Silnik 1.4 150KM
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 22 lip 2016, 15:36
- Imię: Mirosław
- Auto: Astra K ST
- Silnik: 1.4
- Województwo: łódzkie
Silnik 1.4 150KM
Trzeba jakoś specjalnie ją traktować? Tzn. czy inaczej trzeba jeździć z dwumasa i bez dwumasy?
- marwisn
- Posty: 4598
- Rejestracja: 18 cze 2012, 19:46
- Imię: Marcin
- Auto: Seat Leon
- Silnik: 1.4 TSI
- Województwo: wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
- Wdzięczny: 1 raz
- Pomocny: 26 razy
- Kontakt:
Dwumasa nie lubi :
- niskich obrotów
- szybkiego puszczania sprzęgła po zmianie biegu
- gaszenia auta bez wciśniętego sprzęgła
- jazdy na pół sprzęgle
- niskich obrotów
- szybkiego puszczania sprzęgła po zmianie biegu
- gaszenia auta bez wciśniętego sprzęgła
- jazdy na pół sprzęgle
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2016, 14:49 przez marwisn, łącznie zmieniany 1 raz.
DO - AF - ZA - AH - AK - SL
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 22 lip 2016, 15:36
- Imię: Mirosław
- Auto: Astra K ST
- Silnik: 1.4
- Województwo: łódzkie
- komisarzryba
- Posty: 162
- Rejestracja: 25 kwie 2016, 16:59
- Auto: Astra K
- Silnik: B14XFT 6T35
- Województwo: łódzkie
z wylaczeniem automatow ;)marwisn pisze:QR_BBPOST Dwumasa jest w każdym 1.4T. Nieważne jaki moment ma silnik.
Ostatnio zmieniony 07 wrz 2016, 15:50 przez komisarzryba, łącznie zmieniany 1 raz.
béton brut
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
- Imię: Jar
- Auto: H GTC, J GTC
- Silnik: 14 XEP, A20DTH
- Województwo: śląskie
Tak będąc precyzyjnym, to niskie obroty szkodzą, jeśli czerpiesz moment obrotowy, nie? No a z tym półsprzęgłem to poślizg wręcz chroni dwumas.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 22 lip 2016, 15:36
- Imię: Mirosław
- Auto: Astra K ST
- Silnik: 1.4
- Województwo: łódzkie
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 28 lip 2016, 15:54
- Auto: Astra K
- Województwo: śląskie
No nie wiem. Skoro dwumasa nie lubi drgań i zmian momentu na wale (chociaż służy w sumie do ich tłumienia), to jazda na półsprzęgle raczej je potęguje. Sprzęgło co chwila łapie i się ślizga. Jednym z częstszych objawów zepsucia dwumasy jest właśnie drganie/szarpanie na półsprzęgle, które znika jak się puści całkiem sprzęgło.miśor pisze:QR_BBPOST poślizg wręcz chroni dwumas
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 18 lis 2012, 21:10
- Imię: Jar
- Auto: H GTC, J GTC
- Silnik: 14 XEP, A20DTH
- Województwo: śląskie
Ja mówię raczej o stylu korzystania ze sprzęgła - kiedy ono rzeczywiście pełni swoją rolę, nie permanentnej jeździe, bo to już w ogóle kapa.