skrzynia biegow, ciegna ?
- jeyfox
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 maja 2009, 22:57
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
skrzynia biegow, ciegna ?
WItam
Opel(vauxhall) astra 2000/2001
1.7 DTI Y17DT (108000 mil - 173 809.152 kilometrow)
Problem z biegami pierwszy raz zaobserwowalem jadac na piatym biegu na stosunkowo niskich obrotach. Po krotkiej przejazdzce ciezko wbijaly sie biegi. Jedynym ratunkiem na ta sytuacje bylo wylaczenie silknika i odczekanie 5/10 min. Ostatnio problem sie uaktywnil, tym razem przy czestych zmianach biegow towazyszacych jezdzie po miescie (pierwsze 3 biegi). Musze dodac ze nigdy nie bylo problemow z sama skrzynia, biegi na wylaczonym silniku chodza poprawnie. Osobiscie wydaje mi sie ze przyczyna problemu sa rezregulowane ciegna skrzyni (wodziki) ktore wystarczy ustawic welug takiego samego schematu postepowania przy wymianie skrzyni biegow. Drugim przypuszczeniem to slabe smarowanie drazka do zmiany biegow. Moze ktos mial podobne problemy i poradzil sobie z ta mam nadzieje stosunkowo prosta usterka
Prosze o rade
Opel(vauxhall) astra 2000/2001
1.7 DTI Y17DT (108000 mil - 173 809.152 kilometrow)
Problem z biegami pierwszy raz zaobserwowalem jadac na piatym biegu na stosunkowo niskich obrotach. Po krotkiej przejazdzce ciezko wbijaly sie biegi. Jedynym ratunkiem na ta sytuacje bylo wylaczenie silknika i odczekanie 5/10 min. Ostatnio problem sie uaktywnil, tym razem przy czestych zmianach biegow towazyszacych jezdzie po miescie (pierwsze 3 biegi). Musze dodac ze nigdy nie bylo problemow z sama skrzynia, biegi na wylaczonym silniku chodza poprawnie. Osobiscie wydaje mi sie ze przyczyna problemu sa rezregulowane ciegna skrzyni (wodziki) ktore wystarczy ustawic welug takiego samego schematu postepowania przy wymianie skrzyni biegow. Drugim przypuszczeniem to slabe smarowanie drazka do zmiany biegow. Moze ktos mial podobne problemy i poradzil sobie z ta mam nadzieje stosunkowo prosta usterka
Prosze o rade
- jeyfox
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 maja 2009, 22:57
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Czy aby napewno ?
Synchronizatory sa dla poszczegolnych biegow wiec w teorii gdy "blokuje sie skrzynia" tylko bieg z zepsutym synchronizatorem nie pozwoliby sie wbic a pozostale chodziliby poprawnie. U mnie problem wystepuje ze wszystkimi biegami a nie sadze ze synchronizatory od wszsykich biegow sa uszkodzone. Ja bym obstawial wodziki
Prosze o wiecej opni z krotkim uzasadnieniem
Synchronizatory sa dla poszczegolnych biegow wiec w teorii gdy "blokuje sie skrzynia" tylko bieg z zepsutym synchronizatorem nie pozwoliby sie wbic a pozostale chodziliby poprawnie. U mnie problem wystepuje ze wszystkimi biegami a nie sadze ze synchronizatory od wszsykich biegow sa uszkodzone. Ja bym obstawial wodziki
Prosze o wiecej opni z krotkim uzasadnieniem
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 08 maja 2008, 19:05
- Imię: Jarek
- Auto: Accord
- Silnik: F18b2
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk-Oliwa
- Kontakt:
- jeyfox
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 maja 2009, 22:57
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
W teorii moze byc, przy czestych zmianach rozgrzewa sie i pod wplywem temperatury nie lapie tak jak powinno. Prosze o dalsze komentarze
Ja obstawiam w kolejnosci
1) wodziki (ciegna lewarka zuzyte)
2) regulacja drazka (nalezy przeprowadzic ?)
3) docisk sprzegla
4) sprzeglo
5) synchronizatory
6) olej w skrzyni
Jak wy byscie sie za to zabrali ?
Do czego zajrzec w pierwszej kolejnosci ?
Ja obstawiam w kolejnosci
1) wodziki (ciegna lewarka zuzyte)
2) regulacja drazka (nalezy przeprowadzic ?)
3) docisk sprzegla
4) sprzeglo
5) synchronizatory
6) olej w skrzyni
Jak wy byscie sie za to zabrali ?
Do czego zajrzec w pierwszej kolejnosci ?
- dampat
- Posty: 11
- Rejestracja: 09 wrz 2008, 8:36
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Siemianowice SL.
- Kontakt:
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 08 maja 2008, 19:05
- Imię: Jarek
- Auto: Accord
- Silnik: F18b2
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: Gdańsk-Oliwa
- Kontakt:
Słuchaj ja u siebie miałem tak że po nagrzaniu się silnika nie mogłem wpiąć ani wypiąć na luz żadnego biegu.Stojąc na światłach mocowałem się z jedynką (sprzęgło wcale się nie ślizgało)wymieniłem olej w skrzyni nasmarowałem drążek zmiany biegów wszytsko wodziki itp. i zero poprawy.Pewnego dnia stojąc na światłach po 5 minutach walki aby wrzucić 1 pojechałem odstawiłem wymienili mi sprzęgło i od tamtej pory biegi wchodzą malinaaa .Ja jestem za tym że docisk się skończył .... i nie wysprzęgla do końca i stąd ten problem ...
"We Ride Together,We Die Together" Bad Boys for life
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- jeyfox
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 maja 2009, 22:57
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Rozmawialem z mechanikiem, zasugerowal w pierwszej kolejnosci sprobowac z olejem w skrzyni, spuscic i zobaczyc czy sa w nim jakies opilki, wlac nowy. Pozniej chyba zabierzemy sie za sprzeglo jak wczesniejsze czynnosci nie powioda sie i problem nie zniknie do tego czasu. Wielkie dzieki za wszelka pomoca, prosze o dalsze kontynuowanie tematu, chetnie poznam inne opinie. Z mojej strony moge zapewnic ze poinformuje jak tylko uda sie naprawic usterke
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 20 sty 2008, 11:15
- Województwo: Zagranica - Inne
- Lokalizacja: łódzkie
- Kontakt:
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 29 maja 2008, 17:24
- Imię: Robert
- Auto: Astra G
- Silnik: 1.7 isuzu
- Województwo: mazowieckie
- Lokalizacja: Siedlce
Panowie to teraz morze ja ze swoim przypadkiem. Na początku biegi mi wpinały się ciężko, potem na rondzie miałem dziwny trzask i od tego momentu było szarpanie. Postawiłem więc na kanał, zdemontowałem osłonę silnika i okazało się że zerwało mi przednią poduszkę oraz że mam wyciek oleju ze skrzyni. Po oględzinach skrzyni mechanicy stwierdzili że poleciał mi mechanizm różnicowy. Koszt to druga skrzynia + robocizna