Cześć, jestem świeżo po wymianie foteli fabrycznych na fotele z Omegi. Postaram się podzielić doświadczeniem i spostrzeżeniami.
Fotele zakupiłem z poduszkami, elektryczną regulacją wysokości oraz podgrzewaniem. W moim astrixie z tego asortymentu miałem tylko poduchy. Po wizji lokalnej wyszło, że wiązki do siedzeń nie mają nic ponad to co potrzebne.
Z wskazówkami kolegi "marwisn" dokopałem się do złącza pod słupkiem od strony kierowcy. Analizując elektrykę auta w moim wyposażeniu (Njoy) wyszło, że w skrzynce mam nieużywany bezpiecznik od tylnych szyb elektrycznych (a mam korbotronik). Kabel od bezpiecznika szedł do złącza i tam się kończył. Przekrój 2,5mm2 jest wręcz idealny tak więc temat zasilania był rozwiązany. Poniżej schemat według którego zrobiłem instalację.
Złącze wiązki z siedzeniem okazało się takie same jednak u mnie nie było wyposażone w piny do podłączenia zasilania regulacji i grzania. Zakupiłem złączkę 4 pinową, do tego przekaźnik i przełącznik ASW-14D z podświetleniem do załączania ogrzewania. Taki jeden komplet przypada na jedno siedzenie.
Przełącznik ASW-14D, gniazdko przekażnika, złączka 4 pinowa, przekażnik.
Po zdjęciu siedzeń wrzuciłem przewody w peszle pod siedzeniami i dalej poprowadziłem w następujący sposób. Plus zasilania z obu siedzeń do słupka A do przewodu zasilania tylnych szyb elektrycznych. Minus każdego siedzenia do odpowiedniego kołka masy przy przednich słupkach. Sterowanie (+) podgrzewania z plusa zapalniczki, masę do podświetlenia przełącznika również z zapalniczki. Sterowanie z zapalniczki ma tą zaletę, że po przekręceniu kluczyka wyłączy nam się podgrzewanie.
Tak to wyglądało od strony wiązki
A tak od fotela:
Co do mechaniki. W fotelach należy odciąć wspornik (?) dospawany lub donitowany do jednej z szyn w każdym fotelu.
Przed
Po
Należy wywiercić otwory na odpowiedniej odległości (są w innych miejscach niż w astrze). Proponuję wywiercić dwa obok siebie i zrobić "fasolkę". Łatwiej to później przykręcić.
Pasy zamontowałem do śruby mocującej poprzeczkę pod fotelem.
Co do tego rozwiązania, temat jeszcze mi "leży na wątrobie". Może wymyślę jakąś obejmę pod siedzenie czy coś takiego. Oryginalnie pas zamocowany był śrubą M10 a tu jest M8. Nie wiem czy w razie W nie zetnie tej śruby.
Sterowanie podgrzewaniem zamontowałem w zaślepce pod popielniczką. W wersjach astry z podgrzewaniem tam właśnie były przełączniki od podgrzewania. W mojej wersji jednak nie było ani gniazdek ani nawet kabli do podłączenia oryginalnych. Mam w tym miejscu dorobione USB i właśnie te ogrzewanie.
Poduchy i napinacze podpięte bez problemu, błędu nie wyświetla, w tyłek też grzeje jak potrzeba no i o wiele wygodniej. Całość prezentuje się tak:
Uwagi końcowe.
Siedzenia są szersze niż oryginały. Więc regulacja ich jest dość trudna przy zamkniętych drzwiach. Maskownica pod popielniczką jest lekko wklęsła co w połączeniu z plastykowymi nakrętkami przełączników nie pozwala ich dokręcić "na mocno", temat do poprawienia. Przekaźnik, złączki i ogólnie flaki pod siedzeniami trzeba upiąć jak najwyżej, inaczej haczą pomiędzy fotelem a podłogą przy niskim ustawieniu fotela. Mocowanie pasa chyba przewiercę i dam śrubę M10 zdystansowaną nakrętkami.
Mam nadzieję, że to komuś pomoże.
Zmieniłem mocowanie pasa. Przewierciłem ramę siedzenia i zamocowałem za pomocą śruby M10.
Jakoś spokojniej.
Montaż foteli od Omegi B
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 lip 2016, 10:37
- Auto: Astra G kombi
- Silnik: Z18XE
- Województwo: pomorskie
Montaż foteli od Omegi B
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 08 lut 2017, 8:32 przez dhaeraow, łącznie zmieniany 3 razy.