Pewnego pięknego dnia okazało się, że wycieraczki w mojej Astrze opadły na podszybie.
Po krótkim rozeznaniu okazało się gdzie leży problem.
Oto on:
Chodzące wycieraczki przez X lat wyrobiły dziurę na kształt jajka i dzięki temu wygenerował się duży luz a wycieraczki opadły.
Po chwili myślenia jest pomysł. Tulejki!!!
Na ratunek przychodzi kawałek rurki zakupiony w markecie budowlanym za 3,7zł.
Rurka ma średnicę zewnętrzną 16mm a wewnętrzną 10mm, czyli tyle samo co bolec do którego przykręcone są wycieraczki.
Do tego będzie potrzebne wiertło 16mm, klucz 13 i 8.
W przypadku mojego mechanizmu "Bosch" tulejka musiała mieć wymiar 43mm.
Kolanka wystarczyło na 2 tulejki.
Pierwsza przymiarka dociętej tulejki.
Rozwiercamy wiertłem 16mm (średnica taka jak tulejka) jajowatą dziurę w mechanizmie wycieraczek.
Wbita tulejka i włożony bolec, który wcześniej poczęstowałem smarem. Obyło się bez klejenia. Pasuje idealnie.
I druga strona
Całość montujemy na auto i cieszymy się sprawnym mechanizmem przez kolejne kilka lat
Regeneracja mechanizmu wycieraczek Astra G (opadające wycieraczki)
-
- Posty: 756
- Rejestracja: 08 paź 2007, 18:36
- Imię: Karol
- Auto: Octavia II 2.0 TDI CR
- Silnik: CFHC
- Województwo: lubelskie
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Regeneracja mechanizmu wycieraczek Astra G (opadające wycieraczki)
UNO 0,9 --> Astra G 2.0 DTI --> Octavia 1,9 TDI --> Vectra B 2,0 -- > Astra G 1,7 DTI