Rozrusznik - szum czy to norma ???
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
- Imię: Damian
- Auto: Renault Megane
- Silnik: 1.9 dCi 130 km
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sławków
- Kontakt:
Rozrusznik - szum czy to norma ???
Rozrusznik mi zaczął cykac wiec go wyjąłem rozebrałem przeczyściłem w bentlix nawaliłem sparu rozruszałem ale szczotki i trzon miedziany jak i elektromagnesy byłu brudne od smaru.. kumpel poradził (dobry kumpel mechanik taka złota rączka) zebym sobie przeczyscił małym papierkiem szczotki trzon (czy jak sie to tam nazywa) i magnesy zeby były czyste... tak tez zrobiłem włożyłem okej działa ale podczas odpalania jak już silnik zapali i rozruch przestaje sie krecić słychać szum ktorego wczesniej nie było... czy na pewno miałem wyczyścić szczotki i cała reszte do błyszczącej się miedzi ??? czy musi on mięc jakieś minimalne smarowanie ????
-
- Posty: 50
- Rejestracja: 19 lip 2008, 6:44
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Sanok
- Pomocny: 1 raz
- Kontakt:
Szczotki do komutatora mają przylegać i być czyste od zanieczyszczeń. Jeśli szumi to może coś źle złożyłeś Lub za bardzo spiłowałeś szczotki ( szczotka powinna mieć ,,czubek" w kształcie menisku wklęsłego) po jakimś czasie się wytrą i powinno byś ok ale jeśli coś źle złożyłeś to lepiej to poprawić
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Komutator sie czysci na podlaczonym na krutko rozruszniku do prostownika tak zeby sie krecil. Jako czysciwo uzywa sie pumeksu odcietego w ksztalt plasterka. Zawsze sie tak robilo rozruszniki i silniki elektryczne wszelkiej masci. Nic sie potem nei smaruje szczotek czy tez komutatora. Smaruje sie tuleje i ulozyskowania a tulejke gdzie wchodzi trzpien od rozrusznika sie wklada na 30 minut do oleju silnikowego a potem umieszcza ją w bloku silnika tak zeby potem sobie ladnie wszedltrzpien rozrusznika z bendixem.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
- Imię: Damian
- Auto: Renault Megane
- Silnik: 1.9 dCi 130 km
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sławków
- Kontakt:
- wesoł
- Posty: 4905
- Rejestracja: 28 lut 2007, 15:39
- Imię: Paweł
- Auto: VW
- Województwo: zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Goleniow
- Pomocny: 34 razy
- Kontakt:
Po to robi sie pumeksem zeby nie tyle wyczyscic komutetor( choc nie wiem po co to robic) tylko po to zeby wypiłowac izolacje miedzy celami na komutatorze. Szczotki wtedy sie nie wieszaja na nich i nie robi sie przerwa w obwodzie. Mozna tez pojechac recznie i brzeszczotem sie wypilowuje ta izolacje ale wiecej czasu zajmuje. Papierkiem sciernym sie nie czysci komutatorow. Tyle razy sie to powtarza al ludziska dalej to robia. Zreszta szkoda wycierac komutotaor. Otym wie kazdy kto sie zajmuje przezwajaniem silnikow czy tez naprawia wszelkie silniki, wiertarki itp.
Touran BLS i 2xCAYC wszystko zawirusowane
Diagnostyka OPEL i VAG
Diagnostyka OPEL i VAG
-
- Posty: 400
- Rejestracja: 06 sty 2008, 20:08
- Imię: Damian
- Auto: Renault Megane
- Silnik: 1.9 dCi 130 km
- Województwo: śląskie
- Lokalizacja: Sławków
- Kontakt: