Witam,
Byc moze moje pytanie wyda sie bardzo banalne (a zalozenie osobnego tematu skandalem) i dla wielu z Was odpowiedz na nie bedzie oczywista, nie mniej jednak od kilku dni zastanawiam sie nad kwestia uzytkowania automatycznej skrzyni biegow. Forum o tym milczy, uznajac sprawe za oczywista (i byc moze rzeczywiscie tak jest a ja niepotrzebnie draze temat), google opisuje co i jak ale nie do konca o to mi chodzi. Ok, przechodze do sedna, bo ktos tu zaraz usnie
Od kilku dni jestem szczesliwym posiadaczem astry h 1.8 benzyna 16V 140HP, automat. Jest to moj pierwszy automat i w zwiazku z tym czuje sie jak dziewica Orleanska Niby wiem jak go uzywac, bo zostalem poinstruowany w salone, zapoznalem sie rowniez z logbookiem ale niestety ciagle mam wrazenie ze robie cos zle, a nie mam zamiaru zbyt szybko tej skrzyni wesksplatowac.
Chodzi mi o przelaczanie biegow. Oczywiscie wszystkie biegi musza byc przelaczane z wcisnietym pedalem chamulca - rzecz jasna. Ponadto pomiedzy przejsciami z R na D i na odwrot nalezy chwilke odczekac na biegu N aby poziom oleju sie ustabilizowal. Co jeszcze? Wiadomo, kiedy parkujemy samochod, a wlasciwie juz po zaparkowaniu, ciagle bedac na biegu D podciagamy chamulec reczny, wciskamy chamulec nozny i przechodzimy na P, no wlasnie: czy przechodzac na P (z D), po drodze na moment zatrzymujac sie na N wg. wskazowek logbooka, nalezy wrzucic bieg na sekunde na R czy mozna odrazu przejsc z N na P? Jest to rzecz ktora nie daje mi spokoju, a niestety nie mam o to kogo zapytac. Kiedy przechodze z D na N, a pozniej na P, po drodze wrzucajac R, zapalaja mi sie wsteczne swiatla, poza tym trwa to parkowanie odrobine dluzej, przez co czuje sie jak emeryt za kierownica No, ale jesli tak trzeba to okej, bede tak wlasnie czynil... A moze od razu, bezposrednio, szybko (zeby nie uslyszec nawet wskoczenia wstecznego) wrzucic P? Prosze o kilka zdan wyjasnien w tej kwestii. Bede zobowiazany
Sie rozpisalem
Atomatyczna skrzynia biegow.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 sty 2011, 23:54
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.8 16V eco 140KM
-
- Posty: 1105
- Rejestracja: 24 gru 2007, 19:30
- Auto: Astra F Irmscher
- Silnik: C20xe
- Województwo: małopolskie
- Lokalizacja: Tylmanowa--RudaŚl.
- Pomocny: 3 razy
- Kontakt:
Hmm, jeździłem sporo Omegą i Fordem w automacie i nigdy czegoś takiego nie robiłem. Od razu z D na P i bez żadnego trzymania na D i zaciągania ręcznego. Ręczny to tylko na stromym podjeździe, najpierw P, później ręczny. Nic mi się nigdy nie zepsuło...
- Darian
- Posty: 3156
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 18:37
- Imię: Darek
- Auto: Astra J ST OPC Line`11
- Silnik: A20DTH
- Województwo: pomorskie
- Lokalizacja: GWE - Rumia
- Pomocny: 4 razy
- Kontakt:
Jakiś czas temu jeździłem Senatorem w automacie i podobnie jak kolega wyżej nie miałem takich problemów z przełączaniem biegów. Przerzucałem biegi jednym ruchem drążka z np. P na D lub z P na R i odwrotnie. Ręczny zaciągałem jedynie pod większe wzniesienie, w innym wypadku zostawiałem jedynie na P.Często też przerzucałem z D na N bez wciśnięcia dźwigni na drążku zmiany biegów.Skrzynia działała bez zarzutu i jedynie trzeba kontrolować poziom oleju, ale to rzecz oczywista (podobnie jak w silniku).
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Moje autko => Szara Eminencja
-
- Posty: 47
- Rejestracja: 14 sty 2011, 23:54
- Auto: Astra H
- Silnik: 1.8 16V eco 140KM
Tomek, Darian, dzieki wielkie, rozwialiscie moje watpliwosci W takim razie z N na P bede przechodzil bezposrednio. Mam nadzieje ze nie rozwale skrzyni ps. ksiazke serwisowa mam w jezyku angielskim, byc moze czegos nie rozumiem, ale wydaje mi sie ze kilkusekundowy postoj na biegu N jest raczej wskazany...
[External Link Removed for Guests]