Astra J 1.4 turbo zimny termostat - modyfikacja
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 14 mar 2024, 16:58
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J, fiat panda II
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
Re: Astra J 1.4 turbo zimny termostat - modyfikacja
ja robiłem chipa a to przy okazji no i ja jako królik doświadczalny więc i liczone mogło być inaczej... ale dopłaciłem mniej niż za moduły z olx wpinane w grzałkę...
- nismo
- Posty: 3685
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
Moim zdaniem zewnętrzny moduł będzie lepszym wyborem. Trzeba się liczyć z tym ze przy takich modyfikacjach grzałka będzie szybciej wysiadać, a termostaty niestety maja dosyć rożna jakość(nawet tej samej marki). Wiec aby uzyskać zadana temp. przy zmianie termostatu, moze być konieczność skorygowania. W przypadku modułu możemy to zrobić sami a w tym drugim niestety tylko warsztat i oczywiście za oplata
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 14 mar 2024, 16:58
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J, fiat panda II
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
a nie jest tak ze ten moduł powoduje ze grzałka podgrzewa termostat od samego początku? czyli nawet jak jest zimny? przy modyfikacji ecu to trochę inaczej działa i jak zrozumiałem procent otwarcia termostatu regulujesz przy danej temp, a nie bezpośrednio napięcie na grzałkę. Napięcie już sterownik sam dobiera w zależności od oczekiwanego otwarcia termostatu dla danej temp. No i oczywiście tutaj też wchodzi w grę wysterowanie wentylatora chłodnicy (u mnie akurat chyba to jest do poprawki jeszcze)
Ja to tak rozumiem, więc w sumie nie zaleznie jaki termostat to napięcie na grzałkę pójdzie względem zadanego otwarcia, a nie że dane napięcie względem temperatury czy niezależnie od czegokolwiek jak to jest w module zew... No chyba że źle to interpretuje? tak na logikę to wziąłem...
Ja to tak rozumiem, więc w sumie nie zaleznie jaki termostat to napięcie na grzałkę pójdzie względem zadanego otwarcia, a nie że dane napięcie względem temperatury czy niezależnie od czegokolwiek jak to jest w module zew... No chyba że źle to interpretuje? tak na logikę to wziąłem...
-
- Posty: 94
- Rejestracja: 11 kwie 2017, 20:19
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2011
- Województwo: podlaskie
- Wdzięczny: 16 razy
- Pomocny: 7 razy
Zaraz zaraz, jak oni sprawdzają w ilu procentach otwarty jest termostat skoro tam nie ma żadnego czujnika?sq8shq pisze: ↑04 kwie 2024, 14:14właśnie wróciłem z chipsa - przy okazji tak wygląda efekt modyfikacji kwestii temperatur (na filmiku moje auto )
[External Link Removed for Guests]
Natomiast chyba do małej poprawki będzie, bo o ile termostat sie otwiera cacy to dalej wydaje mi się, że wiatrak na chłodnicy wstaje za późno (w sensie jak już duży układ idzie w grę ale dalej ma za gorąco to wiatrak wstaje za późno). W sensie na postoju tempo są cacy - jak na filmie. Podczas delikatnej jezdy już idą powyzej 100c
ECT heater command to może być jakoś w przeliczaniach na procenty podane napięcie na grzałkę, ale chyba nie otwarcie termostatu? Choć mogę się mylić..
No i oczywiście powinni obniżyć temperatury załączania poszczególnych biegów wentylatora.
Moduły regulacji temperatury płynu/termostatu:
olx: olx.pl/oferty/uzytkownik/pujky
allegro: allegrolokalnie.pl/uzytkownik/steve-oo
olx: olx.pl/oferty/uzytkownik/pujky
allegro: allegrolokalnie.pl/uzytkownik/steve-oo
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 14 mar 2024, 16:58
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J, fiat panda II
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
trochę pojeździłem, poobserwowałem i w sumie sam nie wiem...
na postoju jest ok, 93-96c i w sumie stabilnie - tak stałem kilka minut na ciepłym silniku i tak sie trzymało
[External Link Removed for Guests]
w trakcie jazdy już jest różnie to znaczy temp jeździ od 95-97c do 107-108c, nie ma na to wpływu obciążenie, obroty ani prędkość. po prostu leci sobie powoli temp do 107-108c, odpala sie wentylator, zbija do 97c i znowu powoli stopień po stopniu leci do 107c i znowu zbija i tak w kółko... nie mam niestety czym sczytać na ile otwarty jest termostat ale patrząc po tym jak wygląda na postoju to obstawiam ze się otwiera szybciej niż wcześniej. podczas jazdy juz sam nie wiem czy jest ok/lepiej czy w sumie nie jest... może jakby ten wiatrak startował przy niższej temp? ale wtedy pewnie będzie nawalał prawie non stop...
[External Link Removed for Guests]
jak ktoś ma fantazje oglądać to polecam co najmniej prędkość 2x
gazem operował super delikatnie
na postoju jest ok, 93-96c i w sumie stabilnie - tak stałem kilka minut na ciepłym silniku i tak sie trzymało
[External Link Removed for Guests]
w trakcie jazdy już jest różnie to znaczy temp jeździ od 95-97c do 107-108c, nie ma na to wpływu obciążenie, obroty ani prędkość. po prostu leci sobie powoli temp do 107-108c, odpala sie wentylator, zbija do 97c i znowu powoli stopień po stopniu leci do 107c i znowu zbija i tak w kółko... nie mam niestety czym sczytać na ile otwarty jest termostat ale patrząc po tym jak wygląda na postoju to obstawiam ze się otwiera szybciej niż wcześniej. podczas jazdy juz sam nie wiem czy jest ok/lepiej czy w sumie nie jest... może jakby ten wiatrak startował przy niższej temp? ale wtedy pewnie będzie nawalał prawie non stop...
[External Link Removed for Guests]
jak ktoś ma fantazje oglądać to polecam co najmniej prędkość 2x
gazem operował super delikatnie
- Jamasziro
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 22:16
- Imię: Damian
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 T 140HP
- Rocznik: 2011
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
Witam. U mnie podobnie jak u kolegów wyżej, także występują te "fajne" temperatury.
Wpadłem jednak na zupełnie inny pomysł, niż podkładni, piłowanie czy ingerowanie w sterowanie grzałką.
Otóż panuję usunąć wkład termostatu,a do jego króćca zamocować silikonową mufę redukcyjną z 38mm na 20mm. Do mufy zastosować termostat Mahle TH 5 80, następnie drugą mufą wrócić do średnicy węża 38mm. Termostat ten otwiera się przy 87stopniach. Stosowany w grupie VW z dużo mocniejszymi silnikami.
Czy taka opcja zda egzamin? W razie gdy padnie to jego wymiany wystarczy odkręcić 2 obejm, a koszt 80zł
Zapraszam do dyskusji
Wpadłem jednak na zupełnie inny pomysł, niż podkładni, piłowanie czy ingerowanie w sterowanie grzałką.
Otóż panuję usunąć wkład termostatu,a do jego króćca zamocować silikonową mufę redukcyjną z 38mm na 20mm. Do mufy zastosować termostat Mahle TH 5 80, następnie drugą mufą wrócić do średnicy węża 38mm. Termostat ten otwiera się przy 87stopniach. Stosowany w grupie VW z dużo mocniejszymi silnikami.
Czy taka opcja zda egzamin? W razie gdy padnie to jego wymiany wystarczy odkręcić 2 obejm, a koszt 80zł
Zapraszam do dyskusji
-
- Posty: 59
- Rejestracja: 22 sty 2023, 16:22
- Auto: Astra J
- Województwo: lubelskie
Czy ktos posiada schemat podlaczenia przetwornicy step down do grzalki tego termostatu tego silnika
-
- Posty: 28
- Rejestracja: 14 mar 2024, 16:58
- Imię: Grzegorz
- Auto: Astra J, fiat panda II
- Silnik: A14NET
- Rocznik: 2014
- Województwo: lubelskie
- Wdzięczny: 3 razy
- Pomocny: 1 raz
pewnie da radę, dla silnika przecież nie ma to specjalnego znaczenia... nie wiem czy grzałka nie będzie durniała... ale w takim wypadku może warto by było i tak zaingerować w ecu i usunąć np. grzałkę?
P.S.
Ja jeszcze wrócę do mojego wątku. Przynaję że przed modem nie obserwowałem aż tak wnikliwie temperatur - czy to co się dzieje u mnie teraz czyli taki skakanie gdzie wiatrak schładza płyn i znowu temnp rośnie i znowu schładza jest ok? Termostat wydaje się, ze się otwiera ok... przynajmniej na postoju. W traie jadąc spokojnie 90km/h wydawało mi się że otwarty termostat wystarczy aby pęd powietrza zrobił swoje a tutaj wygląda jakby dalej dochjodził do 107-108c i dopiero wiatrak go schładza i znowu...
- nismo
- Posty: 3685
- Rejestracja: 14 sty 2011, 14:53
- Imię: Michał
- Auto: Astra J HB & Astra H Kombi
- Silnik: b14net & z18xe
- Województwo: zachodniopomorskie
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 143 razy
No nie jest ok, po to modyfikuje się termostat aby temperatura podczas jazdy nie przekraczała 100 stopni, a głownie ma się utrzymywać w okolicy 95.W traie jadąc spokojnie 90km/h wydawało mi się że otwarty termostat wystarczy aby pęd powietrza zrobił swoje a tutaj wygląda jakby dalej dochjodził do 107-108c i dopiero wiatrak go schładza i znowu...
A co zrobisz z oryginalna grzałka ktora jest we wkładzie termostatu? Jesli ja wywalisz to będzie cały czas błąd " silnik przegrzany" w skazówka temp. na zegarach bedzie stała cały czas w pozycji "0"Otóż panuję usunąć wkład termostatu,a do jego króćca zamocować silikonową mufę redukcyjną z 38mm na 20mm. Do mufy zastosować termostat Mahle TH 5 80, następnie drugą mufą wrócić do średnicy węża 38mm. Termostat ten otwiera się przy 87stopniach. Stosowany w grupie VW z dużo mocniejszymi silnikami.
Czy taka opcja zda egzamin? W razie gdy padnie to jego wymiany wystarczy odkręcić 2 obejm, a koszt 80zł
- Jamasziro
- Posty: 7
- Rejestracja: 06 kwie 2024, 22:16
- Imię: Damian
- Auto: Astra J
- Silnik: 1.4 T 140HP
- Rocznik: 2011
- Województwo: Zagranica - UE
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 1 raz
Tego nie przewidziałem, zatem zostawienie grzałki a wywalenie całej reszty, tj talerzyka itd. Tak aby był swobodny przepływ chłodziwa.nismo pisze: ↑08 kwie 2024, 18:21No nie jest ok, po to modyfikuje się termostat aby temperatura podczas jazdy nie przekraczała 100 stopni, a głownie ma się utrzymywać w okolicy 95.
A co zrobisz z oryginalna grzałka ktora jest we wkładzie termostatu? Jesli ja wywalisz to będzie cały czas błąd " silnik przegrzany" w skazówka temp. na zegarach bedzie stała cały czas w pozycji "0"