Demontaż zegarów
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 03 lis 2008, 21:28
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Odrzechowa/Rzeszów
- Kontakt:
Demontaż zegarów
Witam. Czytając forum zauważyłem, że nie ma manuala do rozbiórki i demontażu licznika w Astrze G, widziałem też że parę osób prosiło o niego, więc się zebrałem i oto efekty.
Potrzebne rzeczy:
- śrubokręt płaski
- śrubokręt krzyżakowy
- śrubokręt torx 20
- śrubokręt torx 10
Zaczynamy od odkręcenia osłony kierownicy(śrubokręt krzyżak). Śrubki znajdują się z obu stron pod zaślepkami
[External Link Removed for Guests]
Następnie ściągamy osłonę górną
[External Link Removed for Guests]
Kolejnym krokiem będzie odkręcenie śrubek trzymających ramkę zegarów (śrubokręt torx 20)
Dwie na dole
[External Link Removed for Guests]
i dwie na górze
[External Link Removed for Guests]
Wyciągamy ramkę
[External Link Removed for Guests]
Następnie odkręcamy dwie śrubki trzymające licznik (śrubokręt torx 20)
[External Link Removed for Guests]
i przesuwamy plastikową białą dźwignię nad licznikiem w lewą stronę
[External Link Removed for Guests]
Wyciągamy licznik
Widok po wyciągnięciu licznika
[External Link Removed for Guests]
Kiedy licznik mamy już wyciągnięty zabieramy się za jego demontaż
Pierwsze musimy wyciąć zabezpieczenia, które znajdują się na plastiku
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Następnie śrubokrętem płaskim podważamy w środku zabezpieczenia
[External Link Removed for Guests]
i odginamy dwa zatrzaski na zewnątrz
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Ściągamy plastik. Po ściągnięciu plastiku możemy wymienić żarówki na inny kolor. Zaznaczona na żółto jest podświetleniem licznika kilometrów.
[External Link Removed for Guests]
Przed wyjęciem licznika musimy jeszcze odkręcić 4 śrubki (śrubokręt torx 10)
Dwie na dole
[External Link Removed for Guests]
i dwie obok białej kostki
[External Link Removed for Guests]
Następnie podważamy białe zatrzaski dokoła licznika jest ich chyba 7, 4 na górze i 3 na dole
[External Link Removed for Guests]
Po podważeniu zatrzasków wyciągamy zegary.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Po demontażu wskazówek możemy łatwo wymienić tarcze.
Myślę, że przedstawiłem wszystko jasno. W razie pytań proszę pisać na PW. Pozdrawiam.
Potrzebne rzeczy:
- śrubokręt płaski
- śrubokręt krzyżakowy
- śrubokręt torx 20
- śrubokręt torx 10
Zaczynamy od odkręcenia osłony kierownicy(śrubokręt krzyżak). Śrubki znajdują się z obu stron pod zaślepkami
[External Link Removed for Guests]
Następnie ściągamy osłonę górną
[External Link Removed for Guests]
Kolejnym krokiem będzie odkręcenie śrubek trzymających ramkę zegarów (śrubokręt torx 20)
Dwie na dole
[External Link Removed for Guests]
i dwie na górze
[External Link Removed for Guests]
Wyciągamy ramkę
[External Link Removed for Guests]
Następnie odkręcamy dwie śrubki trzymające licznik (śrubokręt torx 20)
[External Link Removed for Guests]
i przesuwamy plastikową białą dźwignię nad licznikiem w lewą stronę
[External Link Removed for Guests]
Wyciągamy licznik
Widok po wyciągnięciu licznika
[External Link Removed for Guests]
Kiedy licznik mamy już wyciągnięty zabieramy się za jego demontaż
Pierwsze musimy wyciąć zabezpieczenia, które znajdują się na plastiku
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Następnie śrubokrętem płaskim podważamy w środku zabezpieczenia
[External Link Removed for Guests]
i odginamy dwa zatrzaski na zewnątrz
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Ściągamy plastik. Po ściągnięciu plastiku możemy wymienić żarówki na inny kolor. Zaznaczona na żółto jest podświetleniem licznika kilometrów.
[External Link Removed for Guests]
Przed wyjęciem licznika musimy jeszcze odkręcić 4 śrubki (śrubokręt torx 10)
Dwie na dole
[External Link Removed for Guests]
i dwie obok białej kostki
[External Link Removed for Guests]
Następnie podważamy białe zatrzaski dokoła licznika jest ich chyba 7, 4 na górze i 3 na dole
[External Link Removed for Guests]
Po podważeniu zatrzasków wyciągamy zegary.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Po demontażu wskazówek możemy łatwo wymienić tarcze.
Myślę, że przedstawiłem wszystko jasno. W razie pytań proszę pisać na PW. Pozdrawiam.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 770
- Rejestracja: 20 mar 2008, 18:45
- Imię: Grzesiek
- Auto: Astra G Caravan/Volvo S60
- Silnik: Y20DTH
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Bartoszyce/Olsztyn/Szczytno/Ostrołęka
- Kontakt:
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 cze 2009, 20:00
- Imię: Przemek
- Auto: Opel Astra G
- Silnik: 1.6 16V
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
panowie czy przy montazu ringów na zegary w asterce g,jak już mamy zdjete plastiki od kierownicy i obudowy licznika,ta szybka zejdzie z zatrzasków?da się ją wypiąc na samochodzie czy trzeba wykręcic cały licznik i zdjąc szybke "na stole warsztatowym"?
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 cze 2009, 20:00
- Imię: Przemek
- Auto: Opel Astra G
- Silnik: 1.6 16V
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
no i stało się!założyłem ringi na zegary ,ale spartoliłem jedną rzecz.otóz już po założeniu ringów na licznik,postanowiłem na koniec szmatką przetrzec je dla połysku.no i zachaczyłem szmatą o wskazówke prędkościomierza,coś w nim chyba "strzeliło",bo dziłac działa,ale wskazówka cofneła się pozniej cyfry zero na skali.wpinanie kilkukrotne licznika we wtyczke nic nie daje.wskazówka po wpieciu cały czas ustawia się pozniżej cyferki zera,licznik przekłamuje od razu o jakies 5km/h no i wyglada to bleee .czy mozna to jakos naprawic,czy ratuje mnie tylko wizyta u elektronika,lub wymiana licznika na inny
- hoses
- Posty: 1167
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:54
- Imię: hoses
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET + LPG STAG
- Rocznik: 2011
- Województwo: mazowieckie
- Wdzięczny: 9 razy
- Pomocny: 64 razy
- Kontakt:
Niestety trzeba zachować zimną krew przy tego typu sprawach. Ja też jak zakładałem ringi to wypadła mi z tyłu z kostki taka wkładka. Włożyłem ją ale chyba coś było nie tak bo nie mogłem zapiąć licznika. Męczyłem się z pół godziny. W końcu zajrzałem a tam zagięta nóżka. No i od razu odechciało mi się ringów. Na szczęście jakoś ją wyprostowałem i zmontowałem całość. Teraz bym bardziej uważał. co do twojego przypadku to mam wrażenie że jeśli coś strzeliło to być może przeskoczyło na jakiejś zębatce. Więc wypadało by to ruszyć w odwrotną stronę. Ale to są tylko moje przypuszczenia.
PS
A jakie ringi zamontowałeś połysk czy mat? Ja mam dido w połysku, ale jestem ciekaw jak wyglądają w macie..
PS
A jakie ringi zamontowałeś połysk czy mat? Ja mam dido w połysku, ale jestem ciekaw jak wyglądają w macie..
- Dido
- Posty: 2616
- Rejestracja: 15 sty 2009, 21:45
- Imię: Jarek
- Auto: Opel Astra G
- Silnik: Z16XE
- Województwo: dolnośląskie
- Lokalizacja: Wrocław
- Pomocny: 8 razy
przemo79, Bez paniki pewnie wskazówka którą zaczepiłeś szmatką przesunęła się na ośce (na ośce nie ma żadnej zębatki) można to naprawić na dwa sposoby przekręć wskazówkę do oporu w prawo z wyczuciem tak aby wskazówka przesunęła się na ośce lub delikatnie podważ wskazówkę aż zejdzie z ośki (np: widelcem ale moim zdaniem i ja tak zrobiłem - złap trzema palcami wskazówkę i pociągnij do góry aż zejdzie z ośki) ustaw na właściwym miejscu i wciśnij na ośkę.
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 23 cze 2009, 20:00
- Imię: Przemek
- Auto: Opel Astra G
- Silnik: 1.6 16V
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt: