyć.
Jeśli planujecie (tak jak ja) od strony pasażera zamontować oryginalny przełącznik to trzeba trochę pomajsterkować.
Do tego potrzebna będzie:
- lutownica
- kawałki przewodu 1.5 mm^2 (po jakieś 50cm - dłuższe można ładnie ułożyć)
- kawałki koszulki temokurczliwej
- wtyki (męskie) złaczek elektrotechnicznych
Posługując się miernikiem lokalizujemy interesujące nas złącza we wtyku. Powinny działać jak w uniwersalnym wtyku. Należy przylutować tam kabelki. Na kabelki naciągamy kawałki koszulek termokurczliwych, a następnie przylutowujemy złączki (przylutować, zacisnąć, otworki zalać cyną). Naciągamy koszulkę i podgrzewamy, tak by wystawał tylko kawałek blaszki. U mnie to wyglądało tak:
[External Link Removed for Guests]
Dzieki temu będziemy mogli podłączyć sterowanie do całego zestawu:
[External Link Removed for Guests]
Uwaga, złe podłączenie we wtyczce będzie powodowało zwarcie.
Jeśli wszystko ładnie gra, czas na montaż w samochodzie.
Proponuję rozpocząć od przeciągnięcia kabli elektrycznych od drzwi pasażera do drzwi kierowcy pod deską. To jest w sumie najtrudniejszy etap.
Czemu do elektryki? Bo jeśli z jakiegoś powodu przerwiecie pracę po zmontowaniu mechanicznym to nie będzie można otwierać okien. profilaktycznie proponuje teraz odłączyć akumulator. Oczywiście ściągamy tapicerkę drzwi (od strony pasażera i kierowcy)
Od strony pasażera proponuje wymontować schowek i półkę by mieć łatwy dostęp. Kable trzeba przeciągnąć przez złączkę w drzwiach. Ja przewieciłem otwory w plastikach i przeciągnąłem kable. Podobnie zrobiłem w drzwiach kierowcy. Jeszcze nic nie podłączamy. W przypadku przeciągania kabli trzeba będzie uciąć przewody przy złączkach bo inaczej nie przejdą. W drzwiach trzeba bedzie je podłaczyć ponownie.
Jeśli kabelki sa już na swoich miejscach to trzeba zabrać się za montaż mechaniczny.
Trzeba także dobrze przesmarować prowadnice szyb. Proponuje jakiś silikon w spraju. Powinno chodzić lekko i bez zgrzytów. Po nasmarowaniu rozprowadzić smar przez kilkunastokrotne zamykanie i otwieranie okien (korbką)
Na pierwszy ogień sterowanie pod stronie kierowcy. należy znaleźć odpowiednie miejsce na silnik by nie zahaczał się do inne elementy mechaniczne podczas otwierania i zamykania drzwi. Ja zrobiłem to tak:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
W tym położeniu silnik nie przeszkadza otworzeniu do końca okna.
Montaż na korbce wygląda tak:
[External Link Removed for Guests]
Po stronie pasażera wyglada to podobnie:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Montaż na korbce:
[External Link Removed for Guests]
Podłączamy teraz sterowanie (na sucho). Trzeba przetestować czy zamykanie i otwieranie okien działa (oczywiście na podłączonym akumulatorze). Jeśli sa jakieś zgrzyty to smarujemy lub inaczej ustawiamy silnik.
Jeśli wszystko gra to montujemy w drzwiach (na tapicerce od strony kierowcy) sterowanie. Ja sterowanie po stronie kierowcy zrobiłem na miejscu korbki przez co zasłoniłem otwór:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Obudowa jest przykręcona śróbkami do tapicerki od tyłu.
Po stronie pasażera sterowanie montujemy w oryginalnym miejscu, a otwór po korbce zasłaniamy dołączonymi do zestawu pokrywkami:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Jeszcze raz sprawdzamy działanie elektryczne i .. w sumie to wszystko. Zostaje podłączenie kabli od okienek. Są dwie szkoły:
- od razu pod akumulator, wtedy działają bez przekręconoego kluczyka, ale będa wam świeciły przyciski bez przerwy
- po stacyjce
Ja wybrałem pierwszy wariant.
Przykręcamy boczki i popijając pifko cieszymy się elektrycznie podnoszonymi szybkami.
Drobne uwagi:
- uwaga na tapicerkę drzwi, podczas montażu można ją nieziemsko upierniczyć smarami z paluchów
- ostrożnie zrywamy folie z drzwi, bo potem trzeba ją ponownie zamontować
- przeczytać instrukcje montowania zębatek i wybrać odpowiednią (dla Opla), tylko ta idealnie (na wcisk) pasuje na korbkę
- sprawdzić przeciągnięte kable 3 razy, ja przez nieuwagę musiałem kabel ciąć i łączyć go jeszcze raz bo wyszedłem przez otwór bezpieczników i od razu wszedłem w drzwi
Montaż nie jest trudny, ale pracochłonny.
Jak by były pytania to służę pomocą.
Pozdrawiam
Postanowiłem zamontować w swojej Asi elektrycznie podnoszone szybki. Miałem dwa wyjścia:
- zakupić oryginalne podnośniki szyb z całym okablowaniem i przyciskami
- zakupić zestaw uniwersalny
Biorąc pod uwagę cenę, wybrałem bramkę nr 2.
Zakupiłem taki oto zestaw:
[External Link Removed for Guests]
Kosztował mnie 156 zł. Dodatkowo kupiłem przez allegro oryginalny przełącznik sterowania szybami na stronę pasażera (w cenie 15zł). Czemu właśnie przełącznik oryginalny? Bo był tanio a od strony pasażera jest ładne miejsce na niego więc chociaż ta część będzie oryginalna.
Co jest potrzebne do zabawy:
- wiertarka elektryczna (najlepiej bezprzewodowa)
- w/w zestaw
- trochę kabli elektrycznych (1.5mm^2)
- 5 wtyczek męskich od złączy elektrotechnicznych
- śróbowkręt krzyżakowy, płaski
- smar w spraju (ostatecznie WD40)
- nożyk
- inne przydatne narzędzia
- pifo (może być krzynka)
- dość dużo wolnego czasu
- garaż albo słoneczny dzień (ze względu na dość pracochłonne zajęcie).
Mnie sam montaż w samochodzie zajął 6 godzin.
W pudełku z zestawem uniwersalnym jest duuuużo elementów. Wszak jest uniwersalny więc powinien pasować do każdego auta. Nie należy się tym przejmować, 80% elementów wam zostanie.
Na początek proponuje zmontować układ na sucho (na stole,podłodze,itp) by zobaczyć jak powinien wyglądać, co do czego trzeba podpiąć oraz sprawdzić czy wszystko działa.
Montaż jest prosty jak budowa cepa. Wszystko jest na złączki które szybko można złączyć i rozłączyć.
Jeśli planujecie (tak jak ja) od strony pasażera zamontować oryginalny przełącznik to trzeba trochę pomajsterkować.
Do tego potrzebna będzie:
- lutownica
- kawałki przewodu 1.5 mm^2 (po jakieś 50cm - dłuższe można ładnie ułożyć)
- kawałki koszulki temokurczliwej
- wtyki (męskie) złaczek elektrotechnicznych
Posługując się miernikiem lokalizujemy interesujące nas złącza we wtyku. Powinny działać jak w uniwersalnym wtyku. Należy przylutować tam kabelki. Na kabelki naciągamy kawałki koszulek termokurczliwych, a następnie przylutowujemy złączki (przylutować, zacisnąć, otworki zalać cyną). Naciągamy koszulkę i podgrzewamy, tak by wystawał tylko kawałek blaszki. U mnie to wyglądało tak:
[External Link Removed for Guests]
Dzieki temu będziemy mogli podłączyć sterowanie do całego zestawu:
[External Link Removed for Guests]
Uwaga, złe podłączenie we wtyczce będzie powodowało zwarcie.
Jeśli wszystko ładnie gra, czas na montaż w samochodzie.
Proponuję rozpocząć od przeciągnięcia kabli elektrycznych od drzwi pasażera do drzwi kierowcy pod deską. To jest w sumie najtrudniejszy etap.
Czemu do elektryki? Bo jeśli z jakiegoś powodu przerwiecie pracę po zmontowaniu mechanicznym to nie będzie można otwierać okien. profilaktycznie proponuje teraz odłączyć akumulator. Oczywiście ściągamy tapicerkę drzwi (od strony pasażera i kierowcy)
Od strony pasażera proponuje wymontować schowek i półkę by mieć łatwy dostęp. Kable trzeba przeciągnąć przez złączkę w drzwiach. Ja przewieciłem otwory w plastikach i przeciągnąłem kable. Podobnie zrobiłem w drzwiach kierowcy. Jeszcze nic nie podłączamy. W przypadku przeciągania kabli trzeba będzie uciąć przewody przy złączkach bo inaczej nie przejdą. W drzwiach trzeba bedzie je podłaczyć ponownie.
Jeśli kabelki sa już na swoich miejscach to trzeba zabrać się za montaż mechaniczny.
Trzeba także dobrze przesmarować prowadnice szyb. Proponuje jakiś silikon w spraju. Powinno chodzić lekko i bez zgrzytów. Po nasmarowaniu rozprowadzić smar przez kilkunastokrotne zamykanie i otwieranie okien (korbką)
Na pierwszy ogień sterowanie pod stronie kierowcy. należy znaleźć odpowiednie miejsce na silnik by nie zahaczał się do inne elementy mechaniczne podczas otwierania i zamykania drzwi. Ja zrobiłem to tak:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
W tym położeniu silnik nie przeszkadza otworzeniu do końca okna.
Montaż na korbce wygląda tak:
[External Link Removed for Guests]
Po stronie pasażera wyglada to podobnie:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Montaż na korbce:
[External Link Removed for Guests]
Podłączamy teraz sterowanie (na sucho). Trzeba przetestować czy zamykanie i otwieranie okien działa (oczywiście na podłączonym akumulatorze). Jeśli sa jakieś zgrzyty to smarujemy lub inaczej ustawiamy silnik.
Jeśli wszystko gra to montujemy w drzwiach (na tapicerce od strony kierowcy) sterowanie. Ja sterowanie po stronie kierowcy zrobiłem na miejscu korbki przez co zasłoniłem otwór:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Obudowa jest przykręcona śróbkami do tapicerki od tyłu.
Po stronie pasażera sterowanie montujemy w oryginalnym miejscu, a otwór po korbce zasłaniamy dołączonymi do zestawu pokrywkami:
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Jeszcze raz sprawdzamy działanie elektryczne i .. w sumie to wszystko. Zostaje podłączenie kabli od okienek. Są dwie szkoły:
- od razu pod akumulator, wtedy działają bez przekręconoego kluczyka, ale będa wam świeciły przyciski bez przerwy
- po stacyjce
Ja wybrałem pierwszy wariant.
Przykręcamy boczki i popijając pifko cieszymy się elektrycznie podnoszonymi szybkami.
Drobne uwagi:
- uwaga na tapicerkę drzwi, podczas montażu można ją nieziemsko upierniczyć smarami z paluchów
- ostrożnie zrywamy folie z drzwi, bo potem trzeba ją ponownie zamontować
- przeczytać instrukcje montowania zębatek i wybrać odpowiednią (dla Opla), tylko ta idealnie (na wcisk) pasuje na korbkę
- sprawdzić przeciągnięte kable 3 razy, ja przez nieuwagę musiałem kabel ciąć i łączyć go jeszcze raz bo wyszedłem przez otwór bezpieczników i od razu wszedłem w drzwi
Montaż nie jest trudny, ale pracochłonny.
Jak by były pytania to służę pomocą.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 paź 2008, 22:01 przez tmerlin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 870
- Rejestracja: 02 gru 2007, 23:43
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: radom
- Kontakt:
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 maja 2008, 20:39
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 19 maja 2008, 8:31
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Ustroń
- Kontakt:
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 maja 2008, 20:39
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 maja 2008, 20:39
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 19 maja 2008, 20:39
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
-
- Posty: 4227
- Rejestracja: 22 gru 2006, 14:37
- Imię: Marek
- Auto: astra f, insignia, fiat 125P
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt: