Tuning 1.4 NEL
- Muttley
- Posty: 364
- Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Tuning 1.4 NEL
Witam, chciałbym zrobić chipa do mojego 1.4 turbo. Wiem, że istnieją dwa rodzaje albo nowa mapa albo power box, chciałbym power boxa bo można to zdemontować przed wizytą w serwisie i nawet po aktualizacji oprogramowania do oryginalnego zawsze mogę podpiąć go ponownie, a mape silnika strace. Czy są w ogóle power boxy do 1.4 turbo? Spotkałem się z tym najczęściej w przypadków diesli nie wiem jak jest z benzynami.
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Power boxa to bym sobie darował. Prosta droga do problemów z silnikiem. Jak coś nawali to serwis bardzo łatwo dojdzie, że parametry silnika były poza dopuszczalnymi przez ori program zakresami.
Zrób po bożemu. Hamownia i zmiana mapy. Pewnie wyjdzie cena boxa x 2, ale masz pewność że silnikowi to nie zaszkodzi.
Po co miałbyś potem wgrywać ori soft jak spec to zrobi lepiej. Dogra i poprawi mapy dokladnie pod Twój konkretny silnik.
Generalnie Twoje auto, tylko żeby potem lamentu nie było .
Zrób po bożemu. Hamownia i zmiana mapy. Pewnie wyjdzie cena boxa x 2, ale masz pewność że silnikowi to nie zaszkodzi.
Po co miałbyś potem wgrywać ori soft jak spec to zrobi lepiej. Dogra i poprawi mapy dokladnie pod Twój konkretny silnik.
Generalnie Twoje auto, tylko żeby potem lamentu nie było .
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- Muttley
- Posty: 364
- Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Dlatego żebym potem nie płakał to wolę się poradzić napisałem do Vtecha do Krakowa jak sprawa wygląda, jak oni to widzą itp. Chciałbym żeby to było zrobione dobrze, też nie zamierzam oszczędzać i kupować boxa za 300zł na allegro bo auta ma mi służyć kilka lat, a sam mu mogę zaszkodzić. Widziałem, że boxy też robią jak z mapami, że mierzą je pod każde auto dlatego myślałem, że to może być dobre
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
W ostatnim "Auto świat" czy "Motor" był test Power boxów. Podpinali je do auta na hamowni i patrzyli co się dzieje.
Włosy dęba stają . Polecam lekturę.
Szkoda, że wywaliłem bo bym wrzucił do poczytania. Generalnie te boxy się wpina gdzieś pomiędzy instalację, a sterownik (nie pamiętam dokladnie). Podają lewe parametry na sterownik. Wszystkie miały potencjometr do podnoszenia mocy. Im bardziej w prawo tym więcej kucy .
Robili to w jakiejś firmie co się tym zajmuje. Facet ręce załamywał jak sprawdzał odczyty.
Włosy dęba stają . Polecam lekturę.
Szkoda, że wywaliłem bo bym wrzucił do poczytania. Generalnie te boxy się wpina gdzieś pomiędzy instalację, a sterownik (nie pamiętam dokladnie). Podają lewe parametry na sterownik. Wszystkie miały potencjometr do podnoszenia mocy. Im bardziej w prawo tym więcej kucy .
Robili to w jakiejś firmie co się tym zajmuje. Facet ręce załamywał jak sprawdzał odczyty.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- Muttley
- Posty: 364
- Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Boxow w vtechu nie robia bo jotki po lifcie ponoc maja zabezpieczenia takie, ze z boxem nie ma za duzego przyrostu mocy i niutkow zatem zostaje wgranie mapy. Przy wgrywaniu mapy dowiedzialem sie ze nie ingeruja w ogole w sterownik mechanicznie tylko wgrywaja - kiedyś wylutowywali pamiec eprom teraz juz tego problemu nie ma. Cena 1600zl, ze 120 zwykle jest 25 303km wiecej i 30-50 niutkow zalezy od silnika itp. Tyle sie dowiedzialem
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Szkoda, że do 16xer nie mogą te 30 kucy dorzucić. Chyba bym się zdecydował, bo te fabryczne 115 to blado wypada w praktyce :/.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
To jest wstępniak do artykułu o którym wspominałem .
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- Muttley
- Posty: 364
- Rejestracja: 31 sty 2014, 20:20
- Auto: Astra J
- Województwo: śląskie
Powerbox odbadl, ale dzieki dido link. Kiedys czytalem cos podobnego i zgadzam sie z tym
W temacie opisującym moje autko wrzuciłem wykres przez i po chipie.
W temacie opisującym moje autko wrzuciłem wykres przez i po chipie.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 kwie 2014, 16:29
- Imię: Remek
- Auto: Astra J
- Silnik: A14NET
- Województwo: mazowieckie
Zastanawiam się nad chiptuningiem 1.4 NET (140 km) Astry z 2013 r. Jak się sprawuje silnik po tym czasie? Czy nie ma ograniczeń ze względu na wytrzymałość innych części (skrzyni, dwumasy)? Gdzie jest górna, bezpieczna granica zwiększania mocy (KM i moment obrotowy)?